Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2013, 13:13 uur
Correctie Eindstanden ladders 21 en 22, mijn fout, Bertus had zijn punten naar mij opgestuurd maar ik ben in de haast vanochtend helemaal vergeten die te plaatsen....bij deze.
Ronde 2 - Ladder 21: punten Bertus
214 The Rolling Stones - Gimme Shelter 4
145 Archive - Dangervisit
133 Dire Straits - Sultans Of Swing
128 Bronski Beat - Smalltown Boy
124 Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
121 The Nits - Sketches Of Spain
114 Pixies - Bone Machine
96 Bob Dylan - It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) 7
89 Bill Withers - Harlem 8
85 Wire - 1 2 X U 2
81 Les Poppys - Non, Non, Rien N'a Changé 3
80 Michael Kiwanuka - Tell Me A Tale 6
--------------------------
Ronde 2 - Ladder 22: punten Bertus
175 The Rolling Stones - Paint It Black 3
162 The Human League - Don't You Want Me
138 The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want 7
121 Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning 8
114 David Bowie - The Bewlay Brothers 2
110 Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
109 The Serenes - Back To Wonder
92 Bruce Springsteen - Racing In The Street
90 Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly 4
71 The Gaslight Anthem - The '59 Sound
52 Pat Benatar - Love Is A Battlefield
56 Solomon Burke - Everybody Needs Somebody To Love 6
Deadline: 11:00 uur
Ronde 2 - Ladder 21: punten Bertus
214 The Rolling Stones - Gimme Shelter 4
145 Archive - Dangervisit
133 Dire Straits - Sultans Of Swing
128 Bronski Beat - Smalltown Boy
124 Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
121 The Nits - Sketches Of Spain
114 Pixies - Bone Machine
96 Bob Dylan - It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) 7
89 Bill Withers - Harlem 8
85 Wire - 1 2 X U 2
81 Les Poppys - Non, Non, Rien N'a Changé 3
80 Michael Kiwanuka - Tell Me A Tale 6
Ronde 2 - Ladder 22: punten Bertus
175 The Rolling Stones - Paint It Black 3
162 The Human League - Don't You Want Me
138 The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want 7
121 Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning 8
114 David Bowie - The Bewlay Brothers 2
110 Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
109 The Serenes - Back To Wonder
92 Bruce Springsteen - Racing In The Street
90 Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly 4
71 The Gaslight Anthem - The '59 Sound
52 Pat Benatar - Love Is A Battlefield
56 Solomon Burke - Everybody Needs Somebody To Love 6
Deadline: 11:00 uur
0
geplaatst: 4 april 2013, 13:48 uur
Als ik te laat ben tellen mijn punten ook niet meer mee. dus het lijkt mij vrij logisch dat als iemand de punten van een ander vergeet te plaatsen deze ook niet meegenomen mogen worden.
0
geplaatst: 4 april 2013, 13:49 uur
Ronde 2 - Ladder 23:
43 Orbital - The Box
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 7
27 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
27 The Shins - Saint Simon
26 Fish - A Gentleman's Excuse Me 8
25 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 6
23 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
18 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit 2
17 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even 3
16 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow
15 Bill Withers - Can We Pretend 4
2 Sonic Youth - Expressway To Your Skull
Ronde 2 - Ladder 24:
37 The Waterboys - Too Close To Heaven 7
32 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 6
31 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 4
29 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
28 Supertramp - School 8
27 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down
19 The Rolling Stones - Street Fighting Man 3
17 Lou Reed - Caroline Says II
16 Arcade Fire - In The Backseat
14 Joan Armatrading - Rosie 2
10 Lia Ices - Daphne
10 The Doors - Love Her Madly
Deadline: 23.00 uur
43 Orbital - The Box
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 7
27 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
26 Fish - A Gentleman's Excuse Me 8
25 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 6
23 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
18 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit 2
17 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even 3
15 Bill Withers - Can We Pretend 4
Ronde 2 - Ladder 24:
37 The Waterboys - Too Close To Heaven 7
32 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 6
31 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 4
29 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
28 Supertramp - School 8
27 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down
19 The Rolling Stones - Street Fighting Man 3
17 Lou Reed - Caroline Says II
16 Arcade Fire - In The Backseat
14 Joan Armatrading - Rosie 2
10 Lia Ices - Daphne
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 13:50 uur
vigil schreef:
Als ik te laat ben tellen mijn punten ook niet meer mee. dus het lijkt mij vrij logisch dat als iemand de punten van een ander vergeet te plaatsen deze ook niet meegenomen mogen worden.
