MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Belpop ladder

zoeken in:
En al wat nummers gevonden die waarschijnlijk ook nog een plaatsje verdienen...
1501) Arquettes - Crafty
1502) Geppetto & the Whales - Juno
1503) Intergalactic Lovers - Howl
1504) Mastercab - Home
1505) Nailpin - They Don't Know
1506) Psycho 44 - All My Demons Have Distortion
1507) Radical Slave - Before We Got Rich
1508) Sherman - Days Go By
1509) Teddiedrum - Odd Lovers
1510) The Ditch - Far Away
1511) Willow - Gold

Dus ik vrees dat er al wat geschrapt gaat moeten worden...

titan (crew)
kabouter76 schreef:
Dus ik vrees dat er al wat geschrapt gaat moeten worden...

Dat hoeft niet per se, met bijvoorbeeld 1520 liedjes kun je ook aan de slag. Ik vind jouw voorgestelde schema wel erg lang, ik zou het eerder als volgt doen:

1e ronde: 152 rondes van 10 liedjes, de eerste 5 door
2e ronde: 76 rondes van 10 liedjes, de eerste 5 door
3e ronde: 38 rondes van 10 liedjes, de eerste 5 door
4e ronde: 19 rondes van 10 liedjes, de eerste 5 door
5e ronde: 19 rondes van 5 liedjes, de eerste 2 door

Dan heb je nog 38 liedjes over waar je via een KO 19 van selecteert en waar vervolgens alle deelnemers 1 tot en met 19 punten aan mogen geven.

Nog mooier zou zijn als je 1536 nummers hebt

1e ronde: 192 rondes van 8 liedjes, de eerste 3 door
2e ronde: 72 rondes van 8 liedjes, de eerste 3 door
3e ronde: 27 rondes van 8 liedjes, de eerste 3 door
4e ronde: 9 rondes van 9 liedjes, de eerste 4 door

Dan heb je nog 36 liedjes. Daar kun je nog 6 rondes van 6 mee spelen en hou je er 18 over waar vervolgens alle deelnemers 1 tot en met 18 punten aan mogen geven.

Mijn schema zou maar 10 dagen langer dan je eerste voorbeeld, je tweede is inderdaad nog wel korter, maar persoonlijk vind ik dat er per ronde maar maximaal de helft van de totale liedjes mag afvallen, ik denk dat dat een beter eindresultaat geeft. Ook om die reden heb in mijn schema wat meer tijd genomen in de latere rondes. Eventueel kunnen we daar nog wel wat aan schaven...

Iemand een voorstel voor een puntenverdeling, ik was aan 8, 6, 4, 3, 2, 1 aan het denken, voor ladders van 10 liedjes.

Is er al beslist hoe lang de eindlijst zal worden?

Hadden we niet besloten dat in het buitenland geboren Belgen in principe niet mee mochten doen, tenzij ze heel erg 'verbelgd' zijn? Dan mogen Da Hype van Junior Jack en Make Luv van Room 5 weer geschrapt worden.

Draag ik nog weer aan voor deelname (deels geïnspireerd door wat nominaties die ik net zag staan):
Arquettes - Gutters
Customs - The Matador
Customs - Velvet Love
Ik zou nog wel meer van Customs willen nomineren, want ik vind ze zelf vrij goed, maar ik denk dat 5 nummers wel genoeg is.

Dan nog een twijfelgevalletje.. Ik hoorde deze cover dit jaar ergens op StuBru en was nogal onder de indruk, maar ik weet niet of het daardoor plaats zou hebben in deze Belpop-ladder. Ik plaats hem voor de zekerheid toch maar, jullie kijken maar wat je ermee doet:
Willow - Never let me go

edit: ik ga nog ff door..
We Seem To Have Misplaced Our Igloo - Juno
We Seem To Have Misplaced Our Igloo - Hearts
Teddiedrum - Miami

Frejarius schreef:
Is er al beslist hoe lang de eindlijst zal worden?

