MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Er staan een resem schitterende tracks bij deze nominaties! Ik ben er klaar voor

Arrie schreef:
Overigens, misschien bij You Got the Love meteen even duidelijk maken om welke versie het gaat? Ik denk dat de New Voyager Remix bekender is, maar die staat ook bekend zonder de aanduiding New Voyager Remix. Zoals het er nu staat, gaat het om de versie waarbij de vocalen van Candi Staton over de instrumentatie van Your Love van Frankie Knuckles gezongen worden.

Misschien wel handig inderdaad, want er is ook nog een bekende remix van The Source en dat is geloof ik een andere The Source dan de uitvoerende artiest. Ik zie nu dat het origineel al uit 1986 komt, maar die versie is helemaal niet bekend denk ik? Heb hem zelf nooit gehoord in ieder geval.

Waar kan ik dat 'witte trui' topic vinden?

dvdschaaf schreef:

Volgens mij moet Onweerwolf dat nog aanmaken, of niet Marcel?
Had zelf ook al een paar keer zitten zoeken bij muziekgames, maar kom het nog niet tegen.

Casartelli (moderator)
Dank voor het overzicht Marcel. Ik tel dus 76 nummers waar iemand op een re-entry hoopte en nog eens 68 die gewoon een tweede (of in sommige gevallen misschien wel zesde) kans krijgen. Het collectieve geloof in voortschrijdend inzicht is kennelijk aanzienlijk.

Wanneer gaan we eigenlijk beginnen?

Deze middag om 17.00u gaan we van start met de voorrondes van artiesten voor de max 16 regel.

El Ninjo schreef:
Deze middag om 17.00u gaan we van start met de voorrondes van artiesten voor de max 16 regel.

Sébastian Tellier moet zijn: Sébastien Tellier

Onweerwolf
dvdschaaf schreef:

Hier ook maar even spammen dan:

Coming to a thread near you, this January..

(afbeelding)

* Een ladder game met eindrangschikking voor nummers van de afgelopen 10 jaar (2003-2012)
* Een startladder van 400 tracks gebaseerd op toplijstjes van MusicMeter, De MuMeLadder, Song v/h Jaar Competities, RateYourMusic & Last.fm
* 320 vrije nominaties. We beginnen met 40 lijstjes van 8 nominaties per persoon.
* Een looptijd van een klein jaar
* Kleine ladders van 8,7 of 6 songs die afzonderlijk worden gespeeld en 24 uur actief zijn.
* Een Top 24 Finale van ingestuurde lijstjes in de traditie van de MuMeLadder
* Indien succesvol een jaarlijks terugkerend fenomeen waarbij elk jaar het criterium een jaar opschuift zodat de lijst nooit kan stabiliseren.

--------------------

En alvast de volgende opmerking: ik wil graag de linkjes gaan beperken tot Spotify playlists, tenzij een nummer niet op Spotify staat in welk geval ik een YouTube/Vimeo/Soundcloud link meeneem. De reden hiervoor is dat Spotify veel stabieler is en links daar niet doodgaan zoals op YouTube en het dus veel minder werk kost om bij te houden. Een Spotify account is dus wel een vereiste om mee te doen, tenzij je de nummers die je niet kent zelf opzoekt. Ik snap dat dit in enkele gevallen vervelend zou kunnen zijn voor iemand die mee wil doen maar ik heb genoeg werk aan de YouTube links bij de MuMeLadder en dit zou me teveel worden, vandaar deze beslissing. En volgens mij moet iedereen in staat zijn om Spotify te installeren.

Eventueel kan iemand anders het YouTube linkjes gedeelte opnemen, mocht dit gewenst zijn en indien deze iemand daarvoor na het einde van een ladder telkens updates met vervangende linkjes kan aanleveren in Excel dan kan ik dat in ieder geval wel faciliteren zodat de linkjes terugkomen in de ladders, maar dat is dus optioneel.

Onweerwolf
remcodulac schreef:
Sébastian Tellier moet zijn: Sébastien Tellier

fixed

Kunnen we anders al de startlijst inkijken? Ik ben echt vreselijk benieuwd.

