MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Zijn er nog mensen die aan Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2013 Finale Albums mee willen doen, er zijn al meer dan 30 lijsten ingeleverd maar er kan altijd meer bij natuurlijk,

Je krijgt mijn albumlijstje dit weekend.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Tesselate is natuurlijk ook weergaloos.

Helemaal mee eens Die relatief lage notering zal ook niet aan mij liggen. Heeft het volgens mij wel in zich om op termijn top 200-150 te halen.

Ga ik nog mee aan de slag thelion! Al zie ik al wel weer het probleem opduiken dat ik lang niet alle albums goed ken. Ik heb niet echt zin en tijd om me nog door mij totaal onbekende albums van artiesten die ik niet zo goed vind heen te worstelen, dus het lijstje wordt sowieso onvolledig. Maar zelfs dan zie ik dat ik maar met moeite aan 20 albums ga komen die ik goed genoeg ken om ze te rangschikken

El Ninjo schreef:
Er is trouwens 1 nummer dat al meer dan 10x op 1 gezet is door de inzenders...en die staat niet in de top 6 die strijden om de eindwinst.
The Eraser schreef:
Sigur Ros wellicht
Kees-Jan schreef:
Martha zou wat mij betreft ook kunnen.
10 uit 86 is echt bizar veel. Dat zie ik Martha en Popplagid echt niet doen, hoor. Dan is het eerder een van de Radioheads die voorlopig nog iets teveel last heeft van haatstemmen. Waarschijnlijk Paranoid Android. 'Niet in de top 6' betekent waarschijnlijk nog wel top 10.

Lullaby, Never Let Me Down Again en Forever Young zijn nieuwe binnenkomers? Geen wonder dat ze meteen zo hoog staan. Dit zijn klassiekers.

voor Whirring en Controlling Crowds.

Ik zie niet in waarom Paranoid Android of Street Spirit niet mee zou doen om de overwinning. Ik zou eerder denken dat Exit Music juist extra slecht scoort.

Zes nummers, daar zie ik dan duidelijk de top 5 van vorig jaar (2x Smiths, 2x Radiohead en A Forest) in, aangevuld met "Heroes", een nummer dat het altijd goed doet en wat mij betreft samen met The Smiths nog altijd de uitgewezen kandidaat is om een nieuwe nummer 1 te worden.

edit: En nu zie ik A Day in the Life over het hoofd. Was vorig jaar 6e, dacht lager. Arcade Fire doet het ook steeds beter. Conclusie, ik weet het helemaal niet meer.

Dat idee had ik de afgelopen twee jaar al bij jou, Chevy

Wat is er in 2011 precies gebeurd dan?

chevy93 schreef:
Ik zie niet in waarom Paranoid Android of Street Spirit niet mee zou doen om de overwinning. Ik zou eerder denken dat Exit Music juist extra slecht scoort.
Het zou kunnen dat een van die nummers nog even in een dipje zit en wat moeilijk op gang komt dit jaar. Daar doelde ik eigenlijk op.

Het zou trouwens ook zomaar over Black kunnen gaan. Een echte love/hate-plaat die hoogstwaarschijnlijk de top 6 niet (nooit?) zal halen.

Alle 32 songs minimaal zes keer beluisterd. Ik ben eruit.

De nieuwe finalisten bevallen mij uitstekend. Vijf noteringen in de top 20. Daaronder een echte ontdekking die ik, tot mijn eigen verbazing, zelfs op 5 heb gezet.
Een andere debutant is mijn nieuwe nummer 1, maar dat is dan weer minder verrassend.

Ook vijf nummers die ik jaarlijks onderaan zet, maar dat hoort erbij. Al met al een mooie finale.

Ik ben op zoek naar het laddertopic van vorig jaar, maar dat kan ik nergens meer vinden. Alleen het Ontknopingstopic kan ik nog vinden, maar die zoek ik dus niet. Er zal wel een slotje op gezet zijn.

Iemand die me kan helpen?

@El Ninjo Vorig jaar ging het nieuwe ladder topic op 17 december open (tbv nominaties).
Betekent dit dat komende maandag het MuMeLadder 2014 topic van start gaat?

