Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:08 uur
Glaciers of Ice schreef:
De producties zijn imo juist een stuk creatiever dan 36 Chambers en Tical. Die 2 albums zijn juist zo vet, omdat ze eigenlijk helemaal geen thema hebben, beide albums zijn een zooitje. RZA was geloof ik de eerste die echt met die stijl kwam op OBFCL, hele cinematische beats, pasten heel erg goed bij de thema's. RZA is ook het meest trots op de productie van Cuban Linx en Liquid Swords.
Precies: een zooitje! In plaats van welovergedachte (gelikt?) instrumentaties. Vrees dat we geen schokkender conclusie gaan trekken dan dat het weer met smaak te maken heeft (quote)
De producties zijn imo juist een stuk creatiever dan 36 Chambers en Tical. Die 2 albums zijn juist zo vet, omdat ze eigenlijk helemaal geen thema hebben, beide albums zijn een zooitje. RZA was geloof ik de eerste die echt met die stijl kwam op OBFCL, hele cinematische beats, pasten heel erg goed bij de thema's. RZA is ook het meest trots op de productie van Cuban Linx en Liquid Swords.

Overigens - om een discussie gaande te houden - vind ik van de 'nieuwe' RZA-producties (daarmee dus doelende op post-Tical) vind ik ze op WT Forever ook wel weer echt een stukkie beter dan op die soloplaten, waar weliswaar een paar juweeltjes op staan, maar toch niet van de orde van Triumph, Reunited, Dead Melody, Bells of War, noem maar op.. Is het dan het cinematische van OB4CL dat zo zwaar weegt of ben je het er niet een eens dat die genoemde tracks vette instrumentaties zijn?
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:09 uur
FlyLo schreef:
5-4, Niek speelt vals
Bij UmindC is iets fout gegaan; die stemt op beide tracks.5-4, Niek speelt vals
Edit: volgens mij weet ik wat er verkeerd is gegaan en is het inderdaad 5-4 nu..
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:16 uur
Niek schreef:

Overigens - om een discussie gaande te houden - vind ik van de 'nieuwe' RZA-producties (daarmee dus doelende op post-Tical) vind ik ze op WT Forever ook wel weer echt een stukkie beter dan op die soloplaten, waar weliswaar een paar juweeltjes op staan, maar toch niet van de orde van Triumph, Reunited, Dead Melody, Bells of War, noem maar op.. Is het dan het cinematische van OB4CL dat zo zwaar weegt of ben je het er niet een eens dat die genoemde tracks vette instrumentaties zijn?
(quote)
Precies: een zooitje! In plaats van welovergedachte (gelikt?) instrumentaties. Vrees dat we geen schokkender conclusie gaan trekken dan dat het weer met smaak te maken heeft 
Haha met Wu-Tang Forever ben ik het zeker met je eens. Ik probeer mensen ook altijd te vertellen dat ze naar dat album moeten luisteren, maar de meeste luisteren alleen naar 36 Chambers. De producties van Forever zijn heel muzikaal ofzo. Reunited vind ik inderdaad ook prachtig. Echter is Forever voor mij zeker niet beter geproduceerd dan Liquid Swords en OBFCL en dat komt van iemand die Forever beter vindt dan 36 Chambers. Echt elke beat op die albums vind ik een dikke 5/5 waard. Knowledge God, Criminology, Rainy Dayz, Guillotine, Glaciers Of Ice, Verbal Intercourse en het gaat maar door. Wu Gambinos is dan wel weer een beat die ik niet te lang kan luisteren (alsnog geen reden om te verliezen van een track als Made You Look
). Ik vind wel dat RZA veel meer risico heeft genomen met Wu-Tang Forever en dan heb ik het vooral over welke kant hij opging qua sound. Ik denk ook dat het veel moeilijker was voor hem om Forever te produceren dan voorgaande albums, ook omdat er nu minder samples waren en meer live gespeelde instrumenten en vocalen (al had je dit altijd al van Blue Raspberry).
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:23 uur
Op Forever staat gewoon teveel vulmateriaal. Schrap alle troep en je hebt een geniaal album (4.5*) dat makkelijk ergens tussen de 40 en 60 minuten duurt.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:29 uur
FlyLo schreef:
Op Forever staat gewoon teveel vulmateriaal. Schrap alle troep en je hebt een geniaal album (4.5*) dat makkelijk ergens tussen de 40 en 60 minuten duurt.
Ik ben het met je eens dat Forever filler heeft, maar dat maakt mij niet veel uit. Ik bedoel er staan 27 tracks op dat album en dan mogen er een aantal best wel minder zijn. Forever op zijn best vind ik een stuk beter dan 36 Chambers. Sowieso kan ik de mensen die zeggen ja ze zijn qua lyrics erop achteruitgegaan niet serieus nemen, want ze zijn minstens 5x zo goed geworden. Voor mij is Forever dan ook gewoon een 5* album. GZA's verse op Reunited en Older Gods, Inspectah Deck op For Heaven's Sake, Triumph en Hellz Wind Staff, Ghost op Cash Still Rules en vooral Impossible. Zo vind ik haast elke verse op Forever wel beter dan 90% van 36 Chambers. Als het op beats aankomt vind ik ze aardig gelijkwaardig, maar Forever is iets meer gedurfd. Ik vind de sound van 36 Chambers wel iets vetter.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 december 2012, 15:32 uur
36. Snoop Dogg - Who Am I (What's My Name)? vs. The Notorious B.I.G. – Big Poppa
0-1
0-1
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:34 uur
@Glaciers: je noemt ook direct alle vette tracks van Forever 
Het gemiddeld niveau wordt gewoon enorm omlaag getrokken door andere tracks.
0-2

