Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 17 juli 2015, 12:01 uur
17/juli - dynamo d (The Waterboys)
24/juli - Johnny Marr (Placebo)
31/juli - ArthurDZ (Tom Waits)
7/aug- arcade monkeys (Elliott Smith)
14/aug - De-noir (The National)
21/aug - dynamo d (Bee Gees)
28/aug - Arno (Manic Street Preachers)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
11/Sep - Kees-Jan (Emmylou Harris)
18/Sep - Telamon (Belle and Sebastian)
25/Sep - zaaf (David Sylvian / Japan)
2/Okt - Telamon (The Feelies)
9/Okt - Johnny Marr (dEUS)
16/Okt - ArthurDZ (The Replacements)
23/Okt - luigifort (Cocteau Twins)
30/Okt - Rudi S (Siouxsie and the Banshees)
06/Nov- west (James Brown)
13/Nov- Scientist (Joanna!)
20/Nov- dazzler (XTC)
27/Nov - dynamo d (Rammstein)
4/Dec - VladTheImpaler (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)
11/Dec- Misterfool(Brian Eno)
18/Dec - Laxus11 (Elvis Presley)
25-Dec - Rudi S (Vic Chesnutt)
1-jan - ArthurDZ (Sonic Youth)
8-jan Telamon (Madrugada)
15-jan Dungeon (The Beach Boys)
22-jan herman (Beastie Boys)
29-jan johan de witt (Patti Smith)
5- feb Laxus11 (AC/DC)
12-feb dumb_helicopter (Queens of the Stone Age)
19-feb - ArthurDZ (N.W.A.)
26-feb - Edgar18 (Sam Cooke of Bill Withers)
4-maart - herman (Sly & The Family Stone)
11-maart - dazzler (The J. Geils Band)
18-maart - west (Prince)
25-maart - dynamo d (Duran Duran)
1-apfil (geen grap) - vigil (Pet Shop Boys)
8 - April - Laxus11 (Bob Dylan)
15-april - dynamo d (Earth & Fire)
22- april -Telamon (Creedende Clearwarer Revival)
29-april- Misterfool(Van der Graaf Generator)
6 mei
13 mei
20-mei - Edgar18 (Nick Drake)
27-mei - Rudi S (Pulp)
3-juni -
24/juli - Johnny Marr (Placebo)
31/juli - ArthurDZ (Tom Waits)
7/aug- arcade monkeys (Elliott Smith)
14/aug - De-noir (The National)
21/aug - dynamo d (Bee Gees)
28/aug - Arno (Manic Street Preachers)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
11/Sep - Kees-Jan (Emmylou Harris)
18/Sep - Telamon (Belle and Sebastian)
25/Sep - zaaf (David Sylvian / Japan)
2/Okt - Telamon (The Feelies)
9/Okt - Johnny Marr (dEUS)
16/Okt - ArthurDZ (The Replacements)
23/Okt - luigifort (Cocteau Twins)
30/Okt - Rudi S (Siouxsie and the Banshees)
06/Nov- west (James Brown)
13/Nov- Scientist (Joanna!)
20/Nov- dazzler (XTC)
27/Nov - dynamo d (Rammstein)
4/Dec - VladTheImpaler (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)
11/Dec- Misterfool(Brian Eno)
18/Dec - Laxus11 (Elvis Presley)
25-Dec - Rudi S (Vic Chesnutt)
1-jan - ArthurDZ (Sonic Youth)
8-jan Telamon (Madrugada)
15-jan Dungeon (The Beach Boys)
22-jan herman (Beastie Boys)
29-jan johan de witt (Patti Smith)
5- feb Laxus11 (AC/DC)
12-feb dumb_helicopter (Queens of the Stone Age)
4-maart - herman (Sly & The Family Stone)
11-maart - dazzler (The J. Geils Band)
18-maart - west (Prince)
25-maart - dynamo d (Duran Duran)
1-apfil (geen grap) - vigil (Pet Shop Boys)
8 - April - Laxus11 (Bob Dylan)
15-april - dynamo d (Earth & Fire)
22- april -Telamon (Creedende Clearwarer Revival)
29-april- Misterfool(Van der Graaf Generator)
6 mei
13 mei
27-mei - Rudi S (Pulp)
3-juni -
0
geplaatst: 17 juli 2015, 14:20 uur
Als het om Eloy gaat is mijn eerste associatie niet eens dat aparte (understatement!) Duitse steenkoolengels. Nee ik denk aan vintage keyboards, lekker veel roto-toms en een moddervette Gibson Thunderbird.
