MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Kolossale Cover K.O.

zoeken in:

Arrie schreef:
Ah, er staan nog wel erg mooie souldingen tussen. Het is allemaal wel erg eenzijdig hoor. Er is meer dan rock en soul. En op Hurt na (maar dat is wel weer van een erg oude artiest), niks van na de jaren '70?
Arrie schreef:
Blondie - Hanging by the Telephone (The Nerves)
Dusty Springfield - The Windmills of Your Mind (Noel Harrison)
Madonna - Ray of Light (Curtiss Maldoon)
Roberta Flack - Hey, That's No Way to Say Goodbye (Leonard Cohen)
Roberta Flack - Just Like a Woman (Bob Dylan)
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (Peggy Seeger)
Slowdive - Some Velvet Morning (Nancy Sinatra & Lee Hazlewood)
The Temptations - Papa Was a Rollin' Stone (The Undisputed Truth)
Nee, dit zijn zulke moderne nummers. 3x Roberta is ook wel erg eenzijdig.

Overigens is Long John Baldry - Morning Dew van na de jaren '70 (1980 volgens Wikipedia). En dat is ook alweer een 60s-artiest. Overigens vraag ik me of je daar niet beter "na de jaren '60" van kan maken. Volgens mij komt zo'n 80 à 90% uit de 60s (behalve Hurt en Morning Dew dus).

2. Jefferson Airplane - Somebody To Love (The Great Society) Vs. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You (Screamin' Jay Hawkins)

0-1

chevy93 schreef:
(quote)
(quote)
Nee, dit zijn zulke moderne nummers. 3x Roberta is ook wel erg eenzijdig.

Overigens is Long John Baldry - Morning Dew van na de jaren '70 (1980 volgens Wikipedia). En dat is ook alweer een 60s-artiest. Overigens vraag ik me of je daar niet beter "na de jaren '60" van kan maken. Volgens mij komt zo'n 80 à 90% uit de 60s (behalve Hurt en Morning Dew dus).

Ik had tenminste nog Madonna (en dan eind jaren '90) en Slowdive, maar goed punt van je.

3. Isaac Hayes - Walk On By (Dionne Warwick) Vs. Nina Simone – Sinnerman (traditional/Les Baxter)

0-1

0-6

Hurt uitgeschakeld.

0-7

Hurt uitgeschakeld.

En de twee beste overgebleven nummers tegen elkaar hier

4. Fats Domino - Blueberry Hill (Gene Autry) Vs. Nilsson - Everybody's Talkin (Fred Neil)
0-1, jammere loting, omdat ik verwacht dat Blueberry Hill nu door gaat. Everybody's Talkin' ben ik wel blij dat die zo ver gekomen is.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:46 uur

geplaatst: vandaag om 23:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.