Deze persoon was echter niet te laat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 13:53 uur
jassn:
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 2 - Ladder 23:
49 Orbital - The Box +6
34 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +7
31 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +8
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
29 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours +4
26 Fish - A Gentleman's Excuse Me
21 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit +3
19 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even +2
15 Bill Withers - Can We Pretend
Ronde 2 - Ladder 24:
37 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +6
37 The Waterboys - Too Close To Heaven
36 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II +7
32 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
29 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down +2
28 Supertramp - School
24 Arcade Fire - In The Backseat +8
21 Lou Reed - Caroline Says II +4
19 The Rolling Stones - Street Fighting Man
14 Joan Armatrading - Rosie
13 Lia Ices - Daphne +3
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 2 - Ladder 23:
49 Orbital - The Box +6
34 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +7
31 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +8
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
29 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours +4
26 Fish - A Gentleman's Excuse Me
21 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit +3
19 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even +2
Ronde 2 - Ladder 24:
37 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +6
37 The Waterboys - Too Close To Heaven
36 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II +7
32 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
29 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down +2
28 Supertramp - School
24 Arcade Fire - In The Backseat +8
21 Lou Reed - Caroline Says II +4
14 Joan Armatrading - Rosie
13 Lia Ices - Daphne +3
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 13:53 uur
Ronde 2 - Ladder 23:
49 Orbital - The Box
42 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +8

36 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours +7
35 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +4
34 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +3
32 Fish - A Gentleman's Excuse Me +6
21 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even +2
21 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit
Ronde 2 - Ladder 24:
44 The Waterboys - Too Close To Heaven +7
37 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
36 Supertramp - School +8
36 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
34 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore +2
29 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down
27 Arcade Fire - In The Backseat +3
25 Lou Reed - Caroline Says II +4
20 Joan Armatrading - Rosie +6
13 Lia Ices - Daphne
Ronde 2 - Ladder 23:
49 Orbital - The Box
42 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +8

36 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours +7
35 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +4
34 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +3
32 Fish - A Gentleman's Excuse Me +6
21 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even +2
Ronde 2 - Ladder 24:
44 The Waterboys - Too Close To Heaven +7
37 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
36 Supertramp - School +8
34 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore +2
27 Arcade Fire - In The Backseat +3
25 Lou Reed - Caroline Says II +4
20 Joan Armatrading - Rosie +6
13 Lia Ices - Daphne
0
geplaatst: 4 april 2013, 13:56 uur
Het plaatsen wel. Als ik vandaag de belastingdienst laat weten dat iemand welke mijn aangifte doet het vergeten was maar ik wel op tijd was mijn informatie bij hem af te geven ben ik ook te laat.
Te laat is te laat dat lijkt mij vrij simpel. Toen iemand per ongeluk de punten aan een verkeerd nummer gat mocht het ook niet meer aangepast worden. Dan hebben we het over 1 liedje nu over 2 ladders. Dat Bertus dat niet leuk vind lijkt me logisch maar daar kan hij dan enkel maar El Ninjo maar de schuld van geven.
Ik zou het zeer vreemd vinden zodra het om de organistor gaat het ineens wel mag.
0
geplaatst: 4 april 2013, 13:59 uur
vigil schreef:
Het plaatsen wel. Als ik vandaag de belastingdienst laat weten dat iemand welke mijn aangifte doet het vergeten was maar ik wel op tijd was mijn informatie bij hem af te geven ben ik ook te laat.
Te laat is te laat dat lijtk mnij vrij simpel. Als iemand per ongeluk de punten aan een verkeerd nummer geeft mocht het ook niet meer aangepast worden. Dan hebben we het over 1 liedje nu over 2 ladders. Dat Bertus dat niet leuk vind lijkt me logisch maar daar kan hij dan enkel maar El Ninjo maar de schuld van geven.
Ik zou het zeer vreemd vinden als het om de organistor gaat het ineens wel mag.
(quote)
Te laat is te laat dat lijtk mnij vrij simpel. Als iemand per ongeluk de punten aan een verkeerd nummer geeft mocht het ook niet meer aangepast worden. Dan hebben we het over 1 liedje nu over 2 ladders. Dat Bertus dat niet leuk vind lijkt me logisch maar daar kan hij dan enkel maar El Ninjo maar de schuld van geven.
