MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Belpop ladder

zoeken in:
Onweerwolf
Voorronde 3 - Ladder 1

11 Soldout - The Cut
11 The Arrows - Old King Cole 4
8 The Paramounts - About Girls 3
6 Familie Segers - Niemand houdt van ons 2
4 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas 1

Puntenverdeling: 4-3-2-1
Deadline: Woensdag 11:00

Onweerwolf
kabouter76 schreef:
Over naar voorronde 3, 20 artiesten (of samenwerkingen) die niet in de startlijst staan, dit is dus hun enige kans om alsnog in de lijst te geraken. 4 ladders van 5 waarbij telkens het beste liedje de startlijst haalt...

Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna

Vanwaar eigenlijk de keuze voor dit nummer?

Zowel Barman, Selah Sue als The Subs staan er afzonderlijk al in en bovendien is dit een cover van een van de grootste Belgische klassiekers waarvan het origineel bijna gegarandeerd hoog in de lijst komt. Ik vraag me dus af wat de toegevoegde waarde hier nog is.

Beetje vage redenering.

Misschien is het wel een fantastische uitvoering? Als we covers gaan schrappen kun je er nog wel meer uit halen. In elke toplijst staan covers. Ik hoor deze versie liever dan het origineel omdat ik er goede herinneringen aan heb.

Onweerwolf
herman schreef:
Beetje vage redenering.

Misschien is het wel een fantastische uitvoering? Als we covers gaan schrappen kun je er nog wel meer uit halen. In elke toplijst staan covers. Ik hoor deze versie liever dan het origineel omdat ik er goede herinneringen aan heb.

Maar het ging bij deze rondes toch specifiek om artiesten die nog niet in de lijst stonden? Met andere woorden, een ronde om dingen die essentieel worden bevonden en waren vergeten nog toe te voegen.

Onweerwolf schreef:
Vanwaar eigenlijk de keuze voor dit nummer?

Zowel Barman, Selah Sue als The Subs staan er afzonderlijk al in en bovendien is dit een cover van een van de grootste Belgische klassiekers waarvan het origineel bijna gegarandeerd hoog in de lijst komt. Ik vraag me dus af wat de toegevoegde waarde hier nog is.

't is daarom dat het origineel niet door de eerste ronde is geraakt in de grote MuMeLijst

Waarom deze wel, tsja, persoonlijke keuze, ik vind het een goede versie (hoewel het origineel inderdaad wel onaantastbaar is). Maar moesten er nog tegenstemmen zijn, dan wil ik wel een ander nummer opsnorren om deel te nemen...

Ik hoor de cover liever dan het origineel dus mij hoor je niet klagen.

"Essentieel bevonden worden" is uiteraard een groot woord, het feit dat ze het al bijna niet haalden in een lijst met bijna 1600 zegt al wel iets...

Onweerwolf
kabouter76 schreef:
(quote)

't is daarom dat het origineel niet door de eerste ronde is geraakt in de grote MuMeLijst

Maar dat zegt niet heel veel, als je dat als ijkpunt neemt zou het nog steeds Top 100 Belpop kunnen scoren.

Waarom deze wel, tsja, persoonlijke keuze, ik vind het een goede versie (hoewel het origineel inderdaad wel onaantastbaar is). Maar moesten er nog tegenstemmen zijn, dan wil ik wel een ander nummer opsnorren om deel te nemen...

Hij hoeft er van mij niet uit hoor, daar gaat het zeker niet om. Ik was gewoon verbaasd omdat ik verwachtte in deze ronde alleen dingen tegen te komen die verder niet in de startlijst stonden.

Onweerwolf schreef:
Maar het ging bij deze rondes toch specifiek om artiesten die nog niet in de lijst stonden? Met andere woorden, een ronde om dingen die essentieel worden bevonden en waren vergeten nog toe te voegen.

Oh, dat weet ik niet. Ik ben een beetje afgehaakt bij de K3-ladder. Waar de selectie van deze nummers dan op gebaseerd is, weet ik ook niet eigenlijk. Zou het jammer vinden om één van de mooiste Belgische nummers van de laatste jaren eruit te halen omdat het toevallig een cover is. Voor mij staat dit nummer zelfs wel een beetje symbool voor de Belpop, omdat het me vorig jaar deed beseffen hoeveel mooier de Belgische radiocultuur dan de Nederlandse (ons Serious Request-nummer van dit jaar is bv. Keane met godbetere Laura Jansen ) is. Daarbij is het origineel ook al 25 jaar oud en zijn er genoeg mensen voor wie dit nu de belangrijkste versie is.

Laten we het erop houden dat ik het jammer vond dat dazzler hem eruit had gehaald, terwijl ik het ook een leuk liedje vind, cover of niet. En voor de samenwerking tussen Fixkes & Axelle Red geldt ongeveer hetzelfde, ze staan allebei apart ook al in de startlijst.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Oh, dat weet ik niet. Ik ben een beetje afgehaakt bij de K3-ladder. Waar de selectie van deze nummers dan op gebaseerd is, weet ik ook niet eigenlijk.

Dat dacht ik op te moeten maken uit de introductie van de ronde.

Zou het jammer vinden om één van de mooiste Belgische nummers van de laatste jaren eruit te halen omdat het toevallig een cover is.

Nogmaals, dat hoeft voor mij zeker niet. Ik was slechts benieuwd.