Vermits we hier zonder herkansingen spelen, denk ik dat we de liedjes die de eerste ronde overleven wel kunnen rangschikken, dat zou dus neerkomen op de helft van de startlijst (hoelang die dan ook zal zijn...)

titan (crew)
kabouter76 schreef:
Je tweede is inderdaad nog wel korter, maar persoonlijk vind ik dat er per ronde maar maximaal de helft van de totale liedjes mag afvallen, ik denk dat dat een beter eindresultaat geeft.

Ik zie dat niet zo, 3 liedjes op een totaal van 8 is voldoende om door te gaan (zeker omdat we voor zo'n "beperkte" ladder al meer dan voldoende nominaties hebben). Daarnaast is 8 liedjes per ronde te prefereren boven 10, omdat je je dan beter kan verdiepen in de nummers.

kabouter76 schreef:
Iemand een voorstel voor een puntenverdeling, ik was aan 8, 6, 4, 3, 2, 1 aan het denken, voor ladders van 10 liedjes.

Ik zou de puntentelling van de mumeladder aanhouden: 7/5/4/3/1 (dan is de totaaltelling makkelijker op juistheid te controleren)

dumb_helicopter schreef:
Nog een aantal leuke toevoegingen (links volgen vanavond):

hele rij geweldige toevoegingen

Bijna allemaal

Met hier op Musicmeter rond te kijken ben ik de volgende artiesten tegengekomen die ook nog goed scoren en die nog niet in de lijst staan. Ik ken er zelf geen nummers van maar ik geef het maar aan moest iemand anders ze vergeten zijn.

Atomhead
Axamenta
De Held
Idle Sunder
Jan Swerts
Kaebin Yield
Sylvester Anfang
Undacova
Wouter

Verder ben ik net te weten gekomen dat dit Push - Universal Nation Belgisch is en dat zowel Flying Horseman als Freaky Age er niet in staan.

Dans Dans - Waterpoort
Jan Swerts - Singelstraat 11
Jan Swerts - Aalsterweg 10
Flying Horseman - Bitter Storm
Flying Horseman - Back Where I Started
Sleepers' Reign - Crusheb Before Collision

Nog eentje dat ik vergeten was:

Arquettes - Crafty

Hmmm, ik vrees dat dit problematisch gaat worden, er blijven maar nummers bijkomen

Kabouter Plop en K3 kunnen er wel uit toch?

Maar van Samson & Gert blijven jullie af!

Of wacht, die staan er zelfs niet in!

Jawel....met drie nummers

Ah, ik zie het. Toch wel veel ontbrekende klassiekers

ArthurDZ schreef:
Ah, ik zie het. Toch wel veel ontbrekende klassiekers

Agreed.. Samen op de moto, Piraten-potpourri, Wij gaan naar de maan, MacSamson & MacGert... Oh wat heb ik die nummers grijsgedraaid

Frejarius schreef:
Met hier op Musicmeter rond te kijken ben ik de volgende artiesten tegengekomen die ook nog goed scoren en die nog niet in de lijst staan. Ik ken er zelf geen nummers van maar ik geef het maar aan moest iemand anders ze vergeten zijn.

Wouter

Ik zie dat z'n enige album idd een heel hoog gemiddelde heeft, maar ik weet niet of we de winnaar van de eerste editie van Idool nu echt per se nodig hebben in deze ladders..

Fascinerend om in de laatste berichten plots heel wat belpop artiesten
te ontmoeten waarvan ik nog nooit of te nimmer gehoord had. We leren bij.

Een absolute favoriet in de reeks "volslagen onbekend" is voor mij deze flexi single.
YouTube - Jesus Couldn´t Drum-Beat The Dog.

dazzler schreef:
Fascinerend om in de laatste berichten plots heel wat belpop artiesten
te ontmoeten waarvan ik nog nooit of te nimmer gehoord had. We leren bij.

Een absolute favoriet in de reeks "volslagen onbekend" is voor mij deze flexi single.
YouTube - Jesus Couldn´t Drum-Beat The Dog.

Maar volgens hun MySpace zijn ze Brits... Dus dat telt niet...