Da's echt te belachelijk voor woorden. De persoon in kwestie zal waarschijnlijk ruim op tijd geweest zijn met zijn quoteringen. Het kan dan altijd zijn dat je als organisator (waardoor je al meer dan genoeg beslommeringen aan je hoofd hebt) dit even vergeet. Een beetje verdraagzaamheid zou je sieren.
Als het dan nog zijn eigen punten waren tot daar aan toe, maar het zijn die van een ander dus het lijkt maar logisch dat die er nog bij verrekend worden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 14:02 uur
vigil schreef:
(quote)
We doen dit al jaren zo en ik zie geen enkele reden om het niet te doen. Bertus heeft zijn punten gewoon op tijd doorgegeven aan El Ninjo. Dat heeft weinig te maken met het achteraf aanpassen van punten. Als Bertus nu nog zou komen met een aanpassing dan heeft hij, net als ieder ander, pech gehad.
Ik heb vorig jaar of dat jaar er voor ook eens voor iemand punten na de deadline geplaatst. Toen was ik zelf ook vergeten te stemmen en heb ik dus alleen de punten van deze persoon geplaatst en niet ook nog zelf stiekem gestemd.
Ik zie dus niet echt in wat je probleem is.
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:04 uur
dumb_helicopter:
Zeg knul, dus ik ben niet verdraagzaam. Waarom deze aanname. Ken je me? Lijkt me niet!!
Het gaat enkel om het principe. als je zo goed bent met je feitjes weet je vast nog wel dat ik het toen enorm voor Chevy heb opgenomen toen hij zijn punten per ongeluk bij een verkeerde Big in Japan had geplaatst. Wellicht had Checy toen ook wel het een en ander aan zijn hoofd.
Het zal mij verder aan mijn reet roesten of Bertus wel of niet mee doet met zijn punten. Het gaat mij er om dat er toen zo stelling werd genomen door de organisatie dat als een ladder was afgelopen er niks meer veranderd mocht worden.
dus ik zoek de lijn even op en hoe die is getrokken.
Zeg knul, dus ik ben niet verdraagzaam. Waarom deze aanname. Ken je me? Lijkt me niet!!
Het gaat enkel om het principe. als je zo goed bent met je feitjes weet je vast nog wel dat ik het toen enorm voor Chevy heb opgenomen toen hij zijn punten per ongeluk bij een verkeerde Big in Japan had geplaatst. Wellicht had Checy toen ook wel het een en ander aan zijn hoofd.
Het zal mij verder aan mijn reet roesten of Bertus wel of niet mee doet met zijn punten. Het gaat mij er om dat er toen zo stelling werd genomen door de organisatie dat als een ladder was afgelopen er niks meer veranderd mocht worden.
dus ik zoek de lijn even op en hoe die is getrokken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 14:10 uur
vigil schreef:
dumb_helicopter:
Het gaat enkel om het principe. als je zo goed bent met je feitjes weet je vast nog wel dat ik het toen enorm voor Chevy hebt opgenomen toen hij zijn punten per ongeluk bij een verkeerde Big in Japan had geplaatst. Wellicht had Checy toen ook wel het een en ander aan zijn hoofd.
dumb_helicopter:
Het gaat enkel om het principe. als je zo goed bent met je feitjes weet je vast nog wel dat ik het toen enorm voor Chevy hebt opgenomen toen hij zijn punten per ongeluk bij een verkeerde Big in Japan had geplaatst. Wellicht had Checy toen ook wel het een en ander aan zijn hoofd.
Je vergelijkt appels met peren.
Als je daadwerkelijk had gelezen wat de reden was voor het niet toestaan van de punten van Chevy dan had je geweten dat dat was dat de organisatie in geen geval arbitraire beslissingen wil nemen en daarom gewoon een harde grens trekt. Het had geen kloot met principes te maken, dat heb je zelf verzonnen.
In dit geval is er geen sprake van het moeten nemen van een arbitraire beslissing omdat er heel makkelijk 'bewezen' kan worden dat Bertus zijn punten op tijd heeft doorgegeven aan El Ninjo.
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:12 uur
Onweerwolf schreef:
In dit geval is er geen sprake van het moeten nemen van een arbitraire beslissing omdat er heel makkelijk 'bewezen' kan worden dat Bertus zijn punten op tijd heeft doorgegeven aan El Ninjo.
