Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:18 uur
Klaar. Om verdere discussie te vermijden stel ik voor dat we allemaal gewoon het plan van Niek uitproberen. Als dat mislukt, komen we er op dat moment zelf wel uit. Samen sterk, weet je wel.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:20 uur
Zullen we anders doen dat iedereen tien favorieten kiest en daarnaast naar believen nog een aantal nummers mag kiezen. Stel, ik heb straks 15 nummers gevonden die ik er graag in wil en dat blijkt uiteindelijk te veel te zijn zou het kunnen dat jij een van mijn favoriete nummers (van die 15 nummers) weg laat.
Maar voor de rest vind ik het een goed idee hoor.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 20:23 uur
Ik slinger alvast een lijstje de ether in. Te veel De La Soul? There is no such thing.
Post tussen de 10 en 25 nummers waarvan je wilt dat ze meedoen. Nummers die nog niet eerder aan de K.O. hebben mee gedaan en die niet op een plaat staan die aan de eerste K.O. hebben mee gedaan. Geen rangorde aanbrengen!
Bij de samenstelling van de definitieve lijst kijk ik eerst hoe vaak een nummer is genoemd, dan kijk ik van de nummers die overblijven hoe groot de lijst was waar ze op stonden. Hoe groter die lijst, hoe kleiner de kans dat het nummer mee gaat doen. Lever je dus minder nummers in, dan maken die nummers meer kans in de K.O. te komen.
Ik vraag iedereen louter naar andere lijstjes te kijken om inspiratie op te doen. Staat er een nummer op waarvan je denkt: 'ja, die wil ik ook!', zet die dan ook op jouw eigen lijst en ga dus niet strategisch kiezen zo van 'die komt er toch wel in'.
De La Soul - Stakes Is High
De La Soul - Patti Dooke
De La Soul - Forever
De La Soul - Trying People
De La Soul - Pass the Plugs
Company Flow - 8 Steps to Perfection
Company Flow - Last Good Sleep
J Dilla ft. Common - E=MC2
The Pharcyde - She Said [Jay Dee Remix]
CunninLynguists ft. Masta Ace - Seasons
CYNE - Moonlight
Aesop Rock ft. El-P - Gun for the Whole Family
Evidence ft. Raekwon & Rass Kass - The Red Carpet
Edo G & Pete Rock - Boston
Gravediggaz - Diary of a Madman
Del the Funky Homosapien ft. El-P - Offspring
Grip Grand - Love / Drama
Heltah Skeltah - Letha Brainz Blo
Mr. Lif - The Return of the B-Boy
Camp Lo - Luchini
Binary Star - Reality Check
Post tussen de 10 en 25 nummers waarvan je wilt dat ze meedoen. Nummers die nog niet eerder aan de K.O. hebben mee gedaan en die niet op een plaat staan die aan de eerste K.O. hebben mee gedaan. Geen rangorde aanbrengen!
Bij de samenstelling van de definitieve lijst kijk ik eerst hoe vaak een nummer is genoemd, dan kijk ik van de nummers die overblijven hoe groot de lijst was waar ze op stonden. Hoe groter die lijst, hoe kleiner de kans dat het nummer mee gaat doen. Lever je dus minder nummers in, dan maken die nummers meer kans in de K.O. te komen.
Ik vraag iedereen louter naar andere lijstjes te kijken om inspiratie op te doen. Staat er een nummer op waarvan je denkt: 'ja, die wil ik ook!', zet die dan ook op jouw eigen lijst en ga dus niet strategisch kiezen zo van 'die komt er toch wel in'.
De La Soul - Stakes Is High
De La Soul - Patti Dooke
De La Soul - Forever
De La Soul - Trying People
De La Soul - Pass the Plugs
Company Flow - 8 Steps to Perfection
Company Flow - Last Good Sleep
J Dilla ft. Common - E=MC2
The Pharcyde - She Said [Jay Dee Remix]
CunninLynguists ft. Masta Ace - Seasons
CYNE - Moonlight
Aesop Rock ft. El-P - Gun for the Whole Family
Evidence ft. Raekwon & Rass Kass - The Red Carpet
Edo G & Pete Rock - Boston
Gravediggaz - Diary of a Madman
Del the Funky Homosapien ft. El-P - Offspring
Grip Grand - Love / Drama
Heltah Skeltah - Letha Brainz Blo
Mr. Lif - The Return of the B-Boy
Camp Lo - Luchini
Binary Star - Reality Check
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:24 uur

