Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 11:47 uur
El Ninjo schreef:
De 8 klassiekers worden als volgt gekozen:
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Witte Trui 2013 die nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn.
De winnaar van de voorjaarseditie en de winnaar van de zomereditie van de Alternatieve Top 152 (voor zover ze nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn, dan schuiven we door naar de nummers 2)
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Anderstalige ladder finale die nog niet voorkomen in de MuMeLadder of genomineerd zijn.
Het hoogst genoteerde nummer uit de V500 van Orinoco Radio wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Het hoogst genoteerde nummer uit de Prehistorische Top 400 - 2013 wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Dat zou het volgende lijstje moeten opleveren:
The xx - Angels
The Boxer Rebellion - Flashing Red Light Means Go
Brasstronaut - Bounce
The Organ - Brother
Anderstalige Ladder #1 (wordt na de kerst bekend)
Anderstalige Ladder #2 (wordt na de kerst bekend)
Linkin Park - In The End
Etta James - At Last
De 8 klassiekers worden als volgt gekozen:
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Witte Trui 2013 die nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn.
De winnaar van de voorjaarseditie en de winnaar van de zomereditie van de Alternatieve Top 152 (voor zover ze nog niet voorkomen in de MuMeLadder en nog niet genomineerd zijn, dan schuiven we door naar de nummers 2)
De 2 hoogst genoteerde nummers uit de Anderstalige ladder finale die nog niet voorkomen in de MuMeLadder of genomineerd zijn.
Het hoogst genoteerde nummer uit de V500 van Orinoco Radio wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Het hoogst genoteerde nummer uit de Prehistorische Top 400 - 2013 wat nog niet voorkomt in de MuMeLadder en nog niet genomineerd is.
Dat zou het volgende lijstje moeten opleveren:
The xx - Angels
The Boxer Rebellion - Flashing Red Light Means Go
Brasstronaut - Bounce
The Organ - Brother
Anderstalige Ladder #1 (wordt na de kerst bekend)
Anderstalige Ladder #2 (wordt na de kerst bekend)
Linkin Park - In The End
Etta James - At Last
Prima en vooral erg mooie objectieve totstandkoming van de laatste 8 nummers. Ik ben verheugd dat er ook aandacht is voor de anderstalige ladder en de Prehistorische ladder. Mooi werk.
0
geplaatst: 21 december 2013, 12:05 uur
Hier de finale-post van de anderstalige ladder:
Muziek >> Muziekgames >> De anderstalige ladder (GROTE FINALE)
Muziek >> Muziekgames >> De anderstalige ladder (GROTE FINALE)
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2013, 14:51 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Mag ik je erop attenderen dat Fix You van Coldplay (de nummer 37 uit de V500) ook nog niet meedoet aan de Ladder? Fix You heeft er in 2011 en 2012 ingestaan, die gaan we natuurlijk niet opnieuw nomineren als klassieker.
0
geplaatst: 21 december 2013, 15:31 uur
Onweerwolf schreef:
Fix You heeft er in 2011 en 2012 ingestaan, die gaan we natuurlijk niet opnieuw nomineren als klassieker.
Fair enough. (quote)
Fix You heeft er in 2011 en 2012 ingestaan, die gaan we natuurlijk niet opnieuw nomineren als klassieker.

0
geplaatst: 21 december 2013, 17:04 uur
In The End nog nooit in de ladder ??? !!! Dat moet ook maar eens snel veranderen.
0
geplaatst: 21 december 2013, 17:07 uur
Het enige nummer van LP dat er enigszins mee door kan, maar laddermateriaal is het nou ook weer niet. Maar als er maar genoeg 00s kids meedoen haalt ie het vast wel. 

0
geplaatst: 21 december 2013, 17:07 uur
Gebruiker43757 schreef:
In The End nog nooit in de ladder ??? !!! Dat moet ook maar eens snel veranderen.
Ja, daar mag inderdaad verandering in komen. Linkin Park is wereldwijd ontzettend populair (ik geloof niet dat er een band bestaat met meer likes op Facebook), maar op deze site is daar weinig van te merken. Jammer.In The End nog nooit in de ladder ??? !!! Dat moet ook maar eens snel veranderen.
0
geplaatst: 21 december 2013, 17:22 uur
Ik denk niet dat Linkin Park een grote kans maakt. De rest van het klassiekerlijstje is wel leuk 

0
geplaatst: 21 december 2013, 17:53 uur
In the End krijgt zeker punten van mij.
Beste nummer van Linkin Park vind ik nog altijd Numb/Encore met Jay-Z, die zou denk ik nog meer kans maken
Beste nummer van Linkin Park vind ik nog altijd Numb/Encore met Jay-Z, die zou denk ik nog meer kans maken
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2013, 17:59 uur
Linkin Park is niet voor niets hoog in de V500 geëindigd, met volgens mij best een aantal deelnemers die hier ook meedoen. In the End zou bij mij in een mindere ladder ook wel wat puntjes krijgen, denk ik.
0
geplaatst: 21 december 2013, 18:16 uur
Vreemd dat The Organ met Brother niet meer deelnam aan de MusicMeterLadder.Destijds dit nummer genomineerd en deed het niet onaardig volgens mij. 

