Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 19:05 uur
Teunnis schreef:
Ik moet toegeven dat Casartelli wel humor heeft.
Ik moet toegeven dat Casartelli wel humor heeft.
Dank je, ik hoor het vaker. Maar goed, aangezien ook jij niet in de Smithsfuik gelopen bent, zal ik me van verdere jijbakken onthouden.

0
geplaatst: 27 november 2013, 19:11 uur
Stand inclusief punten van Justus18 (die is Lukas vergeten mee te nemen):
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 9:
31 Pulp - Common People
31 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
26 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
24 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
18 Donna Summer - I Feel Love
17 The Doors - The Crystal Ship
17 The Doors - L.A. Woman
16 Pearl Jam - Alive
--------------------------
Ronde 7 - Ladder 10:
37 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
30 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
21 The Beach Boys - God Only Knows
19 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
17 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
17 Portishead - Glory Box
16 Sigur Rós - Untitled #3.
13 Pink Floyd - Comfortably Numb
Deadline: 11:00 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 9:
31 Pulp - Common People
31 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
26 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
16 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
21 The Beach Boys - God Only Knows
19 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
17 Portishead - Glory Box
13 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 19:18 uur
Onweerwolf schreef:
Anyway, het systeem wat ik dus nu als laatste heb bedacht ziet er zo uit.
Anyway, het systeem wat ik dus nu als laatste heb bedacht ziet er zo uit.
Zolang de luisterdruk in de eerste rondes niet omhoog gaat (een switch van in 2 dagen 3x2 ladders naar 2x3 is wat mij betreft verder best), is het voornaamste struikelblok wat mij betreft verdwenen. Al vraag ik me nog steeds af welk belang er in de praktijk nou gediend is met het verlagen van de luisterdruk in de laatste rondes tot zelfs 1 (één!) ladder per dag in Ronde 8. De nummers zijn tegen die tijd allemaal overbekend en het handjevol extra stemmers dat wel bereid is om voor een eindlijst één serie van 8 liedjes per dag op volgorde te zetten en niet om hetzelfde met twee series per dag te doen, kunnen we wat mij betreft missen als kiespijn.
Maar enfin, daarmee is mijn mening onderhand wel duidelijk genoeg geloof ik.

0
geplaatst: 27 november 2013, 19:25 uur
Kees-Jan schreef:
Dank je.
Verder ben ik er wel voor om wat meer tijd te nemen voor de eerste rondes en wat minder voor de slotrondes.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 19:27 uur
Het verhogen van de luisterdruk aan het einde heeft verder weinig zin omdat het maar een minimale winst oplevert. Verdubbel je bijvoorbeeld de luisterdruk van de laatste 5 rondes, dan levert je dat wellicht 1 nummer per ladder minder in de eerste paar rondes op. Daar staat dan tegenover dat je de top 1500 in ongeveer tweeënhalve maand bepaald en de rest van het jaar doet over 1500 t/m afvallers. Neemt wat mij betreft de charme van het spel nogal weg. Bovendien kan ik dan bij de ontknoping ook pas veel later beginnen en levert dat update van telkens 40 platen ofzo op.
edit: in het systeem hierboven wordt de luisterdruk overigens al verhoogd in het grootste gedeelte van de 2e fase.
In de maanden juli, aug, sep en okt zou het dan 60 nummers per twee dagen worden (momenteel 48) Alleen in de laatste anderhalve maand zou het dan naar 40 gaan. Maak je daar ook 60 van dan win je maximaal een halve maand aan speeldagen, minder zelfs omdat alle ladders niet door 3 deelbaar zijn en je dus altijd blijft zitten met een extra dag. In totaal win je er dus ongeveer 10 dagen mee. Vergelijk je dat met ronde 1, die duurt 2 en halve maand. Dus 75 dagen. Daarbij vallen die 10 dagen redelijk in het niet. Bovendien is het ook fijn om enkele dagen marge te hebben in het geval El Ninjo en ik allebei tegelijkertijd op vakantie zijn.
edit: in het systeem hierboven wordt de luisterdruk overigens al verhoogd in het grootste gedeelte van de 2e fase.
