Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 19:16 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik vind het idee (was het van Niek, Hessel, Panjoe of iemand anders?) om iedereen nog een stuk of 10 tracks te laten selecteren (die nog niet zijn gepasseerd) voor een nieuwe K.O. anders wel een goed idee.
Ik vind het idee (was het van Niek, Hessel, Panjoe of iemand anders?) om iedereen nog een stuk of 10 tracks te laten selecteren (die nog niet zijn gepasseerd) voor een nieuwe K.O. anders wel een goed idee.
Niet van mij, maar het leek me wel erg leuk. Een KO waarvoor iedereen 10 nummers van albums tot 150 stemmen kan nomineren? Want als we niet geselecteerde tracks van ATCQ, Illmatic e.d. mee laten doen is het niet echt eerlijk...
Als één van jullie dit op poten wil zetten: prima. En anders doe ik het wel
.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:19 uur
Zeker een goed idee, van Niek btw. We moeten alleen even kijken wie iedereen is en hoe we gaan besluiten welke nummers er mee gaan doen inderdaad.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:35 uur
Ik zou zeggen: mensen kunnen hier lijstjes van hun tien favo hiphopnummers plaatsen (vooral nog niet in rangorde maar random) die nog niet langs gekomen zijn en zodra we er 128 hebben (lijkt me het maximaal haalbare, gelet ook op overlap die er zal zijn tussen lijstjes, starten we de K.O. We zullen niet op precies 128 uitkomen, dus eerst kom, eerst maalt. Is te doen toch? Desnoods wil ik het wel aanvoeren, maar kan niet altijd beloven dat dicht bij mijn PC ben (volgende week vrijdag bv weekje skiën
).
O, en probeer de al te obscure tracks achterwege te laten. Er is nog zat bekende hiphop over..
).O, en probeer de al te obscure tracks achterwege te laten. Er is nog zat bekende hiphop over..
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:36 uur
Ik zou best wat willen doen, maar ik ga steeds minder tijd hebben de komende dagen ipv tentamens. Na de tentamens heb ik alle tijd.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:39 uur
We kunnen het ook met enkele mensen samen organiseren.
128 lijkt me een mooi aantal. 16 mensen die elk 8 nummers mogen nomineren?
EDIT: Als er meer interesse is, kunnen we nog altijd 21 mensen met 6 nummers doen, of 25 met 5.
Ik claim alvast Craig Mack - Flava In Ya Ear.
16 mensen gezocht:
- He$$el_01
- Niek
- R&P
- Bennerd
- Panjoe
- Ploppesteksel
Nog 10 te gaan.
128 lijkt me een mooi aantal. 16 mensen die elk 8 nummers mogen nomineren?
EDIT: Als er meer interesse is, kunnen we nog altijd 21 mensen met 6 nummers doen, of 25 met 5.
Ik claim alvast Craig Mack - Flava In Ya Ear.
16 mensen gezocht:
- He$$el_01
- Niek
- R&P
- Bennerd
- Panjoe
- Ploppesteksel
Nog 10 te gaan.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:40 uur
Misschien is dat iets overzichtelijker. Dat we eerste bepalen wie er nummers gaan nomineren en dat deze mensen daarna hun lijstje maken.
Wat Ploppesteksel doet dus.
Wat Ploppesteksel doet dus.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 19:44 uur
Oke dus: 8 nummers per persoon.
Criteria: mag niet op een album met 150 stemmen of meer staan of één van deze vijf zijn:
Black Moon - I Got Cha Opin, Jeru the Damaja - Ya Playin' Yaself, Masta Ace – Acknowledge, Nas – Doo Rags, Smif-n-Wessun - Bucktown.
En dan is het de (naar MuMe-begrippen) onpopulaire hiphop K.O.
