MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Tja, het beste nummer van mijn ingediende lijstje komt niet verder dan #606

Ik heb één nummer op #260, maar mijn volgende nummer komt niet verder dan #647. Middle of the Road muziek wordt duidelijk niet gewaardeerd bij de witte trui

corn1holio1 schreef:
(quote)

Van Tunnels snap ik dat wel dat je dat zegt, maar ik vind Rebellion toch wel echt een nummer dat gerust op zichzelf staat. Vind het zelf soms een beetje uit de toon vallen op Funeral.

Rebellion uit de toon vallen Er wordt al vanaf Haïti opgebouwd naar Rebellion (Lies). Al heb je gelijk dat deze prima apart van het album gedraaid kunnen worden. Hetzelfde geldt ook gewoon voor Tunnels.

Ik ga niet zo snel als de rest hoor. Ik ben nu verder gegaan en nu bij: 376. Alcest - Sur L'autre Rive Je T'attendrai (2007)

Toch wel lichtelijk verrast dat zoiets als dit de lijst heeft kunnen halen. Desalniettemin is het niet bepaald een koude douche na het persoonlijke favorietentrio Neverland-Sovereign Light Café-Tunglio.

Upcoming: 375. Blaudzun - Elephants (2012)

Kees-Jan schreef:
(quote)

Ik heb één nummer op #260, maar mijn volgende nummer komt niet verder dan #647. Middle of the Road muziek wordt duidelijk niet gewaardeerd bij de witte trui

Met beste bedoelde ik hier mijn persoonlijke favoriet, niet m'n hoogst scorende nummer.

Onweerwolf
Kreeg 6 punten in ronde 1 en 0 in de herkansing.

Onweerwolf
Het kreeg trouwens een punt van aERo, wat ik bijzonder opmerkelijk vind.

corn1holio1 schreef:
Een pak met een 'feestelijk' wit hemd en flashy rode das. En wat heb jij nu aan?

Een joggingbroek, oud vest en nog oudere Vans.

/date?

Onweerwolf schreef:
Kreeg 6 punten in ronde 1 en 0 in de herkansing.
Waarschijnlijk nog 4 van mij in die 1ste ronde.
House wordt blijkbaar niet geapprecieerd. Bashmore strandt ook al in de onderste regionen. Verrassend dat ik met Portico Quartet nog het dichtst bij de top 400 kwam.

En we weten toch al langer dat aERo (af en toe) goede smaak heeft.

Onweerwolf
House? Ik ken geen andere nummers van deze band maar ik vond dit vooral klinken als een uitermate repetitief electronica deuntje met een tenenkrommend infantiele tekst erover. Het deed me denken aan De Jeugd Van Tegenwoordig.

Met alle respect voor jouw smaak, natuurlijk.

Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat aERo dit voor z'n plezier luistert.

De 4 punten waren van Teunnis, verder nog eentje van Titmeister.

Volgend jaar Luxe Benen nomineren, die maakt veel meer kans. Misschien dat ik dat zelf wel ga doen. Sinds ik zo af en toe dj op de studentenvereniging (stelt heeeel weinig voor) heb ik dat nummer tot nu toe nog elke avond gedraaid. En het slaat nog best goed aan.

Niet alles van Le Le is house, maar Breakfast kan je daar heel makkelijk onder scharen. Het valt wel mee hoe erg het er op lijkt, het hiphop-element is helemaal niet aanwezig bij Le Le. Overeenkomsten zijn die ietwat cheesy electro deuntjes en dat Faberyayo in beide groepen zit.

Ploppesteksel schreef:
House wordt blijkbaar niet geapprecieerd. Bashmore strandt ook al in de onderste regionen.

