Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:30 uur
Ik vrees dat je te laat bent, Dazzler.
Jammer, want er zitten zeker toffe nominaties tussen. (Airport is trouwens van The Motors)
Jammer, want er zitten zeker toffe nominaties tussen. (Airport is trouwens van The Motors)
0
geplaatst: 22 december 2012, 00:05 uur
remcodulac schreef:
Hoezo? Dazzler mocht toch nog zijn lijstje inleveren?
Inderdaad, voor het toevoegen van de hoesjes voor de top 100.Hoezo? Dazzler mocht toch nog zijn lijstje inleveren?
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2012, 00:40 uur
En hier is dan ook het één-na-laatste-lijstje:
Dark Sanctuary - La Clameur Du Silence
The Waterboys - The Faery's Last Song
Ostara - Transsylvania
Het Zesde Metaal - Benauwd
Salem - King Night
Sigur Rós - Dauðalogn
Godspeed You! Black Emperor - BBF3
Soror Dolorosa - Low End
Audiotransparent - The Friday Of Our Lives
Daryll-Ann - Summerdaze
Het uit Frankrijk afkomstige Dark Sanctuary geldt voor mij al jaren als de troonopvolger van Dead Can Dance, prachtige theatrale darkwave met een zangeres die elke noot vol overgave raakt.
Het laatste album van The Waterboys bleek een echt groeidiamantje te zijn waarop af en toe de dagen van weleer weer werden geëvenaard. Het sfeervolle The Faery's Last Song is het hoogtepunt van de plaat voor mij.
Ostara eindigde met Bavaria in 2012 op #1800 en dat had ik niet verwacht. Hopelijk kan dit succes uitgebouwd worden met het net zo mooie Transsylvania.
Ploegsteert is het beste album van 2012, Benauwd is mijn nummer van het jaar en één van de allermooiste Nederlandstalige nummers die ik ooit hoorde. Ik ben hier op slag verliefd op geworden en dat wil maar niet overgaan.
Speciaal voor Titmeister & Herman nomineer ik ook eens een stukje elektronica. Maar dan wel iets echt heel erg moois. Salem is vaandeldrager van het Witchhouse genre en met King Night maakte de band een schitterende track die de soundtrack voor een koortsaanval zou kunnen vormen.
Valtari is niet de beste plaat van Sigur Rós maar wat mij betreft stukken beter dan de matige dingen die ze in de afgelopen jaren maakten. Het album doet me af en toe terugdenken aan () en dan met name Dauðalogn, wat ik misschien wel hun allermooiste song ooit vind.
Van de vele mooie nummers die in 2012 afvielen wilde ik er in ieder geval eentje opnieuw nomineren en dat kon niet anders dan deze worden. BBF3 is niet alleen het prijsnummer van Godspeed, maar wat mij betreft het kroonjuweel van de postrock, de opbouw in dit nummer is werkelijk buitenaards geniaal.
Het Franse Soror Dolorosa is een vrij donkere gothic/post-punk band met leden die hun sporen verdienden in de black metal scene. Low End is een prachtig opgebouwd tragisch nummer dat fans van The Cure, The Sound, Sisters Of Mercy en Bauhaus zou moeten kunnen aanspreken, hoop ik. Voor mij één van de mooiste ontdekkingen van het jaar.
Audiotransparent is het bestbewaarde geheim uit mijn stad Groningen. Warm gearrangeerde Slowcore geserveerd met een lekker puur indie sausje.
Daryll-Ann, de meest onderschatte band van Nederland ooit. Ik probeer het gewoon weer eens met een ander nummer van deze helden. Summerdaze laat heel goed horen dat deze alternatieve rockers, die eigenlijk de uitvinders zijn van de Excelsior-sound, fans waren van niemand minder dan The Beach Boys.
Dark Sanctuary - La Clameur Du Silence
The Waterboys - The Faery's Last Song
Ostara - Transsylvania
Het Zesde Metaal - Benauwd
Salem - King Night
Sigur Rós - Dauðalogn
Godspeed You! Black Emperor - BBF3
Soror Dolorosa - Low End
Audiotransparent - The Friday Of Our Lives
Daryll-Ann - Summerdaze
Het uit Frankrijk afkomstige Dark Sanctuary geldt voor mij al jaren als de troonopvolger van Dead Can Dance, prachtige theatrale darkwave met een zangeres die elke noot vol overgave raakt.
