MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Kolossale Cover K.O.

zoeken in:

Cured
3-0

5-0

aardig tempo hier

en opvallend dat Hound Dog zo makkelijk wint, van dat typisch een cover die niet in de buurt komt van het origineel

10. Sonic Youth - My New House (The Fall) Vs. Get Well Soon – Born Slippy.NUXX (Underworld)

1-0 die tweede vind ik maar matig

5-1

De originele Born Slippy vind ik al niks, en dit steekt hem naar de kroon qua niet-mijn-dingheid

11. Janis Joplin - Me and Bobby McGee (Roger Miller) Vs. Gary Jules & Michael Andrews - Mad World (Tears For Fears)

0-1

1-1 Toch wel duidelijk

laxus11 schreef:
1-1 Toch wel duidelijk

Denk dat Janis dit makkelijk gaat winnen, ik hou alleen niet van Janis...

1-2, ik mag hopen dat Gary Jules dit wint van die schreeuwlelijk (sorry, vind haar stem echt niks), schitterend nummer.

2-2

Mad World is ook mooi, maar Janis behoort tot mijn topfavorieten.

@herman: ik zou tegen Presley gestemd hebben. Hound Dog is een fletse cover van het origineel, terwijl Candy Says door Antony erg mooi gedaan wordt.

chevy93 schreef:
1-2, ik mag hopen dat Gary Jules dit wint van die schreeuwlelijk (sorry, vind haar stem echt niks), schitterend nummer.

Orgineel is vele malen beter

laxus11 schreef:
(quote)

Daar ging het in deze KO toch niet om? Als we het origineel wilden ranken, was het wel de 'Kolossale Gecoverde K.O.' geworden... Los daarvan vind ik de cover beter, maar ook dat doet niet ter zake. Een cover van een geweldig origineel kan - zelfs als hij het niet haalt bij het origineel - nog steeds gewoon goed zijn toch?

laxus11 schreef:
Het origineel is een aardige jaren '80-hit die vrij gedateerd klinkt. Deze cover is klein en fragiel, maar klinkt nog wel fris en heeft derhalve wat meer te zoeken in een KO anno 2012, vind ik.
Het origineel vind ik overigens gewoon een dikke 7 waard. Lekker up-tempo en je kan het wat vaker horen dan de versie van Gary Jules.

Edit: Bevat een enorm grote spoiler!

kaj_666 schreef:
(quote)

Daar ging het in deze KO toch niet om? Als we het origineel wilden ranken, was het wel de 'Kolossale Gecoverde K.O.' geworden... Los daarvan vind ik de cover beter, maar ook dat doet niet ter zake. Een cover van een geweldig origineel kan - zelfs als hij het niet haalt bij het origineel - nog steeds gewoon goed zijn toch?

Ja tuurlijk kan dat alleen vind ik dat Gary Jules & Michael Andrews van het prachtige Mad World een slaapliedje hebben gemaakt

Dat jij het prachtig vind mag jij weten maar ik vind het echt saai.

laxus11 schreef:
Ja tuurlijk kan dat alleen vind ik dat Gary Jules & Michael Andrews van het prachtige Mad World een slaapliedje hebben gemaakt

Dat jij ehet prachtig vind mag jij weten maar ik vind het echt saai.

Dat kan natuurlijk, maar dan had ik dat een logischere toevoeging gevonden bij je stem dan dat je het origineel veel beter vindt Zo ga ik bijvoorbeeld zeker een punt geven aan de Built To Spill-cover van Cortez the killer, ondanks dat ik het origineel nog beter vind. Maar goed, ik denk dat deze discussie wat overbodig is

Cured
5-2

12. The Black Crowes - Hard To Handle (Otis Redding) Vs. Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun (Robert Hazard)

1-0

Maar goed dat Janis door is

2-0

Wel een beetje sneu dat er nu de ene na de andere cover doorgaat waar ik weinig tot niks aan vind, want ook hier gaat Hard To Handle vast weer winnen..

3-1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.