MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
De invulling vh klassieker lijstje moeten we nog overleggen....maar het alternatieve top 152 staat daarbij wel op mijn radar

Het wordt elk jaar lastiger om het "klassiekerlijstje" te vullen en dit jaar hebben we onszelf ook nog eens de restrictie opgelegd om het te vullen met artiesten die nog niet in de ladder voorkomen (en nummers die ook nog niet eerder genomineerd waren).

Voorlopig zijn Onweerwolf en ondergetekende na overleg op deze 4 nummers uitgekomen die we alvast zeker aan het lijstje toevoegen....de overige 4 mogen jullie medebepalen door het spelen van mini ladders van 4 nummers....om 11.00u zullen de eerste 2 miniladders van start gaan.

Deze 4 hebben het lijstje dus al definitief gehaald

Barclay James Harvest - Titles
Drs. P - Dodenrit
Paul Hardcastle - Nineteen
The Residents - Kaw LIga

Toffe keuzes, vooral Drs. P en The Residents

19, Drs. P en Residents

4 Drs. P - Dodenrit
3 The Residents - Kaw LIga
2 Barclay James Harvest - Titles
1 Paul Hardcastle - Nineteen

Titmeister schreef:
19, Drs. P en Residents

Wat ik vreemd vind is dat ik Kawliga heb leren kennen via de Alternatieve Top 152 en dat het hier ineens als 'klassieker' wordt gezien. Dat lijkt me nogal tegenstrijdig. Of moet ik het woord 'klassieker' niet zo letterlijk nemen?

Machine Head - Davidian
Mastodon - Blood And Thunder
Death - Symbolic
My Dying Bride - The Dreadful Hours
Solstafir - Þín Orð

Allemaal nummers die ik me niet kan herinneren in de voorbije edities te zijn voorbijgekomen en volgens de metalliefhebbers op dit forum toch tot de 25 beste metalnummers behoren, misschien kan je daaruit putten voor de laatste klassiekers?

Eminem - Lose Yourself wellicht?

Onweerwolf schreef:
We zitten vol, nu is het nog wachten op de lijstjes van Dazzler, Snoeperd, El Ninjo en ondergetekende + de 8 klassiekers.

Is er al een overzicht bekend van alle deelnemerde songs voor 2013
(inclusief de ondertussen genomineerde) zodat ik gericht kan kiezen?

dazzler schreef:
(quote)

Is er al een overzicht bekend van alle deelnemerde songs voor 2013
(inclusief de ondertussen genomineerde) zodat ik gericht kan kiezen?

De songs die er vorig jaar in stonden staan op de nieuwe overzichtspagina. De nieuw genomineerde songs staan enkele pagina's terug en dan moet je enkel nog kijken naar de weinige lijstjes die daarna nog gekomen zijn.

Okee, vandaag gaat het niet meer lukken, vrees ik.
Maar ik doe mijn best.

stoepkrijt schreef:
Wat ik vreemd vind is dat ik Kawliga heb leren kennen via de Alternatieve Top 152 en dat het hier ineens als 'klassieker' wordt gezien. Dat lijkt me nogal tegenstrijdig. Of moet ik het woord 'klassieker' niet zo letterlijk nemen?
In dat topic bleek eigenlijk wel dat relatief veel users het nummer al kenden en tof vonden. Ook wat mij betreft is dit een klassieker, natuurlijk wel de meest 'alternatieve' van de vier. Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)
In dat topic bleek eigenlijk wel dat relatief veel users het nummer al kenden en tof vonden. Ook wat mij betreft is dit een klassieker, natuurlijk wel de meest 'alternatieve' van de vier. Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.

Waar staat die top 152 misschien ergens, want ik vind het topic nogal onoverzichtelijk.

yeahyeahyeah schreef:
Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.
Ik dacht dat dat sinds 2 edities een regel was geworden? Ik kan me herinneren dat een van de laatste winnaars meteen een nominatieplaats voor de Ladder cadeau kreeg.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Waar staat die top 152 misschien ergens, want ik vind het topic nogal onoverzichtelijk.
Dat is dit topic. Er worden zo'n twee edities per jaar gespeeld. Voor de laatste uitslag zul je even moeten zoeken.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat is dit topic. Er worden zo'n twee edities per jaar gespeeld. Voor de laatste uitslag zul je even moeten zoeken.

Het was net dat waar ik naar op zoek was.

Edit: Gevonden!

stoepkrijt schreef:

Kaw LIga was in de jaren 80 toen ik ging stappen toch wel een cult klassiekertje in het uitgaanscircuit, dat werd echt wekelijks in elke beetje alternatievere disco in Vlaanderen gedraaid.

