Muziek / Muziekgames / Debuutalbums
zoeken in:
0
Zephyr
geplaatst: 5 oktober 2012, 00:01 uur
OK, ik zal vast verklappen dat geen enkele van de 15 users nog 10 albums over heeft.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 00:37 uur
Waarschijnlijk is bijna iedereen JD kwijt.
Behalve Chevy dan, maar die was er al voor afgelopen ronde eentje kwijt.
Behalve Chevy dan, maar die was er al voor afgelopen ronde eentje kwijt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 oktober 2012, 07:59 uur
Ik had JD niet ingevuld, maar ben volgens mij 2 andere kwijt.
Dus ook nog 8 over
Dus ook nog 8 over
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 09:14 uur
Ik heb er nog 8, wanneer is LedZep eruit gegaan? 

Zephyr schreef:
Toch een goede nachtrust voor den Chevy .....
Eerder een goeie morgen. Toch een goede nachtrust voor den Chevy .....

0
geplaatst: 5 oktober 2012, 09:36 uur
Die werd terecht laatste in een poule met alleen maar betere albums.
0
Cured
geplaatst: 5 oktober 2012, 10:06 uur
Jammer van die 'huilebalk' Sinead O'Connor en King Crimson. Hoewel ik die van KC nog wel begrijp, vind ik die van SOC een mispeer.
0
Zephyr
geplaatst: 5 oktober 2012, 10:30 uur
Aan het einde van Ronde-2 was er dit bericht inzake De Prognoses :
Aangezien Ronde-3 is afgelopen, is er wel e.e.a. veranderd. Dit is nu het overzicht :
3 users hebben nog 9 van de 10.
7 users hebben nog 8 van de 10.
3 users hebben nog 7 van de 10.
1 user heeft nog 6 van de 10.
1 user heeft nog 5 van de 10.
De grote boosdoener = natuurlijk
Zephyr schreef:
Hierbij een totaal-overzicht van alle 15 inzenders :
8 users hebben nog 10 op 10 staan.
4 users hebben 9 op 10 over.
1 user heeft 8 op 10 over.
2 users hebben 7 op 10 over.
Hierbij een totaal-overzicht van alle 15 inzenders :
8 users hebben nog 10 op 10 staan.
4 users hebben 9 op 10 over.
1 user heeft 8 op 10 over.
2 users hebben 7 op 10 over.
Aangezien Ronde-3 is afgelopen, is er wel e.e.a. veranderd. Dit is nu het overzicht :
De grote boosdoener = natuurlijk
Zephyr schreef:
Er is aardig gesnoeid in de prognoses door de uitschakeling van Joy Division in poule 10 ...
Er is aardig gesnoeid in de prognoses door de uitschakeling van Joy Division in poule 10 ...
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 10:36 uur
Die twee users onderaan hebben het geloof ik niet zo goed begrepen en hebben een lijstje met persoonlijke favorieten ingediend. Zo moeilijk is het toch niet om de verwachte toppers uit de lijst te selecteren lijkt me.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 10:37 uur
Lijkt mij ook niet zo moeilijk, nee. Joy Division is bijvoorbeeld al een zekerheidje.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 12:57 uur
remcodulac schreef:
Lijkt mij ook niet zo moeilijk, nee. Joy Division is bijvoorbeeld al een zekerheidje.
Dus niet, ook hier geld dus de regel, Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 13:29 uur
remcodulac schreef:
Verrassingen kunnen altijd voorkomen natuurlijk. Maar als je er nu al 4 of 5 van je top 10 kwijt bent heb je op iets teveel verrassingen gegokt wellicht

0
geplaatst: 5 oktober 2012, 13:42 uur
Als je uiteindelijk maar 5 artiesten over hebt kun je de "prognose" nog winnen van iemand die er uiteindelijk bv. 7 over heeft, dit is deels afhankelijk op welke plaats je een bepaald album hebt geprognotiseerd. Je kunt de hele top 3 missen, maar wel scoren met 'dark horses' op de juiste plek.
(al worden je kansen natuurlijk kleiner)
0
Zephyr
geplaatst: 5 oktober 2012, 14:50 uur
Morgenmiddag ergens tussen 12:00 en 14:00 gaan we beginnen met Ronde - 4 !
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 15:14 uur
Salvadore schreef:
Als je uiteindelijk maar 5 artiesten over hebt kun je de "prognose" nog winnen van iemand die er uiteindelijk bv. 7 over heeft, dit is deels afhankelijk op welke plaats je een bepaald album hebt geprognotiseerd. Je kunt de hele top 3 missen, maar wel scoren met 'dark horses' op de juiste plek.
Tja, theoretisch kan je de 10 juiste albums hebben voorspeld maar allemaal net op een iets andere plaats. Dan kan je dus verliezen van iemand die er nog maar 3 over heeft maar ze toevalligerwijs op de juiste plek heeft staan? Zou het niet eerlijker zijn om eerst te kijken naar wie de meeste overeenkomsten heeft en pas bij gelijke scores naar de exacte posities te kijken?
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 15:20 uur
Ok, ik roep maar wat zoals zo vaak 
move along people, nothing to see here...

