Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:17 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 2:
84 The Smiths - How Soon Is Now? 1
71 Radiohead - Exit Music (For A Film) 4
66 Songs: Ohia - Lioness
56 Joy Division - Decades 3
52 The Doors - The End 2
49 The Stranglers - Golden Brown
47 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
45 The Doors - Riders On The Storm
Deadline: 11.00 uur
Ronde 8 - Ladder 2:
84 The Smiths - How Soon Is Now? 1
71 Radiohead - Exit Music (For A Film) 4
66 Songs: Ohia - Lioness
56 Joy Division - Decades 3
52 The Doors - The End 2
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:18 uur
El Ninjo schreef:
Gezien het behaalde percentage gaat het ook een moeilijk verhaal worden voor New Gold Dream denk ik om de herkansing te halen.
Pixies als nummer 4 zal met het behaalde percentage waarschijnlijk in de herkansing terecht komen.
(quote)
Gezien het behaalde percentage gaat het ook een moeilijk verhaal worden voor New Gold Dream denk ik om de herkansing te halen.
Pixies als nummer 4 zal met het behaalde percentage waarschijnlijk in de herkansing terecht komen.
Percentage?? Je bedoelt het aantal mensen dat punten heeft gegeven? En waarom zou dat meewegen?
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:20 uur
Percentage = Aantal behaalde punten / Totaal te behalen punten....zo werken we al 6 jaar in de ladder.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:24 uur
El Ninjo schreef:
Percentage = Aantal behaalde punten / Totaal te behalen punten....zo werken we al 6 jaar in de ladder.

De eerste artiest met 4 nummers in de finale. En zodoende wint How Soon is Now?

Hoewel.. The Cure lijkt dit jaar alleen met A Forest de finale te gaan halen. En alle jaren dat A Forest alleen was, won het ook.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:25 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 2:
88 The Smiths - How Soon Is Now? 4
72 Radiohead - Exit Music (For A Film) 1
68 Songs: Ohia - Lioness 2
56 Joy Division - Decades
55 The Doors - The End 3
Ronde 8 - Ladder 2:
88 The Smiths - How Soon Is Now? 4
72 Radiohead - Exit Music (For A Film) 1
68 Songs: Ohia - Lioness 2
56 Joy Division - Decades
55 The Doors - The End 3
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:30 uur
Ik zou het trouwens wel mooi vinden als Songs: Ohia de finale zou halen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:32 uur
Ik herinner me dat The Doors vorig jaar ook allebei in dezelfde ladder zit, kan dit kloppen? Ook toen kwam er uiteindelijk een soort splitsing tussen Riders On the Storm en The End, waarin men aan het einde massaal voor The End ging. Vermoedelijk toch wel de bevestiging dat er op het einde vaker tactischer gestemd wordt.
edit: Inderdaad in dezelfde ladder. Hoewel het juist andersom was, Riders stond kansloos onderaan en kwam met een eindsprint nog bijna in de herkansing.
edit: Inderdaad in dezelfde ladder. Hoewel het juist andersom was, Riders stond kansloos onderaan en kwam met een eindsprint nog bijna in de herkansing.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:35 uur
chevy93 schreef:
The Cure lijkt dit jaar alleen met A Forest de finale te gaan halen. En alle jaren dat A Forest alleen was, won het ook.
The Cure lijkt dit jaar alleen met A Forest de finale te gaan halen. En alle jaren dat A Forest alleen was, won het ook.
2011, chevy

0
geplaatst: 1 december 2013, 21:40 uur
Ladders 6 en 7 lijken trouwens de minst zware ladders te zijn als je puur kijkt naar het aantal ex-finalisten (over de jaren heen) die er deel van uitmaken.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:57 uur
El Ninjo schreef:
Over alle ladders dat het nummer meedeed? Ik hou me verder nooit zo bezig met de berekeningen

0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2013, 21:57 uur
hoi123 schreef:
Is dit de laatste ladder voor de finale?
Is dit de laatste ladder voor de finale?
Nee, er komen nog 6 reguliere ladders en 1 herkanser.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2013, 21:59 uur
orbit schreef:
Over alle ladders dat het nummer meedeed? Ik hou me verder nooit zo bezig met de berekeningen
(quote)
Alleen van deze ronde.
Totaal percentages zijn voor de eindrangschikking en voor het berekenen van de plaatsing in welke poule nummers komen voor de lotingen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:00 uur
Tom Waits heeft het wel weer getroffen met ladder 4. Volgens mij is alleen Baba O'Riley nooit finalist geweest.
Ladder 8 heeft alleen met Debaser een echte uitschieter. Gewoon even de groep met overmacht winnen en de nummers 2, 3 en 4 mogen daar wel gaan herkansen.
Ladder 8 heeft alleen met Debaser een echte uitschieter. Gewoon even de groep met overmacht winnen en de nummers 2, 3 en 4 mogen daar wel gaan herkansen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:02 uur
Tribal Gathering schreef:
Tom Waits heeft het wel weer getroffen met ladder 4. Volgens mij is alleen Baba O'Riley nooit finalist geweest.
Alleen de nummer 4 kan in de herkansing komen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:03 uur
Onweerwolf schreef:
Alleen van deze ronde.
Totaal percentages zijn voor de eindrangschikking en voor het berekenen van de plaatsing in welke poule nummers komen voor de lotingen.
(quote)
Alleen van deze ronde.
Aha, maar mochten er nou alleen maar ladders volgen met de nummers 4/5 die lager scoren dan 80 punten, gaat New Gold Dream door in een herkansing toch?
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:05 uur
Lijkt me toch dat Debaser daar ten minste 2 Radioheads en The Beatles moet voorlaten.
Het ziet er wel positiever uit voor Pixies dan een jaar geleden.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:06 uur
orbit schreef:
Aha, maar mochten er nou alleen maar ladders volgen met de nummers 4/5 die lager scoren dan 80 punten, gaat New Gold Dream door in een herkansing toch?
De vier slechtste nummers 4 herkansen tegen de 4 beste nummers 5 dacht ik.
0
The Eraser schreef:
(quote)
Dat bedoel ik inderdaad

