MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Everybody's Changing is blijkbaar in 2003 uitgebracht en Bedshaped in 2004?

Edit: Ah, volgens Wiki is dat idd zo.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat dus...

Het geklaag was niet van de lucht dat men te laat was en over een gebrek aan nieuwere nummers in de ladder, toen kon iedereen vervolgens inleveren en al snel verdween de belangstelling behoorlijk snel.

Dat mag dit jaar wel beter worden wat mij betreft (of gewoon niet meer zeuren)
Ik lees hier dat allen die te laat waren ook de afhakers waren en dat vind ik iets te ongenuanceerd.

Vervelender vind ik het dat er mensen zijn die vooraan staan bij het nomineren om vervolgens tijdens de competitie hun gezicht niet meer te laten zien en daarmee het kaas van het brood eten van de mensen die wel graag meedoen.

Opvallend, geen enkele afvaller uit de top 50.

Sunderland schreef:
Vervelender vind ik het dat er mensen zijn die vooraan staan bij het nomineren om vervolgens tijdens de competitie hun gezicht niet meer te laten zien en daarmee het kaas van het brood eten van de mensen die wel graag meedoen.

Ook dat.

Mijn 'ergernis' (iets te zware uitdrukking wellicht) zit hem vooral in het persé willen nomineren en dan vervolgens nauwelijks nog meedoen.

DjFrankie (moderator)
Sunderland schreef:

Juist Peter goed punt, misschien is het een idee om de vaste spelers van dit jaar een zekere plaats te geven om te nomineren.

Onweerwolf
DjFrankie schreef:
misschien is het een idee om de vaste spelers van dit jaar een zekere plaats te geven om te nomineren.

Daar heb ik wel over nagedacht maar ik wil wel graag de deur openhouden voor nieuwe deelnemers.

Wel krijgen de mensen die dit jaar een eindlijst hebben ingezonden een notificatie op het moment dat het nomineren begint.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Opvallend, geen enkele afvaller uit de top 50.

Inderdaad. Dat zal over precies een jaar heeeeeeeeel anders zijn.

Hoezo weet jij nu al dat er een nummer uit 2004 in de top-50 van volgend jaar gaat komen? Ik ruik vervalsing... Heeft iemand toevallig nog Chinezen gespot in dit topic? Oh shit, dat is racistisch.

Onweerwolf

Casartelli (moderator)
Sunderland schreef:

Ik voel me aangesproken, beken schuld, etc. etc.

Volgend jaar sta ik waarschijnlijk andermaal vooraan om te nomineren en ik ben dan ook vast voornemens komend jaar wel mee te doen (ik heb wel een interne policy dat ik aan dit soort spelletjes ofwel volledig meedoe (zie Ladder) of helemaal niet).

Blijft staan dat de meest luisterintensieve fase van dit spel grotendeels samenvalt met de meest luisterintensieve fase van de Ladder en dat lijkt me toch wel een blijvend risico voor de deelnemersaantallen (van beide).

Vanaf wanneer wordt het nieuwe topic geopend, Onweerwolf?

Onweerwolf schreef:
Dat zijn 31 afvallers en dat houdt in dat de verdeling van bovenstaand schema neerkomt op de volgende cijfers:

(1) MuMeLadder
(7) MM Song v/h Jaar - Maandwinnaars
(6) MM Albums v/h Jaar
(4) Rate Your Music
(3) MuMeAfrekening
(3) 3FM Song Van Het Jaar
(3) Eindafrekening Studio Brussel
(4) MM Song v/h Jaar Eindlijst

Dus geen gebruikers-nominaties meer?

MDV
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ook dat.

Mijn 'ergernis' (iets te zware uitdrukking wellicht) zit hem vooral in het persé willen nomineren en dan vervolgens nauwelijks nog meedoen.

Ik kan me inderdaad voorstellen waarom dat vervelend is. Er zat in ieder geval geen kwade opzet bij. Ik was van plan om wel aan dit spel mee te blijven doen, maar op een moment kregen andere dingen dan Musicmeter voorrang, en raakte ik de draad kwijt. Excuses als ik mensen hierdoor tot last ben geweest.

Het belonen van vaste deelnemers lijkt mij een goed idee, maar (hoewel ik me in de volgende editie waarschijnlijk helemaal afzijdig zal houden) het lijkt me wel beter om iedereen een sigaar te blijven geven. Anders heeft het wel heel erg veel weg van die kinderen op de basisschool van wie iedereen mee mag doen met hun spelletje, behalve wie in het verleden niet of niet goed mee heeft gedaan.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Jawel, want nu vervang je gewoon de nummers die van 2003 waren in de toplijst. We kwamen van 720 dus dan is er nog genoeg plek over om te nomineren.

