Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 8)
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2013, 20:19 uur
Heeft The Game nou serieus van Antony and the Johnsons gewonnen? Merkwaardig. 

0
geplaatst: 20 januari 2013, 21:17 uur
Mooi dat jullie de gehele plaat van CunninLynguists kennen. Ik verwacht jullie positieve reacties de komende dagen wel verschijnen bij het album. 

0
geplaatst: 20 januari 2013, 21:25 uur
Hoe goed deze hiphop plaat dan ook schijnt te zijn, ik kies vanzelfsprekend voor de nummer 9 uit mijn top 10.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 21:59 uur
heicro schreef:
Hoe goed deze hiphop plaat dan ook schijnt te zijn, ik kies vanzelfsprekend voor de nummer 9 uit mijn top 10.
Als liefhebber van CunninLynguists kan ik mij anders prima inhouden om niet te stemmen. Ik ken de andere plaat niet. En jij kent CL niet. Sportiever zou zijn je stem weg te halen. Want het is maar een spelletje. Vals spelen is niet nodig.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:19 uur
Zelfs de allerbeste hiphop plaat zal nooit winnen van een plaat uit mijn top 10. Dat komt, simpelweg, omdat ik hiphop daarvoor niet goed genoeg vind. Speel ik dan vals?
Overigens maakt het mij geen bal uit wie er wint, het is inderdaad maar een spelletje.
Overigens maakt het mij geen bal uit wie er wint, het is inderdaad maar een spelletje.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:22 uur
Maar heb je wel de moeite gedaan om naar CunninLynguists te luisteren?
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:30 uur
Nee, in sommige gevallen neem ik niet de moeite. Als ik beide albums niet ken, schat ik in of ik ze de moeite waard vind om ze te beluisteren. Zo niet, dan stem ik niet. Als je de 19 pagina's terugleest zul je merken, dat ik heel vaak niet gestemd heb, ondanks de 6000 albums die ik wel ken.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:36 uur
Erg jammer dit. Als je nou nog moeite had gedaan om het een en ander van het andere album te beluisteren, oké. Maar je favorieten doorstemmen tegen iets wat je niets zegt, dat vind ik gewoon jammer. Overigens ook niet volgens de regels:
Ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat je stem nu ongeldig is, maargoed, dan is het van beide kanten een beetje flauw.
Dwejkk_ schreef:
Ook is het wel van belang dat beide albums beluisterd zijn door de stemmer, dit stimuleert ook om het onbekendere album te luisteren, des te leuker lijkt mij
.
Ook is het wel van belang dat beide albums beluisterd zijn door de stemmer, dit stimuleert ook om het onbekendere album te luisteren, des te leuker lijkt mij
. Ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat je stem nu ongeldig is, maargoed, dan is het van beide kanten een beetje flauw.

0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:47 uur
Het is naief om te denken dat albums door alle deelnemers worden beluisterd. Met de snelheid die geboden is bij spelletjes als deze is daar geen tijd voor. Het zou me niet verbazen als er door de meeste deelnemers hooguit enkele nummers worden gehoord. Dit is overigens naar mijn mening vaak genoeg om een oordeel te vellen.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:52 uur
Natuurlijk gebeurt het vaker, daarom benadruk ik het toch maar elke keer weer dat dat zeker niet de bedoeling is als dat het geval lijkt te zijn. En tsja, dat jij een paar nummers vaak genoeg vindt (en in dat geval blijkbaar geen enkel nummer) zegt meer over jou. Maar dan nog is de regel dat je allebei de albums gehoord moet hebben. 

0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:54 uur
Ja, te weinig mensen die die kutplaat wilde luisteren van The Game. Nee, grapje, ik ken die plaat niet. Maar het is hiphop. Ik ben het eens met heicro dat er een dispensatieregel voor hiphopalbums moet komen. 
Ik geloof overigens niet dat Rob Antony & The Johnsons leuk vindt. Volgens mij is het alleen maar om zijn imago op te poetsen.

Ik geloof overigens niet dat Rob Antony & The Johnsons leuk vindt. Volgens mij is het alleen maar om zijn imago op te poetsen.