En besef hoeveel geweldige hiphop nog te vinden is he: Busta Rhymes, El-P, heel veel Snoop Dogg, Madlib in vrijwel al zijn vormen, heel veel De La Soul, KRS-One, Organized Konfusion, etc. kan nog volop uit geput worden!
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:26 uur
He$$el_01 schreef:
Zullen we anders doen dat iedereen tien favorieten kiest en daarnaast naar believen nog een aantal nummers mag kiezen. Stel, ik heb straks 15 nummers gevonden die ik er graag in wil en dat blijkt uiteindelijk te veel te zijn zou het kunnen dat jij een van mijn favoriete nummers (van die 15 nummers) weg laat.
Nee, daar had ik ook over nagedacht, maar dan krijg je van tevoren al een kwalitatieve verdeling. Kies gewoon nummers waarvan je echt denkt dat ze kans maken te winnen (of in ieder geval een rol van betekenis kunnen spelen). Als dat er 25 zijn; prima, als dat er 10 zijn: nog beter, want dan maken ze meer kans mee te doen.Zullen we anders doen dat iedereen tien favorieten kiest en daarnaast naar believen nog een aantal nummers mag kiezen. Stel, ik heb straks 15 nummers gevonden die ik er graag in wil en dat blijkt uiteindelijk te veel te zijn zou het kunnen dat jij een van mijn favoriete nummers (van die 15 nummers) weg laat.
Edit: Panjoe! Haal die onderverdeling weg!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 20:29 uur
Oh sorry. Maar een kwalitatieve onderverdeling is toch persoonlijk, dus wat maakt het uit? Die blijf ik toch wel maken.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:33 uur
Van nu dus officieel:
Ik vraag iedereen louter naar andere lijstjes te kijken om inspiratie op te doen. Staat er een nummer op waarvan je denkt: 'ja, die wil ik ook!', zet die dan ook op jouw eigen lijst en ga dus niet strategisch kiezen zo van 'die komt er toch wel in'. Duidelijk?
Ik vraag iedereen louter naar andere lijstjes te kijken om inspiratie op te doen. Staat er een nummer op waarvan je denkt: 'ja, die wil ik ook!', zet die dan ook op jouw eigen lijst en ga dus niet strategisch kiezen zo van 'die komt er toch wel in'. Duidelijk?
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:35 uur
panjoe schreef:
Oh sorry. Maar een kwalitatieve onderverdeling is toch persoonlijk, dus wat maakt het uit? Die blijf ik toch wel maken.
Uiteraard, maar zo blijft het zo lang mogelijk onduidelijk wat de grootste kanshebbers zijn. Enfin, ik neem je lijst mee, je hoeft m niet opnieuw te posten.Oh sorry. Maar een kwalitatieve onderverdeling is toch persoonlijk, dus wat maakt het uit? Die blijf ik toch wel maken.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:44 uur
Ik denk dat dit hem wordt.
The Pharcyde – Drop (Die moest natuurlijk wel.
)
Army of the Pharaohs – Seven
Sandpeople – Not Allright
Blue Scolars – The Distance
Cunninlynguists – Love Ain’t
Virtuoso - Man of the Hour
Binary Star – Reality Check
Lords of the Underground – Chief Rocka
Immortal Technique – Dance With the Devil
Aesop Rock – Daylight
Camp Lo - Luchini
Zion I – Birds Eye View
Snowgoons – Starlight
Bop Alloy – Still Think Different
Scarface – I Seen A Man Die
Lekker veelzijdig lijstje waarvan 3/4 na de eerste ronde eruit zal liggen omdat te weinig mensen het goed kennen.
The Pharcyde – Drop (Die moest natuurlijk wel.
)Army of the Pharaohs – Seven
Sandpeople – Not Allright
Blue Scolars – The Distance
Cunninlynguists – Love Ain’t
Virtuoso - Man of the Hour
Binary Star – Reality Check
Lords of the Underground – Chief Rocka
Immortal Technique – Dance With the Devil
Aesop Rock – Daylight
Camp Lo - Luchini
Zion I – Birds Eye View
Snowgoons – Starlight
Bop Alloy – Still Think Different
Scarface – I Seen A Man Die
Lekker veelzijdig lijstje waarvan 3/4 na de eerste ronde eruit zal liggen omdat te weinig mensen het goed kennen.