Ah ok dus we vervangen de nummers uit de top 400 met jaarlijstjes en dergelijke, en we mogen 320 nummers zelf nomineren.
Klinkt goed!

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
Vanaf wanneer wordt het nieuwe topic geopend, Onweerwolf?

Waarschijnlijk op 1 januari.

Onweerwolf
corn1holio1 schreef:
(quote)

Jazeker wel. De afvallers uit 2003 worden vervangen door bovenstaande zodat we weer op 400 uitkomen, daarna komen er net als vorig jaar 320 nominatieplekken vrij voor users.

Casartelli schreef:
(quote)

Ik voel me aangesproken, beken schuld, etc. etc.

Volgend jaar sta ik waarschijnlijk andermaal vooraan om te nomineren en ik ben dan ook vast voornemens komend jaar wel mee te doen (ik heb wel een interne policy dat ik aan dit soort spelletjes ofwel volledig meedoe (zie Ladder) of helemaal niet).

Blijft staan dat de meest luisterintensieve fase van dit spel grotendeels samenvalt met de meest luisterintensieve fase van de Ladder en dat lijkt me toch wel een blijvend risico voor de deelnemersaantallen (van beide).
Don't take it too personal! Er kunnen omstandigheden zijn om niet meer mee te doen. In feite interesseert het mij geen biet, maar ik reageer ook maar omdat ik, omdat ik 1 minuut te laat was, wordt afgeschilderd als zeur en als afhaker.

Bovendien heb ik ook niet altijd even fanatiek meegedaan, omdat niet elke ladder even uitdagend was. Bovendien vond ik het jammer dat verschillende deelnemers dezelfde nummers nomineerden als voor de MuMeLadder, waardoor de diversiteit beperkt was.

Onweerwolf
MDV schreef:
Het belonen van vaste deelnemers lijkt mij een goed idee, maar (hoewel ik me in de volgende editie waarschijnlijk helemaal afzijdig zal houden) het lijkt me wel beter om iedereen een sigaar te blijven geven. Anders heeft het wel heel erg veel weg van die kinderen op de basisschool van wie iedereen mee mag doen met hun spelletje, behalve wie in het verleden niet of niet goed mee heeft gedaan.

Maak je geen zorgen, dat ga ik ook zeker niet doen. Het spel blijft vrij toegankelijk voor iedereen en ten alle tijde.

Onweerwolf schreef:
...De stemming is bij deze definitief gesloten en dat betekent dat we de balans mogen opmaken. Maar liefst 55 lijstjes kwamen er binnen. ...
Onweerwolf schreef:
Wel krijgen de mensen die dit jaar een eindlijst hebben ingezonden een notificatie op het moment dat het nomineren begint.
Onweerwolf schreef:
... daarna komen er net als vorig jaar 320 nominatieplekken vrij voor users.
Dat wordt weer dringen geblazen.

Onweerwolf
Sunderland schreef:
(quote)
(quote)
(quote)
Dat wordt weer dringen geblazen.

Derhalve mag iedereen er op dit moment vanuit gaan dat de kans groot is dat er in eerste instantie 5 nummers per user kunnen worden genomineerd. Met 6 nummers lopen we kans dat niet iedereen aan bod komt. Een 6e nominatie achter de hand houden voor eventueel is dan wel weer aan te raden.

Onweerwolf
Maar voor de duidelijkheid; ik wil graag dit spel open houden voor iedereen en zeker geen 'kliekje' creëren want ik denk dat dat de kwaliteit uiteindelijk niet ten goede komt.

Tegelijkertijd kan ik me de irritatie wel voorstellen bij sommige users dat er andere users zijn die alleen nomineren en verder niet of nauwelijks meedoen.

Het is echter niet zo dat het bij deze slechts gaat om de users die een lijstje inleverden nadat ik het aantal nominaties per persoon had teruggebracht want daar zaten namelijk mensen bij die uiteindelijk heel veel energie hebben gestoken in De Witte Trui, zoals Teunnis, Kemm & Arno bijvoorbeeld. Die suggestie lijkt een beetje gewekt maar het probleem dat er users zijn die alleen nomineren en daarna niet meer meedoen en mijn controversiële beslissing om het aantal nominaties terug te draaien staan echt los van elkaar.

