Muziek / Muziekgames / De Kolossale Cover K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:08 uur
Ik dacht ook al hier klopt iets niet, heb het net ook even opgezocht.
Het is maar welke regels je hanteert, Als je stelt dat een cover een opname is van een eerder opgenomen nummer door een andere artiest klopt het zo als het nu is. Al is het dan wel vreemd dat Leonard zijn eigen nummer coverd.
Het is maar welke regels je hanteert, Als je stelt dat een cover een opname is van een eerder opgenomen nummer door een andere artiest klopt het zo als het nu is. Al is het dan wel vreemd dat Leonard zijn eigen nummer coverd.
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:08 uur
Dat voelt inderdaad erg raar. Hadden we ook Prince kunnen nomineren met Nothing Compares 2 U. Geschreven voor The Family, een hit geworden door Sinéad en toen heeft ie zijn eigen versie op cd gezet.
Daarom:
4-4 (terwijl ik het echt een vreselijk nummer vind maar Leonard hoort hier toch niet helemaal thuis)
Daarom:
4-4 (terwijl ik het echt een vreselijk nummer vind maar Leonard hoort hier toch niet helemaal thuis)
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:39 uur
Ik vind het raar dat songschrijvers hun eigen door anderen oorspronkelijk uitgevoerde liedjes niet zouden kunnen coveren. En als dat gebeurt, wordt het oorspronkelijke origineel dan opeens een cover?
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:41 uur
Hoe zit het dan met bv Because The Night? Geschreven door Bruce Springsteen, als eerste uitgebracht door Patti Smith en vervolgens ook 'gecoverd' door The Boss?
4-6
4-6
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:43 uur
17. Ike & Tina Turner – Proud Mary ( Creedence Clearwater Revival) Vs. Zita Swoon - The Night (Morphine)
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:43 uur
Volgens mij zijn er ook al meer van zulke gevallen langsgekomen. In elk geval heb ik begrepen dat dit de manier is waarop de cover gedefinieerd wordt: het origineel is de eerste opname.
0
geplaatst: 26 december 2012, 13:51 uur
Because the Night heeft Bruce al eerder opgenomen dan Patti Smit. Het was bedoeld voor Darkness on the Edge, maar hij heeft het pas later uitgebracht.
2-0
2-0
0
geplaatst: 26 december 2012, 15:01 uur
18. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (Peggy Seeger) Vs. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You (Screamin' Jay Hawkins)
0-1
0-1
0
geplaatst: 26 december 2012, 16:12 uur
3-6
Edit: er gaat mij bij iets niet goed.
Edit2: ging toch goed:
19. Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna (Luc Van Acker en Anna Domino) Vs. Ram Jam - Black Betty (traditional/Leadbelly)
Edit2: ging toch goed:
19. Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna (Luc Van Acker en Anna Domino) Vs. Ram Jam - Black Betty (traditional/Leadbelly)
0
geplaatst: 26 december 2012, 16:16 uur
19. Selah Sue & Tom Barman vs. The Subs - Zanna (Luc Van Acker en Anna Domino) Vs. 19. Ram Jam - Black Betty (traditional/Leadbelly)
1-2
1-2
0
geplaatst: 26 december 2012, 16:17 uur
Justus18 schreef:
3-6
3-6
Moeten we 112 bellen?
0
geplaatst: 26 december 2012, 16:18 uur
Laat maar. Ik heb het hersteld. Ik raakte in de war van 2 keer vs. en 2 keer 19. in deze battle.
* denotes required fields.