MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#6)

zoeken in:

Meen je niet. Het allerbeste nummer van Radiohead tegen een van de matigste na Pablo Honey

4-5

Matigste? Dat meen je toch niet? Misschien wel hun allermooiste!

Nee. Verreweg het minste nummer van OK Computer. Ik trek de zeik-Radiohead alleen als daarna de scheur erin gaat. Dat er hier anders over wordt gedacht, is evident; het bijna net zo matige Fake Plastic Trees heeft zelfs wel eens de finale van de Ladder gehaald. Echter, dit soort nummers doet me afvragen waarom Radiohead überhaupt een van mijn favoriete bands is. Dan luister ik Idioteque en dan weet ik het weer...

DjFrankie (moderator)
4-6 mijn favoriet van Radiohead uberhaupt !!

Ah, nouja, dan verschillen we behoorlijk van mening, want ik hoor weinig zeikerigs in Let Down, althans, niet meer dan in andere nummers, want Thom Yorke heeft nu eenmaal ietwat een zeikstem, wat net zo goed terugkomt in Idioteque. Verder komt Let Down helemaal niet zeikerig op me over, dus we ervaren het blijkbaar totaal anders.

Dan lijkt een nummer als Exit Music me een stuk zeikeriger. Of How to Disappear Completely.

20 The Knife - Silent Shout vs. Neil Young & Crazy Horse - Hey, Hey, My, My (Into the Black)

0-1

Ik kan het proberen uit te leggen. Dat Exit Music en How to Disappear Completely ook zeikerig zijn, ontken ik niet. Maar door de minimale begeleiding en de productie versterkt de zeikerige zang juist het desolate gevoel van die nummers, wat wonderbaarlijk goed uitpakt. Bij Let Down (en ook bij Fake Plastic Trees) treedt de instrumentatie juist meer naar de voorgrond. Helaas is deze noch bijster boeiend, noch staat deze echt in dienst van het nummer. Daardoor komt de focus juist meer te liggen op de wisselwerking hiertussen en (inderdaad altijd zeikerige) zang van Thom Yorke en juist dat gebrek aan goede wisselwerking is wat schuurt aan deze nummers, waardoor ik het geheel als zeikerig ervaar.

Overigens is Idioteque wel zo'n beetje het minst zeikerige nummer van Radiohead, maar goed...

Titmeister schreef:

Overigens is Idioteque wel zo'n beetje het minst zeikerige nummer van Radiohead, maar goed...

Ik had het over de zang van Thom Yorke, en die vind ik in dat nummer net zo zeikerig als in haast elk ander Radioheadnummer. Heb daar zelf verder totaal geen last van.

Goede uitleg trouwens!

5-3 (4-3 bij thelion)

De beste van The Knife tegen de op-een-na beste van Young. toch maar...

5-4

Cured
5-5

Cured
21 Pearl Jam - Even Flow vs. Love - The Red Telephone

1-0

DjFrankie (moderator)
3-0

22 Editors - Smokers Outside the Hospital Doors vs. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 09:42 uur

geplaatst: vandaag om 09:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.