MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Onweerwolf
Machine Gun!

Onweerwolf
The Funeral is inmiddels weer teruggeklommen naar de middenmoot.

Wauw, dat Portishead gewoon Arcade Fire aankan

Wie weet...2 honden (Arcade Fire en Portishead) vechten om een been en de derde (Madrugada?) loopt er mee heen...zou ook zomaar nog kunnen.

Teunnis schreef:
Wauw, dat Portishead gewoon Arcade Fire aankan

Fenomenaal nummer ook, veel beter dan de rest van Third. Van mij mag ie bovenaan blijven staan. Zie ik veel liever winnen dan het enigszins afgezaagde Arcade Fire.

Voor de volledigheid mijn complete lijst:
1. Fuck Buttons - Surf Solar
2. Midlake - Roscoe
3. Burial - Ashtray Wasp
4. The National - Bloodbuzz Ohio
5. Portishead - Machine Gun
6. The National - Fake Empire
7. Caribou - Odessa
8. Band Of Horses - The Funeral
9. The Knife - Silent Shout
10. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
11. Editors - Munich
12. Röyksopp - What Else Is There?

13. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
14. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
15. Portishead - We Carry On
16. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
17. Sufjan Stevens - Chicago
18. Madrugada - The Kids Are On High Street
19. The National - Conversation 16
20. Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
21. PJ Harvey - The Glorious Land
22. Arcade Fire - No Cars Go
23. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
24. Spinvis - Oostende

Onweerwolf
http://puu.sh/5rXjj.png

Coming up next: Arno!

Hoeveel lijstjes zijn er nog te gaan?

Als we met Teunnis over de helft gingen dan zitten we nu op 32 vd 55 lijstjes.

Het staat gewoon steeds in de kop. Dit was 31/55.

Onweerwolf

Onweerwolf
Portishead is nu absoluut op stoom gekomen.

Terwijl ik luister naar #74 The Rip!

Opvallend dat Fuck Buttons heel vaak 14 puntjes binnen weet te slepen.. Deze gaat zeker in mee doen in de hoogste 8 plaatsen

Onweerwolf

Toppres(en)tatie OWW!

Jammer dat ik de grande finale niet kan meemaken, maar het zal het eerste zijn wat ik check vanavond bij thuiskomst. Have fun!

Onweerwolf

Onweerwolf
De avond is gevallen. We zijn over de 60% en toen was daar ineens Silent Shout die op 1 punt na de Koppositie pakt. Hele middag stiekem in de subtop gehangen en nu wordt het opeens menens.

Is geloof ik ook de enige plaat die ik niet hebt aangehaald of aan het gerefereerd tijdens mijn 'voorbeschouwing'. Gewoon vergeten, maar wát verrassend.

Manman, hoe leuk is dit
Wat een eer ook om als stemmer zo in de spotlights te komen!

En te bedenken dat ik de helft al gemist heb, maar vanaf nu blijf ik online tot het einde.
Geweldig spannend hoe alles zo dicht bij elkaar ligt. Uiteindelijk zie ik Rebeliion (Lies) het toch halen, al duurt het wel heel lang voor die de koppositie stevig pakt.

Silent Shout vind ik niet eens zo'n sterk nummer, geef mij maar dan het magnifieke Marble House

Onweerwolf schreef:
De avond is gevallen. We zijn over de 60% en toen was daar ineens Silent Shout die op 1 punt na de Koppositie pakt. Hele middag stiekem in de subtop gehangen en nu wordt het opeens menens.

Is geloof ik ook de enige plaat die ik niet hebt aangehaald of aan het gerefereerd tijdens mijn 'voorbeschouwing'. Gewoon vergeten, maar wát verrassend.

Nou ja, die 14 punten van Silent_shout voor Silent Shout zijn dan weer niet zo verrassend

Onweerwolf

Fake Empire heeft nu al in elk kleurtje gestaan behalve het bovenste, het zou mij niet verbazen en het zou terecht zijn moest die nog hoog komen en alle kleuren aandoen.

Onweerwolf
En eindelijk weer eens de volle klap voor mijn eigen #1. Dat mocht ook wel want na een flitsende start was John Wayne Gacy wel een beetje de gebeten clown de afgelopen uren.

En de asbak wesp maakt ook nog altijd de belofte waar.

Terwijl Tunnels toch wel verbazend vaak de #1 positie pakt.

Hmm.. dit dreigt toch wel af te stevenen op een enorme anticlimax zo. Madrugada, National, Midlake, Radiohead, het is allemaal marginaal de laatste lijstjes.

Het blijft echt lang spannend, al zie ik deze top 6 ook wel de uiteindelijke top 6 halen. Misschien nog een Portishead eruit voor een National, maar dat hoeft voor mij niet.

Onweerwolf schreef:
En eindelijk weer eens de volle klap voor mijn eigen #1. Dat mocht ook wel want na een flitsende start was John Wayne Gacy wel een beetje de gebeten clown de afgelopen uren.

Mijn 14 punten voor John Wayne Gacy zijn al uitgedeeld, maar het zou mooi zijn als die de eerste kolom nog zou halen
Opvallend veel users die, zoals ik, The National volledig puntenloos laten.

Onweerwolf

Onweerwolf
De Top 7 loopt nu toch wel serieus weg.

Die Top 7 waar Bloodbuzz dus niet bij zit...

En Fuck Buttons wel

Maar wel een top 4 met 2x Arcade Fire en 2x Portishead. Ik hoop wel dat de top 10 wat diverser wordt dan nu het geval is.

Pff.. twee keer Portishead en twee keer Arcade Fire bovenaan. En dan ook nog eens Fuck Buttons daarbij. De electronica-liefhebbers lijken deze slag vooralsnog overtuigend te gaan winnen.

edit: En dan ook nog eens mijn nummer 1 onderaan.

Onweerwolf schreef:
Helaas zijn er 41 nummers die niet op Spotify staan en die post ik daarom even in alfabetische volgorde met youtube link voor de mensen die naar aanleiding van hun plek in de Top 400 het nummer willen beluisteren.
Heb je ook de posities van deze nummers, zodat ik ze evt. zelf ik kan voegen?

Ik neem aan dat je vanavond na de uitslag ook een Excel-bestand vrij geeft?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.