Het gemiddeld niveau wordt gewoon enorm omlaag getrokken door andere tracks.
0-2
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:40 uur
Glaciers of Ice schreef:
Forever op zijn best vind ik een stuk beter dan 36 Chambers. Sowieso kan ik de mensen die zeggen ja ze zijn qua lyrics erop achteruitgegaan niet serieus nemen, want ze zijn minstens 5x zo goed geworden. .
Oi oi oi, hier ben ik het dan weer uiterst grondig mee oneens. De geldingsdrang die van elke rap afspat op 36 Chambers is nooit meer geëvenaard. Ik zoek net wat berichten van mezelf terug bij 36 Chambers tegen en kom iets tegen dat het verschil goed verwoord:Forever op zijn best vind ik een stuk beter dan 36 Chambers. Sowieso kan ik de mensen die zeggen ja ze zijn qua lyrics erop achteruitgegaan niet serieus nemen, want ze zijn minstens 5x zo goed geworden. .
Ikke
schreef:
Ik stel me echt zo voor dat de studio een soort hangplek was voor de mannen. Dat ze daar voortdurend binnenwipten, en als RZA weer eens iets had gefikst dat de aanwezigen daar dan, opgejut door de anderen, meteen vol op doken. En dat ze elkaar echt van de mic wegsloegen omdat ze zelf wilden.
schreef:Ik stel me echt zo voor dat de studio een soort hangplek was voor de mannen. Dat ze daar voortdurend binnenwipten, en als RZA weer eens iets had gefikst dat de aanwezigen daar dan, opgejut door de anderen, meteen vol op doken. En dat ze elkaar echt van de mic wegsloegen omdat ze zelf wilden.
Dat maakt voor mij 36 Chambers onaantastbaar ten opzichte van latere Wu-platen. Van het GHOSTFACE! van Bring tha Ruckus tot aan het My my my clan is thick like plaster, slash ya van 7th Chamber is elke rap op het allerscherpst van de snede. WT Forever is fantastisch (en zonder fillers had ie inderdaad in de buurt gekomen van 36 Chambers) maar 36 Chambers zal altijd een positie aparte houden.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:41 uur
0-5
Maar nipt hoor. Biggie maakt het verschil want eigenlijk is de beat van What's my Name vetter
Maar nipt hoor. Biggie maakt het verschil want eigenlijk is de beat van What's my Name vetter
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:42 uur
Glaciers on Ice bedoeld vooral dat de metaforen en wordplay van een hoger niveau zijn op Forever denk ik.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:45 uur
@ Niek
Je bent het er niet mee eens dat Forever sterkere lyrics heeft dan 36 Chambers??
Je bent het er niet mee eens dat Forever sterkere lyrics heeft dan 36 Chambers??
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:51 uur
He$$el_01 schreef:
Glaciers on Ice bedoeld vooral dat de metaforen en wordplay van een hoger niveau zijn op Forever denk ik.
Dat sowieso, maar 36 Chambers ontbreekt wel eens de inhoud (iets wat de album ook wel weer definieert). Daar was het vooral rappen over hun skills en dan had je ook nog wel geweldige nummers als CREAM en Tearz ertussen die wel de nodige inhoud met zich mee brachten. Ik kan hier wel lang over gaan discussiëren, maar als er een ding echt een stuk beter is op Forever, dan is het wel de lyrics. Op 36 Chambers had je op zijn best wat metaforen en vette similes, op Forever een verhaallijn met buitenaardse imagery.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:53 uur
Glaciers of Ice schreef:
@ Niek
@ Niek
Lastig zo'n vraagstelling in de ontkennende vorm: nee, ik ben het er wel mee eens dat Forever sterkere lyrics heeft dan 36 als je kijkt naar inhoud en concepten. Ik moet bekennen dat ik in het stukje tekst dat ik van je quote 'lyrics' iets ruimer opvatte als gewoon 'rappen'. Puur op de lyrics is Forever inderdaad beter, qua rappen (dus als flow, delivery, charisma, vorm enzo erbij komen) vind ik 36 beter. Is dit te volgen?
0
geplaatst: 31 december 2012, 16:12 uur
Niek schreef:
Lastig zo'n vraagstelling in de ontkennende vorm: nee, ik ben het er wel mee eens dat Forever sterkere lyrics heeft dan 36 als je kijkt naar inhoud en concepten. Ik moet bekennen dat ik in het stukje tekst dat ik van je quote 'lyrics' iets ruimer opvatte als gewoon 'rappen'. Puur op de lyrics is Forever inderdaad beter, qua rappen (dus als flow, delivery, charisma, vorm enzo erbij komen) vind ik 36 beter. Is dit te volgen?
(quote)
Yes sir. Moet wel zeggen dat ik de rap in algemeen ook een stuk beter vind, maar to each his own.
0
geplaatst: 31 december 2012, 16:31 uur
37. Madvillain – Fancy Clown vs. De La Soul – The Magic Number
0-1 twijfel
0-1 twijfel
0
geplaatst: 31 december 2012, 16:47 uur
* denotes required fields.