MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
johannesA schreef:
Split Enz. had ik genomineerd, maar stond al in de lijst. Vervangen door Beat It van Michael Jackson, dank je Laxus.

Maar Beat It staat ook al in de lijst

Snoeperd schreef:
Dankje kabouter76! Nu kan ik Lullaby van mijn lijstje wegstrepen.

Graag gedaan, zat me al een tijd af te vragen waarom die niet in de lijst staat...

Ja, voor mij het beste Cure-nummer.

En ja hoor, Arcade monkeys nomineert nog een grote persoonlijke favoriet, Still Take You Home Ik nomineerde hem alleen niet omdat ik vorig jaar ook al AM heb genomineerd

Stond Lullaby er niet in

johannesA
laxus11 schreef:
(quote)

Maar Beat It staat ook al in de lijst

Dan vervang ik MJ voor The Cranberries met Linger.wederom dank Laxus.

The Cranberries - Linger

Arcade Monkeys nomineert zelfs mijn nummer van het jaar tot nu toe, namelijk het weergaloze Wasted Days!

johannesA schreef:
(quote)

Dan vervang ik MJ voor The Cranberries met Linger.wederom dank Laxus.

The Cranberries - Linger

Ook mooi! (en stond op mijn shortlist).

Lukas schreef:
Stond Lullaby er niet in

My thoughts exactly

On a different note: ik denk dat arcade monkeys zojuist mijn favoriete nominatielijstje tot nu toe heeft verzorgd (op dat van mezelf na dan natuurlijk )

dumb_helicopter schreef:
Arcade Monkeys nomineert zelfs mijn nummer van het jaar tot nu toe, namelijk het weergaloze Wasted Days!

Als ik geen Regina Spektor fan was geweest had ik waarschijnlijk dat nummer genomineerd.

Casartelli (moderator)
Laat ik, in navolging van enkele anderen, ook eens een stukje proza aan mijn nominaties wijden.

Omdat er nooit te veel prog in de lijst kan eindigen, is mijn favoriete muzikale stroming weer goed vertegenwoordigd, te beginnen met een sinds jaar en dag ontbrekende grote naam van weleer: Emerson, Lake & Palmer. Adapataties van klassieke werken waren toch een beetje hun handelsmerk en Abaddon's Bolero is daar een ijzersterk voorbeeld van. Vanaf het eind van de jaren '70 ging het in de angelsaksische wereld snel bergafwaarts met de klassieke prog, maar er doken later nog fraaie exoten op, zoals dit juweeltje van Bacamarte uit de jaren '80. Spock's Beard was in de jaren '90 een grote naam in de retroprog en Thoughts is een van hun beste nummers: puntig en karakteristiek.

Modernere klanken komen voor rekening van het atmosferische Djam Karet en het elektronische Pure Reason Revolution.

Maar er is meer dan prog alleen. Kaap'ren Varen is de traditionele Nederlandstalige bijdrage. Ik zag dat na mij nog iemand hem wilde nomineren, dus dat zal wel een klapper worden . Van de oude held Ralph McTell was Streets of London (als iemand nog een nominatie zoekt...?) een veiliger keuze geweest, maar ik heb maar gewoon compromisloos zijn mooiste nummer genomineerd. Lucinda Williams is een wat eigentijdsere singer/songwriter en Strangelove is britpop op zijn grootst en meeslependst.

Omdat ik mijn muzikale afkomst ook niet verloochen, heb ik met Whitesnake's Still of the Night nog een potent stukje strakkebroekenrock genomineerd. Degene die nog luisteren moet, kan het best een windowtje over de clip heen zetten, want dat ziet er echt niet uit.

Hopelijk heeft het lijstje voor deze of gene nog een mooie ontdekking in petto.

ArthurDZ schreef:

Aansluit

Sterk lijstje Arno NOFX was twee jaar (?) geleden een mooie ontdekking in de ladder en Archive, Motorpsycho, Orbital en Venetian Snares zijn ook tof.

Al heel veel fraaie nominaties voorbij zien komen. Een groot gedeelte gaat voor de top 2000 al weer sneuvelen, terwijl ik ze vaak beter vind dan de gemiddelde top 32 track.

Teunnis schreef:
NOFX was twee jaar (?) geleden een mooie ontdekking in de ladder.

Dat zal dan in de eerste ronde geweest zijn, want het heeft voor zover ik weet nog nooit de eindlijst gehaald

Arrie schreef:
My Favorite Clown is al genomineerd door jassn.

Onweerwolf schreef:
Airborne Toxic Event - Sometime Around Midnight is ook al genomineerd.

