MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De danceplaat van de dag

zoeken in:
6

Ik hoor het niet, denk ik. Vind het niet slecht, maar zoals vaker ook niet zo bijzonder.

Het "wat heb ik hier eigenlijk te zoeken" gevoel.
Misschien trek ik één van de volgende keren mijn conclusies.

9,5

De hoogste score geef ik zelden, maar deze waardering is het zeker waard.

Heb hier de cd-single nog van liggen, daar staan de twee bekendste remix versies van dit nummer op, naast deze Acieed mix ook de Underground mix. Tevens staat er nog het nummer Devotion op, net als That's the Way Love Is afkomstig van hun Foundation album.

01. Jaydee - Plastic Dreams (8,23) (herman)
02. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
03. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
04. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
05. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
06. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
07. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] (6,69) (dazzler)

Mede namens GrafGantz een moderne klassieker uit 2005:

Ik associeer dit nummer vooral met dit mixalbum dat jarenlang in mijn top 10 stond:
Kiki - Boogy Bytes Vol. 1 (2006)
Blijft voor mij een van de beste mixalbums ooit gemaakt en dat is mede dankzij Rej, dat aanvoelt als een soort warm bad. Ik moest het nummer vaak horen, maar na een paar jaar ben ik wel tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de perfectie benadert. Het is zo'n nummer dat blijft fascineren. Verder ook gewoon een van de kroonjuwelen van Innervisions, het label dat Ame runt, dat ik ook nog een tijdje wat actiever heb gevolgd. Een andere (Where We At) nomineer ik wellicht nog eens een andere keer.

9,5

Ben niet zo'n enorme minimal liefhebber maar dit is best ok.

7

herman schreef:
maar na een paar jaar ben ik wel tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de perfectie benadert.

9,5

trebremmit schreef:
Ben niet zo'n enorme minimal liefhebber maar dit is best ok.

Dit is meer deephouse denk ik? Niet dat het veel uitmaakt verder. Ik vind de climax hierin wel erg mooi.

Deephouse is toch meer wat Poa laatst plaatste?
Ben niet zo'n expert hoor, maar dit voelt voor mij als minimal.

9

Grappig, precies degene die ik ook wou plaatsen (maar was er nog niet van gekomen).

trebremmit schreef:

Het ligt ook allemaal wel dichtbij elkaar. Dit kwam ook uit in een tijd waarin alles minimal werd genoemd en dat maakte het er ook niet duidelijker op.

herman schreef:
Dit kwam ook uit in een tijd waarin alles minimal werd genoemd

Cijfer: 9,2

Kijk eens aan, het eerste onbekende nummer dat me wel weet te raken.

8

In mijn 80s synthpop brein hoor ik een connectie met Game above My Head
van Blancmange en dan bedoel ik vooral het schuivende geluid dat nu en dan voorbijkomt.
YouTube - Blancmange - Game Above My Head (Long Version)

Poa
Verveelt nog steeds niet.

8

herman schreef:
Ik associeer dit nummer vooral met dit mixalbum dat jarenlang in mijn top 10 stond:
Kiki - Boogy Bytes Vol. 1 (2006)

Kijk da's nog eens interessant. Daar staat Fairmont (één van de fraaiste ontdekkingen van het afgelopen jaar) ook op.

6,8

In potentie zeker een sterk nummer, alleen de lengte nekt hem dan toch. Met herhaling heb ik over het algemeen niet zo'n probleem, maar hier begint het op den duur toch boven te borrelen.

Poeha schreef:
(quote)

Kijk da's nog eens interessant. Daar staat Fairmont (één van de fraaiste ontdekkingen van het afgelopen jaar) ook op.

Enorme aanrader

Yup, dat nummer van Fairmont is een van de klasiekers van Border Community voor mij. En verder sowieso een interessante producer, al heb ik zijn laatste album nog niet zo vaak gedraaid. Maar hij heeft wel een unieke sound die me wel bevalt. Zijn vroege ep's zijn ook allemaal erg mooi.

trebremmit schreef:

Valt idd onder minimal

Een dikke 8,5 van mij

Bij Beatport staat dit iig niet onder minimal...

Search Results :: ame :: Beatport

7,5

Boogy Bytes maar ook eens opgezocht.

8,5 Ontdekking!

En ik ben nu gelijk even Fairmont - Gazebo aan het luisteren. En dat klinkt ook geweldig!

herman schreef:
Yup, dat nummer van Fairmont is een van de klasiekers van Border Community voor mij.
Dat ik nog eens iets uit de stal van Holden mooi zou gaan vinden, zeg

01. Jaydee - Plastic Dreams (8,23) (herman)
02. Ame - Rej (8,16) (herman)
03. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version] (8,07) (Gyzzz)
04. Pépé Bradock - Deep Burnt (7,90) (Poa)
05. Ten City - That's the Way Love Is (Acieed mix) (7,85) (Poeha)
06. Krush - House Arrest (7,61) (dazzler)
07. Ralphi Rosario featuring Xaviera Gold - You Used To Hold Me [Kenny's Mix] (7,04) (trebremmit)
08. New Fast Automatic Daffodils - Fishes Eyes [Remake] ( 12 stemmers, 6,69) (dazzler)

Vandaag: Empirion - Narcotic Influence (aERodynamIC)

Wel lekker maar had wel wat meer variatie in mogen zitten, of een climax, beetje veel van hetzelfde nu. Doet het wel goed op de dansvloer denk ik.
6

Ik ben het helemaal eens met mijn voorganger.

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.