Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2013, 13:51 uur
Onweerwolf schreef:
Alleen Led Zep I en Led Zep II zie ik, ik heb de 3 nummers uit de ladder die op die platen staan toegevoegd.
Alleen Led Zep I en Led Zep II zie ik, ik heb de 3 nummers uit de ladder die op die platen staan toegevoegd.
Ik zie III en IV ook staan. EDIT: Oh wacht, dat komt denk ik doordat ik die albums zelf op de pc heb staan. Al geeft hij wel een URI:
Led Zeppelin - Stairway to Heaven spotify:track:51pQ7vY7WXzxskwloaeqyj
0
geplaatst: 12 december 2013, 13:54 uur
Hier staan III en IV er ook op en ik heb ze niet op mijn pc.
0
geplaatst: 12 december 2013, 13:59 uur
En dan mijn voorspellingen:
Vooruit, een kleine voorspelling.
1. Wat wordt de top 3?
1. Radiohead - Paranoid Android
2. The Cure - A Forest
3. The Smiths - How Soon Is Now?
2. Wat wordt de bottom 3?
32. DJ Shadow - Stem/Long Stem
31. Songs: Ohia - Lioness
30. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Meest op 32: Sigur Ros - Untitled #8
4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: Depeche Mode - Enjoy the Silence
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Laagste: Depeche Mode - Enjoy the Silence
6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: The Cure - A Forest
Onderaan: DJ Shadow - Stem/Long Stem
Vooruit, een kleine voorspelling.
1. Wat wordt de top 3?
1. Radiohead - Paranoid Android
2. The Cure - A Forest
3. The Smiths - How Soon Is Now?
31. Songs: Ohia - Lioness
30. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Meest op 1: Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: Depeche Mode - Enjoy the Silence
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 14:48 uur
Teunnis schreef:
Ik zie III en IV ook staan. EDIT: Oh wacht, dat komt denk ik doordat ik die albums zelf op de pc heb staan. Al geeft hij wel een URI:
(quote)
Hmz, vreemd. Ik kan die uri wel invoegen en afspelen maar een search op led zeppelin levert alleen I en II op en een search op Stairway To Heaven alleen covers e.d.
0
geplaatst: 12 december 2013, 15:21 uur
1. Wat wordt de top 3?
1. The Cure - A Forest
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31. Muse - New Born
30. Ohia - Lioness
Meest op 1: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Minst op 1: Radiohead - Exit Music (for a Film)
Minst op 32: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Hoogste: Tom Waits - Martha
1. The Cure - A Forest
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31. Muse - New Born
30. Ohia - Lioness
Meest op 1: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Minst op 1: Radiohead - Exit Music (for a Film)
Minst op 32: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Hoogste: Tom Waits - Martha
0
geplaatst: 12 december 2013, 15:39 uur
Ik zit momenteel op 86 ingezonden lijstjes....de top 6 staat nog steeds binnen 70 pt van elkaar.
Er is trouwens 1 nummer dat al meer dan 10x op 1 gezet is door de inzenders...en die staat niet in de top 6 die strijden om de eindwinst.
Er is ook 1 nummer dat al meer dan 10x op 32 gezet is door de inzenders....die staat wel in de bottom 5.
Er zijn 3 nummers die nog door niemand op 1 gezet zijn maar ook door niemand op 32.
Er is trouwens 1 nummer dat al meer dan 10x op 1 gezet is door de inzenders...en die staat niet in de top 6 die strijden om de eindwinst.
Er is ook 1 nummer dat al meer dan 10x op 32 gezet is door de inzenders....die staat wel in de bottom 5.
Er zijn 3 nummers die nog door niemand op 1 gezet zijn maar ook door niemand op 32.
0
geplaatst: 12 december 2013, 15:53 uur
El Ninjo schreef:
Sigur Ros wellicht
0
geplaatst: 12 december 2013, 16:21 uur
Ik zou eerder Sinnerman zeggen.