In de maanden juli, aug, sep en okt zou het dan 60 nummers per twee dagen worden (momenteel 48) Alleen in de laatste anderhalve maand zou het dan naar 40 gaan. Maak je daar ook 60 van dan win je maximaal een halve maand aan speeldagen, minder zelfs omdat alle ladders niet door 3 deelbaar zijn en je dus altijd blijft zitten met een extra dag. In totaal win je er dus ongeveer 10 dagen mee. Vergelijk je dat met ronde 1, die duurt 2 en halve maand. Dus 75 dagen. Daarbij vallen die 10 dagen redelijk in het niet. Bovendien is het ook fijn om enkele dagen marge te hebben in het geval El Ninjo en ik allebei tegelijkertijd op vakantie zijn.
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:29 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
33 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2
32 Pulp - Common People 1
29 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 3
20 Pearl Jam - Alive 4
Ronde 7 - Ladder 10: muv Arcade Fire een wel erg sterke ladder, in zo'n beetje elke andere ladder zouden The Smiths 3 of 4 punten scoren.
25 The Beach Boys - God Only Knows 4
22 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 3
18 Portishead - Glory Box 1
15 Pink Floyd - Comfortably Numb 2
Deadline: 11:00 uur[
Ronde 7 - Ladder 9:
33 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2
32 Pulp - Common People 1
29 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 3
20 Pearl Jam - Alive 4
Ronde 7 - Ladder 10: muv Arcade Fire een wel erg sterke ladder, in zo'n beetje elke andere ladder zouden The Smiths 3 of 4 punten scoren.
25 The Beach Boys - God Only Knows 4
22 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 3
18 Portishead - Glory Box 1
15 Pink Floyd - Comfortably Numb 2
Deadline: 11:00 uur[
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:30 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
36 Pulp - Common People 4
34 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 1
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 2
21 Donna Summer - I Feel Love 3
20 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
40 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 3
31 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 1
29 The Beach Boys - God Only Knows 4
22 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
18 Portishead - Glory Box
18 Sigur Rós - Untitled #3. 2
15 Pink Floyd - Comfortably Numb
Ronde 7 - Ladder 9:
36 Pulp - Common People 4
34 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 1
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 2
21 Donna Summer - I Feel Love 3
20 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
40 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 3
31 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 1
29 The Beach Boys - God Only Knows 4
18 Portishead - Glory Box
18 Sigur Rós - Untitled #3. 2
15 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:38 uur
Ronde 7 - Ladder 9: Fantastische ladder
The Killing Moon en The Crystal Ship zouden haast altijd +4 krijgen van mij.
40 Pulp - Common People +4
34 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
23 Donna Summer - I Feel Love +2
21 Pearl Jam - Alive +1
20 The Doors - L.A. Woman +3
Ronde 7 - Ladder 10:
