Muziek / Muziekgames / De danceplaat van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2013, 17:10 uur
Ik kan me goed vinden in het commentaar van Bert. Wel lekker maar er mist toch iets.
6,5
6,5
0
geplaatst: 21 september 2013, 17:29 uur
Wel een tof geluid, maar de esthetiek en opbouw van dit nummer en de stemsample vind ik niet heel goed.
Voor mij ook een 6.
Voor mij ook een 6.
0
Poa
geplaatst: 22 september 2013, 09:42 uur
Normaal heb ik geen problemen met iets oudere nummers van dit soort, maar deze klinkt toch een klein beetje gedateerd.
6
6
0
geplaatst: 22 september 2013, 15:07 uur
De stand:
01. Jaydee - Plastic Dreams (8,23) (herman)
02. Ame - Rej (8,16) (herman)
03. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
04. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
05. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
06. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
07. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
08. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] ( 12 stemmers, 6,69) (dazzler)
09. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)
Nieuwe: John Talabot - Naomi
In 2012 brak deze man echt door met zijn debuutalbum Fin. De jaren daarvoor heeft hij toch al een aantal EP `s gelanceerd. My Old School en zeker Dé danceplaat van deze dag: Naomi, behoren tot zijn beste werk tot nog toe:
Onovertroffen deephouse en uiterst dansbaar!
10
03. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
04. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
05. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
06. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
07. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
08. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] ( 12 stemmers, 6,69) (dazzler)
09. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)
Nieuwe: John Talabot - Naomi
In 2012 brak deze man echt door met zijn debuutalbum Fin. De jaren daarvoor heeft hij toch al een aantal EP `s gelanceerd. My Old School en zeker Dé danceplaat van deze dag: Naomi, behoren tot zijn beste werk tot nog toe:
Onovertroffen deephouse en uiterst dansbaar!

10
0
geplaatst: 22 september 2013, 15:09 uur
Geweldige keuze, een van mijn favoriete nummers van de laatste jaren. 
10

10
0
geplaatst: 22 september 2013, 17:17 uur
Erg goed nummer inderdaad - voor mij tevens de beste van John Talabot.
9
9
0
geplaatst: 22 september 2013, 17:26 uur
Mwah dat gehijg vind ik maar irritant maar voor de rest best lekker.
6,5
6,5
0
geplaatst: 22 september 2013, 18:29 uur
Onovertroffen? Mwoah.
Ben een groot liefhebber van zijn debuutalbum, maar dit blijft daar toch wel op achter.
6,5
Ben een groot liefhebber van zijn debuutalbum, maar dit blijft daar toch wel op achter.
6,5
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2013, 00:38 uur
Ik ben sinds ik ƒin heb gehoord enorm ƒan van deze man, en hij heeft zeker een belangrijke rol gespeeld in de wandeling door de dancemuziek die ik vorig jaar heb ingezet en waarvan het einde nog lang niet in zicht is. Ik ben totaal niet bekend met zijn pre-ƒin werk, maar dit smaakt zeker naar meer. 
8,5

8,5
0
geplaatst: 23 september 2013, 10:21 uur
Ik ben totaal niet thuis in de danceterminologie, maar als ik deephouse lees dan verwacht ik totaal iets anders dan dit. In mijn lekentaal zou ik dit scharen onder trance of iets dergelijks.
7
7
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2013, 15:07 uur
De stand:
03. John Talabot - Naomi (10 stemmers, 8,13) (Dance Lover)
04. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
05. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
06. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
07. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
08. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
09. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] ( 12 stemmers, 6,69) (dazzler)
10. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)
Nieuwe: Jon Hopkins - Open Eye Signal
Deze werd me vandaag toevallig aangeraden door een extramusicmetaire muziekliefhebber, en ik was eigenlijk gelijk wel verkocht. Heerlijk duistere techno (?, het aanwijzen van subgenres is al een hels karwei maar bij dance al helemaal) die smaakt naar meer.
8,5
03. John Talabot - Naomi (10 stemmers, 8,13) (Dance Lover)
04. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
05. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
06. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
07. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
08. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
09. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] ( 12 stemmers, 6,69) (dazzler)
10. Empirion - Narcotic Influence ( 8 stemmers, 6,62) (aERodynamIC)
Nieuwe: Jon Hopkins - Open Eye Signal
Deze werd me vandaag toevallig aangeraden door een extramusicmetaire muziekliefhebber, en ik was eigenlijk gelijk wel verkocht. Heerlijk duistere techno (?, het aanwijzen van subgenres is al een hels karwei maar bij dance al helemaal) die smaakt naar meer.
8,5
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2013, 15:47 uur
Het album heeft 106 stemmen dus dat lijkt me toch wel onder de noemer "(vrij) bekend" vallen. 