0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:56 uur
chevy93 schreef:
Ik ben het eens met heicro dat er een dispensatieregel voor hiphopalbums moet komen.
Ik ben het eens met heicro dat er een dispensatieregel voor hiphopalbums moet komen.
Ik vind juist dat er een dispensatieregel voor classic rock moet komen...
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:56 uur
Ja, maar die kent iedereen al. Dan zou zo'n regel nogal nutteloos zijn, niet?
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:00 uur
Ik ken die van Chicago in ieder geval niet. Overigens denk ik, gebaseerd op de nummers die ik ken, dat ik hem in dit geval wel iets beter dan de hiphopplaat vind. (daar gaat het me dus ook niet om)
Ik vraag me af hoe heicro gereageerd zou hebben als iemand op CunninLynguists zou hebben gestemd en dan gezegd had dat ie helemaal niet naar Chicago had geluisterd maar toch wel had geweten dat ie dat niet beter vond. Want ja, het is classic rock (is dat het eigenlijk? vage term is het altijd), dat kán niet beter zijn dan hiphop.
Ik vraag me af hoe heicro gereageerd zou hebben als iemand op CunninLynguists zou hebben gestemd en dan gezegd had dat ie helemaal niet naar Chicago had geluisterd maar toch wel had geweten dat ie dat niet beter vond. Want ja, het is classic rock (is dat het eigenlijk? vage term is het altijd), dat kán niet beter zijn dan hiphop.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:02 uur
In ieder geval zijn mijn keuzes altijd weloverwogen. Een ieder mag daar het zijne over denken.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:03 uur
Ik ken deze van Chicago ook niet (lijkt me wel interessant) en ik denk eerlijk gezegd ook dat van die 3 stemmers voor CunninLynguists er zeker ook mensen tussen zitten die die van Chicago echt niet kennen.
Overigens is het debuut van Chicago verre van de classic rock, iig niet zoals de meeste mensen Chicago kennen (If You Leave Me Now, 25 or 6 to 4 etc.).
The Chicago Transit Authority by Chicago : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Jazz-Rock, Progressive Pop, Jam Band, Experimental Rock, Acid Rock
Overigens is het debuut van Chicago verre van de classic rock, iig niet zoals de meeste mensen Chicago kennen (If You Leave Me Now, 25 or 6 to 4 etc.).
The Chicago Transit Authority by Chicago : Reviews and Ratings - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Jazz-Rock, Progressive Pop, Jam Band, Experimental Rock, Acid Rock
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:07 uur
Nouja, ik weet nooit wat classic rock nou inhoudt. Ik denk dan gewoon altijd aan alle rock van rond de jaren '70. Ik weet verder wel wat Chicago voor muziek is (in hun begintijd). Niks mis mee, niet te vergelijken met de slappe hap die ze later maakten.
Ik vind er weinig weloverwogen aan trouwens. Wat mij betreft houden mensen zich vanaf nu gewoon aan de regels. Als er bijna niemand stemt, is er altijd nog een 24 uursregel.
Ik vind er weinig weloverwogen aan trouwens. Wat mij betreft houden mensen zich vanaf nu gewoon aan de regels. Als er bijna niemand stemt, is er altijd nog een 24 uursregel.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:12 uur
Tja, om nou de hele definitie van classic rock uit te gaan leggen, voor hoever die er überhaupt is. Laat ik zeggen dat het meer is dan 70s. Ook 80s (Toto, ZZ Top, REO Speedwagon) en 60s (The Beatles, The Who, Led Zeppelin) maken deel uit van classic rock.
En verder ook wel een beetje "alles wat hij luistert".
Ik denk dat een aantal mooie criteria zoals: (relatief) makkelijk in het gehoor en muziek die je ouders ook nog leuk vinden wel aardig de betekenis dekken.
En verder ook wel een beetje "alles wat hij luistert".

Ik denk dat een aantal mooie criteria zoals: (relatief) makkelijk in het gehoor en muziek die je ouders ook nog leuk vinden wel aardig de betekenis dekken.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:24 uur
Arrie schreef:
Erg jammer dit.
Erg jammer dit.
+1. In de spelregels staat het nochtans heel duidelijk.
Dwejkk_ schreef:
Er is een 24-uursregel. Ook is het wel van belang dat beide albums beluisterd zijn door de stemmer, dit stimuleert ook om het onbekendere album te luisteren, des te leuker lijkt mij
.
Er is een 24-uursregel. Ook is het wel van belang dat beide albums beluisterd zijn door de stemmer, dit stimuleert ook om het onbekendere album te luisteren, des te leuker lijkt mij
.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 00:06 uur
Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen Arrie. 
Edit. en dan stemt die andere hiphopkenner ook nog eens op Chicago.
Nu the viking nog en het feest is compleet.

Edit. en dan stemt die andere hiphopkenner ook nog eens op Chicago.

Nu the viking nog en het feest is compleet.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 januari 2013, 09:56 uur
Als het echt zo'n moeilijke battle is, zijn we nog altijd na 24 uur uit ons lijden verlost.
Dit spelletje is voor mij een jaarlijkse aanleiding om wat onbekende albums te beluisteren. Maar geen hiphop meer... dan maar geen stem.
Dit spelletje is voor mij een jaarlijkse aanleiding om wat onbekende albums te beluisteren. Maar geen hiphop meer... dan maar geen stem.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:23 uur
Ik zou best wel op Chicago willen stemmen maar ken dat andere album niet 

* denotes required fields.