Onweerwolf
remcodulac schreef:
The Marmelade moet zijn: The Marmalade.

Check

Doe zeker mee, al is het niet mijn favo decenium

In die witte trui heb ik nog meer zin dan in de MuMe Ladder 2013.

Grrrr....

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Misschien wel handig inderdaad, want er is ook nog een bekende remix van The Source en dat is geloof ik een andere The Source dan de uitvoerende artiest. Ik zie nu dat het origineel al uit 1986 komt, maar die versie is helemaal niet bekend denk ik? Heb hem zelf nooit gehoord in ieder geval.

Daar moet Angelo maar even duidelijkheid over verschaffen.

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
Kunnen we anders al de startlijst inkijken? Ik ben echt vreselijk benieuwd.

De startlijst is nog niet klaar.

Tribal Gathering schreef:
(quote)

Als je Dead Can Dance nomineert dan moet I Am Your Shadow er (waarschijnlijk) af, want zo staat hij op het live album Toward the Within. Op het solo album van Lisa Gerrard - The Mirror Pool heeft het nummer wel de toevoeging I Am Your Shadow.

Dilemmaatje dit.

Ik heb voor Spotify de versie op het verzamelalbum Wake gebruikt. Volgens mij is dat Lisa Gerrard's versie. Maar op dat album staat het ook gewoon als Sanvean (dus zonder: I Am Your Shadow). Drie opties dus:

Dead Can Dance - Sanvean
Dead Can Dance - Sanvean
Lisa Gerrard - Sanvean (I Am Your Shadow)

De eerste is live, de tweede staat op een verzamelaar. De tweede en derde zijn exact hetzelfde nummer, maar onder een andere artiestennaam en titel. Het moet overigens tussen haakje en niet met een dubbele punt.

Misschien dat curufin meer duidelijkheid kan brengen. Als hij de studioversie wilt nomineren lijkt het me logisch dat het onder de naam Lisa Gerrard - Sanvean (I Am Your Shadow) komt te staan.

Onweerwolf
De Voorrondes:

Bruce Springsteen Ladder (De bovenste 5 gaan door)

Backstreets
Death To My Hometown
From Small Things (Big Things One Day Come)
Highway Patrolman
I'm On Fire
Lost In The Flood
Meeting Across The River
No Surrender
Racing In The Street
The Promised Land

----------------

David Bowie Ladder (De bovenste 5 gaan door)

Be My Wife
Maid Of Bond Street
Rebel Rebel
Rock 'n' Roll Suicide
The Bewlay Brothers
The Jean Genie

----------------

Neil Young Ladder (De bovenste 5 gaan door)

A Man Needs A Maid
On The Beach
Out On The Weekend
Words (Between The Line Of Age)
Cinnamon Girl
My My, Hey Hey (Out Of The Blue)

----------------

Radiohead Ladder (De bovenste 5 gaan door)

How To Disappear Completely
Idioteque
Knives Out
Lift
Reckoner
Weird Fishes/Arpeggi

----------------

The Cure Ladder (De bovenste 4 gaan door)

A Strange Day
Charlotte Sometimes
Inbetween Days
Lullaby
One Hundred Years
Push

----------------

The Rolling Stones Ladder (De bovenste 5 gaan door)

Jumpin' Jack Flash
Memory Motel
Play With Fire
Street Fighting Man
Time Waits For No One
Under My Thumb

----------------

U2 Ladder (De bovenste 5 gaan door)

A Sort Of Homecoming
An Cat Dubh
Even Better Than The Real Thing
Exit
Gloria
I Still Haven't Found What I'm Looking For
Love Is Blindness
Mothers Of The Disappeared
Pride (In The Name Of Love)
Tomorrow

Het volledige reglement voor de voorrondes staat in het overzichtstopic. Kort gezegd wordt het aantal nieuwe nieuwe nominaties verdubbeld met oude noteringen en indien we dan nog niet aan een totaal van minimaal 6 zitten worden er nog meer oude noteringen bijgevoegd totdat we op 6 zitten. Bij de oude nominaties zijn de laagstgenoteerde nummers van vorig jaar als eerste aan de beurt.