Dat is ook helemaal de discussie niet
Ik twijfel daar overigens ook niet aan laat dat duidelijk zijn.Het principe in deze is dat als een ladder is afgelopen deze ook echt is afgelopen voor alle vormen van veranderingen (dan wel door toch anders willen stemmen of een nummer dan wel hele ladder te zijn vergeten).
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:14 uur
vigil schreef:
dumb_helicopter:
dumb_helicopter:
Je toon wat rustiger houden zou je ook wat aangenamer doen lijken.
Het verschil is dat er bij het geval van Chevy kon valsgespeeld worden en dat men geen precedent wou waarbij men oeverloze discussies kreeg telkens iemand met al dan niet slechte bedoeling zijn punten achteraf nog zou willen veranderen.
Hier heb je dat niet, want er kan hier geen enkele sprake zijn van valsspelerij of je zou een soort van phantom user moeten hebben, maar ik veronderstel dat Bertus weldegelijk een echte user is.
En of het El Ninjo is of een andere user die de punten vergeten geven is van iemand die dat tijdens afgesproken tijdspanne niet kan doen, dat maakt ook niet uit. Dit zou in beide gevallen goedgekeurd worden.
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:19 uur
Nogmaals, ik heb geen enkele reden tot het betichten van valsspelerij bij wie dan ook. Dat had ik toen in Chevy's geval ook niet vandaar dat ik het voor hem op nam.
Aangezien er toen zo hard stelling werd genomen tegen 1 user vroeg ik me af hoe hard dat hier dan werd gedaan. Nou blijkbaar niet en dat weten we dan ook weer.
Aangezien er toen zo hard stelling werd genomen tegen 1 user vroeg ik me af hoe hard dat hier dan werd gedaan. Nou blijkbaar niet en dat weten we dan ook weer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 14:31 uur
vigil schreef:
Ik twijfel daar overigens ook niet aan laat dat duidelijk zijn.
Het principe in deze is dat als een ladder is afgelopen deze ook echt is afgelopen voor alle vormen van veranderingen (dan wel door toch anders willen stemmen of een nummer dan wel hele ladder te zijn vergeten).
(quote)
Ik twijfel daar overigens ook niet aan laat dat duidelijk zijn.Het principe in deze is dat als een ladder is afgelopen deze ook echt is afgelopen voor alle vormen van veranderingen (dan wel door toch anders willen stemmen of een nummer dan wel hele ladder te zijn vergeten).
Tsja, in een ideale wereld, maar hoe vaak komt het niet voor dat er achteraf nog fouten moeten worden gecorrigeerd?
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:41 uur
Onweerwolf schreef:
Wat een onzin. Er kon destijds ook makkelijk bewezen worden dat mijn punten geenszins voor Tom Waits bestemd waren.In dit geval is er geen sprake van het moeten nemen van een arbitraire beslissing omdat er heel makkelijk 'bewezen' kan worden dat Bertus zijn punten op tijd heeft doorgegeven aan El Ninjo.
Het zal me verder een worst zijn of die punten van Bertus wel/niet meegenomen worden, want het heeft geen enkele invloed op de uitslag, maar ga dat akkefietje van een paar maanden terug niet recht praten...
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 14:45 uur
vigil schreef:
Nogmaals, ik heb geen enkele reden tot het betichten van valsspelerij bij wie dan ook. Dat had ik toen in Chevy's geval ook niet vandaar dat ik het voor hem op nam.
Nogmaals, de stelling die in het geval Chevy is genomen was niet tegen Chevy maar een algemene stelling. Een regel die voor iedereen geldt en al jaren gold.
En ik sluit me verder inhoudelijk aan bij Dumb. De lijn die wordt getrokken is niet gebaseerd op veranderingen na de deadline voorkomen maar gebaseerd op het niet willen nemen van arbitraire beslissingen. In het geval Chevy was dat nodig geweest en dus deden we dat niet en in dit geval is het niet nodig dus is het geen probleem.