Maar het klopt dat je het woord "klassieker" niet zo letterlijk moet nemen.....we zoeken een beetje rond voor nummers die we in dit lijstje zetten in "echte klassiekers" , in KO topic's die hier op MuMeter lopen en nummers die daar goed in scoorden, in toplijstjes van MuMeter etc etc

yeahyeahyeah schreef:
Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.

Die komt in een miniladder terecht om zicht te kwalificeren.

stoepkrijt schreef:
(quote)

Dat laatste. Het gaat om artiesten die nog nooit in de ladder hebben gestaan, dan vallen er al een hoop artiesten af.

Zelf hoop ik op een nominatie voor Lee 'Scratch' Perry of iets anders uit zijn stal. Toch een hele invloedrijke artiest, die nooit in de ladder heeft gestaan. She Was Naked van Supersister vind ik ook een terechte voor de lijst, helaas staat No Tree Will Grow van ze er al in. Anders een van de volgende klassiekers, die (volgens mij) nog nooit in de lijst hebben gestaan:

Alquin - Mountain Queen
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
Bark Psychosis - Absent Friend
Eddie Cochran - Summertime Blues
Faust - Krautrock
Goldie - Inner City Life
Hank Williams - I'm So Lonesome I Could Cry
Little Richard - Long Tall Sally
LTJ Bukem - Horizons
N.W.A. - Straight Outta Compton
Percy Sledge - When a Man Loves a Woman
Silver Apples - Oscillations
Sugarhill Gang - Rapper's Delight
The Modern Lovers - Road Runner
The Orb - Little Fluffy Clouds
Woody Guthrie - This Land Is Your Land

Maar dat zijn slechts enkele suggesties

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Het gaat om artiesten die nog nooit in de ladder hebben gestaan, dan vallen er al een hoop artiesten af.

Ik struikelde hierboven al over Barclay James Harvest, maar het gaat dus om artiesten die dit jaar niet meedoen en nummers die nog nooit meegedaan hebben.

Titmeister schreef:
(quote)

Dat laatste. Het gaat om artiesten die nog nooit in de ladder hebben gestaan, dan vallen er al een hoop artiesten af.

Als ik het bericht van El Ninjo lees, gaat het volgens mij om artiesten die nu niet meer in de ladder staan met nominaties die nog nooit in de ladder hebben gestaan.

El Ninjo schreef:
Het wordt elk jaar lastiger om het "klassiekerlijstje" te vullen en dit jaar hebben we onszelf ook nog eens de restrictie opgelegd om het te vullen met artiesten die nog niet in de ladder voorkomen (en nummers die ook nog niet eerder genomineerd waren).

Heeft Oscillations dit jaar niet al meegedaan? (zonder veel succes)

Weet niet, maar zou onterecht zijn. Oscillations hoort gewoon in de top 2000.

Zat bij de laatste afvallers (uit 2a). Maakt dus wel een kleine kans op een notering.

yeahyeahyeah schreef:
El Ninjo schreef:
Die komt in een miniladder terecht om zicht te kwalificeren.

Ik kwam zojuist het volgende bericht tegen bij de Alternatieve Top 152: klik.
DjFrankie schreef:
Wat wel weer meeteld is dat de winnaar hieruit automatisch geplaatst wordt in de Mume ladder 2013.

Ik weet niet hoe dat toen precies is afgesproken (of beter gezegd: of daar überhaupt afspraken over zijn gemaakt) maar van mij mag Listerine linea recta de Ladder in!

Van mij ook! Maar Kristin staat al (half) in de ladder, dus ik weet niet of ze kans maakt. Had me er wel op verheugd, moet ik zeggen.

Even ter nuancering....het gaat in principe niet om artiesten die er nog niet instaan.

Voor de klassieker zoeken een beetje rond voor nummers die we in dit lijstje zetten in "echte klassiekers" , in KO topic's die hier op MuMeter lopen en nummers die daar goed in scoorden, in toplijstjes van MuMeter etc etc ... en daarbij hanteren we dit jaar de restrictie dat we dan voor nummers gaan van artiesten die er nog niet instaan.

Titmeister schreef:
[N.W.A. - Straight Outta Compton

Die zie je zo in een miniladder terug

El Ninjo schreef:

Deze 4 hebben het lijstje dus al definitief gehaald
...
Paul Hardcastle - Nineteen
The Residents - Kaw LIga

Mooi, want die zaten bij de laatste afvallers van mijn nominatielijst top 20.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:33 uur

geplaatst: vandaag om 07:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.