MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2013

zoeken in:
Lange opbouw, maar die is wel gerechtvaardigd wat mij betreft. Minimalistisch, maar inderdaad ontzettend spannend. Vooral wanneer de gitaren van O'Malley en de Electronic van Vainio met elkaar clashen wordt het heel gaaf. Zal waarschijnlijk geen hoog gemiddelde gaan halen hier.

7,8

Dat hele album is trouwens wel een aanrader, Alan Dubin van Khanata doet de vocalen nog op een track en Eyvind Kang speelt op een paar tracks viool. Niet voor tere zieltjes.

Oeh, Alan Dubin. Over getormenteerde vocalen gesproken.

Ik zag hem staan in de lijst bij Zware Metalen om te recenseren, dus die ga ik zeker aanvragen.

Ik krijg dit niet uitgehoord... sorry, maar ik stem dus maar niet

Nog een laatste nummer voor dit jaar? Iets waarmee we in schoonheid kunnen afsluiten?

Mag ik eventueel binnen 20 minuten? Ik zou eerst nog de vorige inzending willen beluisteren. Tenzij iemand anders wilt natuurlijk, ik heb deze maand al 2 inzendingen gedaan.

JSPR_G schreef:
Mag ik eventueel binnen 20 minuten? Ik zou eerst nog de vorige inzending willen beluisteren. Tenzij iemand anders wilt natuurlijk, ik heb deze maand al 2 inzendingen gedaan.

Vanzelfsprekend, het zou me verbazen als er daartussenin nog iemand zou een nummer plaatsen.

MDV
Ik zou nog wel willen. Overmorgen is het 2014 en te laat voor nummers uit dit jaar. Of werkt het niet zo?

MDV schreef:
Ik zou nog wel willen. Overmorgen is het 2014 en te laat voor nummers uit dit jaar. Of werkt het niet zo?

Normaliter wel al zullen we in januari nog een oogje dichtknijpen voor een nummer dat pas tegen het einde van 2013 is uitgekomen.
Dan open ik trouwens ook het nieuwe topic voor 2014 en zet ik de top-10 van dit jaar nog eens op een rijtje..

Ow, ja, doe jij maar hoor, MDV.

het gemiddelde voor AANIPAA is 6,67 met 5 stemmen.

MDV
Dan doen we hierna Sky Burial!

02-12: Mutoid Man - Gnarcissist (Don Cappuccino / 9 / 6,85)
04-12: Deadcell - Dog of War (The_CrY / 7 / 5,74)
06-12: Behemoth - Blow Your Trumpets Gabriel (Don Cappuccino / 6 / 7,31)
08-12: Lòdz - Leading the Rats (JSPR_G / 6 / 6,67)
10-12: Haken - Falling Back to Earth (The_CrY / 5 / 7.99)
12-12: Deafheaven - Dream House (dumb_helicopter / 9 / 8,2)
14-12: Indian - Rhetoric Of No (Don Cappuccino / 7 / 7.13)
17-12: Steak Number Eight - Rust (dumb_helicopter / 6 / 7,43)
19-12: Children of Bodom - Transference (The_CrY / 9 / 6,26)
21-12: Ovid's Withering - Earthshaker I (JSPR_G / 8 / 7,11)
23-12: Hexis - Tenebris (Don Cappuccino / 8 / 6,38)
26-12: Project Aegis - Collide & Spark (jasper1991 / 8 / 5,24)
28-12: ÄÄNIPÄÄ - Toward All Thresholds (trebremmit / 5 / 6,67)
30-12: ChthoniC - Next Republic (MDV / / )

7.8

Sterk nummer!

Handig, zo'n lyric video.

7

MDV
Er is ook een Engelstalige versie. Maar die klinkt nogal vertaald, dus ik ben toch maar voor deze gegaan .

De originele taal is altijd leuker. Al trek ik aziatische zang in metal toch niet echt, denk ik. Bij The Last Successor in het MAVDW-topic was dat ook al de afknapper voor mij.

Los daarvan is dit zeker geen slecht nummer.

Beetje dertien in een dozijn, niks bijzonders maar wel geinig voor een keer.

5,5

MDV
JSPR_G schreef:
De originele taal is altijd leuker. Al trek ik aziatische zang in metal toch niet echt, denk ik. Bij The Last Successor in het MAVDW-topic was dat ook al de afknapper voor mij.

Die band kende ik nog niet. Wat ik nu op youtube van ze hoor klinkt in ieder geval best goed.

Best aardig, maar dat geschreeuw mag van mij wel wat agressiever eigenlijk. Is een beetje een andere wereld vergeleken met de instrumentatie.

6,7

5,5

Op naar het 2014-topic!!

Dit is dus onze top-10 van 2013, mooi lijstje!

1. Deafheaven - Dream House (dumb_helicopter / 9 / 8,2)
2. Avatarium - Moonhorse (Dieter / 5 / 8,16)
3. So Hideous - Rhapsody (Odi / 4 / 8,13)
4. Haken - Falling Back to Earth (The_CrY / 5 / 7.99)
5. Year of no Light - Tocsin (Odi / 6 / 7,92)
6. Protest the Hero - Clarity (Dieter / 4 / 7,88)
7. Fates Warning - I Am (Dieter / 7 / 7,61)
8. Long Distance Calling - Nucleus (Dieter / 7 / 7,61 )
9. Everything in Slow Motion - Most Days (JSPR_G / 9 / 7,57)
10. Vaura - Incomplete Burning (Don Cappuccino / 6 / 7,50)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:41 uur

geplaatst: vandaag om 13:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.