0
geplaatst: 4 april 2013, 14:53 uur
Ronde 2 - Ladder 23:
52 Orbital - The Box 3
46 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. 4
43 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 8
42 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 6
41 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) 7
32 Fish - A Gentleman's Excuse Me
21 The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
4 Sonic Youth - Expressway To Your Skull 2
Ronde 2 - Ladder 24:
44 The Waterboys - Too Close To Heaven
44 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 7
36 Supertramp - School
34 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
33 Arcade Fire - In The Backseat 6
33 Lou Reed - Caroline Says II 8
23 Joan Armatrading - Rosie 3
23 The Rolling Stones - Street Fighting Man 4
13 Lia Ices - Daphne
12 The Doors - Love Her Madly 2
Ronde 2 - Ladder 23:
52 Orbital - The Box 3
46 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. 4
43 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 8
42 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 6
41 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) 7
4 Sonic Youth - Expressway To Your Skull 2
Ronde 2 - Ladder 24:
44 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 7
36 Supertramp - School
34 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
33 Arcade Fire - In The Backseat 6
33 Lou Reed - Caroline Says II 8
23 Joan Armatrading - Rosie 3
23 The Rolling Stones - Street Fighting Man 4
13 Lia Ices - Daphne
12 The Doors - Love Her Madly 2
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 14:56 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Wat een onzin. Er kon destijds ook makkelijk bewezen worden dat mijn punten geenszins voor Tom Waits bestemd waren. Dat kon dus juist niet makkelijk bewezen worden.
In dit geval hebben we een pm van Bertus naar El Ninjo met z'n punten -> Screenshot van de punten + timestamp en we hebben bewijs, mocht dat nodig zijn.
In jouw geval was dat niet voorhanden, dus moeten we dan gaan onderzoeken of het wel klopt. Hoe? Door jouw post geschiedenis te gaan doornemen? Je oudere stemmen uit te pluizen? Je ouders te bellen?* Het zal ongetwijfeld bewezen kunnen worden, maar dus niet makkelijk.
Wat er echter relevant is is dus het feit dat we hier geen precedent willen schapen. In jouw geval was het wellicht duidelijk maar in een volgend geval misschien niet. Als we tegen jou ja hadden gezegd en tegen de volgende persoon nee, dan had die volgende persoon gezegd: "Ja maar, Chevy." en dat was een argument geweest wij dan niets meer tegenin hadden kunnen brengen.
* Ik sta overigens nog steeds open voor een arbitrage-commissie hoor.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 april 2013, 14:58 uur
Op gevaar af dat we van een mug een olifant maken... maar de angst voor een arbitraire beslissing lijkt hier toch wel ietwat fobische proporties aan te nemen.
Vooropgesteld dat ook ik de intenties van noch Bertus noch El Ninjo op ook maar enige manier in twijfel wil trekken, is het volgende scenario best denkbaar
- een uitslag bevalt gebruiker A en gebruiker B niet zo
- verrek, gebruiker A heeft niet gestemd in die ladder
- gebruiker A en B gooien het op een akkoordje: B beweert dat hij vergeten is de punten van A mee te nemen, ze construeren een mooi puntenlijstje en plaatsen dat als zodanig en A dekt het verhaal van B
Een vrij bizar scenario, inderdaad. Ik zou dan liever af en toe een arbitraire, maar in de ogen van de meeste deelnemers wel redelijke, beslissing toestaan dan een systeem dat arbitraire beslissingen uitsluit maar weer dit soort rigiditeiten in de hand werkt.
Toch even voor de goede orde: als ik een andere user beloof zijn punten mee te nemen en dat vervolgens vergeet, mag ik die dan wel alsnog plaatsen of hebben we dan geen bewijs (ik ben immers geen organisatie). Dat laatste zou het meest consequent zijn, maar ik neem aan dat de organisatie zelf ook liever heeft dat we als deelnemers gewoon elkaars lijstjes een beetje meenemen i.p.v. uit risicomijdendheid alle stemmen bij afwezigheid maar bij de organisatie neer te leggen?
Vooropgesteld dat ook ik de intenties van noch Bertus noch El Ninjo op ook maar enige manier in twijfel wil trekken, is het volgende scenario best denkbaar
- gebruiker A en B gooien het op een akkoordje: B beweert dat hij vergeten is de punten van A mee te nemen, ze construeren een mooi puntenlijstje en plaatsen dat als zodanig en A dekt het verhaal van B
Een vrij bizar scenario, inderdaad. Ik zou dan liever af en toe een arbitraire, maar in de ogen van de meeste deelnemers wel redelijke, beslissing toestaan dan een systeem dat arbitraire beslissingen uitsluit maar weer dit soort rigiditeiten in de hand werkt.