Mijn nummer 1 heeft iets mystieks wat ik bijna ongrijpbaar vind, maar bijzonder sfeervol. Kort daarachter The Sun Song wat gewoon zo ontzettend lekker is. Ook Poseidons Creation is van wereldklasse (als eigenlijk het complete Ocean album). De rest volgt op gepaste afstand.
Mooi dat deze geweldige band weer eens wat verdiende aandacht krijgt.
Master of Sensation mis ik hier helaas.
1. Atlantis' Agony at June 5th - 8498, 13 P.M. Gregorian Earthtime
2. The Sun-Song *
3. Poseidon's Creation
4. The Apocalypse
5. Illuminations
6. Le Réveil du Soleil / The Dawn *
7. Mysterious Monolith
8. Pilot to Paradise *
9. Through a Somber Galaxy
10. Metromania
Mijn nummer 1 heeft iets mystieks wat ik bijna ongrijpbaar vind, maar bijzonder sfeervol. Kort daarachter The Sun Song wat gewoon zo ontzettend lekker is. Ook Poseidons Creation is van wereldklasse (als eigenlijk het complete Ocean album). De rest volgt op gepaste afstand.
Mooi dat deze geweldige band weer eens wat verdiende aandacht krijgt.
Master of Sensation mis ik hier helaas.
1. Atlantis' Agony at June 5th - 8498, 13 P.M. Gregorian Earthtime
2. The Sun-Song *
3. Poseidon's Creation
4. The Apocalypse
5. Illuminations
6. Le Réveil du Soleil / The Dawn *
7. Mysterious Monolith
8. Pilot to Paradise *
9. Through a Somber Galaxy
10. Metromania
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 juli 2015, 19:43 uur
Komt er nog een uitslag, of komt er een andere band?
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 20:31 uur
GREATEST HITS OF ELOY!
Je leest van links naar rechts: positie, aantal punten, aantal lijstjes en hoogste positie...
20 (0) (0) (-) At the Gates of Dawn *
19 (4) (2) (8) Child Migration
18 (7) (2) (5) Illuminations
17 (8) (2) (6) Magic Mirrors *
16 (9) (4) (8) Pilot to Paradise *
15 (10) (4) (7) Time to Turn *
14 (13) (3) (3) Mutiny
13 (18) (3) (1) Atlantis' Agony at June 5th - 8498, 13 P.M. Gregorian Earthtime - nummer 1 van uffing
12 (21) (4) (1) Heartbeat * - nummer 1 van Jester
11 (22) (5) (4) Mysterious Monolith
Een echte liefhebberseditie. Negen deelnemers in de nominatieronde, negen deelnemers in de finale. Een heel nette score voor een band waar het bekendste album net boven de 50 stemmen scoort.
Je leest van links naar rechts: positie, aantal punten, aantal lijstjes en hoogste positie...
20 (0) (0) (-) At the Gates of Dawn *
19 (4) (2) (8) Child Migration
18 (7) (2) (5) Illuminations
17 (8) (2) (6) Magic Mirrors *
16 (9) (4) (8) Pilot to Paradise *
15 (10) (4) (7) Time to Turn *
14 (13) (3) (3) Mutiny
13 (18) (3) (1) Atlantis' Agony at June 5th - 8498, 13 P.M. Gregorian Earthtime - nummer 1 van uffing
12 (21) (4) (1) Heartbeat * - nummer 1 van Jester
11 (22) (5) (4) Mysterious Monolith
Een echte liefhebberseditie. Negen deelnemers in de nominatieronde, negen deelnemers in de finale. Een heel nette score voor een band waar het bekendste album net boven de 50 stemmen scoort.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 20:39 uur
10 (23) (4) (3) Sphinx *
De hoogste van de 3 Planets-nummers. Startlijstnummer Mysterious Monolith bleef slechts één puntje van de toptien verwijderd, maar nominatievrucht At the Gates of Dawn bleef als enige geheel puntloos.
Casartelli schreef:
Planets komt over het algemeen bij mij nogal tekort naast Time to Turn, maar de laatste twee nummers van dat album maken erg veel goed.
Planets komt over het algemeen bij mij nogal tekort naast Time to Turn, maar de laatste twee nummers van dat album maken erg veel goed.
