MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Hardrock/Metal Song Van De Dag

zoeken in:
Zephyr
Tom Sawyer scoort met 10 stemmen een gemiddelde van 8,385. Voorlopig de 3e plek in het klassement.

1. Deep Purple - Child In Time - gemiddeld 9,662
2. Metallica - Master of Puppets - gemiddeld 9,050
3. Rush - Tom Sawyer - gemiddeld 8,385

Nummer 4 = Strange Machines van The Gathering.

Casartelli (moderator)
Ah, de interessantste rockband die Nederland voortgebracht heeft . Tekstueel was het vaak wel wat lullig, maar op de instrumentale zeggingskracht valt niks af te dingen. Nummer is een terechte keuze, maar ze hebben naar mijn mening wel betere gemaakt, zowel op Mandylion als daarna.

9,0

Prima nummer dat het live ook altijd errug goed deed.
Na 'How to Measure a Planet?' heb ik The Gathering een beetje losgelaten.
Niet dat het minder was, maar op één of ander manier kwam het er niet meer van.

8

odi
Een tijdlang helemaal klaar mee geweest, te vaak gehoord. Laatste half jaar weer een paar keer gedraaid, toch wel erg mooi,

8,5

8

Strange Machines is een sterke single, De eenvoud van de song is gelijk de kracht van het nummer. Het was een verrassing, The Gathering leek patent te hebben op opbouwende intro's. Hier schieten uit de startblokken met een geweldige riff en de rest van het nummer kan niet meer fout gaan.

Sir Spamalot (crew)
8

Het is het bekendste nummer van hen, ik zou eerder gaan voor Leaves of In Motion #2. Ze hebben een aantal mooie albums gemaakt.

Zephyr
Wederom met een aantal sprekers eensch; niet het beste nummer van The Gathering, maar wel het bekendste. Strange Machines was mijn kennismaking met deze band, en dat maakte destijds behoorlijk indruk ! Nog steeds vind ik dit een goed nummer. Derhalve :

8,25

odi
4. The Gathering - Strange Machines - Gemiddeld 8,119

Deafheaven - Violet

Casartelli (moderator)
Ik heb begrepen dat er om het nieuwe album nogal wat te doen is hier op MuMe, ook onder mensen die doorgaans met een ruime boog om metal heenlopen. Dit komt dus van de voorganger.

Dus... wat hebben we hier? Eerst vier minuten waarin het maar niet op gang komt. Dan gaat het tempo omhoog en komt er een soort zanger langs en klinkt het op een andere manier nergens naar.

Later komen er nog wat sporen van een melodie langs, maar mij bekruipt toch een beetje het My Bloody Valentine gevoel: we hebben een matig nummer, wat nu? Ah, we plakken er een hoop herrie overheen, dan gaan vast een paar mensen elkaar wijsmaken dat we een meesterwerk gemaakt hebben.

3,5

Ik heb dit album ooit een serieuze kans gegeven, maar het is niets geworden en dat zal het ook niet meer gaan worden, zeker nu ik het weer hoor. Het laatste album heb ik ook nog even geprobeerd, maar helaas van één zelfde laken één pak! De liefhebber zal hier van smullen, maar geef mij maar andere kost.

5

4 Dit is de soort Metal waar ik niet van hou

Zephyr
Zo, 2 keer beluisterd, en dat viel nog niet mee hoor Het beginstuk van zo'n 4 minuten vind ik nog het best te verteren. N.m.m. is er totaal geen structuur verder(op) in het nummer te bekennen, en dat is het grote manco van deze song.

4,5

( Sorry Odi, ik kan er niet meer van maken .. )

4

Ik kan hier weinig mee. De zang doet me snel afhaken. Het nummer duurt ook veel te lang.

Zephyr
De volgende is maar weer eens een echte klassiekr : Led Zeppelin - Whole Lotta Love (LZ - II albumversie).

4. The Gathering - Strange Machines - Gemiddeld 8,119
5. Deafheaven - Violet - gemiddeld 5,083

Casartelli (moderator)
Wel een echte klassieker, maar voor mij toch niet echt een goed nummer; veel te eentonig en plat. Blijft de riff over als eigenlijk enige kwaliteit.

5,5

Zephyr
Bij de kennismaking vond ik het heel goed, maar na al die jaren is mijn waardering voor dit nummer toch echt wel een stukkie gedaald. De punten die ik uitdeel komen voor het grootste deel op het conto van John Bonham :

7,3

Dit is voor mij toch wel hét Led Zeppelin nummer!
Vooral de live uitvoering op 'How the West Was Won' is geniaal.

Voor deze versie een 9,5

7

Prima nummer, maar geen topper. Zeker een klassieker, dat weer wel.

Casartelli (moderator)
8 stemmers kennen een gemiddelde score van 8,138 toe aan Whole Lotta Love. Goed voor een topvijfnotering.

Nu maar weer iets moderners.

Fates Warning - One

4. Led Zeppelin - Whole Lotta Love 8,138
5. The Gathering - Strange Machines - Gemiddeld 8,119
6. Deafheaven - Violet - gemiddeld 5,083

odi
5

Niet mijn muziek.

Fates Warning behoort tot mijn favoriete bands en het album Disconnected is een hele beste. One hakt er best stevig in; ik hoor de band liever een tikkie dramatischer. Toch is de klasse van Fates Warinig ook hier duidelijk aanwezig. Ben benieuwd naar hun nieuwe album.

8

Zephyr
Helemaal niet verkeerd, dit ! Wel heb ik een klein beetje moeite met de zang; dat vind ik maar weinig onderscheidend.

7,35

Casartelli (moderator)
De klasse van Fates Warning (althans tijdens deze periode) laat zich niet in één nummer samenvatten (zoals dat bij diverse andere bands/nummers in onze lijst wel (beter) lukte), maar dit nummer komt voor mij toch in de buurt. Een uitermate energiek nummer waarbij het lastig stilzitten is (of stilstaan, 't is ook een regelmatig concertnummer).

9,3

Gast
geplaatst: vandaag om 16:14 uur

geplaatst: vandaag om 16:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.