Toch even voor de goede orde: als ik een andere user beloof zijn punten mee te nemen en dat vervolgens vergeet, mag ik die dan wel alsnog plaatsen of hebben we dan geen bewijs (ik ben immers geen organisatie). Dat laatste zou het meest consequent zijn, maar ik neem aan dat de organisatie zelf ook liever heeft dat we als deelnemers gewoon elkaars lijstjes een beetje meenemen i.p.v. uit risicomijdendheid alle stemmen bij afwezigheid maar bij de organisatie neer te leggen?
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2013, 15:05 uur
Casartelli schreef:
Op gevaar af dat we van een mug een olifant maken... maar de angst voor een arbitraire beslissing lijkt hier toch wel ietwat fobische proporties aan te nemen.
Misbruik maken van de situatie kan altijd. Het punt is dat in jouw geval gebruikers A & B beiden een screenshot kunnen verstrekken om te bewijzen dat de punten voor de deadline zijn doorgegeven. Dus als El Ninjo of ik (of Herman) vermoeden dat er iets mis is dan kan daar dus simpelweg om gevraagd worden.
Om diezelfde reden kan ik ook volmondig ja antwoorden op je laatste vraag.
0
geplaatst: 4 april 2013, 15:28 uur
Persoonlijk begrijp ik het hele punten doorgeven aan andere users sowieso niet echt. Als je zelf niet kan stemmen, dan stem je toch niet? Ik heb de vorige ladder ook overgeslagen omdat ik de hele dag niet thuis was. Nouja, jammer dan. Binnenkort ben ik ook een weekje weg en het voelt voor mij niet helemaal goed om dan al mijn punten aan iemand anders door te geven, terwijl ik anderen dat wel zie doen. Snap dat gewoon niet echt.
0
geplaatst: 4 april 2013, 15:31 uur
Ronde 2 - Ladder 23: de mooiste nummers weer ergens onderaan
58 Orbital - The Box 6
47 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
46 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
42 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours
41 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
24 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow 8
23 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit 2
18 Bill Withers - Can We Pretend 3
11 Sonic Youth - Expressway To Your Skull 7
Ronde 2 - Ladder 24:
50 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 6
41 Arcade Fire - In The Backseat 8
39 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 3
38 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 4
36 Supertramp - School
33 Lou Reed - Caroline Says II
31 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down 2
23 Joan Armatrading - Rosie
23 The Rolling Stones - Street Fighting Man
19 The Doors - Love Her Madly 7
13 Lia Ices - Daphne
Ronde 2 - Ladder 23: de mooiste nummers weer ergens onderaan

58 Orbital - The Box 6
47 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
46 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
42 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours
41 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0)
24 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow 8
23 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit 2
18 Bill Withers - Can We Pretend 3
11 Sonic Youth - Expressway To Your Skull 7
Ronde 2 - Ladder 24:
50 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 6
41 Arcade Fire - In The Backseat 8
39 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 3
38 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 4
36 Supertramp - School
31 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down 2
23 Joan Armatrading - Rosie
19 The Doors - Love Her Madly 7
13 Lia Ices - Daphne
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 april 2013, 15:43 uur
Nuja, als we het belang van stemmen in de ladder af gaan zetten tegen de echte wereldproblemen, kunnen we sowieso wel inpakken...
Dat je het niet belangrijk genoeg vindt, kan ik inkomen, maar 'het voelt niet goed'? Het is toch juist de ultieme vorm van stemmen, niet gehinderd door kennis over tussenstanden etc.? Bij een KO is een essentieel onderdeel van het spel dat de score tot een maximum loopt en dat je daarvoor op het juiste moment present moet zijn, maar dat is hier toch niet zo?
herman schreef:
Persoonlijk begrijp ik het hele punten doorgeven aan andere users sowieso niet echt. Als je zelf niet kan stemmen, dan stem je toch niet? Ik heb de vorige ladder ook overgeslagen omdat ik de hele dag niet thuis was. Nouja, jammer dan. Binnenkort ben ik ook een weekje weg en het voelt voor mij niet helemaal goed om dan al mijn punten aan iemand anders door te geven, terwijl ik anderen dat wel zie doen. Snap dat gewoon niet echt.