Ik ga dit weekend even met Onweerwolf overleggen wanneer we het 2014 topic gaan opengooien, ik ben door drukke werkzaamheden nog nergens aan toegekomen, ben al blij dat ik helemaal bij ben nu met lijstjes verwerken (we zitten nu trouwens op 90 lijstjes).

Ik zet 'm hier nog eens neer als reminder voor degenen die geadresseerd zijn en nog geen lijstje hebben ingezonden. Nogmaals, laat het even weten als je van de lijst afgehaald wilt worden omdat je niet van plan bent een lijstje in te sturen.

Deze post is ook in het MuMeLadder 2013 (Overzichtstopic) te lezen.

Op 17 december 2012, 17:26 werd het 7e ladderjaar geopend en nog in dezelfde minuut poste Rhythm & Poetry het allereerste nominatielijstje voor een nieuwe jaargang MuMeLadderen.
Op 27 december 16.08 uur opende steun en toeverlaat Onweerwolf het bal met het plaatsen van de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties hadden en op 1 januari 2013, 17:02 uur vond de echte aftrap plaats. Maar liefst 2816 nummers gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000. Teunnis was vervolgens de allereerste user die punten uitdeelde en die D.A.F. – Der Mussolini als allereerste koploper stemde in ladder 1.
Vanavond, 6 december 22:46 was crewlid Dexter de allerlaatste user die punten uitdeelde .
Na bijna een jaar stemmen, ruim 900 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 20 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 22 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 152 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand vh gewogen stempercentage vd finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 20 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet en met dank aan Onweerwolfzijn ze voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.

Finale - Ladder 1:

16 Horsepower - Black Soul Choir
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem/Long Stem
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Muse - New Born
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Songs: Ohia - Lioness
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
Tom Waits - Martha

En wie e.e.a. op Spotify wil afluisteren, wederom met dank aan Onweerwolf, hier de link naar de spotify lijst voor de finale, alleen Stairway to Heaven en A Day In The Life staan niet op Spotify
MuMeLadder - Finaleladder 2013 by onweerwolf on Spotify - open.spotify.com

Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur dan of mij of Onweerwolf even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Geadresseerden van dit bericht (degene die al ingezonden hebben heb ik voor deze post al verwijderd): #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, Angelo, Anne Maaike, AOVV, arcade monkeys, AriTupari, Arno, Aroentje, Arrie, avdj, Axel, axel33, azra, bart1989, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bertus, BestOfMusic, bone machine, Boris1, Brain Stew, Broem, Ceasar, Cerclezot, cherksken, chevy93, Choconas, Chrisseh, c-moon, Comrade, corn1holio1, cosmic kid, cosmo, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, De Haerlemmer, Dexter, Dielie, Dieter, DirkM, dix, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dwejkk_, Dystopia, Edgar18, Edwynn, El Ninjo, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, Gele Stift, gemaster, Gert P, Gizzmann, Glen Hansard, Gorro, Gretz, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, herman, hmaeghs, hogweed, hoi123, hond racisme, i.Ron S., IllumSphere, inzekerezin, itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, jassn, Jazper, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, johan de witt, Jord, jori stes, judgepaddy, Julian0809, k.grubs, kabouter76, Karmakosmik, Kasperbert, keijzm73, kemm, Klumpie, Koenr, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, Linus Van Pelt, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, Lukk0, Madjack71, madmadder, Marco dB, MarcoB, Marty McFly, matthijs, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musician, muziekhater, MVW, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Onweerwolf, Orbilin, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, panjoe, Papartis, Pepino, Petterson, Pim, PinkEclipse, pjh1967, Ploppesteksel, Poa, Poepgezicht, poepsieske, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, RadioMad, Ralph., ranboy, Rayaccos, rayman, Reijersen, remcodulac, Rhythm & Poetry, Rizz, rkdev, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sander B., Sandokan-veld, schopenhauer, Screenager, sebas, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, Silent_shout, SirNoodle, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, stoepkrijt, strandsmurf, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Sunderland, sxesven, tafkat, tangmaster, the hustler, The Scientist, the viking, thebestfreaks, Thomzic, thyson, Timo-otje, Toon1, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, west, wibro, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki .

stoepkrijt schreef:
Ik ben op zoek naar het laddertopic van vorig jaar, maar dat kan ik nergens meer vinden. Alleen het Ontknopingstopic kan ik nog vinden, maar die zoek ik dus niet. Er zal wel een slotje op gezet zijn.