2MY
Michael's Beatbox staat er ook nog niet in, destijds toch effe een hype geweest:

Kwakhak

Toeternitoe

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik zie dat z'n enige album idd een heel hoog gemiddelde heeft, maar ik weet niet of we de winnaar van de eerste editie van Idool nu echt per se nodig hebben in deze ladders..

Had ik niet door. Als je gaat kijken naar de stemmers zie je ook ineens hoe het komt dat het zo'n hoog gemiddelde heeft.

kabouter76 schreef:
Maar volgens hun MySpace zijn ze Brits... Dus dat telt niet...

Een vriend van mij had dat flexi singletje tijdens onze studententijd te pakken gekregen
op een festivalletje. En dan moet ik vandaag ontdekken dat het helemaal geen belpop is.

Je leert hier elke dag bij. En zo hoort het ook.

Wederom de vraag of een 'simpele cover' hier geoorloofd is, al is dit eerder een mash-up dan een cover, maar anyhow: ik vind 'm vet
Triggerfinger - Man Down

Moet zeker kunnen (ik heb het nog niet gehoord), er staan wel meerdere covers in de lijst, dus wat dat betreft zie ik geen probleem.

dazzler en ik gaan waarschijnlijk dit weekend de lijst nog eens goed doornemen. Schrappen wat niet past of toch minder nuttig is. Hopelijk komen we er zo'n beetje uit en dan kunnen we aan onze eerste versie gaan bouwen. Begin alvast maar een lijst op te bouwen van liedjes voor versie 2

2MY
kabouter76 schreef:
dazzler en ik gaan waarschijnlijk dit weekend de lijst nog eens goed doornemen. Schrappen wat niet past of toch minder nuttig is.

Begrijpelijk dat er wat uit de lijst moet verdwijnen, maar hoe ga je beslissen wat 'niet past' of 'minder nuttig' is zonder subjectief te zijn?

Zou het geen idee kunnen zijn om van artiesten waar meer dan 5 of 10 nummers (ofzo) genomineerd zijn op voorhand een kleine (snelle!) ladder te spelen waar de beste 5 echt in het spel worden opgenomen? Zo blijft het een gevarieerd spel zonder dat we schrik moeten hebben dat heel de top 10 door dEUS wordt ingenomen...

Dat is in elk geval een idee waar ik ook al aan gedacht heb, er zijn nogal wat artiesten die momenteel heel veel in de lijst staan, ik denk dat sommigen het wel met wat minder kunnen doen... Het is zeker een optie.

Misschien dat we ooit eens een top 100 kunnen maken met 100 artiesten...

Is het niet belangrijker eerst even te bepalen hoe het nu eigenlijk in zijn werk gaat gaan? Hoeveel nummers in de startlijst, hoeveel in de eindlijst, hoe wordt de plaatsing berekend,... Want als we bijvoorbeeld met het schema van Titan van start gaan hebben we zelfs nog geen 1536 verschillende nummers.

@ Dazzler: Ben jij trouwens nog nummers bij elkaar aan het zoeken? Want ik ben nog altijd bereid wat van mijn voorstellen te schrappen.

Ik denk dat kabouter76 en ik voor het perfect deelbare getal 1600 zullen gaan.
We dachten vooral nog te schrappen bij bands met meer dan 10 nummers in de lijst.

Ik had nog een heleboel onvermelde toppers klaar liggen (vooral Vlaamstalige liedjes).
Die lijst van mij kan ook nog korter. En er ontbreken nog een paar pareltjes
die we wel ergens gaan tussen gefoefeld (lekker Vlaams woord) krijgen.

Als mensen bereid zijn om wat van hun voorstellen te schrappen,
mogen ze me dat altijd in pm laten weten. Minder pijnlijk daar te schrappen
dan onbewust een favoriete nominatie van iemand te moeten wegstrepen.

Hoe staat het ermee? Ik ben wel benieuwd naar de definitieve nominatielijst

Gast
geplaatst: vandaag om 22:29 uur

geplaatst: vandaag om 22:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.