MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Hardrock/Metal Song Van De Dag

zoeken in:
Zephyr
In navolging van Lied Van De Dag en Dance Plaat van De Dag (dank Stoepkrijt en Herman !) start ik dan ook maar eens dit topic.

stoepkrijt schreef:
Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven. Na 24 uur kan het gemiddelde worden uitgerekend en mag er een nieuw nummer geplaatst worden. Zo kan er (net als bij bijvoorbeeld Hoesmeter) een top 10 worden bijgehouden.

N.B.: Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben. Een toelichting bij je cijfer (en eventuele discussies die daaruit voortvloeien) zijn daarom meer dan welkom! Dat maakt dit topic alleen maar interessanter.

De bedoeling is dus dat er hier een behoorlijk bekend Metal of Hardrock nummer wordt geplaatst, en elke user mag dan een cijfer geven. Na 24 uur wordt het gemiddelde uitgerekend, en dan krijgen we later vanzelf een top-10, die dan eventueel na verloop van tijd is uit te breiden naar een Top-20 of -30.

Zephyr
De aftrap doe ik met één van de bekendste metal-nummers : Metallica - Master Of Puppets.

Casartelli (moderator)
Ik heb albumtechnisch meer met Ride the Lightning dan met de wat droge, berekende herhalingsoefening Master of Puppets (al kan ik me voorstellen dat voor anderen MoP de uitwerking naar perfectie is). Het titelnummer is wel een van de betere bijdragen.

7,5

Goed initiatief

9,5 voor deze klassieker!

Zephyr
Meeste voorkeur-stemmen voor het titelnummer van MoP hier op de site; vandaar de keuze

Zelf vind ik dit zeker niet de beste song van het album; die eer gaat naar Welcome Home (Sanitarium), met als goede tweede Battery of Damage, Inc.

Toch nog een : 8,1

10

Een van de beste nummers ooit

10

Pure klasse. Veel betere zijn er gewoonweg niet. Behoort samen met Welcome Home, One en Creeping Death tot mijn absolute favorieten van de band.

Zephyr
Wat een gemiddelde rolt er hier uit (voor Metallica), zeg .. 9,05

Kom daar maar eens om in Lied Van De Dag

Alhoewel de belangstelling (voorlopig) te wensen overlaat, gaan we, tegen beter weten in, gewoon door.

Nummer 2 = Deep Purple - Child In Time (DP - IR albumversie)

10

Ook een van de beste nummers allertijden, niet voor niet in mijn top 5 allertijden

Zephyr
Ja, hiermee moet het voor mij zo'n beetje begonnen zijn, de liefde voor wat stevigere muziek. Ook was In Rock één van de allereerste LP's die ik kocht; nummer 3 wel te verstaan.
( stickertjes met daarop het aankoopnummer werden trouw geplakt in de beginjaren )
Child In Time : toch nog steeds het prijsnummer op het album. Heeft de 43 jaar van zijn bestaan met glans doorstaan; nog steeds kippenvel :

10

tja.... 9,5

Casartelli (moderator)
9,0

Sir Spamalot (crew)
Damn it, te laat voor Metallica.

Child in Time: 10.

Zephyr
1. Deep Purple - Child In Time - gemiddeld 9,662
2. Metallica - Master of Puppets - gemiddeld 9,050

Nou, het duurt me wat te lang voordat iemand er een nieuwe doet ...

Nummer 3 = Rush - Tom Sawyer.

Wederom een 9,5.

Ze hebben een paar die nog beter zijn!

Sir Spamalot (crew)
9

Hier een negen, want ik kan er een hele hoop van Rush opnoemen die ik nog beter vind. De drive in dit nummer is wel fantastisch evenals het drumwerk van The Professor.

Casartelli (moderator)
Ze hadden in die periode een aantal albumopeners die perfect samenvatten waar de band op dat moment voor stond. En dit is daar een van.

Beetje vaak gehoord, maar niettemin

9,0

Zephyr
In de loop der jaren ben ik Moving Pictures steeds meer gaan waarderen. Vond het in het begin maar wat "gladjes" t.o.v. 2112 en A Farewell To Kings. Maar als ik dan MP nu opzet, trekt Tom Sawyer me toch echt wel weer in een echte Rush-mood ! Niet voor niets is Rush één van mijn favoriete (hard)rock groepen uit eind 70's/begin 80's.

8,25

Ben het ook eens met de opmerkingen dat ze betere songs hebben gemaakt. De reden voor de keuze van TS is, dat dit nummer de meeste voorkeur-stemmen scoort op MuMe van het bekendste Rush-album. Als dit topic nog een tijdje meedraait, kunnen we later gewoon Xanadu eens voor de leeuwen werpen ...

9, dacht ik. Na herbeluistering en zien vd clip 9.6

Gast
geplaatst: vandaag om 16:13 uur

geplaatst: vandaag om 16:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.