40 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
34 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +3
29 The Beach Boys - God Only Knows
22 Portishead - Glory Box +4
19 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +2
18 Sigur Rós - Untitled #3.
16 Pink Floyd - Comfortably Numb +1
Ronde 7 - Ladder 9: Fantastische ladder
The Killing Moon en The Crystal Ship zouden haast altijd +4 krijgen van mij.40 Pulp - Common People +4
31 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
23 Donna Summer - I Feel Love +2
21 Pearl Jam - Alive +1
20 The Doors - L.A. Woman +3
Ronde 7 - Ladder 10:
34 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +3
29 The Beach Boys - God Only Knows
22 Portishead - Glory Box +4
19 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +2
16 Pink Floyd - Comfortably Numb +1
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:42 uur
Ronde 7 - Ladder 9: erg goed idd
40 Pulp - Common People
35 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
27 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 3
24 Donna Summer - I Feel Love 1
21 Pearl Jam - Alive
20 The Doors - L.A. Woman
19 The Doors - The Crystal Ship 2
Ronde 7 - Ladder 10:
36 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 2
30 The Beach Boys - God Only Knows 1
25 Portishead - Glory Box 3
23 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 4
16 Pink Floyd - Comfortably Numb
Ronde 7 - Ladder 9: erg goed idd
40 Pulp - Common People
35 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 4
27 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 3
24 Donna Summer - I Feel Love 1
21 Pearl Jam - Alive
20 The Doors - L.A. Woman
19 The Doors - The Crystal Ship 2
Ronde 7 - Ladder 10:
36 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 2
30 The Beach Boys - God Only Knows 1
25 Portishead - Glory Box 3
23 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 4
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:48 uur
Kees-Jan schreef:
Maar belangrijker vind ik dat er luisterruimte moet zijn in de eerste ronde. Dus in het begin niet teveel ladders tegelijk en de ladders zo klein mogelijk. Vanaf zeg ronde 3 kunnen er wat mij betreft best drie of zelfs vier ladders per keer afgehandeld worden. De meeste nummers ken je dan toch al.
Maar belangrijker vind ik dat er luisterruimte moet zijn in de eerste ronde. Dus in het begin niet teveel ladders tegelijk en de ladders zo klein mogelijk. Vanaf zeg ronde 3 kunnen er wat mij betreft best drie of zelfs vier ladders per keer afgehandeld worden. De meeste nummers ken je dan toch al.
+1
Gecharcheerd: wat mij betreft kan je vanaf Ronde 3 alle ladders tegelijk neerzetten; dan heb ik alle nummers zeker twee keer beluisterd en kan ik praktisch alle ladders zo invullen. Ik begrijp dat dit niet realistisch is - en de spanning niet ten goede komt - maar ik neem aan dat voor alle vaste stemmers geldt dat de luisterdruk vanaf Ronde 3 praktisch weg is. Als het systeem toch moet veranderen (wat m.i. niet het geval is) waarom dan niet zoals Kees Jan voorstelt?
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:49 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
44 Pulp - Common People +4
35 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
27 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
24 Donna Summer - I Feel Love
23 The Doors - L.A. Woman +3
22 Pearl Jam - Alive +1
21 The Doors - The Crystal Ship +2
Ronde 7 - Ladder 10:
43 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +3
38 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2
34 The Beach Boys - God Only Knows +4
25 Portishead - Glory Box
24 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +1
Ronde 7 - Ladder 9:
44 Pulp - Common People +4
23 The Doors - L.A. Woman +3
22 Pearl Jam - Alive +1
21 The Doors - The Crystal Ship +2
Ronde 7 - Ladder 10:
43 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +3
38 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2
34 The Beach Boys - God Only Knows +4
24 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +1
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 19:58 uur
Bertus schreef:
+1
Gecharcheerd: wat mij betreft kan je vanaf Ronde 3 alle ladders tegelijk neerzetten; dan heb ik alle nummers zeker twee keer beluisterd en kan ik praktisch alle ladders zo invullen. Ik begrijp dat dit niet realistisch is - en de spanning niet ten goede komt - maar ik neem aan dat voor alle vaste stemmers geldt dat de luisterdruk vanaf Ronde 3 praktisch weg is. Als het systeem toch moet veranderen (wat m.i. niet het geval is) waarom dan niet zoals Kees Jan voorstelt?
(quote)
+1
Zoals ik dus als schreef, daar behaal je dus veel weinig voordeel mee. Als je de luisterdruk wilt verminderen dan moet je dat doen door minder nominaties/meer nummers in de middenfase ladders/nummers vrijloten.