0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:46 uur
Kan iemand een lijst maken van albums die aan de eerste KO meededen en de nr's die aan de tweede KO meededen?
Hessel, ik ken zowat alles van je lijstje

0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:48 uur
Ja, de meeste 'echte' Hip Hop luisteraars zullen het meeste wel kennen (mag ik toch hopen).
En sowieso is 3/4 een beetje overdreven. Maar dat doe ik wel vaker, overdrijven.
En sowieso is 3/4 een beetje overdreven. Maar dat doe ik wel vaker, overdrijven.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:50 uur
3/4e zal er allicht uitliggen omdat ze in het niet vallen bij wat ik in mijn lijstje zal zetten 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 20:51 uur
FlyLo schreef:
Kan iemand een lijst maken van albums die aan de eerste KO meededen en de nr's die aan de tweede KO meededen?
In principe zijn het volgens mij alle hiphopalbums met 200+ (eerste) en 150-200 (tweede) stemmen. Daar heb ik tenminste op geselecteerd. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat November Has Come er niet in mag, kan je die weghalen Niek?
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:52 uur
Onmogelijk. Ik zie alleen maar finalemateriaal in mijn lijstje. 
Edit: Misschien worden er nog een paar nummers gewijzigd. Dit is lastiger dan ik dacht.

Edit: Misschien worden er nog een paar nummers gewijzigd. Dit is lastiger dan ik dacht.

0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:54 uur
Doe ik, panjoe.
Ik ga nu shiften: zit op 46
Ken trouwens bar weinig van Hessels lijstje... als dat maar goed gaat.
Ik ga nu shiften: zit op 46