Iemand die me kan helpen?
Tip: zoek via Google.

Lukk0
Zo, ik heb ook gestemd (ik denk de tweede keer dit jaar, ofzoiets). Toch weer relatief veel nieuwe nummers, maar steeds net niet mijn favoriet van die artiesten. Jammer dat Heroin de finale ook weer niet gehaald heeft. Ach, dan moet ik maar stemmen

Onweerwolf
De Hoogste Uitvallers uit de MuMeLadder 2013

Pos. 2013 Artiest - Titel [User]

01. 356 Bob Dylan - All Along The Watchtower [ArthurDZ]
02. 509 Sam Cooke - Chain Gang [Dwejkk_]
03. 526 The Cure - Inbetween Days [ArthurDZ]
04. 636 U2 - Tomorrow [Klassiekers '07]
05. 682 Soundgarden - 4th Of July [Status Seeker]
06. 697 Neil Young - A Man Needs A Maid [Klassiekers '07]
07. 723 Johnny Cash - Solitary Man [the viking]
08. 760 Soundgarden - Jesus Christ Pose [orbit]
09. 764 John Coltrane - My Favorite Things [Toon1]
10. 793 Van Halen - Runnin' With The Devil [orbit]
11. 802 The Cure - Push [Tribal Gathering]
12. 806 Procol Harum - Grand Hotel [Allmusic]
13. 807 Tindersticks - Blood [the viking]
14. 827 The Crazy World Of Arthur Brown - Fire [Toon1]
15. 837 Procol Harum - Conquistador [Jester]
16. 843 The Yardbirds - For Your Love [orbit]

All Along The Watchtower en Inbetween Days eruit, ongelooflijk

Ik kom in geen enkel lijstje voor, behalve deze.

Slecht jaar voor Procol Harum.

Dankjewel! En chevy93 bedankt voor de tip.

Waarom worden de oude laddertopics eigenlijk op slot gegooid? Dat gebeurt met andere jaarlijkse topics ook niet. Een het is erg onhandig als je eens zo'n topic wilt terugzoeken.

Cured
Onweerwolf schreef:
De Hoogste Uitvallers uit de MuMeLadder 2013

01. 356 Bob Dylan - All Along The Watchtower [ArthurDZ]
10. 793 Van Halen - Runnin' With The Devil [orbit]
11. 802 The Cure - Push [Tribal Gathering]

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dankjewel! En chevy93 bedankt voor de tip.

Waarom worden de oude laddertopics eigenlijk op slot gegooid? Dat gebeurt met andere jaarlijkse topics ook niet. Een het is erg onhandig als je eens zo'n topic wilt terugzoeken.

Dit is voor het eerst dat dat is gebeurd volgens mij. Ik snap ook niet waarom.

Ik ben vooral geschokt door het verdwijnen van Chain Gang van Sam Cooke.

Gelukkig heeft het nummer nog wel de kans om de finale te halen van de Prehistorische Top 400.
De herkansing voor de finaleplaatsen wordt op dit moment gespeeld.

Kees-Jan schreef:
Ik ben vooral geschokt door het verdwijnen van Chain Gang van Sam Cooke.

Tsja......

My Favorite Things en Fire 2 klassiekers die er toch echt wel in horen... Zit zelfs erover te denken die eerste te hernomineren...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit is voor het eerst dat dat is gebeurd volgens mij. Ik snap ook niet waarom.
De topics uit 2010 en 2011 zijn ook niet meer te vinden. Raar hoor.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
De topics uit 2010 en 2011 zijn ook niet meer te vinden. Raar hoor.

Die zijn dan blijkbaar ook recent gesloten.

Ik heb iig overal nog wel linkjes van.

Staan nummers die dit jaar uit de lijst verdwenen zijn er volgend jaar weer tussen of moeten deze opnieuw genomineerd worden?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.