Zoals je in mijn laatstgeposte schema kunt zien heb ik alle 3 die methodes toegepast. In ronde 1 blijft de druk gelijk, in ronde 2 neemt de druk af. In ronde 3 en 4 weer toe en in ronde 5,6,7,8 weer iets af. Daarbij wordt tevens gehoor gegeven aan de mensen die graag van de bloktijden af willen.
0
geplaatst: 27 november 2013, 19:59 uur
Zonder dat ik daarbij berekend heb of en hoe veel tijdwinst het oplevert, kunnen er wat mij betreft wel wat meer nummers worden vrijgeloot. Je argument dat dan de resultaten van ronde 1 niet meer gebruikt kunnen worden om de eindstand te berekenen zou ik graag willen proberen te counteren.
In je voorstel zijn 260 nummers vrijgesteld. Hoe groot is de kans dat één van die 260 nummers al in ronde 1, 2 of 3 afvalt? Lijkt me vrij klein, want anders was dat nummer vorig jaar niet zo hoog geëindigd, toch?
Daarom stel ik voor: laat voor de stand bij de afvallers in rondes 1, 2 en 3 (en eventueel 4?) alle rondepercentages meetellen (dus óók ronde 1), ervan uitgaande dat er bij deze afvallers geen van de 'ronde 1 wildcards' zitten. En laat voor de stand vanaf ronde 4 (of 5, afhankelijk van wat je kiest) de resultaten van ronde 1 niet meer meetellen. Deze hebben toch maar een marginale invloed, en je komt nu in de regionen dat de kans dat er platen afvallen die ronde 1 niet eens hebben meegedaan aanwezig is.
Zo kun je het aantal van ronde 1 vrijgestelde platen verhogen tot bijvoorbeeld het dubbele (ik roep maar wat, dat kan OWW vast met een druk op de knop berekenen), en daarmee weer wat dagen 'vrijmaken', die dan wat mij betreft bij voorkeur kunnen worden gebruikt om Ronde 1 uit te smeren over een langere tijd (lees: minder luisterintensief maken).
Zoals anderen hier ook al aangeven is de luisterdruk in de latere rondes toch al quasi 0, daar zou het tempo van mij gerust zelfs verhoogd mogen worden.
In je voorstel zijn 260 nummers vrijgesteld. Hoe groot is de kans dat één van die 260 nummers al in ronde 1, 2 of 3 afvalt? Lijkt me vrij klein, want anders was dat nummer vorig jaar niet zo hoog geëindigd, toch?
Daarom stel ik voor: laat voor de stand bij de afvallers in rondes 1, 2 en 3 (en eventueel 4?) alle rondepercentages meetellen (dus óók ronde 1), ervan uitgaande dat er bij deze afvallers geen van de 'ronde 1 wildcards' zitten. En laat voor de stand vanaf ronde 4 (of 5, afhankelijk van wat je kiest) de resultaten van ronde 1 niet meer meetellen. Deze hebben toch maar een marginale invloed, en je komt nu in de regionen dat de kans dat er platen afvallen die ronde 1 niet eens hebben meegedaan aanwezig is.
Zo kun je het aantal van ronde 1 vrijgestelde platen verhogen tot bijvoorbeeld het dubbele (ik roep maar wat, dat kan OWW vast met een druk op de knop berekenen), en daarmee weer wat dagen 'vrijmaken', die dan wat mij betreft bij voorkeur kunnen worden gebruikt om Ronde 1 uit te smeren over een langere tijd (lees: minder luisterintensief maken).
Zoals anderen hier ook al aangeven is de luisterdruk in de latere rondes toch al quasi 0, daar zou het tempo van mij gerust zelfs verhoogd mogen worden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 20:02 uur
kaj_666 schreef:
Zonder dat ik daarbij berekend heb of en hoe veel tijdwinst het oplevert, kunnen er wat mij betreft wel wat meer nummers worden vrijgeloot. Je argument dat dan de resultaten van ronde 1 niet meer gebruikt kunnen worden om de eindstand te berekenen zou ik graag willen proberen te counteren.