Ja erg jammer. Bij Song van het Jaar komt er af en toe nog wat UK House in de finale. Als je de alle mensen die op internet enigszins intensief met muziek bezig zijn een Witte Trui laat maken gaan Disclosure, Julio Bashmore, Maya Jane Coles, Duke Dumont, etc. erg hoog eindigen. Er staat niks van dat alles in onze Top 400. Misschien dat ik volgend jaar voor de prijs voor de meest kansloze nominaties ga en dat ik alleen maar hedendaagse house-klassiekers à la Julio Bashmore - Au Seve ga nomineren.

als wij nu eens alle 3 gewoon altijd stemmen volgend jaar en Herman ook nog eens, dan is de kans al veel beter dat ze erin geraken;

Dan heb ik het over de Julio Bashmore's van deze wereld. Disclosure maakt sowieso wel kans om erin te geraken volgend jaar.

Onweerwolf schreef:
Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat aERo dit voor z'n plezier luistert.

Ken je mijn smaak duidelijk niet goed. Heerlijk nummer hoor. Mensen denken altijd drie dingen van mij: hij heeft een hekel aan rap, heeft weinig met dance/electro en moet weinig van The Beatles hebben.

Rap is niet mijn ding maar een hekel heb ik er niet aan (vind sommige dingen gewoon goed), dance/electro vind ik vaak heerlijk en The Beatles zijn best populair bij mij

Onweerwolf
Echt?

You're lookin` like breakfast, bitch
You're breakfast
Bitch, you're breakfast
You're breakfast,
You're breakfast

Echt?

Cheesy kan soms zo lekker zijn (zou jij als Eurofan toch met me eens moeten zijn). Pas maar op dat ik geen malse eendjes ga lusten.

Ik vind het wel een leuke tekst voor Ilse en Waylon trouwens. Gaan we mee winnen.

Onweerwolf
Maar dit is geen cheese maar gewoon banaal. Dat vind ik juist enorm storend. Is ook het grote probleem wat ik heb met veel hiphop en aanverwante.

Nee, geloof me, Le Le is niet banaal. Misschien eens de tekst van En Pierre, Neen of Hard eens beter bekijken. Vooral die laatste is echt van een hoog niveau, maar kan je beter niet proberen als je problemen hebt met woorden als kut, neuken en kanker.*

Muzikaal moet je misschien eens wagen aan International Pants (New Order), Ich Clack Dich (Kraftwerk) en Golden Boy (niet echt een referentie voor).

*EDIT:
Kan het niet laten:

Stuk ijzer, stuk lood, plutonium, hard
Rembrantplein, leidseplein, neuken in de, kots
Zacht gekookt, hard gekookt, uitgekookt, hard
Entourage, maquillage, faffiage, hard
Best wel leuk, niet zo leuk, kanker leuk, hard
Kanker, kanker, kanker, hard
Deutsch marks, b. franks, florijnen, hard
Lele, das das, en of, hard

[...]

Grote zaal, gymzaal, aula, hard
Grote zaal, kleine zaal, neuken in de, kut
Cobra, faffist, impressionist, hard

Dat het zo ongelooflijk debiel is vind ik juist het grappige eraan. Zo zijn er ook rappers die zulke teksten met enige vorm van serieux zouden zingen, en dan kan ik het ook niet appreciëren.
You ain't got shit on lunch, and lunch ain't got shit on dinner, and dinner ain't got shit on midnight munchies.
En die beat Heerlijk toch.

Desalniettemin ben ik een trotse rode-lantaarndrager.
jassn schreef:
als wij nu eens alle 3 gewoon altijd stemmen volgend jaar en Herman ook nog eens, dan is de kans al veel beter dat ze erin geraken;.
Volgende editie inderdaad wat meer proberen te stemmen door het jaar heen.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Nee, geloof me, Le Le is niet banaal. Misschien eens de tekst van En Pierre, Neen of Hard eens beter bekijken. Vooral die laatste is echt van een hoog niveau, maar kan je beter niet proberen als je problemen hebt met woorden als kut, neuken en kanker.*

Muzikaal moet je misschien eens wagen aan International Pants (New Order), Ich Clack Dich (Kraftwerk) en Golden Boy (niet echt een referentie voor).

*EDIT:
Kan het niet laten:

Stuk ijzer, stuk lood, plutonium, hard
Rembrantplein, leidseplein, neuken in de, kots
Zacht gekookt, hard gekookt, uitgekookt, hard
Entourage, maquillage, faffiage, hard
Best wel leuk, niet zo leuk, kanker leuk, hard
Kanker, kanker, kanker, hard
Deutsch marks, b. franks, florijnen, hard

[...]