0
Onweerwolf
orbit schreef:
(quote)
Het gaat niet om het aantal punten maar om het percentage. Dus het aantal punten dat is behaald gedeeld door het aantal punten dat maximaal in die ladder kon worden behaald.
Verder bestaat de herkansing uit de 4 nummers 4 die het laagste percentage haalden tegen de 4 nummers uit de groep die 5e, 6e, 7e en 8e werden die het hoogste percentage haalden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2013, 22:07 uur
The Eraser schreef:
(quote)
Nee. De 4 beste nummers 5/6/7/8. Hoeft niet per se nummers 5 te zijn.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:08 uur
Ronde 8 - Ladder 2:
91 The Smiths - How Soon Is Now? +3
76 Radiohead - Exit Music (For A Film) +4
70 Songs: Ohia - Lioness +2
57 Joy Division - Decades +1
55 The Doors - The End
Ronde 8 - Ladder 2:
91 The Smiths - How Soon Is Now? +3
76 Radiohead - Exit Music (For A Film) +4
70 Songs: Ohia - Lioness +2
57 Joy Division - Decades +1
55 The Doors - The End
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:09 uur
Nope...het gaat niet om het absoluut aantal punten maar om het aantal behaalde punten / totaal aantal verdeelde punten.
New Gold Dream scoorde 80 punten, er zijn 680 punten verdeeld, dus 80/680 is 11,76%
Echter...tot nu toe is gebleken dat afvallers 12% of meer moeten scoren om bij de beste afvallers te behoren....maar wie weet...het zijn maar 8 ladders.
New Gold Dream scoorde 80 punten, er zijn 680 punten verdeeld, dus 80/680 is 11,76%
Echter...tot nu toe is gebleken dat afvallers 12% of meer moeten scoren om bij de beste afvallers te behoren....maar wie weet...het zijn maar 8 ladders.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2013, 22:11 uur
(quote)
Dan snap ik El-Ninjo's commentaar eerder niet, waarom zou Pixies er met twee puntjes meer dan veel beter voorstaan dan NGD?
Pixies werden 4e en zijn dus óf direct door naar de finale óf moeten herkansen. NGD werd 5e en valt dus óf direct af óf mag nog herkansen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:12 uur
Omdat New Gold Dream in principe is afgevallen...en dus bij de beste 4 afvallers moet behoren om nog te mogen herkansen.
Pixies zijn 4e geworden....dat betekent niet afgevallen maar alleen maar op zeker door als je bij de 4 beste nummers 4 (vd 8 ladders) behoort en anders herkansen.
Pixies scoren 82 / 680 = 12,05%...dat is voor de nummers 4 tot nu toe altijd te weinig gebleken om bij de beste nummers 4 te horen die rechtstreeks doorgaan...dus dat wordt vrijwel zeker herkansen.
Pixies zijn 4e geworden....dat betekent niet afgevallen maar alleen maar op zeker door als je bij de 4 beste nummers 4 (vd 8 ladders) behoort en anders herkansen.
Pixies scoren 82 / 680 = 12,05%...dat is voor de nummers 4 tot nu toe altijd te weinig gebleken om bij de beste nummers 4 te horen die rechtstreeks doorgaan...dus dat wordt vrijwel zeker herkansen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:18 uur
Nou, Street Spirit wint die ladder echt wel met overmacht...en ik verwacht ook wel dat Heroes en A Day in the Life hier op zeker doorgaan...de 4e plek gaat denk ik spannend worden dus Fake Plastic Trees, Debaser en Glory Box..
0
geplaatst: 1 december 2013, 22:20 uur
Ronde 8 - Ladder 2:
91 The Smiths - How Soon Is Now?
76 Radiohead - Exit Music (For A Film)
74 Songs: Ohia - Lioness 4
60 Joy Division - Decades 3
55 The Doors - The End
50 The Stranglers - Golden Brown 1
49 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime 2
Ronde 8 - Ladder 2:
91 The Smiths - How Soon Is Now?
76 Radiohead - Exit Music (For A Film)
74 Songs: Ohia - Lioness 4
60 Joy Division - Decades 3
55 The Doors - The End
50 The Stranglers - Golden Brown 1
49 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime 2
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2013, 22:23 uur
El Ninjo schreef:
De 4e plek gaat denk ik spannend worden dus Fake Plastic Trees, Debaser en Glory Box..
De 4e plek gaat denk ik spannend worden dus Fake Plastic Trees, Debaser en Glory Box..

LED ZEPPELIN!

Het moet er toch eindelijk eens in kunnen zitten.
* denotes required fields.