En hoe moet je dan berekenen waar een nummer terechtkomt? Als platen niet deelnemen aan ronde 1 dan scoren ze geen percentage en kun je ze dus niet rangschikken.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 20:04 uur
Ronde 7 - Ladder 9: lastig hoor, alle nummers verdienen punten
44 Pulp - Common People
38 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
25 Pearl Jam - Alive +3
24 The Doors - L.A. Woman +1
23 The Doors - The Crystal Ship +2
Ronde 7 - Ladder 10: lastig hoor, alle nummers verdienen punten, deel II
44 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
38 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
36 The Beach Boys - God Only Knows +2
26 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +4
24 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
19 Pink Floyd - Comfortably Numb +3
Ronde 7 - Ladder 9: lastig hoor, alle nummers verdienen punten
44 Pulp - Common People
38 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
25 Pearl Jam - Alive +3
24 The Doors - L.A. Woman +1
23 The Doors - The Crystal Ship +2
Ronde 7 - Ladder 10: lastig hoor, alle nummers verdienen punten, deel II
44 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
36 The Beach Boys - God Only Knows +2
26 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +4
19 Pink Floyd - Comfortably Numb +3
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:04 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
47 Pulp - Common People 3
38 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
27 Pearl Jam - Alive 2
25 Donna Summer - I Feel Love 1
24 The Doors - L.A. Woman
23 The Doors - The Crystal Ship
Ronde 7 - Ladder 10:
48 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
39 The Beach Boys - God Only Knows 3
27 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 1
27 Portishead - Glory Box 2
19 Pink Floyd - Comfortably Numb
Ronde 7 - Ladder 9:
47 Pulp - Common People 3
38 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
27 Pearl Jam - Alive 2
25 Donna Summer - I Feel Love 1
24 The Doors - L.A. Woman
Ronde 7 - Ladder 10:
48 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
39 The Beach Boys - God Only Knows 3
27 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 1
27 Portishead - Glory Box 2
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:06 uur
Onweerwolf schreef:
En hoe moet je dan berekenen waar een nummer terechtkomt? Als platen niet deelnemen aan ronde 1 dan scoren ze geen percentage en kun je ze dus niet rangschikken.
Maar de platen die niet meedoen in ronde 1 gaan ook niet afvallen in de rondes waarbij het stempercentage van ronde 1 meetelt voor de rangschikking.
Vanaf ronde X valt gewoon het percentage van ronde 1 weg voor alle platen, waardoor ook de platen die ronde 1 niet meededen gewoon gerangschikt kunnen worden.
In welke ronde is dit jaar voor het eerst een nummer afgevallen dat in ronde 1 nog vrijgeloot was? Dat was vast niet in ronde 1, 2 of 3... Als dat wel zo is, dan is mijn voorstel idd niet haalbaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 20:11 uur
kaj_666 schreef:
Maar de platen die niet meedoen in ronde 1 gaan ook niet afvallen in de rondes waarbij het stempercentage van ronde 1 meetelt voor de rangschikking.
(quote)
Dat weet je toch niet?
Zo is bijvoorbeeld 1 van de platen die dit jaar was vrijgeloot uit de ladder gevallen. Daarnaast een hele reeks die na Ronde 2A afvielen en ergens onderin belanden.
Vanaf ronde X valt gewoon het percentage van ronde 1 weg voor alle platen, waardoor ook de platen die ronde 1 niet meededen gewoon gerangschikt kunnen worden.
Vanaf ronde 2 is dat dus.
In welke ronde is dit jaar voor het eerst een nummer afgevallen dat in ronde 1 nog vrijgeloot was? Dat was vast niet in ronde 1, 2 of 3... Als dat wel zo is, dan is mijn voorstel idd niet haalbaar.
Dat is dus inderdaad na ronde 2 het geval geweest dus dat werkt inderdaad niet.

