MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De danceplaat van de dag

zoeken in:
Poa
7,3

Goeie plaat, veel gedraaid ook dit jaar. Doet me qua broeierigheid denken aan de muziek van Nathan Fake en James Holden van zo rond 2005/2006/2007. Lijkt me geweldig dit ergens live te horen, helaas is het zover nog niet gekomen.

8,5

De stand:

01. Jaydee - Plastic Dreams (17 stemmers, 8,23) (herman)
02. Ame - Rej (14 stemmers, 8,16) (herman)
03. John Talabot - Naomi (10 stemmers, 8,13) (Dance Lover)
04. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (7 stemmers, 8,07) (Gyzzz)
05. Jon Hopkins - Open Eye Signal (13 stemmers, 8,0) (panjoe)
06. Pépé Bradock - Deep Burnt (10 stemmers, 7,90) (Poa)
07. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (11 stemmers, 7,85) (Poeha)
08. Krush - House Arrest (11 stemmers, 7,61) (dazzler)
09. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (10 stemmers, 7,04) (trebremmit)
10. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] (12 stemmers, 6,69) (dazzler)

11. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)

Een wat bekender nummer deze keer: Leftfield - Open Up

Heerlijke plaat, al staan er voor mij nog 4 of 5 betere op Leftism.

9

Zephyr
Nooit zo kapot geweest van dit nummer. En er staan idd veel en veel betere nummers op Leftism, maar of dat nou (ook) allemaal dance-nummers zijn ... ( maakt voor hier natuurlijk niets uit )

6

Nooit wat met deze plaat gehad

5

panjoe (moderator)
Ik word hier niet echt warm of koud van. De vocalen spreken me totaal niet aan, en dat geldt ook voor de trance-achtige textuur van de instrumentatie.

5

panjoe schreef:
De vocalen spreken me totaal niet aan.

Geen fan van Johnny Rotten?

panjoe (moderator)
trebremmit schreef:
Geen fan van Johnny Rotten?

Ik ben sowieso geen groot liefhebber van dit soort ontladingszang. Bij punk past het misschien beter, maar dat is sowieso een steegje dat ik nog niet verder heb durven/willen exploreren.

Een 9.5, voor een van de hoogtepunten van een van m'n favoriete albums van de 90's. Rotten's vocalen tillen het nummer naar een torenhoog niveau

De stand:

01. Jaydee - Plastic Dreams (17 stemmers, 8,23) (herman)
02. Ame - Rej (14 stemmers, 8,16) (herman)
03. John Talabot - Naomi (10 stemmers, 8,13) (Dance Lover)
04. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (7 stemmers, 8,07) (Gyzzz)
05. Jon Hopkins - Open Eye Signal (13 stemmers, 8,0) (panjoe)
06. Pépé Bradock - Deep Burnt (10 stemmers, 7,90) (Poa)
07. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (11 stemmers, 7,85) (Poeha)
08. Krush - House Arrest (11 stemmers, 7,61) (dazzler)
09. Leftfield - Open Up (1- stemmers, 7,33) (aERodynamIC)
10. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (10 stemmers, 7,04) (trebremmit)

11. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] (12 stemmers, 6,69) (dazzler)
12. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)

Richardo Villalobos - Easy Lee:

Van mijzelf een 9.

Spannende opener van Alcachofa, wat ik op zijn tijd een schitterend album vind. Mooi hoe dat en een los nummer als dit zich subtiel ontvouwt. De titel is ook niet voor niets gekozen, denk ik.

Aardig, maar de dingen die ik van Villalobos heb gehoord, hebben me nog niet echt weten te pakken.

6,8

panjoe (moderator)
Ik heb Alcachofa lange tijd op mijn draagbare muziekspeler bij de hand gehad, juist omdat het zo'n fantastisch album zou zijn. Helaas heeft het gehele album me nooit helemaal weten te overtuigen. Gelukkig geldt dat wel voor Easy Lee, dat vond ik eigenlijk gelijk al een heel vet, authentiek nummer met een prima opbouw.

8

tuktak
Zie dit topic nu pas! En aan een topic met alleen nieuwe dance als in 'Maak kennis met... 2013' zal ik ook zeker deelnemen overigens

8

Heb ik natuurlijk Leftfield gemist, waar ik met plezier een 8 aan had gegeven.

Poa
8,2

Alcachofa Absoluut een van de sleutelplaten in mijn danceontwikkeling. Dit is waarschijnlijk niet eens een van de beste nummers van de plaat, maar inderdaad een heel fijne opener.

8.5

Ik heb nogal een haat/liefdeverhouding met deze man. Nooit echt de drive/motivatie gehad om Alcachofa in zijn totaliteit te beluisteren n.a.v. een aantal gedraaide nummers. Ik vind het nogal eentonig.

Latere nummers als Enfants ( Chants ) en La Primer Encuentro con Latino Americano zijn dat ook wel, maar bij die nummers kan mij dat niets deren dankzij de aangename tropische kinderzang/relaxte sfeer.

6,3

7,3

Fijne verrassing

Gast
geplaatst: vandaag om 20:54 uur

geplaatst: vandaag om 20:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.