Grote zaal, gymzaal, aula, hard
Grote zaal, kleine zaal, neuken in de, kut
Cobra, faffist, impressionist, hard

Tsja, 100% banaal wat mij betreft.

Opeens kijk ik naar je avatar en je geplaatste smiley :

Zie ik me toch ineens gelijkenis

Onweerwolf

Onweerwolf schreef:
Een kleine herinnering voor hen die óf expliciet aangegeven hebben nog een lijstje in te willen leveren óf mensen van wie ik op basis van hun deelname bij het ladderen wel een lijstje verwacht; je hebt nog zo'n kleine 24 uur...
kaj_666

Sorry OWW, heb er totaal niet meer aan gedacht en was het hele weekend weg... Volgend jaar beter!

For what it's worth: mijn top-12 zou geweest zijn:
1. The Funeral
2. Fake Empire
3. The Kids Are On High Street
4. Rebellion (Lies)
5. Roscoe
6. No Cars Go
7. Conversation 16
8. Neighborhood #3 (Power Out)
9. Silent Shout
10. Bloodbuzz Ohio
11. Odessa
12. Oostende

Dus als ik goed tel had ik Fake Empire ook niet meer naar het podium kunnen tillen...

Bladzijde voor bladzijde de ontknoping doorgeklikt, en ik kan alleen maar zeggen: top gedaan OWW!!

Onweerwolf
Bij deze vast een vooruitblik naar de 2014 editie van De Witte Trui.

Zoals bekend zullen de nummers uit 2003 automatisch wegvallen uit de startlijst. Deze nummers zal ik vervangen door directe nominaties afkomstig uit verschillende jaarlijsten zodat het totaal van de geplaatste nummers weer uitkomt op 400.

Daartoe heb ik een verdeling gemaakt voor de verschillende jaarlijstbronnen die onder meer rekening houdt met hoe passend de nummers uit die lijsten in het Witte Trui concept passen.

Die verdeling is als volgt:

Het aantal nummers dat afvalt op basis van verjaring is X.

1. We reserveren 1 plek voor de hoogste plaat uit de MuMeLadder van dit jaar die nog niet in De Witte Trui staat.

2. Vervolgens spelen we een voorronde ladder met alle maandwinnaars uit het Song van het Jaar topic. Het gaat daarbij om de cyclus november t/m oktober. Het aantal nummers uit deze ladder dat direct genomineerd is is 25% van (X-1), afgerond naar beneden.

Als een maandwinnaar niet geldig is, bijvoorbeeld omdat deze al eerder is genomineerd, dan pakken we de nummer 2 van die maand.

3. Vervolgens worden er vanuit 5 verschillende bronnen nummers toegevoegd. We doen dit op volgorde waarbij we telkens eerst de nummers 1 van alle bronnen bij langs gaan, dan de nummers 2, etc. Als een plaat niet geldig is (bijvoorbeeld omdat hij al eerder voor De Witte Trui is genomineerd of via een andere bron dit jaar is genomineerd) dan slaan we die notering over en gaan we verder met de volgende bron, net zolang totdat we alle platen compleet hebben.

De bronnen:

- MusicMeter Albums van het jaar (20% van (X-1))
- Rate Your Music singles rangschikking (15% van (X-1))
- MuMeAfrekening Jaarlijst (12% van (X-1))
- 3FM Song van het Jaar (10% van (X-1))
- Eindafrekening Studio Brussel (10% van (X-1))

Ook deze percentages worden afgerond naar beneden.
Bij de MusicMeter Albums van het jaar gaat het om de nummers die per album de meeste voorkeurstemmen hebben gekregen.

4. De laatste bron is wederom het Song van het Jaartopic. Ditmaal echter kijken we naar de eindlijst van het vorige jaar. Daar nemen 8% van (X-1) van en vervolgens voegen we daar nog het aantal restnominaties aan toe dat is ontstaan door de eerdere percentages naar beneden af te ronden.