0
geplaatst: 27 november 2013, 20:13 uur
Dan waren jullie dit jaar of vorig jaar dus kennelijk in een staat van complete verstandsverbijstering, als iets dat vorig jaar nog top-260 (?) haalde dit jaar uit de top2000 gedonderd is 
Maar goed, dan werkt het idd niet. Ik ging er een beetje van uit dat al die nummers op z'n minst de top-800 wel weer zouden halen, maar dat is dus niet zo. My bad

Maar goed, dan werkt het idd niet. Ik ging er een beetje van uit dat al die nummers op z'n minst de top-800 wel weer zouden halen, maar dat is dus niet zo. My bad

0
geplaatst: 27 november 2013, 20:14 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People 3
42 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 4
32 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 1
27 Pearl Jam - Alive
26 The Doors - L.A. Woman 2
25 Donna Summer - I Feel Love
Ronde 7 - Ladder 10:
48 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
43 The Beach Boys - God Only Knows 4
29 Portishead - Glory Box 2
27 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
25 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 1
21 Sigur Rós - Untitled #3. 3
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People 3
42 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 4
32 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 1
27 Pearl Jam - Alive
26 The Doors - L.A. Woman 2
Ronde 7 - Ladder 10:
29 Portishead - Glory Box 2
27 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
25 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 1
21 Sigur Rós - Untitled #3. 3
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 20:16 uur
kaj_666 schreef:
Dan waren jullie dit jaar of vorig jaar dus kennelijk in een staat van complete verstandsverbijstering, als iets dat vorig jaar nog top-260 (?) haalde dit jaar uit de top2000 gedonderd is
er waren 520 nummers vrijgeloot.
Geeft niet, bedankt voor het meedenken.
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:17 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People
43 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +1
32 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
29 Pearl Jam - Alive +2
29 The Doors - L.A. Woman +3
27 The Doors - The Crystal Ship +4
Ronde 7 - Ladder 10:
30 Portishead - Glory Box +1
29 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +2
25 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
24 Sigur Rós - Untitled #3. +3
23 Pink Floyd - Comfortably Numb +4
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People
43 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +1
29 Pearl Jam - Alive +2
29 The Doors - L.A. Woman +3
27 The Doors - The Crystal Ship +4
Ronde 7 - Ladder 10:
30 Portishead - Glory Box +1
29 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +2
24 Sigur Rós - Untitled #3. +3
23 Pink Floyd - Comfortably Numb +4
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:22 uur
Opvallend, vaste finalist Teardrop nu al uitgeschakeld
Verder gaat het slecht met ons voornemen om Donna Summer in de finale te krijgen...
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People
44 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +1
37 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 2
30 The Doors - The Crystal Ship 3
29 Pearl Jam - Alive
29 The Doors - L.A. Woman
29 Donna Summer - I Feel Love 4
Ronde 7 - Ladder 10:
49 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 1
43 The Beach Boys - God Only Knows
33 Portishead - Glory Box 3
31 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +2
28 Sigur Rós - Untitled #3. +4
23 Pink Floyd - Comfortably Numb
Verder gaat het slecht met ons voornemen om Donna Summer in de finale te krijgen...Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 9:
50 Pulp - Common People
44 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +1
37 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric 2
30 The Doors - The Crystal Ship 3
29 Pearl Jam - Alive
29 Donna Summer - I Feel Love 4
Ronde 7 - Ladder 10:
49 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 1
43 The Beach Boys - God Only Knows
33 Portishead - Glory Box 3
31 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +2
28 Sigur Rós - Untitled #3. +4
23 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 20:23 uur
Ik heb het even nagekeken, maar er vielen 9 vrijgelote platen na ronde 2(a) al af, waarvan er zelfs 2 de ladder helemaal niet meer haalden.
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:37 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People +1
46 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +2
37 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
36 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +4
32 Donna Summer - I Feel Love +3
30 The Doors - The Crystal Ship
29 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
52 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +3
44 The Beach Boys - God Only Knows +1
33 Portishead - Glory Box
32 Sigur Rós - Untitled #3. +4
31 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5)
25 Pink Floyd - Comfortably Numb +2
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People +1
46 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +2
37 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
36 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +4
32 Donna Summer - I Feel Love +3
29 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
52 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +3
44 The Beach Boys - God Only Knows +1
32 Sigur Rós - Untitled #3. +4
25 Pink Floyd - Comfortably Numb +2
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:38 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People
50 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
39 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +2
39 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3
32 Donna Summer - I Feel Love
30 Pearl Jam - Alive +1
Ronde 7 - Ladder 10:
53 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
44 The Beach Boys - God Only Knows
42 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +4
35 Sigur Rós - Untitled #3. +3
27 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +2
25 Pink Floyd - Comfortably Numb
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People
50 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
39 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric +2
39 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3
30 Pearl Jam - Alive +1
Ronde 7 - Ladder 10:
53 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
42 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +4
35 Sigur Rós - Untitled #3. +3
27 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) +2
25 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:42 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People
53 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 3
39 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
43 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
32 The Doors - The Crystal Ship 2
30 Pearl Jam - Alive
30 The Doors - L.A. Woman 1
Ronde 7 - Ladder 10:
57 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
42 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
35 Sigur Rós - Untitled #3.
33 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 2
30 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 3
26 Pink Floyd - Comfortably Numb 1
Ronde 7 - Ladder 9:
51 Pulp - Common People
53 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 3
43 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
32 The Doors - The Crystal Ship 2
30 Pearl Jam - Alive
30 The Doors - L.A. Woman 1
Ronde 7 - Ladder 10:
57 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
33 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 2
30 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) 3
26 Pink Floyd - Comfortably Numb 1
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:42 uur
Ronde 7 - Ladder 9:
57 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
51 Pulp - Common People
44 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +1
35 The Doors - The Crystal Ship +3
32 The Doors - L.A. Woman +2
30 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
58 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
46 The Beach Boys - God Only Knows +2
37 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +4
36 Portishead - Glory Box +3
30 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
26 Pink Floyd - Comfortably Numb
Ronde 7 - Ladder 9:
57 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
51 Pulp - Common People
44 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +1
35 The Doors - The Crystal Ship +3
32 The Doors - L.A. Woman +2
30 Pearl Jam - Alive
Ronde 7 - Ladder 10:
58 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
46 The Beach Boys - God Only Knows +2
37 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) +4
36 Portishead - Glory Box +3
30 Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
26 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:45 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb het even nagekeken, maar er vielen 9 vrijgelote platen na ronde 2(a) al af, waarvan er zelfs 2 de ladder helemaal niet meer haalden.
Welke 2 waren dat dan?
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:45 uur
Onweerwolf schreef:
Zoals ik dus als schreef, daar behaal je dus veel weinig voordeel mee. Als je de luisterdruk wilt verminderen dan moet je dat doen door minder nominaties/meer nummers in de middenfase ladders/nummers vrijloten.
Ok, dank voor de toelichting!Zoals ik dus als schreef, daar behaal je dus veel weinig voordeel mee. Als je de luisterdruk wilt verminderen dan moet je dat doen door minder nominaties/meer nummers in de middenfase ladders/nummers vrijloten.
Onweerwolf schreef:
Die bewegelijkheid maakt dit ook wel een erg leuk spelletje - wat mij betreft reden om zoveel mogelijk af te zien van het vrijloten van nummers. Dan maar meer nummers in de middenfasen; als het goed is heeft iedereen die regelmatig meedoet die nummers dan al gehoord en zou het luisteren dus minder tijd moeten kosten dan in de beginfase.Ik heb het even nagekeken, maar er vielen 9 vrijgelote platen na ronde 2(a) al af, waarvan er zelfs 2 de ladder helemaal niet meer haalden.
* denotes required fields.