Ozric Spacefolk schreef:
Ik begon met het ontdekken van Eloy bij Planets. En Sphinx is zo'n beetje de beste track van die plaat. Heerlijk mysterieus, en in plaats van gitaar veel aandacht voor de synths van Hannes en Hannes. Prachtig gedrumd door Jim McGillivray.
Ik begon met het ontdekken van Eloy bij Planets. En Sphinx is zo'n beetje de beste track van die plaat. Heerlijk mysterieus, en in plaats van gitaar veel aandacht voor de synths van Hannes en Hannes. Prachtig gedrumd door Jim McGillivray.
De hoogste van de 3 Planets-nummers. Startlijstnummer Mysterious Monolith bleef slechts één puntje van de toptien verwijderd, maar nominatievrucht At the Gates of Dawn bleef als enige geheel puntloos.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 20:50 uur
9 (26) (4) (4) Land of No Body
Na het wegstemmen van Up and Down bleef er één nummer van Inside over. Dat is ook meteen het oudste én het langste nummer in deze lijst.
Ozric Spacefolk schreef:
Een epic uit hun beginperiode. Nog veel orgel, gitaar en Tull-achtige zang. De twee platen Inside en Floating mogen er zeker zijn. Eloy is hier erg anders, meer hardrock dan spacerock/symfo. Beetje rommelig en psychedelisch, maar dat mag best in 1973. (Mirage van Camel moest nog uitkomen!!).
Een epic uit hun beginperiode. Nog veel orgel, gitaar en Tull-achtige zang. De twee platen Inside en Floating mogen er zeker zijn. Eloy is hier erg anders, meer hardrock dan spacerock/symfo. Beetje rommelig en psychedelisch, maar dat mag best in 1973. (Mirage van Camel moest nog uitkomen!!).
Casartelli schreef:
Met het bereiken van de jaren des onderscheids ga je bij Land of No Body wel wat kritischer naar zaken als compositie en verfijning kijken. Toch blijft het een heerlijke hammondstamper.
Met het bereiken van de jaren des onderscheids ga je bij Land of No Body wel wat kritischer naar zaken als compositie en verfijning kijken. Toch blijft het een heerlijke hammondstamper.
Na het wegstemmen van Up and Down bleef er één nummer van Inside over. Dat is ook meteen het oudste én het langste nummer in deze lijst.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 20:54 uur
8 (27) (6) (2) The Sun-Song *
Over het ontbreken van Dawn in de startlijst was enige opschudding en de deelnemers hebben hun gelijk gehaald: twee nummers in de finale en op 8 staat slechts de laagste van de twee.
uffing schreef:
Als het om Eloy gaat is mijn eerste associatie niet eens dat aparte (understatement!) Duitse steenkoolengels. Nee ik denk aan vintage keyboards, lekker veel roto-toms en een moddervette Gibson Thunderbird. Mijn nummer 1 heeft iets mystieks wat ik bijna ongrijpbaar vind, maar bijzonder sfeervol. Kort daarachter The Sun Song wat gewoon zo ontzettend lekker is.
Als het om Eloy gaat is mijn eerste associatie niet eens dat aparte (understatement!) Duitse steenkoolengels. Nee ik denk aan vintage keyboards, lekker veel roto-toms en een moddervette Gibson Thunderbird. Mijn nummer 1 heeft iets mystieks wat ik bijna ongrijpbaar vind, maar bijzonder sfeervol. Kort daarachter The Sun Song wat gewoon zo ontzettend lekker is.
Ozric Spacefolk schreef:
Ik twijdelde of ik deze in mijn lijst zou opnemen. Ik vind het niet de sterkste song van Dawn. Maar om Dawn nu over te slaan, gaat mij te ver. Dus bij deze.
Ik twijdelde of ik deze in mijn lijst zou opnemen. Ik vind het niet de sterkste song van Dawn. Maar om Dawn nu over te slaan, gaat mij te ver. Dus bij deze.
Over het ontbreken van Dawn in de startlijst was enige opschudding en de deelnemers hebben hun gelijk gehaald: twee nummers in de finale en op 8 staat slechts de laagste van de twee.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 20:57 uur
7 (31) (5) (1) Follow the Light - nummer 1 van vigil
Metromania wordt over het algemeen wat minder tot de favorieten gerekend dan ouder werk, maar daar is in deze Greatest Hits-editie weinig van te merken, want we hebben zo nog een tweede nummer tegoed.
vigil schreef:
Een prima bandje welke best wat meer aandacht van naastgetekende zou moeten krijgen. Door deze Greatest Hits (eeh wattu?) editie heb ik in ieder geval weer het nodige via youtube opgezocht voor herbeluistering en zelfs ook 2 albums volledig zijn werk laten doen.
