MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
19
Neuschwanstein - Ice with Dwale
vs.
Incidense - Silence Must Break

IDuidelijker kan bijna niet. Leuke ontdekking Neuschwanstein mee eens.

5*-0

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

Wederom erg duidelijk. Ook mee eens

0-5*

Deadline: 22.00 uur

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.)

Oei, deze was ik vergeten!

18
Jadis - Holding Your Breath
vs.
Galahad - I Could Be God

6-6

Deadline: Beslissende stem gezocht!

18
vs.
Galahad - I Could Be God

6-6 beslissende stem gezocht

19
vs.

6*-0

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-6*

18
vs.
Galahad - I Could Be God

19
vs.

7*-0

Toen ik de titel zag dacht ik eerst met Harry Potter te maken te hebben... Ik kende het totaal niet maar dit is wel heel eg mooi zeg! Incidense is Nederlands zo te zien, klinkt nog een beetje demo-achtig maar is niet heel slecht.

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-7*

Groot verschil in kwaliteit.

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.) [/quote]

18
vs.
Galahad - I Could Be God

19
vs.

7-1*

Beetje tegengas geven... Zo bijzonder klinkt Neuschwanstein nou ook weer niet.
Incidence klinkt best geinig, alleen het geluid is belabberd.

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-8*

18
vs.
Galahad - I Could Be God

19
vs.

8*-1

Incidense is mijn nominatie, en op het album valt het nummer goed op zijn plaats, al blijft de zang het zwakke puntje van deze Nederlandse band. Maar ik vind het helemaal niet erg als mijn nominatie wordt afgemaakt door een superieure compositie, want dat is gewoon wat Neuschwanstein is. Daar ga ik zeker meer van luisteren.

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-9*

Ik ben door allebei niet echt omvergeblazen, maar waar Ark wat gewoontjes klonk had Anglagard een interessanter geluid. Zal zoiets waarschijnlijk wat vaker moeten horen om het écht te waarderen.

18
vs.
Galahad - I Could Be God

6-7* Galahad klinkt toch heel wat spannender dan dit nummer van Jadis

Ozric Spacefolk
19
vs.

9*-1

Incidense klinkt inderdaad als een demo. Ik denk dat het er wel inzit bij die gasten. Nu nog spannende composities schrijven. Neuschwanstein is Camel en Eloy in één. Erg fijn.

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-10*

Ark vind ik niks aan. Ik dacht trouwens met een andere Ark te maken te hebben, die vind ik namelijk wel goed. Anglagard staat op mijn to-do-list al jaren. Want dit is wel erg gaaf. Ook weer Camel-achtig maar ook dat opgefokte King Crimson-gedoe, daar heb ik dan weer wat moeite mee. Want echt mooi is het niet, dat moeilijke gedoe. Maar toch is het beter dan Ark.

19
vs.

10*-1

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

0-11*

Änglagård's album uit 2012 is het beste dat de progrock in jaren is overkomen. Voor hetzelfde geld waren alle vier tracks genomineerd. Ik heb me ingehouden.

19
vs.

11*-1

Veel van Neuschwanstein gehoord, maar nooit in kunnen verdiepen. Mooi nummer

20
Ark - Powder for the Gun
vs.
Änglagård - Snardom

1-11*

Ark is inderdaad geen hoogvlieger (al schijnt John Jowitt nog mee te doen op dit nummer). Van Änglagård ben ik geen groot fan. Het is knap gemaakt, maar het spreekt me niet aan. Dan liever de lompe energie van Ark.

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Ondanks dat ik Frequency Drift best wel aardig vond gaat mijn stem toch naar het erg lekkere RPWL

1-0

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

De 2de is dan weer een makkie, ik vond Angra echt heel matig. Van Sylvan vind ik het dan weer een verrassing dat deze nog geen 30 stemmen bij elkaar heeft weten te sprokkelen. Best een goed nummer!

0-1

Ozric Spacefolk
21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Frequency Drift is alleraardigst en toevallig nog op het label van RPWL uitgebracht ook... Maar RPWL is een duidelijke winnaar hier.

2*-0

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

0-2*

Angra vind ik te gek, ze mengen echt leuke elementen in hun Powerprog. Als Carolina IV de nominatie was geweest, had ik het moeilijker gehad. Het nummer van Sylvan komt van hun zwakste plaat, maar het is wel een sterke song. Sylvan krijgt mijn stem.

vigil je vergeet te stemmen op #22

Jij was daarvan zo van slag dat je het punt in 22 aan de verkeerde gaf

Mijn stem is voor Sylvan

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)

Jij was daar zo van slag dat je het punt in 22 aan de verkeerde gaf

Mijn stem is voor Sylvan

Yep, Nu is alles weer goed... Jammer van Angra, maar in een Powermetal-k.o. zullen ze zeker meer punten binnenslepen.

[21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

RPWL link werkte niet op mijn I-pad. Echter, ik had het nummer ook op mijn I-pod.
En zoals al gezegd Frequency Drift is een leuk nummer maar mist de body die het nummer van RPWL wel heeft .

3*-0

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

0-3*

Brazilie tegen Duitsland, het zou op het WK voetbal in 2014 zomaar eens de finale kunnen zijn. Sylvan wint deze battle met dit prachtige epische nummer.