Ik sta dan ook nog steeds voor de volle 100% achter die beslissing .

Komend jaar ga ik die situatie echter wel voorkomen door laag in te zetten en ik doe dan ook bij deze de harde belofte dat elk op tijd ingeleverd lijstje van 5 platen sowieso meedoet.

Voor wat betreft de users die wel nomineren maar niet meestemmen; dat is een probleem dat ik eigenlijk niet kan oplossen tenzij ik nu al mensen de toegang ga weigeren op basis van afgelopen jaar en daar pas ik voor, dat is niet mijn stijl, ik vind het niet leuk en ik denk ook niet dat het probleem zo groot is dat het nodig is.

Wel is het zo dat ik iedereen die wil nomineren mee wil geven dat er dan ook van je verwacht wordt dat je de intentie hebt om mee te stemmen. Doe je dit uiteindelijk niet dan zijn er dus geen consequenties maar haal je je wel de irritatie op de hals van andere deelnemers. Iedereen moet voor zichzelf concluderen of die situatie voor hem of haar wel of niet wenselijk is.

Uit eigen ervaring weet ik overigens ook dat het soms lastig in te schatten is. Ik vind bijvoorbeeld de Belpop ladder interessant en heb daar ook een tijdje aan meegedaan maar ik kwam op een gegeven moment gewoon tot de conclusie dat ik niet genoeg tijd had om dat vol te houden op een manier die voor mij leuk was. Ik moest teveel gaan proppen met luisteren om het bij te houden en toen ging het op een gegeven moment tegen staan. Om diezelfde reden doe ik niet mee met het Song van het Jaar topic, hoewel ik dat ook een erg leuke game vind. Ik heb er gewoon niet genoeg tijd voor en dan liever aan 2 ladders met plezier deelnemen dan aan 3 waarbij ze allemaal gaan tegenstaan omdat het teveel is. Maar je leert pas gaandeweg wat voor jou de grens is.

Dus, concluderend; De Witte Trui staat voor iedereen open en dat blijft ook zo.

Iedereen die dit jaar een eindlijstje heeft ingestuurd krijgt een notificatie. Alle andere mensen mogen ook gewoon meedoen. Heb je geen eindlijstje ingestuurd maar ben je nu al van plan om volgend jaar mee te gaan doen schroom dan niet om me een pm te sturen dan zet ik je ook gewoon op het notificatielijstje.

Wil je wel nomineren maar weet je nu al dat je niet (lang) mee gaat stemmen dan zal ik je niet tegenhouden maar besef wel dat je dan potentieel nominatieruimte inneemt van users die wel mee willen doen.

Onweerwolf
Overigens blijft het spelsysteem verder precies hetzelfde. Daar zijn twee redenen voor: ten eerste werkt het mijns inziens gewoon goed en zie ik geen redenen om iets te veranderen en ten tweede betekent elke verandering veel werk in Excel. Blijft het systeem hetzelfde dan hoef ik alleen maar alle eindstanden te plakken en draait verder alles vanzelf correct uit en da's wel zo prettig want dat betekent slechts gemiddeld een halve minuut werk per dag.

Heel misschien dat ik de laatste ronde van 8 nummers per ladder nog verander naar een ronde van 6 nummers per ladder maar dat hangt af van hoe snel we klaar zijn met nomineren.

Wederom .

Inderdaad, goede reactie, goede beslissingen

panjoe (moderator)
Heel erg goed. Ik kwam er afgelopen jaar een beetje half inrollen, maar voor komend jaar wil ik zeker meedoen met het nomineren. Dat zal de variatie ook ten goede komen waarschijnlijk.

Sunderland schreef:
Bovendien vond ik het jammer dat verschillende deelnemers dezelfde nummers nomineerden als voor de MuMeLadder, waardoor de diversiteit beperkt was.

Begin je nou weer met zeuren, Peter? heb je daar niet eerder van beticht hoor
Bij mij waren de M83 nominaties nu eenmaal in dit 10 jarenplan uitgebracht en aangezien ik dat drie van de beste nummers van de afgelopen 13 jaar vind, moest ik wel (van mezelf). Maar ik trek het me niet persoonlijk aan.

Verder een prima beslissing en duidelijk besluit, Marcel. Zolang je het ESF scorebord in de finale maar erin houdt, anders haak ik af

Die Freek ook altijd met zijn flauwe grapjes...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.