Een prima bandje welke best wat meer aandacht van naastgetekende zou moeten krijgen. Door deze Greatest Hits (eeh wattu?) editie heb ik in ieder geval weer het nodige via youtube opgezocht voor herbeluistering en zelfs ook 2 albums volledig zijn werk laten doen.
Casartelli schreef:
Tja, ik ben nu eenmaal een sucker voor die typische jaren '80 sound. Deze ietwat logge rocker van Metromania is in de basis al erg lekker, maar die laatste twee minuten zijn echt de zevende hemel.
Tja, ik ben nu eenmaal een sucker voor die typische jaren '80 sound. Deze ietwat logge rocker van Metromania is in de basis al erg lekker, maar die laatste twee minuten zijn echt de zevende hemel.
Metromania wordt over het algemeen wat minder tot de favorieten gerekend dan ouder werk, maar daar is in deze Greatest Hits-editie weinig van te merken, want we hebben zo nog een tweede nummer tegoed.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:02 uur
6 (31) (8) (3) Metromania
Dat andere Metromania-nummer had eveneens 31 punten. Wel staat het in 8 i.p.v. 5 lijstjes, een aantal dat slechts door één ander nummer geëvenaard danwel verbeterd wordt.
Naast het debuut ontbreekt ook de toch niet misselijke vroeg-psychedelische klassieker Floating geheel in de finale. Power and the Passion levert de nummer 14, Colours de nummers 18 en 19 en Performance de nummer 12. De post-Metromania-albums hadden gezamenlijk nog twee nummers in de startlijst, maar kwamen er uiteindelijk helemaal niet meer aan te pas.
Casartelli schreef:
Het Eloy-sausje wordt dit keer over een soort electropop gegoten. Met gemak het meest swingende nummer uit deze toptien...
Het Eloy-sausje wordt dit keer over een soort electropop gegoten. Met gemak het meest swingende nummer uit deze toptien...
Ozric Spacefolk schreef:
Metromania is een moeilijke plaat, met veel, heel veel synths. Op de titeltrack worden echt alle registers opengetrokken. Op de drums van Fritz Randow na, lijkt wel alles plastic aan deze song. Maar het werkt, en hoe! Deze song doet me wat denken aan Eddie Jobson/Zinc. In elk geval sluiten de plaathoes van de lp (Rodney Matthews) en de muziek van deze song perfect op elkaar aan. Die gekke alien met die gekke gitaarsynth had deze song zo ingespeeld kunnen hebben.
Metromania is een moeilijke plaat, met veel, heel veel synths. Op de titeltrack worden echt alle registers opengetrokken. Op de drums van Fritz Randow na, lijkt wel alles plastic aan deze song. Maar het werkt, en hoe! Deze song doet me wat denken aan Eddie Jobson/Zinc. In elk geval sluiten de plaathoes van de lp (Rodney Matthews) en de muziek van deze song perfect op elkaar aan. Die gekke alien met die gekke gitaarsynth had deze song zo ingespeeld kunnen hebben.
Dat andere Metromania-nummer had eveneens 31 punten. Wel staat het in 8 i.p.v. 5 lijstjes, een aantal dat slechts door één ander nummer geëvenaard danwel verbeterd wordt.
Naast het debuut ontbreekt ook de toch niet misselijke vroeg-psychedelische klassieker Floating geheel in de finale. Power and the Passion levert de nummer 14, Colours de nummers 18 en 19 en Performance de nummer 12. De post-Metromania-albums hadden gezamenlijk nog twee nummers in de startlijst, maar kwamen er uiteindelijk helemaal niet meer aan te pas.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:06 uur
5 (34) (5) (1) Through a Somber Galaxy - nummer 1 van freitzen
Op grond van de albumstatistieken zou je het niet meteen verwachten, maar Time to Turn levert liefst 4 nummers in de finale. Magic Mirrors (17) en het titelnummer (15) braken niet al te veel potten, maar als je in ruil daarvoor twee topvijfnoteringen krijgt, heb je als album niet al te veel te klagen, voor zover albums al klagen.
freitzen schreef:
Al met al een zeer fijn bandje dat mijn artiesten top 10 waarschijnlijk wel zal halen. De eerste vijf nummers van bovenstaande lijst zitten allemaal zeer dicht bij elkaar. Dat heerlijke basloopje in Through a Somber Galaxy, de uitstekende opbouw in Poseidon's Creation met al dat fraaie Engels, de drumpartijen die door je speakers vliegen in het magistrale eerste deel van End of an Odyssey... ja, deze band heeft heel veel moois gemaakt.