Het laatste album van The Waterboys bleek een echt groeidiamantje te zijn waarop af en toe de dagen van weleer weer werden geëvenaard. Het sfeervolle The Faery's Last Song is het hoogtepunt van de plaat voor mij.
Ostara eindigde met Bavaria in 2012 op #1800 en dat had ik niet verwacht. Hopelijk kan dit succes uitgebouwd worden met het net zo mooie Transsylvania.
Ploegsteert is het beste album van 2012, Benauwd is mijn nummer van het jaar en één van de allermooiste Nederlandstalige nummers die ik ooit hoorde. Ik ben hier op slag verliefd op geworden en dat wil maar niet overgaan.
Speciaal voor Titmeister & Herman nomineer ik ook eens een stukje elektronica. Maar dan wel iets echt heel erg moois. Salem is vaandeldrager van het Witchhouse genre en met King Night maakte de band een schitterende track die de soundtrack voor een koortsaanval zou kunnen vormen.
Valtari is niet de beste plaat van Sigur Rós maar wat mij betreft stukken beter dan de matige dingen die ze in de afgelopen jaren maakten. Het album doet me af en toe terugdenken aan () en dan met name Dauðalogn, wat ik misschien wel hun allermooiste song ooit vind.
Van de vele mooie nummers die in 2012 afvielen wilde ik er in ieder geval eentje opnieuw nomineren en dat kon niet anders dan deze worden. BBF3 is niet alleen het prijsnummer van Godspeed, maar wat mij betreft het kroonjuweel van de postrock, de opbouw in dit nummer is werkelijk buitenaards geniaal.
Het Franse Soror Dolorosa is een vrij donkere gothic/post-punk band met leden die hun sporen verdienden in de black metal scene. Low End is een prachtig opgebouwd tragisch nummer dat fans van The Cure, The Sound, Sisters Of Mercy en Bauhaus zou moeten kunnen aanspreken, hoop ik. Voor mij één van de mooiste ontdekkingen van het jaar.
Audiotransparent is het bestbewaarde geheim uit mijn stad Groningen. Warm gearrangeerde Slowcore geserveerd met een lekker puur indie sausje.
Daryll-Ann, de meest onderschatte band van Nederland ooit. Ik probeer het gewoon weer eens met een ander nummer van deze helden. Summerdaze laat heel goed horen dat deze alternatieve rockers, die eigenlijk de uitvinders zijn van de Excelsior-sound, fans waren van niemand minder dan The Beach Boys.
0
geplaatst: 22 december 2012, 00:41 uur
kan ik nog 1 nummer wisselen?
als het kan Fennesz - Endless Summer voor dit goed bewaarde geheim
Radiohead - Lift
Radiohead - Lift
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2012, 00:47 uur
The Eraser schreef:
Radiohead - Lift
Radiohead - Lift
Check
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 december 2012, 00:54 uur
yeahyeahyeah schreef:
Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.
Wel had ik graag gezien dat de winnaar van de alternatieve top 152 zich ook rechtstreeks had geplaatst.
El Ninjo schreef:
Die komt in een miniladder terecht om zicht te kwalificeren.
Die komt in een miniladder terecht om zicht te kwalificeren.
Ik kwam zojuist het volgende bericht tegen bij de Alternatieve Top 152: klik.
DjFrankie schreef:
Wat wel weer meeteld is dat de winnaar hieruit automatisch geplaatst wordt in de Mume ladder 2013.
Wat wel weer meeteld is dat de winnaar hieruit automatisch geplaatst wordt in de Mume ladder 2013.
stoepkrijt schreef:
Ik weet niet hoe dat toen precies is afgesproken (of beter gezegd: of daar überhaupt afspraken over zijn gemaakt) maar van mij mag Listerine linea recta de Ladder in!
Ik weet niet hoe dat toen precies is afgesproken (of beter gezegd: of daar überhaupt afspraken over zijn gemaakt) maar van mij mag Listerine linea recta de Ladder in!
ik heb met El ninjo overlegt over The residents, want Sound Movement - The Last Time heeft die editie van april gewonnen, maar we hebben voor The Residents gekozen omdat die meer kans maakt om de 1ste schifting te overleven.
Denk dat Listerine en The Last Time in een mini ladder komen, maar alternatieve nummers hebben het moeilijk hier