Led Zeppelin IV by Led Zeppelin on Spotify - open.spotify.com
Led Zeppelin III by Led Zeppelin on Spotify - open.spotify.com
Onweerwolf schreef:
Hmz, vreemd. Ik kan die uri wel invoegen en afspelen maar een search op led zeppelin levert alleen I en II op en een search op Stairway To Heaven alleen covers e.d.
Zoeken is moeizamer, ja. Door te zoeken op Led Zeppelin kom ik via de artiestenpagina wel op I t/m IV. Nog niets van daarna.Hmz, vreemd. Ik kan die uri wel invoegen en afspelen maar een search op led zeppelin levert alleen I en II op en een search op Stairway To Heaven alleen covers e.d.
Led Zeppelin IV by Led Zeppelin on Spotify - open.spotify.com
Led Zeppelin III by Led Zeppelin on Spotify - open.spotify.com
0
Cured
geplaatst: 12 december 2013, 17:14 uur
@ La Grande El Ninjo
: wanneer sluiten die inzendingen ook al weer en wanneer is de presentatie?
: wanneer sluiten die inzendingen ook al weer en wanneer is de presentatie?
0
geplaatst: 12 december 2013, 17:20 uur
Als we toch vragen aan het stellen zijn: begint het 2014-topic weer vóór de sluiting van de finale? Als ik het me goed herinner, begint dat tot nu toe altijd ongeveer een week voor kerst, dus dat zou dan ergens volgende week al zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 17:27 uur
yeahyeahyeah schreef:
Als we toch vragen aan het stellen zijn: begint het 2014-topic weer vóór de sluiting van de finale? Als ik het me goed herinner, begint dat tot nu toe altijd ongeveer een week voor kerst, dus dat zou dan ergens volgende week al zijn.
Goede vraag. Hier is tot dusverre nog geen woord over gecommuniceerd binnen de organisatie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 17:28 uur
De Hoogste Binnenkomers uit de MuMeLadder 2013
Pos. 2013 Artiest - Titel
01. 194 Archive - Controlling Crowds [Arno]
02. 259 U2 - Mothers Of The Disappeared [Kees-Jan]
03. 261 The Cure - Lullaby [kabouter76]
04. 266 Alphaville - Forever Young [dumb_helicopter]
05. 276 Beach House - Myth [titan]
06. 305 Depeche Mode - Never Let Me Down Again [curufin]
07. 366 The Clash - The Magnificent Seven [ArthurDZ]
08. 379 Led Zeppelin - Dazed And Confused [laxus11]
09. 396 Orbital - Halcyon + On + On [Silent_shout]
10. 427 Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal [titan]
11. 435 The Joy Formidable - Whirring [Co Jackso]
12. 483 Guns N' Roses - November Rain [laxus11]
13. 507 Eddie Vedder - Hard Sun [El Ninjo]
14. 516 Spinvis - Bagagedrager [Silent_shout]
15. 518 Morrissey - Suedehead [Dwejkk_]
16. 519 Fleet Foxes - Mykonos [STaRS]
Pos. 2013 Artiest - Titel
01. 194 Archive - Controlling Crowds [Arno]
02. 259 U2 - Mothers Of The Disappeared [Kees-Jan]
03. 261 The Cure - Lullaby [kabouter76]
04. 266 Alphaville - Forever Young [dumb_helicopter]
05. 276 Beach House - Myth [titan]
06. 305 Depeche Mode - Never Let Me Down Again [curufin]
07. 366 The Clash - The Magnificent Seven [ArthurDZ]
08. 379 Led Zeppelin - Dazed And Confused [laxus11]
09. 396 Orbital - Halcyon + On + On [Silent_shout]
10. 427 Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal [titan]
11. 435 The Joy Formidable - Whirring [Co Jackso]
12. 483 Guns N' Roses - November Rain [laxus11]
13. 507 Eddie Vedder - Hard Sun [El Ninjo]
14. 516 Spinvis - Bagagedrager [Silent_shout]
15. 518 Morrissey - Suedehead [Dwejkk_]
16. 519 Fleet Foxes - Mykonos [STaRS]
0
geplaatst: 12 december 2013, 17:38 uur
Wat is dat toch met mijn ongelukkige hand van nomineren? Alweer hebben 9 van de 10 nummers het niet gehaald. Terwijl titan er dan wel in slaagt om mijn eerder vruchteloze Of Montreal-nominatie dit jaar wél hoog binnen te laten komen... Daar ben ik overigens blij mee, natuurlijk
.