Criteria: mag niet op een album met 150 stemmen of meer staan of één van deze vijf zijn:
Black Moon - I Got Cha Opin, Jeru the Damaja - Ya Playin' Yaself, Masta Ace – Acknowledge, Nas – Doo Rags, Smif-n-Wessun - Bucktown.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:45 uur
Rhythm & Poetry schreef:
- De gastheer mag blijkbaar niet eens zijn topic meer waardig afsluiten
- De gastheer mag blijkbaar niet eens zijn topic meer waardig afsluiten
Oh jee toch, Rob, ik was nogal verbaasd dat ik blijkbaar zo droog de uitslag moest posten, dat leek me nou geen goede afsluiting. Nu lijkt het inderdaad dat ik je topic heb overgenomen (wat natuurlijk ook zo was), maar ik had daarin weinig keus, dus heb ik het maar zo goed als ik kon bedenken gedaan. Ik had m'n lijstje natuurlijk moeten door PB'en, maar daar denk ik nu pas aan..
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:45 uur
Het kan prima op een 150+ album staan. Zolang het maar niet mee heeft gedaan aan deze k.o. lijkt mij.
Laten we nu wachten op onze nieuwe leider. Niek. Hij heeft de wijsheid in pacht.
Wat ben je toch ook een ontzettende pot met pindakaas.
Laten we nu wachten op onze nieuwe leider. Niek. Hij heeft de wijsheid in pacht.
inquestos schreef:
Oh jee toch, Rob, ik was nogal verbaasd dat ik blijkbaar zo droog de uitslag moest posten, dat leek me nou geen goede afsluiting. Nu lijkt het inderdaad dat ik je topic heb overgenomen (wat natuurlijk ook zo was), maar ik had daarin weinig keus, dus heb ik het maar zo goed als ik kon bedenken gedaan. Ik had m'n lijstje natuurlijk moeten door PB'en, maar daar denk ik nu pas aan..
(quote)
Wat ben je toch ook een ontzettende pot met pindakaas.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:46 uur
panjoe schreef:
Naja, bij die vijf albums maf het toch nog wel lijkt me? Daarvan is maar één nummer gekozen. Het is vooral bij de albums uit de eerste K.O. leuker om die niet te kiezen aangezien er daar albums waren met meer dan vier nummers.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:47 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Het kan prima op een 150+ album staan. Zolang het maar niet mee heeft gedaan aan deze k.o. lijkt mij.
Schrap Straight Outta Compton dan maar. Het kan prima op een 150+ album staan. Zolang het maar niet mee heeft gedaan aan deze k.o. lijkt mij.

En mogelijk dat je ook nog een andere moet schrappen, als er 16 mensen geïnteresseerd zijn tenminste.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:48 uur
Ja. Ik haal heel mijn lijstje weg. Ik wacht nu even de nieuwe regels af. Misschien nomineer ik ook wel niks. Ook wel een keer lekker. 

0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:49 uur
Laten we afspreken: geen albums van de eerste KO (>200 stemmen), en geen nummers die aan de tweede KO hebben meegedaan?
16 mensen gezocht:
- He$$el_01
- Niek
- R&P
- Bennerd
- Panjoe
- Ploppesteksel
- FlyLo
Nog 9 te gaan.
16 mensen gezocht:
- He$$el_01
- Niek
- R&P
- Bennerd
- Panjoe
- Ploppesteksel
- FlyLo
Nog 9 te gaan.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 januari 2013, 19:49 uur
Nou vanwege dit:
Edit: voorstel van FlyLo lijkt me redelijk.
panjoe schreef:
Een KO waarvoor iedereen 10 nummers van albums tot 150 stemmen kan nomineren? Want als we niet geselecteerde tracks van ATCQ, Illmatic e.d. mee laten doen is het niet echt eerlijk....
Een KO waarvoor iedereen 10 nummers van albums tot 150 stemmen kan nomineren? Want als we niet geselecteerde tracks van ATCQ, Illmatic e.d. mee laten doen is het niet echt eerlijk....
Edit: voorstel van FlyLo lijkt me redelijk.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:52 uur
Die nummers van Illmatic wonnen nu al niet. Laat staan die paar nummers die niet meededen. Want dat zijn de mindere nummers van de plaat. Zelfde geldt voor ATCQ. Ik denk dat Warren G dit topic gaat winnen.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:53 uur
Ik stel bovendien voor dat Rop het beleid deze keer niet bepaalt. Hij heeft sowieso geen zin meer in een nieuwe KO.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:56 uur
Eerder op de dag vond ik dat al een goed idee FlyLo. Dus weer niet. Blijf proberen! 
En toen...

Rhythm & Poetry schreef:
En toen...
