Muziek / Muziekgames / Blue Monday-KO (Treurigste nummer)
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2013, 15:54 uur
4 Radiohead - No Suprises vs. Alphaville - Forever Young
0-1
0-1
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:29 uur
4-3
I'll take a quiet life, a handshake of carbon monoxide. Prachtige zin. Zoals Thom Yorke het zingt, zou je hem nog bijna gaan geloven ook.
I'll take a quiet life, a handshake of carbon monoxide. Prachtige zin. Zoals Thom Yorke het zingt, zou je hem nog bijna gaan geloven ook.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:49 uur
7-3 minste nummer van OKPC, maar na Exit Music wel de meest trieste
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:54 uur
Dit nummer heet natuurlijk No Surprises ipv No Suprises
Overigens zijn de treurigste 2 nummers er al uit: The Eternal en I See a Darkness. The Eternal vond dan in Disintegration nog wel een waardige tegenstander, maar hoe I See a Darkness van Blue Monday (ondanks dat het de naamgever van het topic is) kan verliezen? Duidelijk dat mensen stemmen op voorkeur en niet op treurigheid, want Blue Monday is toch helemaal geen treurig nummer? Daar past maar één smilie voor:
Overigens zijn de treurigste 2 nummers er al uit: The Eternal en I See a Darkness. The Eternal vond dan in Disintegration nog wel een waardige tegenstander, maar hoe I See a Darkness van Blue Monday (ondanks dat het de naamgever van het topic is) kan verliezen? Duidelijk dat mensen stemmen op voorkeur en niet op treurigheid, want Blue Monday is toch helemaal geen treurig nummer? Daar past maar één smilie voor:

0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:56 uur
Titmeister schreef:
Tell me how does it feel when your heart grows cold...
Dansbaar nummer, dat zeker, maar wat mij betreft ook treurig, en nog mooier dan die van Bonnie ook.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 17:05 uur
Arrie schreef:
Dansbaar nummer, dat zeker, maar wat mij betreft ook treurig, en nog mooier dan die van Bonnie ook.
(quote)
Geweldig nummer ja, tekst is zeker niet vrolijk idd, maar over het algemeen is tekst niet alleen doorslaggevend in de treurigheid. Ik vind Blue Monday in het geheel niet echt een treurig nummer (ook niet heel vrolijk ofzo). I See a Darkness is zowel tekstueel als muzikaal treurig, en bovendien een fenomenaal nummer, maar dat laatste is slechts mijn persoonlijke mening.
Desondanks stel ik in deze KO treurigheid boven kwaliteit. Daarom zal ik straks Everybody Hurts stemmen, ondanks dat ik het een draak van een nummer vind.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 17:08 uur
Titmeister schreef:
Desondanks stel ik in deze KO treurigheid boven kwaliteit. Daarom zal ik straks Everybody Hurts stemmen, ondanks dat ik het een draak van een nummer vind.
Dat mag, dat doe ik niet. Ik ga natuurlijk niet op een draak stemmen, tenzij het tegen een echt vrolijk nummer is ofzo. Blue Monday is wellicht niet de treurigste maar ook weer niet misplaatst.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 18:54 uur
5 Live - Lightning Crashes vs. The Cure – Disintegration
0-1
0-1

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 februari 2013, 19:13 uur
=
2-2
is trouwens wel een moeilijke beide in hun genre droevig en mooi.
2-2
is trouwens wel een moeilijke beide in hun genre droevig en mooi.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 20:04 uur
6 New Order - Blue Monday vs. R.E.M. - Everybody Hurts
0-1
Ik zie dat Ne Me Quitte Pas eruit is. Dat stemt mij dan weer treurig.
En zeker geen antistem tegen Blue Monday!
0-1
Ik zie dat Ne Me Quitte Pas eruit is. Dat stemt mij dan weer treurig.

En zeker geen antistem tegen Blue Monday!
* denotes required fields.