Dat je het niet belangrijk genoeg vindt, kan ik inkomen, maar 'het voelt niet goed'? Het is toch juist de ultieme vorm van stemmen, niet gehinderd door kennis over tussenstanden etc.? Bij een KO is een essentieel onderdeel van het spel dat de score tot een maximum loopt en dat je daarvoor op het juiste moment present moet zijn, maar dat is hier toch niet zo?
0
geplaatst: 4 april 2013, 15:52 uur
Ik vind toch wel dat je de moeite moet nemen zelf online te komen om je stemmen te plaatsen. Als dat niet lukt jammer dan. Als anderen dat niet vinden is dat ook prima. Lijkt me gewoon raar om hier een week niet naar om te kijken, maar dan wel mee te blijven stemmen via iemand anders. Maar misschien, toch eens over nadenken als ik eens langer dan een dag weg ben.
0
geplaatst: 4 april 2013, 16:03 uur
Ronde 2 - Ladder 23: vreselijk sterke nummers in deze ladder, enkel Fish vind ik niks.
60 Orbital - The Box 2
52 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. 6
51 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
49 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 7
44 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) 3
35 The Shins - Saint Simon 8
24 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow
23 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - We Almost Lost Detroit
18 Bill Withers - Can We Pretend
11 Sonic Youth - Expressway To Your Skull
Ronde 2 - Ladder 24:
53 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 3
47 Arcade Fire - In The Backseat 6
46 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 7
39 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down 8
38 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
36 Supertramp - School
27 Joan Armatrading - Rosie 4
21 The Doors - Love Her Madly 2
13 Lia Ices - Daphne
Ronde 2 - Ladder 23: vreselijk sterke nummers in deze ladder, enkel Fish vind ik niks.
60 Orbital - The Box 2
52 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. 6
51 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
49 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours 7
44 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) 3
35 The Shins - Saint Simon 8

24 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Ronde 2 - Ladder 24:
53 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 3
47 Arcade Fire - In The Backseat 6
46 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 7

39 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down 8

36 Supertramp - School
27 Joan Armatrading - Rosie 4
21 The Doors - Love Her Madly 2
13 Lia Ices - Daphne
0
geplaatst: 4 april 2013, 16:06 uur
'Moeite nemen om' is natuurlijk relatief. De tijd en inspanning heb ik er wel voor over maar ik heb ook nog eens Wifi nodig en omdat ik bijvoorbeeld in dit geval niet wist of ik dat zou hebben heb ik Casartelli gevraagd mijn punten mee te nemen. Ik zie het probleem niet zo.
0
geplaatst: 4 april 2013, 16:07 uur
Ronde 2 - Ladder 23:
64 Orbital - The Box +4
60 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +8
54 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +3
50 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +6
49 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours
42 The Shins - Saint Simon +7
26 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow +2
Ronde 2 - Ladder 24:
61 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +8
53 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II +7
48 The Waterboys - Too Close To Heaven +4
47 Arcade Fire - In The Backseat
39 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down
39 Lou Reed - Caroline Says II +6
36 Supertramp - School
27 Joan Armatrading - Rosie
23 The Doors - Love Her Madly +2
16 Lia Ices - Daphne +3
Ronde 2 - Ladder 23:
64 Orbital - The Box +4
60 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. +8
54 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +3
50 The Roots Featuring Cody Chesnutt - The Seed (2.0) +6
49 Angus & Julia Stone - I'm Not Yours
42 The Shins - Saint Simon +7
26 The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow +2
Ronde 2 - Ladder 24:
61 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +8
53 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II +7
48 The Waterboys - Too Close To Heaven +4
47 Arcade Fire - In The Backseat
39 Ewert & The Two Dragons - Good Man Down
39 Lou Reed - Caroline Says II +6
36 Supertramp - School
27 Joan Armatrading - Rosie
23 The Doors - Love Her Madly +2
16 Lia Ices - Daphne +3
0
geplaatst: 4 april 2013, 16:14 uur
Het 'moeite nemen' gedeelte zit volgens mij vooral in het alles beluisteren hé, als dat gebeurt is maar je kan hier om een of andere reden niet geraken, lijkt het mij een perfecte oplossing om je punten aan iemand anders door te geven. Tenslotte wil denk ik iedereen die aan zo'n uitgebreid 'project' als dit meedoet toch in het ideale geval dat zijn eigen stem in elke ladder doorweegt, dus ja, 't zou heel spijtig zijn om vaak ladders te missen met eventueel favoriete nummers als je er eens niet bent me dunkt..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.