Aanpassingen gedaan op mijn nominatiepost van 18 december 2012, 2:42 uur
Asaf Avidan & the mojos - My Favorite Clown >> > Counting Crows - Anna Begins
The Airborne Toxic Event - Sometime Around Midnight >> > Ryan Adams - New York, New York

Naast bovenstaande aanpassingen heb ik nog één wijziging doorgevoerd. Graag zou ik;
Fanfarlo - The Walls Are Coming Down wijzigen naar >> > Jeff Buckley - Forget Her
Op voorhand heb ik dit reeds aangepast in mijn nominatiepost. Daarbij heb ik bij elk nummer het betreffende album en releasejaar erbij gezet en - naast de YouTube links - ook links naar Spotify toegevoegd.

En oh-oh, wat was het moeilijk. Eerst de artiest kiezen en dan ook nog eens het juiste nummer. En wat staat er veel nog niet in de lijst! Geen Stereophonics, geen Foo Fighters om maar eens twee grote topbands te noemen. En ja, ik maak er me ook schuldig aan. Het was bijna gelukt.. Sorry mannen, misschien volgend jaar!

[edit] Ik lees nu net op pagina 1 dat links naar Spotify (nog) niet worden gewaardeerd!?[/edit]

Fathead schreef:
Soap&Skin - Spiracle
De chocolaatjes van Ploppesteksel verwacht ik in mijn PM.
Wat dacht je van gewoon props in dit topic?

Fathead schreef:
Voilà, mijn nominaties. Als er iets niet klopt hoor ik het wel.
Sommige van je titels zijn niet meer volledig, dus dat kan je misschien best even aanpassen.

Ploppesteksel schreef:
Sommige van je titels zijn niet meer volledig, dus dat kan je misschien best even aanpassen.

Gedaan!

Onweerwolf
keijzm73 schreef:
[edit] Ik lees nu net op pagina 1 dat links naar Spotify (nog) niet worden gewaardeerd!?[/edit]

Niet gewaardeerd klinkt nogal negatief. De inzet wordt gewaardeerd, maar ik heb mijn excel bestand zo ingericht dat de verwerking van alle nominaties het snelste gaat op de manier zoals in het voorbeeld in de openingspost.

De Spotify Links worden door 6 vrijwilligers in reeksen achteraf toegevoegd, omdat ik niet van iedereen wil vragen om naast youtube links ook Spotify links op te zoeken. (De Spotify playlists gaan dit jaar in de try-out lopen naast de gewone youtube links bij het ladderen).

Daarnaast ben ik op zoek naar spotify uri's ipv spotify url's.

Mooi

Marche Funèbre is wat mij betreft nóg mooier. Heeft er ooit wel ingestaan, maar is helaas verdwenen zie ik.

Onweerwolf schreef:

Wacht maar tot mijn lijstje komt...

Mijn lijstje bevat dan weer tenminste 1 nominatie die jij (waarschijnlijk) verschrikkelijk gaat vinden

Pink Floyd?

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
(quote)

Mijn lijstje bevat dan weer tenminste 1 nominatie die jij (waarschijnlijk) verschrikkelijk gaat vinden

Nee toch! Je gaat Watskeburt!? weer opnieuw nomineren?

edit: of toch Tori Amos, nouja die kan ik nog wel tolereren.

Goed geraden Marcel, Tori

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Goed geraden Marcel, Tori

Nou, ik hoop dat je voor een instrumentaaltje hebt gekozen.

En ook hier nog maar even een herinnering posten dat de finale voor 2012 nog loopt en ik verwacht nog wel wat lijstjes van vaste dan wel regelmatige stemmers. Als het even kan aub voor a.s. vrijdag aanleveren.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Niet gewaardeerd klinkt nogal negatief. De inzet wordt gewaardeerd, maar ik heb mijn excel bestand zo ingericht dat de verwerking van alle nominaties het snelste gaat op de manier zoals in het voorbeeld in de openingspost.

De Spotify Links worden door 6 vrijwilligers in reeksen achteraf toegevoegd, omdat ik niet van iedereen wil vragen om naast youtube links ook Spotify links op te zoeken. (De Spotify playlists gaan dit jaar in de try-out lopen naast de gewone youtube links bij het ladderen).

Daarnaast ben ik op zoek naar spotify uri's ipv spotify url's.

Was niet negetief bedoeld.. Ik wilde het bericht even snel editten en kwam zo snel niet op het juiste woord.. Bedoelde gewoon te zeggen; 'liever niet'

Mag ik dan wel de albums en releasejaren erachter laten staan? Of ook liever niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.