.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 17:49 uur
Lukas schreef:
Terwijl titan er dan wel in slaagt om mijn eerder vruchteloze Of Montreal-nominatie dit jaar wél hoog binnen te laten komen... Daar ben ik overigens blij mee, natuurlijk
.
Terwijl titan er dan wel in slaagt om mijn eerder vruchteloze Of Montreal-nominatie dit jaar wél hoog binnen te laten komen... Daar ben ik overigens blij mee, natuurlijk
. Ik heb dat met Bagagedrager. Stond twee jaar in de lijst namens mij. Vorig jaar werd het nummer opeens op schandalige wijze de lijst uitgetrapt en nu brengt Silent_shout het weer binnen op de hoogste positie ooit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 17:51 uur
De binnenkomst van Whirring is overigens erg opmerkelijk vind ik, aangezien dat nummer in De Witte Trui de eindlijst niet eens wist te halen.
0
geplaatst: 12 december 2013, 18:25 uur
El Ninjo schreef:
Ik vermoed In the Aeroplane over the Sea. NMH heeft een aantal hele trouwe fanboys en ik denk dat ie veel eerste plekken gaat scoren (en ook heel veel bottom 5 plekken). Sigur Ros zou natuurlijk ook kunnen, of misschien stemmen alle electronic en hiphopfans hier wel massaal op DJ Shadow (al is hier wellicht de wens de vader van de gedachte).
0
geplaatst: 12 december 2013, 19:08 uur
Stairway to Heaven zou ook kunnen, is denk ik ook wel een plaat die veel nummer 1 posities gaat halen, maar heeft toch iets te veel weerstand om in die top 6 te staan.
0
geplaatst: 12 december 2013, 19:29 uur
Daar zitten een paar heel mooie nummers bij. Vreemd dat iets als Lullaby, November Rain of Never Let Me Down Again er nog niet in stond.
Halcyon On + On mag nog een paar honderd plaatsen hoger volgend jaar

0
geplaatst: 12 december 2013, 19:35 uur
5 van de 7 hoogste binnenkomers uit de 80s. En dan zijn 4 daarvan ook nog eens gevestigde namen die er allemaal met minimaal 10 nummers in staan. Overleef de voorronde en dan ben je al gauw hoogste binnenkomer natuurlijk. 

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 12 december 2013, 20:32 uur
En toch vind ik het verder ongrijpbaar blijven. Vooraf had ik hoge ogen van mijn nominaties van Bon Iver- Perth en Alt-J-Tessellate. De eerste haalt geeneens de lijst en de tweede eindigt verdienstelijk tussen plek 800 en 900.
Mijn hoogste binnenkomer is Give a little bit van Supertramp (tussen 500 en 600). Absoluut niet mijn sterkste nominatie en zou ik toch ook niet MuMe-ladder fähig achten.
Mijn hoogste binnenkomer is Give a little bit van Supertramp (tussen 500 en 600). Absoluut niet mijn sterkste nominatie en zou ik toch ook niet MuMe-ladder fähig achten.
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:42 uur
Ook mijn lijstje is ingeleverd en ik moet zeggen: het blijft toch enorme kwaliteit deze finale. Als je nr 32 al minimaal een 6 waard is, komt zelfs de laagste dus nog een vol punt tekort om aan tekort te komen. Ik ben dus erg blij met deze finale, hoewel het onmogelijk is om deze nummers die allen zo dicht kwalitatief bij elkaar liggen te rangschikken.