Al met al een zeer fijn bandje dat mijn artiesten top 10 waarschijnlijk wel zal halen. De eerste vijf nummers van bovenstaande lijst zitten allemaal zeer dicht bij elkaar. Dat heerlijke basloopje in Through a Somber Galaxy, de uitstekende opbouw in Poseidon's Creation met al dat fraaie Engels, de drumpartijen die door je speakers vliegen in het magistrale eerste deel van End of an Odyssey... ja, deze band heeft heel veel moois gemaakt.
Op grond van de albumstatistieken zou je het niet meteen verwachten, maar Time to Turn levert liefst 4 nummers in de finale. Magic Mirrors (17) en het titelnummer (15) braken niet al te veel potten, maar als je in ruil daarvoor twee topvijfnoteringen krijgt, heb je als album niet al te veel te klagen, voor zover albums al klagen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:09 uur
4 (35) (6) (2) Le Réveil du Soleil / The Dawn *
Het tweede Dawn-nummer behaalt een vierde plaats en is daarmee ook meteen de hoogste nominatie. Het aantal nummers uit de nominatieronde was met 8 sowieso behoorlijk hoog.
Brunniepoo schreef:
Fijn bandje. Niet echt voorkeur voor een bepaalde periode, hoewel deze top10 toch wel neigt naar de jaren '70.
Fijn bandje. Niet echt voorkeur voor een bepaalde periode, hoewel deze top10 toch wel neigt naar de jaren '70.
Het tweede Dawn-nummer behaalt een vierde plaats en is daarmee ook meteen de hoogste nominatie. Het aantal nummers uit de nominatieronde was met 8 sowieso behoorlijk hoog.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:13 uur
3 (44) (7) (1) The Apocalypse - nummer 1 van Brunniepoo en Ozric Spacefolk
Ja, dat podium springt er best uit: een gat van 9 punten met de nummer 4. Nominatie Pilot to Paradise bleef op een 16e plek steken, maar The Apocalypse behaalt een score die de meeste mensen hem waarschijnlijk ook wel toedichtten.
Ozric Spacefolk schreef:
Dit nummer is voor mij de top van Eloy. Het intro is subliem, en als dan dat orgeltje en die bas er in komen, en daarna de gitaarsolo. Waanzinnig gewoon. Ook de vrouwen (engelen) zang tegen het eind is weergaloos en dan is het nog niet over, want dan volgt nog een 3 minuten durende synth-extravaganza. Ik zie Pink Floyd het ze niet na doen.
Dit nummer is voor mij de top van Eloy. Het intro is subliem, en als dan dat orgeltje en die bas er in komen, en daarna de gitaarsolo. Waanzinnig gewoon. Ook de vrouwen (engelen) zang tegen het eind is weergaloos en dan is het nog niet over, want dan volgt nog een 3 minuten durende synth-extravaganza. Ik zie Pink Floyd het ze niet na doen.
Casartelli schreef:
Eloy excelleert in finales en hun antwoord op Echoes is in dat opzicht toch wel hun finest hour. Een vijfde plek omdat de ruim tien minuten aanloop daarheen toch wat minder overtuigen.
Eloy excelleert in finales en hun antwoord op Echoes is in dat opzicht toch wel hun finest hour. Een vijfde plek omdat de ruim tien minuten aanloop daarheen toch wat minder overtuigen.
Ja, dat podium springt er best uit: een gat van 9 punten met de nummer 4. Nominatie Pilot to Paradise bleef op een 16e plek steken, maar The Apocalypse behaalt een score die de meeste mensen hem waarschijnlijk ook wel toedichtten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:16 uur
2 (58) (7) (1) End of an Odyssey - nummer 1 van Misterfool
Over gaten gesproken! 14 punten scheiden de hoogste Time to Turn-notering van The Apocalypse. Beide nummers werden zeven keer genoemd, maar End of an Odyssey gemiddeld duidelijk wat hoger. Een breed gedragen en goed gewaardeerd nummer derhalve, maar toch vermoed ik dat ik niet de enige ben voor wie de 2e plaats toch wel een beetje als een verrassing komt.