We spelen de ladders per 2 en de puntenverdeling is 7-5-4-3-1.

Onweerwolf

Teunnis schreef:
(quote)

Ik heb voor Spotify de versie op het verzamelalbum Wake gebruikt. Volgens mij is dat Lisa Gerrard's versie. Maar op dat album staat het ook gewoon als Sanvean (dus zonder: I Am Your Shadow). Drie opties dus:

Dead Can Dance - Sanvean
Dead Can Dance - Sanvean
Lisa Gerrard - Sanvean (I Am Your Shadow)

De eerste is live, de tweede staat op een verzamelaar. De tweede en derde zijn exact hetzelfde nummer, maar onder een andere artiestennaam en titel. Het moet overigens tussen haakje en niet met een dubbele punt.

Misschien dat curufin meer duidelijkheid kan brengen. Als hij de studioversie wilt nomineren lijkt het me logisch dat het onder de naam Lisa Gerrard - Sanvean (I Am Your Shadow) komt te staan.

Op The Mirror Pool staat wel degelijk: "Sanvean: I Am Your Shadow, written by Lisa Gerrard and Andrew Claxton". Dus met dubbele punt.

Overigens zou ik in de lijst opteren voor Sanvean zonder toevoeging.

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (Dit laten staan!)

Op deze ladder pas ik. Dit mogen de echte BS fans uitvechten.

Backstreets
Death To My Hometown
Highway Patrolman
I'm On Fire
Lost In The Flood
Meeting Across The River
No Surrender
Racing In The Street
The Promised Land

----------------

7 The Bewlay Brothers
5 Rock 'n' Roll Suicide
4 Be My Wife
3 Maid Of Bond Street
1 The Jean Genie
Rebel Rebel

Deadline: 11:00

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (Dit laten staan!)

Op deze ladder pas ik ook. Dit mogen de echte BS fans uitvechten.

Backstreets
Death To My Hometown
Highway Patrolman
I'm On Fire
Lost In The Flood
Meeting Across The River
No Surrender
Racing In The Street
The Promised Land

----------------

11 Be My Wife 7
10 The Bewlay Brothers 3
9 Rock 'n' Roll Suicide 4
6 The Jean Genie 5
3 Maid Of Bond Street
1 Rebel Rebel 1

Deadline: 11:00

remcodulac schreef:
Op The Mirror Pool staat wel degelijk: "Sanvean: I Am Your Shadow, written by Lisa Gerrard and Andrew Claxton". Dus met dubbele punt.

Overigens zou ik in de lijst opteren voor Sanvean zonder toevoeging.

Waarom niet gewoon de eerste release aanhouden? Dat was op Dead Can Dance's Toward The Within en op het hoesje staat alleen Sanvean.

Onweerwolf
Haha tof Teunnis, ik was nog even niet zover.

Ik heb nu nog alle nieuwe nominaties in een apart bestand staan en dat moet ik straks nog even samenvoegen met het oude grote bestand en dan kan ik de spotify playlists uitdraaien.

Overigens doet bovenstaande widget bij mij niets, dus een gewone link is wellicht ook handig.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Waarom niet gewoon de eerste release aanhouden? Dat was op Dead Can Dance's Toward The Within en op het hoesje staat alleen Sanvean.

Dat doe ik, tenzij ik iets anders hoor van degene die het nummer heeft genomineerd. (=algemene regel).

Onweerwolf schreef:
Overigens doet bovenstaande widget bij mij niets, dus een gewone link is wellicht ook handig.

Jeeyy, ik mag het ook een keer zeggen...

Fixed!

herman schreef:
(quote)

Het punt is, dat het nummer genomineerd is met als uitvoerende Lisa Gerrard. Zoals op The Mirror Pool, dus. Op Towart The Within is de uitvoerende officieel Dead Can Dance. Voor het nummer zelf maakt het uiteindelijk natuurlijk geen bal uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:00 uur

geplaatst: vandaag om 23:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.