Verder, ik heb een nieuwe koploper, doordat die van vorig jaar de finale niet haalde. Mijn nummer 2 is zo maar even 12 plaatsen gestegen en mijn nummer 3 is nieuw.
Verder, ik heb een nieuwe koploper, doordat die van vorig jaar de finale niet haalde. Mijn nummer 2 is zo maar even 12 plaatsen gestegen en mijn nummer 3 is nieuw.

0
geplaatst: 12 december 2013, 21:46 uur
Ik vind de kwaliteit ook erg hoog. 22 nummers zou ik 4* of meer geven. Enkel Exit Music, Martha en Stairway vind ik niet veel aan.
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:50 uur
cosmic kid schreef:
En toch vind ik het verder ongrijpbaar blijven. Vooraf had ik hoge ogen van mijn nominaties van Bon Iver- Perth en Alt-J-Tessellate. De eerste haalt geeneens de lijst en de tweede eindigt verdienstelijk tussen plek 800 en 900.
Bon Iver heeft ondanks het hoge gemiddelde en aantal stemmen op beide albums, het vrij moeilijk om hoge noteringen te krijgen in deze ladder. Voor mij was Perth zeker top 500 materiaal, maar ik was al blij dat Skinny Love en Re: Stacks dit jaar eens niet tegen de uitschakeling moest vechten.
Tesselate is natuurlijk ook weergaloos.

0
titan (crew)
geplaatst: 12 december 2013, 22:44 uur
Lukas schreef:
Terwijl titan er dan wel in slaagt om mijn eerder vruchteloze Of Montreal-nominatie dit jaar wél hoog binnen te laten komen.
Terwijl titan er dan wel in slaagt om mijn eerder vruchteloze Of Montreal-nominatie dit jaar wél hoog binnen te laten komen.
Ik heb sowieso een goed musicmeterladderjaar dit jaar. 7 van mijn 10 nieuwe nominaties hebben de top 2000 gehaald, waarvan er 2 tot de hoogste binnenkomers behoren. Van mijn 63 oude nominaties uit de vorige editie is er dit jaar niet eentje verdwenen.
0
geplaatst: 12 december 2013, 23:07 uur
Heeft er eigenlijk ooit al eens iemand aan gedacht om een combinatielijst te maken
van alle vorige edities samen. Om eens te kijken hoe de top 100 er dan zou uitzien?
van alle vorige edities samen. Om eens te kijken hoe de top 100 er dan zou uitzien?
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2013, 23:23 uur
dazzler schreef:
Heeft er eigenlijk ooit al eens iemand aan gedacht om een combinatielijst te maken
Dat doe ik elk jaar. Zie:
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
0
geplaatst: 12 december 2013, 23:31 uur
@Onweerwolf
Met combilijst bedoel ik dat je alle edities optelt en het gemiddelde berekent.
Ik denk dat jouw link een lijst toont met alle edities naast elkaar of vergis ik me?
Ik denk dat jouw link een lijst toont met alle edities naast elkaar of vergis ik me?
0
geplaatst: 12 december 2013, 23:43 uur
Arno schreef:
Daar zitten een paar heel mooie nummers bij. Vreemd dat iets als Lullaby, November Rain of Never Let Me Down Again er nog niet in stond.
(quote)
Ik had exact dezelfde gedachte. Eigenlijk gewoon schandalig dat die er vorig jaar niet in stonden. Geldt ook voor Controlling Crowds. Je kunt het niet geweldig vinden, maar volgens mij worden (en dat is dit jaar ook bevestigd) toch behoorlijk breed gedragen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2013, 00:42 uur
dazzler schreef:
@Onweerwolf
@Onweerwolf
Elk jaar krijgt nummer 1 2000 punten, nummer 2 1999 punten etc. en dan alles opgeteld.
* denotes required fields.