Voor mij staat dit nummer zelfs wel een beetje symbool voor de Belpop, omdat het me vorig jaar deed beseffen hoeveel mooier de Belgische radiocultuur dan de Nederlandse (ons Serious Request-nummer van dit jaar is bv. Keane met godbetere Laura Jansen ) is. Daarbij is het origineel ook al 25 jaar oud en zijn er genoeg mensen voor wie dit nu de belangrijkste versie is.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zo heb ik afgelopen zondag de hele 9 uur durende uitzending van de 2012 editie van 100 op 1 beluisterd (die de week ervoor was uitgezonden) en naast dat het vol staat met mooie pareltjes die voor een noord-Nederlander als ik soms haast exotisch klinken, werd dat programma ook met overduidelijke liefde en aandoenlijke zorgvuldigheid gebracht. Aanrader, je kunt het nog steeds naluisteren op de website van radio1.be.

Voorronde 3 - Ladder 1

14 The Arrows - Old King Cole +3
12 Soldout - The Cut +1
12 The Paramounts - About Girls +4
8 Familie Segers - Niemand houdt van ons +2
4 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas

Onweerwolf schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zo heb ik afgelopen zondag de hele 9 uur durende uitzending van de 2012 editie van 100 op 1 beluisterd (die de week ervoor was uitgezonden) en naast dat het vol staat met mooie pareltjes die voor een noord-Nederlander als ik soms haast exotisch klinken, werd dat programma ook met overduidelijke liefde en aandoenlijke zorgvuldigheid gebracht. Aanrader, je kunt het nog steeds naluisteren op de website van radio1.be.
Wel ik heb vandaag wat geluisterd en heb nu al een paar mooie liedjes ontdekt.

Ik moet dringend meer dingen van België leren kennen, daarom dat ik eigenlijk ook meedoe aan deze ladder.

Voorronde 3 - Ladder 1

17 The Arrows - Old King Cole +3
16 The Paramounts - About Girls +4
13 Soldout - The Cut +1
8 Familie Segers - Niemand houdt van ons
6 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +2

Voorronde 3 - Ladder 1

20 The Arrows - Old King Cole +3
18 The Paramounts - About Girls +2
13 Soldout - The Cut
10 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +4
9 Familie Segers - Niemand houdt van ons +1

22 The Arrows - Old King Cole 2
19 The Paramounts - About Girls 1
17 Soldout - The Cut 4
12 Familie Segers - Niemand houdt van ons 3
10 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas

25 The Arrows - Old King Cole 3
21 The Paramounts - About Girls 2
21 Soldout - The Cut 4
13 Familie Segers - Niemand houdt van ons 1
10 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas

Spannend, spannend...

25 Soldout - The Cut +4
25 The Arrows - Old King Cole
23 The Paramounts - About Girls +2
14 Familie Segers - Niemand houdt van ons +1
13 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +3

29 Soldout - The Cut +4
25 The Arrows - Old King Cole
25 The Paramounts - About Girls +2
15 Familie Segers - Niemand houdt van ons +1
16 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +3

Ik dacht even: huh zijn The Arrows Belgisch?! Maar dit zijn dus niet die van I Love Rock n Roll.

Edit: heb ik Remco's stemmen verwijderd en mijn stemmen neergezet. Zie ik nu dat ik ze gewoon had kunnen laten staan.

Wanneer start de echte wedstrijd? Jelle Cleymans, K3, familie Segers????? Dat is toch niet serieus meer.

FCEstebandido schreef:
Wanneer start de echte wedstrijd?

Begin januari beginnen we aan de ladders
FCEstebandido schreef:
Jelle Cleymans, K3, familie Segers????? Dat is toch niet serieus meer.

En waarom niet?

2MY
Iedereen weet dat echte muziek niet Nederlandstalig kan zijn.

31 Soldout - The Cut +2
29 The Paramounts - About Girls +4
28 The Arrows - Old King Cole +3
17 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +1
15 Familie Segers - Niemand houdt van ons

Gelukkig staan de 3 beste nummers bovenaan

2MY
34 Soldout - The Cut +3
31 The Paramounts - About Girls +2
29 The Arrows - Old King Cole +1
21 Jelle Cleymans - Naakt doe ik de afwas +4
15 Familie Segers - Niemand houdt van ons

Het nummer van Jelle heeft een erg hoog BartPeeters-gehalte.
Ik hou wel van een erg hoog BartPeeters-gehalte.

2MY schreef:
Het nummer van Jelle heeft een erg hoog BartPeeters-gehalte.
Ik hou wel van een erg hoog BartPeeters-gehalte.

Absoluut, bij sommige nummers op z'n cd is het nog opvallender...
Maar ik vrees dat het niet genoeg gaat zijn...

Voorronde 3 - Ladder 2
Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna 4
Danny Fabry & Silvy Melody - De telefoon huilt mee 3
Joske Harry’s - Loui Loui 2
Les Bourreaux - Surfin’ Rope 1
Kathleen - Zumba Yade

Deadline: 11:00

In de eighties kon ik de muziek van Bart Peeters nog appreciëren. Eind jaren negentig ging dat serieus bergaf net als zijn tv bijdrages. ALs het dan toch in het Nederlands moet vind ik Zjef Vanuytsel, Jan Dewilde, Les Talons Gitans en vooral enige Nederlandse groepen goed (Tröckener Kecks, Scene, De Dijk, Opgezwolle, Duvel & Don, Raymzter)

K3 >>>> Raymzter

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.