move along people, nothing to see here...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 oktober 2012, 17:05 uur
Persoonlijk zou JD mijn top 10 halen, echter gelet op de users die hieraan meedoen, had ik die zeker niet top 10 geschat, Keane wel en helemaal Bruce Springsteen, die zijn er bij dus uit.
En die laatste zou mijn persoonlijke top 10 nooit halen. Duidelijke misinschatting dus.
En die laatste zou mijn persoonlijke top 10 nooit halen. Duidelijke misinschatting dus.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 17:09 uur
Ik ben wel benieuwd waarom je Keane en zeker Bruce Springsteen had verwacht? Greetings from Asbury Park, N.J. heeft toch weinig 'echte' liefhebbers. Hopes and Fears had ik nog wel als outsider verwacht, maar gezien de concurrentie gaf ik die ook niet heel veel kans.
Zelf had ik meer verwacht van die Noordpoolse aapjes.
Zelf had ik meer verwacht van die Noordpoolse aapjes.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 oktober 2012, 17:12 uur
Bruce is erg populair hier op MumE en heeft veel stemmen en een goeie waardering.
Keane zelf over de 1000 stemmen (bekend dus ook ) en ook een goede waardering (zelfs hun beste album). Als ik kijk wie er veel meedoen had ik Keane zeker verder verwacht, maar ligt ook aan de loting die eraan gekoppeld is.
Keane zelf over de 1000 stemmen (bekend dus ook ) en ook een goede waardering (zelfs hun beste album). Als ik kijk wie er veel meedoen had ik Keane zeker verder verwacht, maar ligt ook aan de loting die eraan gekoppeld is.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 17:14 uur
Ja, Bruce is erg populair, maar het gaat nu om zijn debuutalbum. Bv. ook geen Bleach (Nirvana), Pablo Honey (Radiohead), Showbiz (Muse), Von (Sigur Rós).
Als ik dan toch een aantal verrassingen zou mogen noemen: Bush, Blackfield, Peter Gabriel en The Hurting.
Als ik dan toch een aantal verrassingen zou mogen noemen: Bush, Blackfield, Peter Gabriel en The Hurting.
0
Zephyr
geplaatst: 5 oktober 2012, 18:07 uur
Zephyr schreef:
Nog een vervolg op dit bericht. Uit de stand hierboven kunnen we concluderen dat na Ronde-3 van de 15 users x 10 albums = 150 noteringen er nog 115 over zijn.
Dat betekent dan dat 35 noteringen zijn verdwenen.
Verdeeld als volgt :
10 x Joy Division
4 x Led Zeppelin
3 x Muse
2 x Arctic Monkeys
2 x Eels
2 x Keane
2 x Jimi Hendrix
2 x Pixies
2 x Tom Waits
1 x Bruce Springsteen
1 x Lynyrd Skynyrd
1 x Mike Oldfield
1 x The Cure
1 x The Veils
1 x The XX
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 22:22 uur
johannesA schreef:
(quote)
Dat was ik
. En het lijkt er ook nog op dat ik degene met de 5 van de 10 ben. Waar is jullie goede smaak gebleven, jongens? 
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 22:27 uur
Status Seeker schreef:
Dat was ik
. En het lijkt er ook nog op dat ik degene met de 5 van de 10 ben. Waar is jullie goede smaak gebleven, jongens?
(quote)
Dat was ik
Waar komt jouw geloof in onze goede smaak ineens vandaan?
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 01:44 uur
Cured schreef:
Jammer van die 'huilebalk' Sinead O'Connor en King Crimson. Hoewel ik die van KC nog wel begrijp, vind ik die van SOC een mispeer.

The Lion and the Cobra is het beste album dat nog in de race is.
Ik ben verbijsterd over het slechte resultaat van Closing Time van Tom Waits. Album staat toch in de MM top 250 en vliegt er in deze ronde kansloos uit!