0
geplaatst: 22 december 2012, 01:13 uur
Jeugdsentiment. Was mijn favoriete liedje van dat moment toen het een hit was. Ik was toen acht of negen. Ik word nog altijd blij als ik het hoor.
0
geplaatst: 22 december 2012, 01:41 uur
Hier hetzelfde, alleen wist ik nooit of Friction nu eerste was en daarna Fraction of dat het eerst Fraction en daarna Friction moest zijn 

0
geplaatst: 22 december 2012, 02:33 uur
En dan hier het allerlaatste nominatie lijstje van ondergetekende...op het allerlaatste moment toch nog zitten wisselen....
Brett Anderson - Frozen Roads
Eddie Vedder - Hard Sun
Gorillaz - 19-2000 (en je mag hier de soulchild remix in gedachten nemen als je die beter vind
)
Heather Nova - Sugar
Living Colour - Type
Moloko - Forever More
The Family Stand - The Education of Jamie
Therapy? - Nowhere
Tori Amos - 1000 Oceans
Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix)
Eddie Vedder - Hard Sun
Gorillaz - 19-2000 (en je mag hier de soulchild remix in gedachten nemen als je die beter vind
)Heather Nova - Sugar
Living Colour - Type
Moloko - Forever More
The Family Stand - The Education of Jamie
Therapy? - Nowhere
Tori Amos - 1000 Oceans
Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix)
0
geplaatst: 22 december 2012, 03:57 uur
El Ninjo schreef:
En dan hier het allerlaatste nominatie lijstje van ondergetekende...op het allerlaatste moment toch nog zitten wisselen....

0
geplaatst: 22 december 2012, 04:02 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zit me even af te vragen, vinden jullie dat Erminio en ik ook mee moeten stemmen op deze ladders, of niet?
Ik zit me even af te vragen, vinden jullie dat Erminio en ik ook mee moeten stemmen op deze ladders, of niet?
Tuurlijk!! Als jullie zelf willen uiteraard.
0
geplaatst: 22 december 2012, 10:41 uur
El Ninjo schreef:
Eddie Vedder - Hard Sun
Living Colour - Type
Tori Amos - 1000 Oceans
Eddie Vedder - Hard Sun
Living Colour - Type
Tori Amos - 1000 Oceans
(vooral Tori)
0
geplaatst: 22 december 2012, 13:08 uur
The Education of Jamie!
En gelukkig de albumversie van Forever More!
Moloko is trouwens een van de leukste woorden om te typen.
En gelukkig de albumversie van Forever More! Moloko is trouwens een van de leukste woorden om te typen.

0
geplaatst: 22 december 2012, 14:02 uur
El Ninjo schreef:
Eddie Vedder - Hard Sun
Heather Nova - Sugar
Living Colour - Type
Therapy? - Nowhere
Eddie Vedder - Hard Sun
Heather Nova - Sugar
Living Colour - Type
Therapy? - Nowhere
Dit zijn erg toffe keuzes!
0
geplaatst: 22 december 2012, 16:02 uur
Eensch! Maar Moloko en die remix van de Yeah Yeah Yeahs kunnen mij nog meer bekoren!
0
geplaatst: 22 december 2012, 18:44 uur
Onweerwolf schreef:
Ostara - Transsylvania
Ostara - Transsylvania

Fameuze ontdekkingen! Vooral Bavaria, dat ik ook nog niet kende
0
geplaatst: 22 december 2012, 19:04 uur
Als ik nog iets zou willen wijzigen binnen mijn nominaties (puur hypothetisch), zou dat dan nog kunnen?
0
geplaatst: 22 december 2012, 19:07 uur
In dat geval:
Ik wil graag Madvillain - Accordion vervangen voor:
N*E*R*D - Lapdance
Rhythm & Poetry schreef:
Bill Withers - I Can't Write Left Handed
Bo Diddley - Bo Diddley
Buckshot Lefonque - Another Day
Burial - Archangel
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Herbie Hancock - Chameleon
Madvillain - Accordion
Miles Davis - Pharaoh's Dance
Nils Frahm - Nue
Nujabes ft Terry Callier - Ordinary Joe
Bill Withers - I Can't Write Left Handed
Bo Diddley - Bo Diddley
Buckshot Lefonque - Another Day
Burial - Archangel
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
Herbie Hancock - Chameleon
Madvillain - Accordion
Miles Davis - Pharaoh's Dance
Nils Frahm - Nue
Nujabes ft Terry Callier - Ordinary Joe
Ik wil graag Madvillain - Accordion vervangen voor:
N*E*R*D - Lapdance
0
geplaatst: 22 december 2012, 19:08 uur
Het lijkt me dat onderstaande 2 nummers dus via het klassiekerlijstje aan de nominaties toegevoegd kunnen worden:
Cypress Hill - Insane in the Brain
Ofra Haza - Im Nin'Alu
Cypress Hill - Insane in the Brain
Ofra Haza - Im Nin'Alu
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.