Rhythm & Poetry schreef:
Ja. Ik haal heel mijn lijstje weg. Ik wacht nu even de nieuwe regels af. Misschien nomineer ik ook wel niks. Ook wel een keer lekker.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:57 uur
En toen:
Al die bemoeienissen
Rhythm & Poetry schreef:
Die nummers van Illmatic wonnen nu al niet. Laat staan die paar nummers die niet meededen. Want dat zijn de mindere nummers van de plaat. Zelfde geldt voor ATCQ. Ik denk dat Warren G dit topic gaat winnen.
Al die bemoeienissen

0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:57 uur
Uhm, ja. De theorie van lijstjes van aantal nummers delen door aantal deelnemers klinkt leuk, maar je krijgt dan het probleem van overlap waardoor je alsnog niet aan de 128 komt. Ook kom ik erachter dat je (ik althans) al snel naar 20 nummers ga. Er is geen (tenzij met te veel moeite) echt sluitend systeem te bedenken, dus stel ik voor het iets losser te doen. Post tussen de 10 en 25 nummers waarvan je wilt dat ze mee doen met de K.O. Als het erop lijkt dat de lijstjes opdrogen, dan ga ik de definitieve lijst vast stellen. Daarbij kijk ik dan eerst wat de langst haalbare lijst is (ws 128 of 256) en vervolgens selecteer ik nummers op meest gekozen. Daarna laat ik de nummers van de kortste lijstjes het meest meetellen (dus als je 25 nummers inlevert, heeft je lijst iets minder autoriteit dan als je 10 nummers inlevert). Is dit duidelijk? Als ik binnen een half uur geen goed alternatief hoor, dan post ik dit bericht nogmaals extra duidelijk uitgelegd en gaat de nieuwe KO van start (al ingeleverde lijstjes tellen niet mee
).
Edit: en ik stel ook voor geen tracks te doen van platen waarvan al tracks hebben meegedaan (Can it Be All So Simple kan dus - ondanks het feit dat dit ms wel de beste hiphoptrack ooit is - niet mee doen).
Edit2: en ik voeg de gentleman's agreement toe dat je niet te strategisch gaat kiezen, zo van: ik doe dat nummer niet want die staat al op drie lijstjes dus die zit er sowieso al in. Dan hebben de mensen die het traagst inleveren namelijk het meeste voordeel. Ennu; je weet nooit wanneer ik vind dat de lijstjes opdrogen
.
).Edit: en ik stel ook voor geen tracks te doen van platen waarvan al tracks hebben meegedaan (Can it Be All So Simple kan dus - ondanks het feit dat dit ms wel de beste hiphoptrack ooit is - niet mee doen).
Edit2: en ik voeg de gentleman's agreement toe dat je niet te strategisch gaat kiezen, zo van: ik doe dat nummer niet want die staat al op drie lijstjes dus die zit er sowieso al in. Dan hebben de mensen die het traagst inleveren namelijk het meeste voordeel. Ennu; je weet nooit wanneer ik vind dat de lijstjes opdrogen
.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:59 uur
Welke albums/nummers mogen meedoen? Verder wel een goed idee hoor
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:00 uur
FlyLo schreef:
En toen:
Al die bemoeienissen
En toen:
(quote)
Al die bemoeienissen
Het is een voorspelling, mijn beste. Blijven proberen, morgen is je dag. Ik voel het.

0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:01 uur
Morgen examen
(kan ik om 7u45 met mijn fietsje naar het examen gaan bij -10°C
)
(kan ik om 7u45 met mijn fietsje naar het examen gaan bij -10°C
)
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:03 uur
Zullen we eerst gewoon kijken wie er allemaal nummers willen nomineren om daarna te kijken hoeveel nummers we gaan nomineren. Dan heb je een beter idee van het aantal nummers dat je kan kiezen (tussen de 10 en 25 lijkt me een beetje breed).
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:04 uur
FlyLo schreef:
Welke albums/nummers mogen meedoen? Verder wel een goed idee hoor
Alles dus wat hiphop is en niet op een plaat staat waarvan al nummers hebben meegedaan.Welke albums/nummers mogen meedoen? Verder wel een goed idee hoor
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:05 uur
He$$el_01 schreef:
Zullen we eerst gewoon kijken wie er allemaal nummers willen nomineren om daarna te kijken hoeveel nummers we gaan nomineren. Dan heb je een beter idee van het aantal nummers dat je kan kiezen (tussen de 10 en 25 lijkt me een beetje breed).