0
geplaatst: 21 december 2013, 19:03 uur
Casartelli schreef:
Linkin Park is niet voor niets hoog in de V500 geëindigd, met volgens mij best een aantal deelnemers die hier ook meedoen. In the End zou bij mij in een mindere ladder ook wel wat puntjes krijgen, denk ik.
Hier ook hoor. Prima hit.
0
geplaatst: 22 december 2013, 01:48 uur
the viking schreef:
Vreemd dat The Organ met Brother niet meer deelnam aan de MusicMeterLadder.Destijds dit nummer genomineerd en deed het niet onaardig volgens mij.
Ik heb het ook leren kennen via de MuMeLadder en daarna genomineerd voor de ALT152. Misschien moet het dan toch worden vervangen worden voor een andere klassieker, net als Fix You van Coldplay?
Maar dat is aan de organisatie verder. Het kan ook zijn dat het het nummer de lijst uiteindelijk nooit gehaald heeft.
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:28 uur
Even een vraag aan Onweerwolf; Is het nog mogelijk om een van mijn nominaties te vervangen?
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2013, 12:48 uur
The Organ staat er inderdaad al in, dus die kan vervangen worden. Wie weet wat dan het volgende nummer is dat in aanmerking komt?
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2013, 12:49 uur
thelion schreef:
Even een vraag aan Onweerwolf; Is het nog mogelijk om een van mijn nominaties te vervangen?
Ja, maar dan wel graag nu als het kan.
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:51 uur
Onweerwolf schreef:
The Organ staat er inderdaad al in, dus die kan vervangen worden. Wie weet wat dan het volgende nummer is dat in aanmerking komt?
To the Sea van Mint Julep!The Organ staat er inderdaad al in, dus die kan vervangen worden. Wie weet wat dan het volgende nummer is dat in aanmerking komt?

0
geplaatst: 22 december 2013, 12:53 uur
Onweerwolf ik wil
Jamie Cullum - The Same Things spotify:track:7DBzJMXlSDCLJwdZq7oSyt
vervangen door
Robertra Flack & Donny Hathaway - You've Got a Friend spotify:track:5UHpNbocPg0TdGOkf6QX8Z
Mijn dank is groot
Jamie Cullum - The Same Things spotify:track:7DBzJMXlSDCLJwdZq7oSyt
vervangen door
Robertra Flack & Donny Hathaway - You've Got a Friend spotify:track:5UHpNbocPg0TdGOkf6QX8Z
Mijn dank is groot
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:53 uur
Uhm, ja...
De nummer 2 van de voorjaarseditie was Valravn - Kroppar. Ook een hele mooie.
De nummer 2 van de voorjaarseditie was Valravn - Kroppar. Ook een hele mooie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2013, 12:54 uur
stoepkrijt schreef:
De nummer 2 van de voorjaarseditie was Valravn - Kroppar. ook een hele mooie.
(quote)
Uhm, ja...De nummer 2 van de voorjaarseditie was Valravn - Kroppar. ook een hele mooie.
Valravn it is then.

0
geplaatst: 22 december 2013, 12:55 uur
MA en KB stonden allebei ruim in mijn rechterrijtje, dus niet te klagen vanochtend.
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:55 uur
Onweerwolf schreef:
In die editie werd Valravn - Kroppar tweede. Maar misschien zit die nog in de anderstalige?

Top 5 was:
01 The Organ - Brother
02 Valravn - Kroppar
03 Kim Doo Soo - Bohemian
04 Skywatchers - Dead Flowers
05 Dark Dark Dark - Daydreaming
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:57 uur
Lukas schreef:
MA en KB stonden allebei ruim in mijn rechterrijtje, dus niet te klagen vanochtend.
Heb jij je finalelijstje voor 2014 al ingestuurd? MA en KB stonden allebei ruim in mijn rechterrijtje, dus niet te klagen vanochtend.

0
geplaatst: 22 december 2013, 12:58 uur
Ja

Nee, oeps, verkeerde topic. Dat krijg je op zo'n telefoonschermpje...
0
geplaatst: 22 december 2013, 13:01 uur
Valravn zit trouwens inderdaad in de finale van de anderstalige ladder.
0
geplaatst: 22 december 2013, 18:03 uur
En zal daar zeker hoog gaan eindigen. Maar goed, dat in ieder geval zeker is, dat Kroppar mee gaat doen.
* denotes required fields.