Ozric Spacefolk schreef:
Een langere track uit hun latere dagen. Ook hier weer veel aandacht voor de synths. Op deze track speelt Fritz Randow weer drums, en doet dat met verve. Ik ken geen song van wie dan ook, waar de synths zo goed klinken als in deze song.
Een langere track uit hun latere dagen. Ook hier weer veel aandacht voor de synths. Op deze track speelt Fritz Randow weer drums, en doet dat met verve. Ik ken geen song van wie dan ook, waar de synths zo goed klinken als in deze song.
Jester schreef:
Alweer zo'n mooi en lang intro!
Alweer zo'n mooi en lang intro!
Over gaten gesproken! 14 punten scheiden de hoogste Time to Turn-notering van The Apocalypse. Beide nummers werden zeven keer genoemd, maar End of an Odyssey gemiddeld duidelijk wat hoger. Een breed gedragen en goed gewaardeerd nummer derhalve, maar toch vermoed ik dat ik niet de enige ben voor wie de 2e plaats toch wel een beetje als een verrassing komt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:19 uur
1 (74) (9) (1) Poseidon's Creation - nummer 1 van Casartelli en Salvadore
Over gaten gesproken! De nummer 1 die vermoedelijk een stuk minder als een verrassing komt dan de nummer 2 (hij werd niet voor niets als enige ook in alle lijstjes genoemd), laat laatstgenoemde nog eens 16 punten achter zich. Het lange slotnummer van Ocean moest genoegen nemen met een 13e plaats, maar Poseidon's Creation gaat er 'gewoon' met het goud vandoor.
Casartelli schreef:
Van het lange intro tot de toetsenwendingen in de tweede helft over de volle lengte domweg hun meest volmaakte nummer.
Van het lange intro tot de toetsenwendingen in de tweede helft over de volle lengte domweg hun meest volmaakte nummer.
Ozric Spacefolk schreef:
Het andere lange nummer. Een favoriet van bijna alle Eloy-fans. Licht Pink Floyd-plagiaat in het begin, maar de donderende drums van Rosenthal maakt van de vergelijking al snel een eind. Dit nummer is in drie stukken in elkaar gezet, met in het midden een mythologische verhandeling, waar ik altijd met plezier naar luister. Matze is echt op dreef in deze song.
Het andere lange nummer. Een favoriet van bijna alle Eloy-fans. Licht Pink Floyd-plagiaat in het begin, maar de donderende drums van Rosenthal maakt van de vergelijking al snel een eind. Dit nummer is in drie stukken in elkaar gezet, met in het midden een mythologische verhandeling, waar ik altijd met plezier naar luister. Matze is echt op dreef in deze song.
Over gaten gesproken! De nummer 1 die vermoedelijk een stuk minder als een verrassing komt dan de nummer 2 (hij werd niet voor niets als enige ook in alle lijstjes genoemd), laat laatstgenoemde nog eens 16 punten achter zich. Het lange slotnummer van Ocean moest genoegen nemen met een 13e plaats, maar Poseidon's Creation gaat er 'gewoon' met het goud vandoor.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 21:24 uur
Ik dank alle negen liefhebbers voor hun deelname, geef het estafettestokje over aan Han en zijn Waterjongens en plaats mezelf weer achteraan (of nouja: bijna achteraan de rij). Proactief als ik ben tag ik ook de volgende organisator maar vast even.
17-jul - dynamo d (The Waterboys)
24-jul - Johnny Marr (Placebo)
31-jul - ArthurDZ (Tom Waits)
07-aug - arcade monkeys (Elliott Smith)
14-aug - De-noir (The National)
21-aug - dynamo d (Bee Gees)
28-aug - Arno (Manic Street Preachers)
04-sep - Laxus11 (Queen)
11-sep - Kees-Jan (Emmylou Harris)
18-sep - Telamon (Belle and Sebastian)
25-sep - zaaf (David Sylvian / Japan)
02-okt - Telamon (The Feelies)
09-okt - Johnny Marr (dEUS)
16-okt - ArthurDZ (The Replacements)
23-okt - luigifort (Cocteau Twins)
30-okt - Rudi S (Siouxsie and the Banshees)
06-Nov - west (James Brown)
13-Nov - Scientist (Joanna!)
20-Nov - dazzler (XTC)
27-Nov - dynamo d (Rammstein)
04-dec - VladTheImpaler (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)
11-dec - Misterfool(Brian Eno)
18-dec - Laxus11 (Elvis Presley)
25-dec - Rudi S (Vic Chesnutt)
01-jan - ArthurDZ (Sonic Youth)
08-jan - Telamon (Madrugada)
15-jan - Dungeon (The Beach Boys)
22-jan - herman (Beastie Boys)
29-jan - johan de witt (Patti Smith)
05-feb - Laxus11 (AC/DC)
12-feb - dumb_helicopter (Queens of the Stone Age)
04-mrt - herman (Sly & The Family Stone)
11-mrt - dazzler (The J. Geils Band)
18-mrt - west (Prince)
25-mrt - dynamo d (Duran Duran)
01-apr - vigil (Pet Shop Boys)
08-apr - Laxus11 (Bob Dylan)
15-apr - dynamo d (Earth & Fire)
22-apr - Telamon (Creedende Clearwarer Revival)
29-apr - Misterfool (Van der Graaf Generator)
06-mei - Casartelli (Anathema)
13-mei -
27-mei - Rudi S (Pulp)
03-jun -
17-jul - dynamo d (The Waterboys)
24-jul - Johnny Marr (Placebo)
31-jul - ArthurDZ (Tom Waits)
07-aug - arcade monkeys (Elliott Smith)
14-aug - De-noir (The National)
21-aug - dynamo d (Bee Gees)
28-aug - Arno (Manic Street Preachers)
04-sep - Laxus11 (Queen)
11-sep - Kees-Jan (Emmylou Harris)
18-sep - Telamon (Belle and Sebastian)
25-sep - zaaf (David Sylvian / Japan)
02-okt - Telamon (The Feelies)
09-okt - Johnny Marr (dEUS)
16-okt - ArthurDZ (The Replacements)
23-okt - luigifort (Cocteau Twins)
30-okt - Rudi S (Siouxsie and the Banshees)
06-Nov - west (James Brown)
13-Nov - Scientist (Joanna!)
20-Nov - dazzler (XTC)
27-Nov - dynamo d (Rammstein)
04-dec - VladTheImpaler (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)
11-dec - Misterfool(Brian Eno)
18-dec - Laxus11 (Elvis Presley)
25-dec - Rudi S (Vic Chesnutt)
01-jan - ArthurDZ (Sonic Youth)
08-jan - Telamon (Madrugada)
15-jan - Dungeon (The Beach Boys)
22-jan - herman (Beastie Boys)
29-jan - johan de witt (Patti Smith)
05-feb - Laxus11 (AC/DC)
12-feb - dumb_helicopter (Queens of the Stone Age)
04-mrt - herman (Sly & The Family Stone)
11-mrt - dazzler (The J. Geils Band)
18-mrt - west (Prince)
25-mrt - dynamo d (Duran Duran)
01-apr - vigil (Pet Shop Boys)
08-apr - Laxus11 (Bob Dylan)
15-apr - dynamo d (Earth & Fire)
22-apr - Telamon (Creedende Clearwarer Revival)
29-apr - Misterfool (Van der Graaf Generator)
06-mei - Casartelli (Anathema)
13-mei -
27-mei - Rudi S (Pulp)
03-jun -
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 juli 2015, 21:24 uur
Een mooie top 3, waar ik me zeker in kan vinden, maar nummer 1 en 3 mogen wel omgewisseld worden.
Toevalligerwijs zijn deze 3 tracks ook te vinden op de Chronicles-serie.
Toevalligerwijs zijn deze 3 tracks ook te vinden op de Chronicles-serie.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 21:45 uur
Een mooie eindlijst is er uitgekomen. Bedankt voor de organisatie Casper! Bij Anathema doe ik weer mee 

0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:03 uur
Dank voor de organisatie, Casper. Nogmaals leuk dat deze band weer wat aandacht heeft gehad.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:19 uur
Eens met de vorige sprekers, leuk om weer wat meer aandacht aan Eloy te besteden. 

0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:25 uur
Ja, eveneens blij dat ik dankzij deze editie weer wat Eloy uit de kast heb gehaald. Dank!
0
geplaatst: 17 juli 2015, 23:10 uur
0
geplaatst: 17 juli 2015, 23:13 uur
GREATEST HITS of THE WATERBOYS
Nomineer 10 nummers die niet in onderstaande startlijst staan. Alle reguliere albums zijn vertegenwoordigd in de startlijst. Naast The Waterboys zelf is ook solo-werk van Mike Scott toegestaan.
De beste 10 genomineerde nummers gaan mee naar de 2e ronde van 30 nummers.
A Girl Called Johnny
And a Bang on the Ear
Bring 'Em All In (Mike Scott)
December
Don't Bang the Drum
Fisherman's Blues
Glastonbury Song
How Long Will I Love You?
Is She Conscious?
Let It Happen
Long Strange Golden Road
Love Anyway (Mike Scott)
Love Will Shoot You Down
Peace of Iona
Red Army Blues
September 1913
Song of the Wandering Aengus
The Big Music
The Whole of the Moon
Too Close to Heaven
deadline voor nominaties: maandag 20 juli 21.00 uur
Nomineer 10 nummers die niet in onderstaande startlijst staan. Alle reguliere albums zijn vertegenwoordigd in de startlijst. Naast The Waterboys zelf is ook solo-werk van Mike Scott toegestaan.
De beste 10 genomineerde nummers gaan mee naar de 2e ronde van 30 nummers.
A Girl Called Johnny
And a Bang on the Ear
Bring 'Em All In (Mike Scott)
December
Don't Bang the Drum
Fisherman's Blues
Glastonbury Song
How Long Will I Love You?
Is She Conscious?
Let It Happen
Long Strange Golden Road
Love Anyway (Mike Scott)
Love Will Shoot You Down
Peace of Iona
Red Army Blues
September 1913
Song of the Wandering Aengus
The Big Music
The Whole of the Moon
Too Close to Heaven
deadline voor nominaties: maandag 20 juli 21.00 uur
0
geplaatst: 18 juli 2015, 00:22 uur
Zo hier heb ik zin in..ga er even voor zitten want slechts 10 noemen is onmogelijk 

0
geplaatst: 18 juli 2015, 00:30 uur
A Man Is in Love
A Pagan Place
Church Not Made with Hands
Gala (Unedited)
Old England
Spirit
Strange Boat
The Pan Within
The Raggle Taggle Gypsy
This Is the Sea
A Pagan Place
Church Not Made with Hands
Gala (Unedited)
Old England
Spirit
Strange Boat
The Pan Within
The Raggle Taggle Gypsy
This Is the Sea
0
geplaatst: 18 juli 2015, 07:38 uur
Ik haak aan in de finale. Ben wel een Waterboys-liefhebber, maar ken ze eigenlijk alleen van te Fisherman's box. Ik ken het gehele oeuvre daarbuiten onvoldoende om er nog eens even tien aan de startlijst toe te voegen. Maar dit is wel een ideale gelegenheid om nog meer bekend te raken met de nog voor mij onbekende kanten van te Waterboys. Zal het gedurende de week volgen en alle genomineerde nummers dan ook beluisteren en kom aan het eind van de week wel met de top 10.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 09:44 uur
Mooie editie van Eloy, The Waterboys gaat misschien een nog wel mooiere editie worden. Toch een van mijn favoriete groepen.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 09:55 uur
Erg sterke startlijst en goed idee om ook nummers van Scott mee te laten doen. De 2 die ik dan zou willen nomineren staan dan gelijk in de startlijst dus dat is heel mooi! Ik vrees dat deze wegens onbekendheid de finale niet zullen halen maar dat zou toch wel heel zonde zijn.
A Man Is in Love
My Love Is My Rock in the Weary Land
Old England
Savage Earth Heart
The Pan Within
The Return of Pan
This Is the Sea
Trumpets
Universal Hall
We Will Not Be Lovers
A Man Is in Love
My Love Is My Rock in the Weary Land
Old England
Savage Earth Heart
The Pan Within
The Return of Pan
This Is the Sea
Trumpets
Universal Hall
We Will Not Be Lovers
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:12 uur
Be My Enemy
Further Up, Further In
Long Way To The Light
Old England
Spirit
The Hosting Of The Shee
The Pan Within
The Thrill Is Gone
This Is the Sea
We Will Not Be Lovers
Further Up, Further In
Long Way To The Light
Old England
Spirit
The Hosting Of The Shee
The Pan Within
The Thrill Is Gone
This Is the Sea
We Will Not Be Lovers
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.