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Frequency Drift is best ok maar ook niet echt veel meer dan dat. Wasted Land is instrumentaal goed maar aan de zang van Yogi Lang ga ik vemoedelijk nooit wennen.

4*-0

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

0-4*

Angra vind ik vreselijk dus daar zou zo'n beetje elk nummer het wel van winnen. Dat deze van Sylvan ook nog eens dik in orde is is dan weer mooi meegenomen.

Ozric Spacefolk
Brunniepoo: geen liefhebber van powerprog, zoals dat heet? Er komen er nog meer aan, volgens mij. In elk geval Vanden Plas, want dat is een nominatie van mij...

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Twee sympathieke Duitse bands tegen elkaar. RPWL is in orde, maar ik kies voor de underdog en eigen nominatie.

4-1*

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

0-5*

Angra vind ik best leuk eigenlijk. Het nummer van Sylvan heeft natuurlijk wel meer te bieden.

Ozric Spacefolk schreef:
Brunniepoo: geen liefhebber van powerprog, zoals dat heet? Er komen er nog meer aan, volgens mij. In elk geval Vanden Plas, want dat is een nominatie van mij...

Vanden Plas vind ik ook een verschrikkelijke band inderdaad. Powerprog kende ik dan weer niet als benaming.

Ozric Spacefolk
Brunniepoo schreef:
(quote)

Vanden Plas vind ik ook een verschrikkelijke band inderdaad. Powerprog kende ik dan weer niet als benaming.

Is verschrikkelijk niet een beetje erg cru? Muzikantschap en composities zijn vaak erg goed...

Maar goed Powerprog is een benaming voor progmetal bands met powermetal invloeden, dus met veel hoge tempo's: Sympony X, Vanden Plas, Angra maar ook sommige nummers van Helloween.

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Beide niet heel spannend...

5*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

Mooi nummer van een prima band!

0-6*

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Maar goed Powerprog is een benaming voor progmetal bands met powermetal invloeden, dus met veel hoge tempo's: Sympony X, Vanden Plas, Angra maar ook sommige nummers van Helloween.

Die stroming noemen ze toch toonladdder smijten?

Maar Angra klinkt toch wel anders in vergelijk met die dik geproduceerde gladde progmetal?

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)

Die stroming noemen ze toch toonladdder smijten?

Maar Angra klinkt toch wel anders in vergelijk met die dik geproduceerde gladde progmetal?

Progmetal vind ik zo'n moeilijke term, ik zat er eens over te lezen.
Als Queensryche, King's X, Tool en Porcupine Tree allemaal progmetal is, waar ligt dan de grens?

Daarom vind Powerprog wel een fijne term, want daar kunnen dan alle bandjes in met snelheid in de songs. Ik vind persoonlijk het genre wel leuk, maar wel erg uitgekauwd intussen. En bandjes als Rhapsody etc. vind ik dan weer verschrikkelijke muziek maken.

Ik denk dat de grens tussen progrock en progmetal niet eens zo groot is soms. Het zal met het gitaarwerk te maken hebben, denk ik....

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Progmetal vind ik zo'n moeilijke term, ik zat er eens over te lezen.
Als Queensryche, King's X, Tool en Porcupine Tree allemaal progmetal is, waar ligt dan de grens?

tja is Progmetal een subgenre van Prog of van Metal? Waar ligt de grens van Prog, gaat die van Alan Parsons tot Devin Townsend en van Ayreon tot Antimatter. Niets zo onoverzichtelijk dan de scheidslijnen van de Prog.

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)

tja is Progmetal een subgenre van Prog of van Metal? Waar ligt de grens van Prog, gaat die van Alan Parsons tot Devin Townsend en van Ayreon tot Antimatter. Niets zo onoverzichtelijk dan het scheidslijnen van de Prog.

Exact, en dat merk ik ook in dit topic. En dat is ergens wel leuk. Want ik zie veel psych.rock en fusion terugkomen.

En dat gebeurt in de metal ook. Metal mengen met fusion/jazz etc. Heet dat dan progmetal? Geen idee, ik vind het nochtans leuk, om de grenzen op te zoeken.

Er staat nog nét gen Technical Death Metal of Mathrock in deze k.o.

RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

6*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

0-7*

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.) [/quote][

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

7*-1

Beiden waren niet bepaald spannend. Frequency Drift wint punten voor originaliteit, maar toch kies ik voor RPWL omdat het kwalitatief gewoon net iets meer staat.

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

1*-7

Jullie houden niet zo van Angra? Ach, ik heb gemerkt dat mensen het ófwel erg goed vinden ófwel niet om aan te horen. Jammer dat de tweede groep in de meerderheid is ook hier, maar toch stem ik op mijn eigen nominatie. Sylvan is best aardig hoor, maar het dreint een beetje door. Pas in de laatste paar minuten voel ik het een beetje.

Ozric Spacefolk
The_CrY: ik vind Angra anders te gek. Vooral de versie met André Matos. Maar dit nummer legt het af tegen Sylvan's nummer.

Carolina IV van dezelfde plaat is echt een waanzinnige song...

Klopt trouwens, jouw 4,5* was me niet ontgaan . Dat is inderdaad een geweldig nummer, zat zelf te twijfelen tussen dat nummer en deze om te nomineren.

Ozric Spacefolk
Holy Land is een echt een topplaat binnen het genre. Ik ken geen plaat met zoveel invloeden als die: Metal, Braziliaanse volksmuziek, klassiek etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.