0
Cured
geplaatst: 6 oktober 2012, 06:11 uur
Ha, die kees-Jan. Ieder zijn voorkeur, maar jij loopt wel vaker "uit de pas"
, maar je bent in ieder geval geen meeloper en houd je eigen koers. The Lion And The Cobra heeft wel meer aanhangers, maar het is niet mijn album. Closing Time zag ik laatst voor 5 euro ergens liggen, maar ondanks dat het kwalitatief goed is , denk ik dat de meerderheid hier het een 'belegen' album vind. Ik heb het ook weer eens geprobeerd, maar het boeit me niet, i.t.t. jou ervaring.
, maar je bent in ieder geval geen meeloper en houd je eigen koers. The Lion And The Cobra heeft wel meer aanhangers, maar het is niet mijn album. Closing Time zag ik laatst voor 5 euro ergens liggen, maar ondanks dat het kwalitatief goed is , denk ik dat de meerderheid hier het een 'belegen' album vind. Ik heb het ook weer eens geprobeerd, maar het boeit me niet, i.t.t. jou ervaring.
0
Zephyr
geplaatst: 6 oktober 2012, 12:54 uur
Voor de 4e ronde Debuutalbums gaan de volgende regels gelden:
1. Er komen 5 poules van 6 albums.
2. Je mag per poule aan 2 albums een punt geven (+je erbij). LET OP : NIET 2 punten aan één album geven dus !
3. De 4 albums die per poule als eerste op 5 punten komen, gaan door naar De Finale. Plaats a.u.b. een knikkende smiley (
) als een album de 5 punten bereikt !
4. Er zijn deze ronde geen herkansers, en dat betekent dat we afscheid gaan nemen van de albums die 5e en 6e worden in elke poule.
6. Indien nodig, is de 24-uurs regeling van toepassing voor het bepalen van de rondewinnaars.
7. Wil degene die het 4e album op 5 punten zet, de 4 albums uit die poule toevoegen aan de lijst met RONDEWINNAARS (deze lijst kan je steeds quoten)?
8. Op deze manier plaatsen 20 albums zich voor De Finale.
9. Veel plezier, naar ik hoop, in deze 4e ronde !
10. Net als in de 3e Ronde, zal Salvadore mij assisteren met checken van de scores, en het naleven van de spelregels e.d. (waarvoor alvast mijn dank !).
Dit zijn de 5 poules :
1.
Roxy Music - Roxy Music
Jeff Buckley - Grace
16 Horsepower - Sackcloth N' Ashes
Nick Drake - Five Leaves Left
Bush - Sixteen Stone
Coldplay - Parachutes
2.
dEUS - Worst Case Scenario
Pearl Jam - Ten
Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra
Blackfield - Blackfield
The Smiths - The Smiths
3.
The Strokes - Is This It
U2 - Boy
King Crimson - In The Court of the Crimson King
Tears For Fears - The Hurting
Tori Amos - Little Earthquakes
Arcade Fire - Funeral
4.
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
Peter Gabriel - Peter Gabriel
Kate Bush - The Kick Inside
Portishead - Dummy
Marillion - Script For A Jesters Tear
The Doors - The Doors
5.
Editors - The Back Room
Dire Straits - Dire Straits
Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
Fleet Foxes - Fleet Foxes
Massive Attack - Blue Lines
Interpol - Turn On the Bright Lights
1. Er komen 5 poules van 6 albums.
2. Je mag per poule aan 2 albums een punt geven (+je erbij). LET OP : NIET 2 punten aan één album geven dus !
3. De 4 albums die per poule als eerste op 5 punten komen, gaan door naar De Finale. Plaats a.u.b. een knikkende smiley (
) als een album de 5 punten bereikt !4. Er zijn deze ronde geen herkansers, en dat betekent dat we afscheid gaan nemen van de albums die 5e en 6e worden in elke poule.
6. Indien nodig, is de 24-uurs regeling van toepassing voor het bepalen van de rondewinnaars.
7. Wil degene die het 4e album op 5 punten zet, de 4 albums uit die poule toevoegen aan de lijst met RONDEWINNAARS (deze lijst kan je steeds quoten)?
8. Op deze manier plaatsen 20 albums zich voor De Finale.
9. Veel plezier, naar ik hoop, in deze 4e ronde !
10. Net als in de 3e Ronde, zal Salvadore mij assisteren met checken van de scores, en het naleven van de spelregels e.d. (waarvoor alvast mijn dank !).
Dit zijn de 5 poules :
1.
Roxy Music - Roxy Music
Jeff Buckley - Grace
16 Horsepower - Sackcloth N' Ashes
Nick Drake - Five Leaves Left
Bush - Sixteen Stone
Coldplay - Parachutes
2.
dEUS - Worst Case Scenario
Pearl Jam - Ten
Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn