Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2013, 00:26 uur
En hier is dan het allerlaatste lijstje....beetje weinig tijd gehad om echt goed te zoeken helaas.
Gekozen voor 5 min of meer bekende nummers waarvan ik toch wel verwacht dat ze de lijst gaan halen en daaronder 5 keer minder bekend waarbij ongetwijfeld kansloos materiaal zit (zoals persoonlijk punk favorietje X-Ray Spex)
Daft Punk - Da Funk spotify:track:0MyY4WcN7DIfbSmp5yej5z
Kosheen - Hide U spotify:track:5k68G0l4XbYskcczLtgPLs
R.E.M. - World Leader Pretend spotify:track:4OdLXRwP5IxYGZjZ0rq4A5
Tom Waits - Jockey Full of Bourbon spotify:track:3eo72k87jxVY8zoRefxkpy
Vampire Weekend - A-Punk spotify:track:5dKBaysNJtfpyNTRa5lqDb
Françoiz Breut - La Certitude
Fatoumata Diawara - Clandestin spotify:track:4jvfzleLDS7kAcCzBurkQn
Piano Magic ft Brendan Perry - You Never Loved This City spotify:track:31lfdQWBb7acN8McUL5kRP
Richard Thompson - 1952 Vincent Black Lightning spotify:track:1KueOLeUZpaNRK2InckxVT
X-Ray Spex - Oh Bondage, Up Yours! spotify:track:428hMLlQIDJUzdz3dDpS81
Gekozen voor 5 min of meer bekende nummers waarvan ik toch wel verwacht dat ze de lijst gaan halen en daaronder 5 keer minder bekend waarbij ongetwijfeld kansloos materiaal zit (zoals persoonlijk punk favorietje X-Ray Spex)
Daft Punk - Da Funk spotify:track:0MyY4WcN7DIfbSmp5yej5z
Kosheen - Hide U spotify:track:5k68G0l4XbYskcczLtgPLs
R.E.M. - World Leader Pretend spotify:track:4OdLXRwP5IxYGZjZ0rq4A5
Tom Waits - Jockey Full of Bourbon spotify:track:3eo72k87jxVY8zoRefxkpy
Vampire Weekend - A-Punk spotify:track:5dKBaysNJtfpyNTRa5lqDb
Fatoumata Diawara - Clandestin spotify:track:4jvfzleLDS7kAcCzBurkQn
Piano Magic ft Brendan Perry - You Never Loved This City spotify:track:31lfdQWBb7acN8McUL5kRP
Richard Thompson - 1952 Vincent Black Lightning spotify:track:1KueOLeUZpaNRK2InckxVT
X-Ray Spex - Oh Bondage, Up Yours! spotify:track:428hMLlQIDJUzdz3dDpS81
0
geplaatst: 21 december 2013, 00:28 uur
El Ninjo schreef:

0
geplaatst: 21 december 2013, 00:30 uur
Ja, ik jat gewoon ongegeneerd jou nominatie uit de Alternatieve Top 152 

0
geplaatst: 21 december 2013, 00:31 uur
Some people think little girls should be seen and not heard. But I
BONDAGE UP YOURS!!!!!!!!!!!!!!

0
geplaatst: 21 december 2013, 00:38 uur
Mooi toch!.Ben benieuwd in hoeverre You Never loved This City het predikaat alternatief in de loop van de tijd weet kwijt te raken.
Ben wat dat betreft wel positief gestemd El Ninjo. 
0
geplaatst: 21 december 2013, 00:39 uur
stoepkrijt schreef:
Ik ben erg benieuwd welke klassiekers El Ninjo en Onweerwolf dit jaar uit de hoge hoed gaan toveren. Wanneer maken jullie dat bekend?
Als jullie nog advies willen hebben: Neem de winnaar van de laatste Alternatieve Top 152 mee (Brasstronaut - Bounce). Dit was mijn allerlaatste afvaller
Ik ben erg benieuwd welke klassiekers El Ninjo en Onweerwolf dit jaar uit de hoge hoed gaan toveren. Wanneer maken jullie dat bekend?
Als jullie nog advies willen hebben: Neem de winnaar van de laatste Alternatieve Top 152 mee (Brasstronaut - Bounce). Dit was mijn allerlaatste afvaller
Heel fijn ja, want die was ik zelf vergeten te nomineren. Heb hem destijds genomineerd voor de ALT152.
Ook de andere winnaar van de ALT152 trouwens, dus eigenlijk heb ik 12 nominaties zo.

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2013, 00:39 uur
Voorrondes:
[18] U2
[18] The Cure
[17] Neil Young
[18] David Bowie
[18] Bruce Springsteen
[18] Sigur Rós
[17] R.E.M.
[17] The National
[18] Nick Cave And The Bad Seeds
[17] The Rolling Stones
[18] U2
[18] The Cure
[17] Neil Young
[18] David Bowie
[18] Bruce Springsteen
[18] Sigur Rós
[17] R.E.M.
[17] The National
[18] Nick Cave And The Bad Seeds
[17] The Rolling Stones
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 00:43 uur
Onweerwolf schreef:
Voorrondes:
Voorrondes:
Is het hier ook mogelijk vooraf stemmen door te geven? Er zitten er een of twee bij waaraan ik wel deel wil nemen, maar ik zal in die dagen afwezig zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2013, 00:49 uur
Casartelli schreef:
Is het hier ook mogelijk vooraf stemmen door te geven? Er zitten er een of twee bij waaraan ik wel deel wil nemen, maar ik zal in die dagen afwezig zijn.
(quote)
Nou, wat mij betreft wel, maar...
Ik moet nog even kijken wanneer ik de voorrondes prepareer. Hopelijk uiterlijk maandag, maar als ik er niet aan toe kom wordt dat tijdens de Kerstdagen.
(eventueel kun je zelf via de regels in het overzichtstopic uitzoeken hoe de voorrondes er uit komen te zien)
Als de voorrondes er zijn kun je punten geven, maar dan bij deze het verzoek om dan even aan iemand anders te vragen of hij/zij die punten voor je wil geven. (als in: niet ik, want ik heb het echt te druk om daar ook nog rekening mee te houden).
0
geplaatst: 21 december 2013, 01:10 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is helaas lastig te veranderen omdat excel niet kan omgaan met aanhalingstekens in formules. Dat moet ik dus handmatig aanpassen als alles klaar is straks. Ik hoop dat ik het niet vergeet.
Ik denk dat we het ook wel overleven als hij als B 'p' B door het leven gaat hoor, moet ie maar niet zo'n lastige naam kiezen (quote)
Dat is helaas lastig te veranderen omdat excel niet kan omgaan met aanhalingstekens in formules. Dat moet ik dus handmatig aanpassen als alles klaar is straks. Ik hoop dat ik het niet vergeet.

En tof dat je Zappa nomineert

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2013, 01:25 uur
dynamo d schreef:
ik ben hier blij mee
Volgens mij was ik de eerste die op MuMe een album van Sammy Davis Jr. toevoegde vooral vanwege dit schitterend gezongen nummer.
YouTube - Sammy Davis Jnr "Mr Bojangles"
Live ook steengoed!
Deze overigens ook erg goed: YouTube - Sammy Davis Jr Baretta's theme
(quote)
ik ben hier blij mee
Volgens mij was ik de eerste die op MuMe een album van Sammy Davis Jr. toevoegde vooral vanwege dit schitterend gezongen nummer. YouTube - Sammy Davis Jnr "Mr Bojangles"
Live ook steengoed!
Deze overigens ook erg goed: YouTube - Sammy Davis Jr Baretta's theme
Die live versie is inderdaad ook erg fantastisch. Mooie artiest is het ook om te zien. Prachtige man.

0
geplaatst: 21 december 2013, 01:29 uur
Hm ja, blijkbaar uit mijn eigen lokale bestanden. Een gewone publieke versie vind ik niet meteen. Toch maar YouTube-linkje dan?
Archive - Noise
0
geplaatst: 21 december 2013, 01:43 uur
Sammy Davis, Jr. - Mr. Bojangles spotify:track:4mbgwRBuT7exsfii5uIMNO
Mr. Bojangles is zo'n klassieker die nog ontbreekt. Een van de mooiste vocale prestaties ooit.
Live ook steengoed
Mr. Bojangles is zo'n klassieker die nog ontbreekt. Een van de mooiste vocale prestaties ooit.
Live ook steengoed
Die liveversie opgenomen in Duitsland is werkelijk fenomenaal. Jammer dat in de R2 top2000 niet wordt gekozen voor die versie, dan had ik er geheid op gestemd. Singleversie mist net die dynamiek.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2013, 01:47 uur
Gelukkig mag je in de MuMeLadder elke mogelijke versie in de plaats denken van de toevallig genomineerde versie.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 10:38 uur
Onweerwolf schreef:
(eventueel kun je zelf via de regels in het overzichtstopic uitzoeken hoe de voorrondes er uit komen te zien)
Denk dat ik daar wel uitkom ja.
El Ninjo schreef:
Voorronde punten kunnen wel naar mij doorgestuurd worden.
Voorronde punten kunnen wel naar mij doorgestuurd worden.
Dank je, jij krijgt later vandaag een pm.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 11:02 uur
Ik zit nu even de voorrondeladders van de bands waar ik in geïnteresseerd ben bij elkaar te rapen. Bij een band als U2 is dat een wat vervelend karweitje omdat de bandnaam te kort is voor de zoekfunctie. Dus maar in het ontknopingstopic alle berichten van Onweerwolf geselecteerd en de zoekfunctie van de browser aangezet. Toen door alle reviewverzoeken heengescrolld. Duurt lang, duurt lang, duurt lang...
WTF, dit zijn de laagste vier U2-nummers in de lijst van dit jaar:
October (671)
Love Is Blindness (662)
I Still Haven't Found What I'm Looking For (500)
Sunday Bloody Sunday (437)
Andermaal ben ik blij dat we een zestiennummersquotum hebben.
WTF, dit zijn de laagste vier U2-nummers in de lijst van dit jaar:
October (671)
Love Is Blindness (662)
I Still Haven't Found What I'm Looking For (500)
Sunday Bloody Sunday (437)
Andermaal ben ik blij dat we een zestiennummersquotum hebben.
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:06 uur
De 8 klassiekers worden als volgt gekozen:
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Witte Trui 2013 die nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn.
De winnaar van de voorjaarseditie en de winnaar van de zomereditie van de Alternatieve Top 152 (voor zover ze nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn, dan schuiven we door naar de nummers 2)
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Anderstalige ladder finale die nog niet voorkomen in de MuMeLadder of genomineerd zijn.
Het hoogst genoteerde nummer uit de V500 van Orinoco Radio wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Het hoogst genoteerde nummer uit de Prehistorische Top 400 - 2013 wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Dat zou het volgende lijstje moeten opleveren:
The xx - Angels
The Boxer Rebellion - Flashing Red Light Means Go
Brasstronaut - Bounce
The Organ - Brother
Anderstalige Ladder #1 (wordt na de kerst bekend)
Anderstalige Ladder #2 (wordt na de kerst bekend)
Linkin Park - In The End
Etta James - At Last
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Witte Trui 2013 die nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn.
De winnaar van de voorjaarseditie en de winnaar van de zomereditie van de Alternatieve Top 152 (voor zover ze nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn, dan schuiven we door naar de nummers 2)
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Anderstalige ladder finale die nog niet voorkomen in de MuMeLadder of genomineerd zijn.
Het hoogst genoteerde nummer uit de V500 van Orinoco Radio wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Het hoogst genoteerde nummer uit de Prehistorische Top 400 - 2013 wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Dat zou het volgende lijstje moeten opleveren:
The xx - Angels
Brasstronaut - Bounce
The Organ - Brother
Anderstalige Ladder #1 (wordt na de kerst bekend)
Anderstalige Ladder #2 (wordt na de kerst bekend)
Linkin Park - In The End
Etta James - At Last
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:12 uur
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:17 uur
El Ninjo schreef:
Heb ik toch lekker 11 nominaties dit jaar

0
geplaatst: 21 december 2013, 11:32 uur
El Ninjo schreef:
Linkin Park - In The End
Mag ik je erop attenderen dat Fix You van Coldplay (de nummer 37 uit de V500) ook nog niet meedoet aan de Ladder?Het hoogst genoteerde nummer uit de V500 van Orinoco Radio wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Linkin Park - In The End
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:38 uur
Waarschijnlijk heeft hij The End van The Doors verkeerd geïnterpreteerd.
edit: Wat Casartelli hieronder zegt, klinkt me trouwens waarschijnlijker.
edit: Wat Casartelli hieronder zegt, klinkt me trouwens waarschijnlijker.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 11:38 uur
Fix You deed vorig jaar nog mee, maar heeft het toen niet gehaald. Ik dacht dat voor de Klassiekers ook een criterium was dat het nummer nog nooit meegedaan mocht hebben (of gold dat alleen voor het klassiekerlijstje van buiten de objectieve criteria?).
Linkin Park heeft in elk geval de afgelopen vier jaar helemaal niet meegedaan.
Linkin Park heeft in elk geval de afgelopen vier jaar helemaal niet meegedaan.
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:44 uur
Casartelli schreef:
Ik zit nu even de voorrondeladders van de bands waar ik in geïnteresseerd ben bij elkaar te rapen. Bij een band als U2 is dat een wat vervelend karweitje omdat de bandnaam te kort is voor de zoekfunctie. Dus maar in het ontknopingstopic alle berichten van Onweerwolf geselecteerd en de zoekfunctie van de browser aangezet. Toen door alle reviewverzoeken heengescrolld. Duurt lang, duurt lang, duurt lang...
Had dat even gezegd dan. Ik had het in enkele seconden voor je opgezocht. Ik zit nu even de voorrondeladders van de bands waar ik in geïnteresseerd ben bij elkaar te rapen. Bij een band als U2 is dat een wat vervelend karweitje omdat de bandnaam te kort is voor de zoekfunctie. Dus maar in het ontknopingstopic alle berichten van Onweerwolf geselecteerd en de zoekfunctie van de browser aangezet. Toen door alle reviewverzoeken heengescrolld. Duurt lang, duurt lang, duurt lang...

* denotes required fields.