0
geplaatst: 23 september 2013, 15:53 uur
Ik snap je punt, maar aangezien dit topic in het verlengde ligt van het "Lied van de Dag" topic waar alleen maar klassiekers uit den oude doosch gepost worden ga ik er automatisch van uit dat er hier ook nummers komen die zich ten minste een klein beetje bewezen hebben op de langere termijn. Aangezien de actieradius in dit topic zich zo'n toch vooral beperkt tot de laatste 25 jaar hoeft het wat mij betreft niet om alleen maar oude meuk te gaan, maar een nummer van een album dat nog maar net uit is hoort mijns inziens hier niet echt thuis. Daar zijn sowieso al andere topics voor, ik noem het Song van het Jaar 2013 topic, waar deze het volgens mij ook heel aardig doet.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 september 2013, 16:05 uur
Ah, ik zie nu dat deze discussie ook op de eerste pagina heeft plaatsgevonden, terwijl ik alleen de openingspost had doorgenomen voor ik dit nummer postte.
Als ik het goed begrijp is het argument tegen nieuwe nummers dat het geen kennismaaktopic moet zijn maar een topic voor enigszins gelouterde nummers. In dat licht ben ik misschien niet de juiste persoon om hier te posten, aangezien ik zelfs met veel 'klassiekers' niet bekend zal zijn. Gezien de brede (en positieve) ontvangst van dit nummer en het album waar het vanaf komt, en de status van de artiest, denk ik nochtans dat deze hier wel tussen past.
Als ik het goed begrijp is het argument tegen nieuwe nummers dat het geen kennismaaktopic moet zijn maar een topic voor enigszins gelouterde nummers. In dat licht ben ik misschien niet de juiste persoon om hier te posten, aangezien ik zelfs met veel 'klassiekers' niet bekend zal zijn. Gezien de brede (en positieve) ontvangst van dit nummer en het album waar het vanaf komt, en de status van de artiest, denk ik nochtans dat deze hier wel tussen past.
0
geplaatst: 23 september 2013, 18:18 uur
panjoe schreef:
Gezien de brede (en positieve) ontvangst van dit nummer en het album waar het vanaf komt, en de status van de artiest, denk ik nochtans dat deze hier wel tussen past.
Gezien de brede (en positieve) ontvangst van dit nummer en het album waar het vanaf komt, en de status van de artiest, denk ik nochtans dat deze hier wel tussen past.
Mee eens.
9
0
geplaatst: 23 september 2013, 19:16 uur
Ik geef het een 9 (buiten mededinging), want je kunt een nummer van een paar maanden oud toch echt geen klassieker stempel geven, hoe goed het ook is. Ben het in die zin volledig met Micha eens. Geweldig nummer, JMO, maar niet voor dit topic, lijkt me.
Edit: Je hebt gelijk, Arnout, ik ging er vanuit dat het om een klassieker (discutabele term überhaupt al) moest gaan, maar daar wordt met geen woord over gerept in de openingspost.
Dus mijn waardering staat nu ook
9
Edit: Je hebt gelijk, Arnout, ik ging er vanuit dat het om een klassieker (discutabele term überhaupt al) moest gaan, maar daar wordt met geen woord over gerept in de openingspost.
Dus mijn waardering staat nu ook

9
0
geplaatst: 23 september 2013, 19:18 uur
Volgens mij heet dit topic niet 'de danceklassieker van de dag' en wordt ook in het openingsbericht nergens het woord 'klassieker' genoemd. Er wordt alleen gezegd dat het idee is dat er een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst. Dat geldt in de MuMe-context ook voor dit nummer, lijkt me, dus ik zie het probleem niet.
0
geplaatst: 23 september 2013, 19:43 uur
Ik denk dat ik maar afhaak want ik kom niet verder dan een 4.
Dit soort muziek is echt mijn ding niet, ik hoor het niet, ik snap het niet.
Dit soort muziek is echt mijn ding niet, ik hoor het niet, ik snap het niet.
* denotes required fields.