Lees nou even verder: als je er meer inlevert heeft het minder autoriteit. Misschien is het dus handiger maar tien te doen... Maar als we wel aan de 256 kunnen komen is het zonde ons te beperken.Zullen we eerst gewoon kijken wie er allemaal nummers willen nomineren om daarna te kijken hoeveel nummers we gaan nomineren. Dan heb je een beter idee van het aantal nummers dat je kan kiezen (tussen de 10 en 25 lijkt me een beetje breed).
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:06 uur
Ikzelf ben geen al te grote hiphopkenner en zit behoorlijk krap bij kas als ik niets mag nemen van albums die al aan bod zijn geweest.
En overlap? Hoezo? Die elimineer je toch gewoon door "wie eerst kiest, eerst krijgt". M.a.w. Craig Mack kan niemand meer nomineren, want dat doe ik al.
Maar goed, jouw systeem vind ik ook prima. Iets minder handig voor hiphopverkenners (i.p.v. kenners) zoals mezelf. Morgen zal ik eens deftig kijken aan hoeveel nummers ik kan geraken (die ikzelf ook effectief goed vind).
En overlap? Hoezo? Die elimineer je toch gewoon door "wie eerst kiest, eerst krijgt". M.a.w. Craig Mack kan niemand meer nomineren, want dat doe ik al.
Maar goed, jouw systeem vind ik ook prima. Iets minder handig voor hiphopverkenners (i.p.v. kenners) zoals mezelf. Morgen zal ik eens deftig kijken aan hoeveel nummers ik kan geraken (die ikzelf ook effectief goed vind).
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:07 uur
Ik heb uiteraard het hele verhaal gelezen, vandaar dat ik binnen een half uur met een 'alternatief' kom. 
Overlap is redelijk makkelijk op te lossen. Daar komen we echt wel uit.
Edit: Wat Ploppesteksel zegt.
Edit 2: En ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om alle albums die al zijn geweest nu helemaal uit te sluiten. Bij de albums van de eerste K.O. snap ik het, maar bij de albums uit de tweede K.O. zijn maar één of twee nummers gekozen. Ik denk dat de meeste mensen zelf slim genoeg zijn om, als ze daarvan nummers zullen kiezen, alleen nummers te kiezen die ook echt een kans hebben om verder te komen.

Overlap is redelijk makkelijk op te lossen. Daar komen we echt wel uit.
Edit: Wat Ploppesteksel zegt.
Edit 2: En ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om alle albums die al zijn geweest nu helemaal uit te sluiten. Bij de albums van de eerste K.O. snap ik het, maar bij de albums uit de tweede K.O. zijn maar één of twee nummers gekozen. Ik denk dat de meeste mensen zelf slim genoeg zijn om, als ze daarvan nummers zullen kiezen, alleen nummers te kiezen die ook echt een kans hebben om verder te komen.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:15 uur
Ploppesteksel schreef:
Ikzelf ben geen al te grote hiphopkenner en zit behoorlijk krap bij kas als ik niets mag nemen van albums die al aan bod zijn geweest.
Dat nummers claimen stimuleert mensen om zo lang mogelijk te wachten met posten zodat ze eerst kunnen kijken wat er al in zit en dan nog de nummers toevoegen die ze nog willen.
Ploppesteksel schreef:
Ik zou het zo zien: kies er gewoon 10 uit die je fantastisch vind, die tien hebben dan grotere kans erin te komen dan de 25 die de 'kenners' allicht zullen posten, en daarna heb je veel meer om te ontdekken in de grotere K.O. Maar goed, jouw systeem vind ik ook prima. Iets minder handig voor hiphopverkenners (i.p.v. kenners) zoals mezelf. Morgen zal ik eens deftig kijken aan hoeveel nummers ik kan geraken (die ikzelf ook effectief goed vind).
Als het echt heel veel tracks worden, waarvan heel veel maar één keer genoemd zijn, dan zal ik wellicht toch gewoon 'maar' 128 nummers doen, ook al kunnen er 256.
* denotes required fields.