Ken trouwens bar weinig van Hessels lijstje... als dat maar goed gaat.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:57 uur
He$$el_01 schreef:
Ja, de meeste 'echte' Hip Hop luisteraars zullen het meeste wel kennen (mag ik toch hopen).
Ik ken enkel Drop.Aan de andere kant ken ik slechts 3 artiesten (Bop Alloy, Zion I & Sandpeople) niet.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 21:00 uur
Ik had mijn top 100 nog als referentiekader, dat maakte het wel makkelijker. Gewoon niet te lang inzitten over het feit dat je vast een paar persoonlijke klessiks vergeet.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:03 uur
De La Soul - Ring Ring Ring
De La Soul – Ego Trippin’ (Part Two)
De La Soul ft. Dres & Shortie No Mass – En Focus
De La Soul ft. veel – Patti Dooke
Gang Starr - Take it Personal
Organized Konfusion - Bring it On
Q-Tip - Let's Ride
Lootpack - Whenimonthemic
Quasimoto - Microphone Mathematics
Busta Rhymes – Gimme Some More
Method Man & Busta Rhymes – What’s Happenin’
Gravediggaz – Defective Trip (Trippin’)
Gravediggaz – 1-800-Suicide
Bubba Sparxxx – Deliverance
Missy Elliott – Work it
Missy Elliott ft. Ludacris – Gossip Folks
Aesop Rock – Daylight
M.O.P. – Cold as Ice
Company Flow – 8 Steps to Perfection
A Tribe Called Quest – Like it Like That
Common – Soul Power
Ice Cube – Steady Mobbin’
Jaylib – The Red
Camp Lo - Luchini
The Pharcyde – Runnin’
Heel gek idee een K.R.S.-One-track te verwijderen terwijl er twee Missy's in staan, maargoed; zodra ik die beat weer hoorde van Work It werd ik weer helemaal leip
De La Soul - Ring Ring Ring
De La Soul – Ego Trippin’ (Part Two)
De La Soul ft. Dres & Shortie No Mass – En Focus
De La Soul ft. veel – Patti Dooke
Gang Starr - Take it Personal
Organized Konfusion - Bring it On
Q-Tip - Let's Ride
Lootpack - Whenimonthemic
Quasimoto - Microphone Mathematics
Busta Rhymes – Gimme Some More
Method Man & Busta Rhymes – What’s Happenin’
Gravediggaz – Defective Trip (Trippin’)
Gravediggaz – 1-800-Suicide
Bubba Sparxxx – Deliverance
Missy Elliott – Work it
Missy Elliott ft. Ludacris – Gossip Folks
Aesop Rock – Daylight
M.O.P. – Cold as Ice
Company Flow – 8 Steps to Perfection
A Tribe Called Quest – Like it Like That
Common – Soul Power
Ice Cube – Steady Mobbin’
Jaylib – The Red
Camp Lo - Luchini
The Pharcyde – Runnin’
Heel gek idee een K.R.S.-One-track te verwijderen terwijl er twee Missy's in staan, maargoed; zodra ik die beat weer hoorde van Work It werd ik weer helemaal leip

0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:07 uur
Nog even twee aanpassingen gedaan. Camp Lo ipv Xzibit en Virtuoso ipv Pacewon.
@Niek, Goed gaan zal het toch niet. Misschien kan ik maar beter een paar nummers schrappen zodat ik op de 10 zit.
@Ploppesteksel, je ziet dat echte tussen aanhalingstekens staat hè.
@Niek, Goed gaan zal het toch niet. Misschien kan ik maar beter een paar nummers schrappen zodat ik op de 10 zit.

@Ploppesteksel, je ziet dat echte tussen aanhalingstekens staat hè.