5. Tenslotte voegen we uit de MuMeLadder de hoogstgenoteerde nooit eerder genomineerde plaat toe op de plek die we bij 1. al hadden gereserveerd.

Onweerwolf
De volgende nummers zullen dit jaar verjaren en derhalve niet meer deelnemen aan De Witte Trui:

56. Placebo - The Bitter End
59. The Postal Service - Such Great Heights
64. The Veils - Lavinia
67. Radiohead - There There
70. Blur - Out Of Time
83. Radiohead - 2 + 2 = 5
84. Death Cab For Cutie - Transatlanticism
91. Snow Patrol - Run
99. The Shins - Saint Simon
115. Muse - Stockholm Syndrome
150. The White Stripes - Seven Nation Army
157. Mew - Comforting Sounds
173. Muse - Time Is Running Out
175. The Veils - The Leavers Dance
194. Explosions In The Sky - The Only Moment We Were Alone
202. Placebo - Special Needs
211. OutKast - Hey Ya!
223. Muse - Hysteria
224. The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight
236. The Decemberists - The Chimbley Sweep
255. Keane - Everybody's Changing
282. The Shins - So Says I
321. Four Tet - My Angel Rocks Back And Forth
352. Yeah Yeah Yeahs - Maps
355. Okkervil River - The Velocity Of Saul At The Time Of His Conversion
361. Nelly Furtado - Powerless (Say What You Want)
365. Junior Senior - Move Your Feet
367. Tindersticks - My Oblivion
374. The White Stripes - The Hardest Button To Button
391. Moloko - Familiar Feeling
394. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio

DjFrankie (moderator)
aERodynamIC schreef:

Toch wel een klein puntje van kritiek en dat is richting (afhakende) deelnemers: weet u het 'gedoe' van het begin nog? Iedereen moest inleveren. Gaandeweg de rit vond ik de belangstelling voor dit topic soms echt een beetje ondermaats en dat vind ik jammer.
Onweerwolf stopt er zoveel werk in, blijkbaar had iedereen er zin in waardoor er zelfs maatregelen genomen moesten worden en dan haakt een groot gedeelte af.
Waarom niet meer nieuwe muziek bla bla bla..... toon dan ook echt dat je dit een warm hart toedraagt!

Mocht er een volgende editie komen dan hoop ik oprecht op een groter deelnemersveld, dat verdient dit topic

Ff dit punt van Eric weer naar voren halen, ben het hier volkomen mee eens.
Het gaat niet alleen om het nomineren, maar ook om het meespelen om een zo breed mogelijk gedragen top 24 te krijgen.

Onweerwolf
Dat zijn 31 afvallers en dat houdt in dat de verdeling van bovenstaand schema neerkomt op de volgende cijfers:

(1) MuMeLadder
(7) MM Song v/h Jaar - Maandwinnaars
(6) MM Albums v/h Jaar
(4) Rate Your Music
(3) MuMeAfrekening
(3) 3FM Song Van Het Jaar
(3) Eindafrekening Studio Brussel
(4) MM Song v/h Jaar Eindlijst

Onweerwolf
We gaan dus binnenkort eerst een voorronde ladder spelen met de 12 maandwinnaars uit het Song van het Jaar Topic.

Dus de winnaars van november en december 2012 en januari t/m oktober 2013.

Van deze ladder van 12 zullen de best scorende 7 zich plaatsen voor De Witte Trui.

DjFrankie schreef:
Het gaat niet alleen om het nomineren, maar ook om het meespelen om een zo breed mogelijk gedragen top 24 te krijgen.

Dat dus...

Het geklaag was niet van de lucht dat men te laat was en over een gebrek aan nieuwere nummers in de ladder, toen kon iedereen vervolgens inleveren en al snel verdween de belangstelling behoorlijk snel.

Dat mag dit jaar wel beter worden wat mij betreft (of gewoon niet meer zeuren)

Gast
geplaatst: vandaag om 01:48 uur

geplaatst: vandaag om 01:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.