MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
5-2

nou nou..

Misterfool
6-3*

Misterfool
0-2*

Ozric Spacefolk
1-2 uiteraard

Ozric Spacefolk
Zo, die Kraan is er snel uit.

Jammer.

Misterfool
Ach ja, het nummer had mijn inziens een ronde eerder er al wel uit mogen gaan .
Mooie finale

Casartelli (moderator)
FINALE!

Discipline. - Canto IV (Limbo) vs. Galahad - I Could Be God

Stemmen tot 19-01-2014 12:27

Casartelli (moderator)
1-0

Ozric Spacefolk
Toen ik Galahad net leerde kennen, was ik verkocht. Later viel me op, hoeveel gaten er eigenlijk in hun muziek zit.
Zang en toetsenwerk zijn goed. Maar het drum- en gitaarwerk is erg simpel en te repetitief. Ze zagen ook maar door op hetzelfde thema.

dus:

2-0

2-1
Ah, het (tekstuele?) thema past niet uw straatje... Overigens is het ook niet zo dat als je elke keer bij hetzelfde nummer commentaar aan het leveren ben ook niet wat repetitief?

Misterfool
4-2*

Al is Canto IV ook een briljant nummer!

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
2-1
Ah, het (tekstuele?) thema past niet uw straatje... Overigens is het ook niet zo dat als je elke keer bij hetzelfde nummer commentaar aan het leveren ben ook niet wat repetitief?

Daar heb je me. Maar ik probeer het ook een beetje levendig te houden. Of mogen we alleen met cijfers strooien.

Ik heb ook commentaar gehad op andere nummers. En ik ben een beetje gekwetst met betrekking tot Kraan....

divart schreef:
18
Jadis - Holding Your Breath
vs.
Galahad - I Could Be God

6-7* Galahad klinkt toch heel wat spannender dan dit nummer van Jadis

overigens had Galahad bijna de tweede ronde niet gehaald, 6-2 achter en pas na 1 of 2 dagen een beslissende stem. Hoe ver had Jadis het kunnen schoppen vraag ik me dan toch af.

Ozric Spacefolk schreef:

Ik heb ook commentaar gehad op andere nummers. En ik ben een beetje gekwetst met betrekking tot Kraan....

nou met een halve finale plek voor Kraan hoef jij je toch niet gekwetst te voelen, prachtig resultaat vind ik eigenlijk

5-2

Canto IV is wat mij betreft een van de beste nummers uit de moderne prog en een zeer terechte finalist. Het verder ook niet slechte I could be God komt daar wat mij betreft absoluut niet bij in de buurt.

7-2

Beide fantastisch. Galahad is een eigen nominatie, maar Discipline. is voor mij de ontdekking van deze ko. Kende het al wel vaag, maar heb er nooit echt de moeite voor genomen. Heb de schade inmiddels ingehaald!

Voor de liefhebbers van Canto IV, probeer het nummer 'Rogue' eens van hun laatste album 'To Shatter All Accord'

8-2

We gaan een waardige winnaar krijgen.

De finaleplaats van I Could Be God kan ik moeilijker begrijpen (vind het nog steeds een vrij oppervlakkig nummer) maar in Canto IV gebeurt van alles en er wordt zeer strak gespeeld. Er zijn een paar nummers gesneuveld die ik nog iets interessanter vind, maar niettemin is Canto IV een prima winnaar!

Casartelli (moderator)
En we hebben een winnaar!

Iedereen dank voor het meedoen en voor de mooie nominaties!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.