0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:08 uur
Is het idee nou om mezelf toe te voegen aan dat lijstje alvorens ik een lijstje post met nummers, want ik raakte een beetje in de war vanwege alle veranderingen.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:10 uur
Tuurlijk gaat het wel goed.
Het staat iedereen overigens vrij zijn post aan te passen, maar alleen als je dat doet door je bericht te wijzigen, ga aub niet meerdere lijstjes plaatsen!
Het staat iedereen overigens vrij zijn post aan te passen, maar alleen als je dat doet door je bericht te wijzigen, ga aub niet meerdere lijstjes plaatsen!
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:11 uur
Glaciers of Ice schreef:
Is het idee nou om mezelf toe te voegen aan dat lijstje alvorens ik een lijstje post met nummers, want ik raakte een beetje in de war vanwege alle veranderingen.
Nee hoor, gewoon je lijst posten.Is het idee nou om mezelf toe te voegen aan dat lijstje alvorens ik een lijstje post met nummers, want ik raakte een beetje in de war vanwege alle veranderingen.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:12 uur
Niek schreef:
Post dit vanaf nu even boven je lijstje, zodat nieuwkomer niet hoeven te zoeken naar wat het idee is.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:15 uur
Ik ben er nu vandoor. Gewoon lekker lijstjes plaatsen, post die uitleg er boven en niet te veel comments tussendoor, dan blijft het lekker overzichtelijk
. Ik ben benieuwd!
. Ik ben benieuwd!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 21:16 uur
Ik mag hem nog aanpassen he? Dan ga ik nog even twee van jullie keuzes seconden
. Luchini en Reality Check.
. Luchini en Reality Check.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:23 uur
Oke, dan hier mijn lijstje:
Charizma & Peanut Butter Wolf - Fair Weathered Friend
Pete Rock & CL Smooth - I Got A Love
Madlib - Montara
Nujabes - Sky Is Falling (&CL Smooth)
RZA - The Birth
GZA - Animal Planet
J Rawls - That Very First Day
De La Soul - Sunshine
A Tribe Called Quest - Find A Way
A Tribe Called Quest - 1nce Again
Inspectah Deck - Lovin' You
Sticks & Delic - Slangeleer
J Dilla - Intro (Alt)
Ghostface Killah - Wildflower
Jaylib - Survival Test
Slum Village - Raise It Up
Lootpack - Laws Of Physics
Souls of Mischief - A Name I Call Myself
Nujabes - Blessing It (Remix)
Oh No - Heavy
J Dilla - Tomita
J Dilla - Trashy
The Roots - Dynamite!
Little Indian - One Little Indian (& The Foreigner)
Oke, dan hier mijn lijstje:
Charizma & Peanut Butter Wolf - Fair Weathered Friend
Pete Rock & CL Smooth - I Got A Love
Madlib - Montara
Nujabes - Sky Is Falling (&CL Smooth)
RZA - The Birth
GZA - Animal Planet
J Rawls - That Very First Day
De La Soul - Sunshine
A Tribe Called Quest - Find A Way
A Tribe Called Quest - 1nce Again
Inspectah Deck - Lovin' You
Sticks & Delic - Slangeleer
J Dilla - Intro (Alt)
Ghostface Killah - Wildflower
Jaylib - Survival Test
Slum Village - Raise It Up
Lootpack - Laws Of Physics
Souls of Mischief - A Name I Call Myself
Nujabes - Blessing It (Remix)
Oh No - Heavy
J Dilla - Tomita
J Dilla - Trashy
The Roots - Dynamite!
Little Indian - One Little Indian (& The Foreigner)
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:37 uur
The D.O.C. - The Grand Finalé ft. N.W.A.
Grieves - Unedible
Gravediggaz - 1-800 Suicide
Fort Minor - Kenji
BlakRoc - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo) ft. Jim Jones & Mos Def
Breakestra - Family Rap ft. Chali 2NA, Double K & Soup
The Coup - Me And Jesus The Pimp In A '79 Granada Last Night
Black Rob - Whoa!
Ice Cube – Why We Thugs
A Tribe Called Quest – Left my wallet in Elcegando
Vakill – Fallen (ft. Slug)
Poor Rightious Teacher – God earth and 85’ers ft. Nine
Lootpack – Long Awated (ft. Dilated Peoples)
ArtOfficial – Eye of a Stranger
Supastition – Da Waiting Period
Souls of Mischief – ’93 Til Infinity
Tha Alkaholiks - Baam
Justice System – Summer in the City
Dilated Peoples - Heavy Rotation ft. Tha Alkaholiks
O.C. - Time's Up
The D.O.C. - The Grand Finalé ft. N.W.A.
Grieves - Unedible
Gravediggaz - 1-800 Suicide
Fort Minor - Kenji
BlakRoc - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo) ft. Jim Jones & Mos Def
Breakestra - Family Rap ft. Chali 2NA, Double K & Soup
The Coup - Me And Jesus The Pimp In A '79 Granada Last Night
Black Rob - Whoa!
Ice Cube – Why We Thugs
A Tribe Called Quest – Left my wallet in Elcegando
Vakill – Fallen (ft. Slug)
Poor Rightious Teacher – God earth and 85’ers ft. Nine
Lootpack – Long Awated (ft. Dilated Peoples)
ArtOfficial – Eye of a Stranger
Supastition – Da Waiting Period
Souls of Mischief – ’93 Til Infinity
Tha Alkaholiks - Baam
Justice System – Summer in the City
Dilated Peoples - Heavy Rotation ft. Tha Alkaholiks
O.C. - Time's Up
* denotes required fields.