MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
The Him
Doubts Even Here
Ultraviolence
Round & Round
Primitive Notion
Someone Like You
Vicious Streak
Jetstream
Guilt is a Useless Emotion
Tutti Frutti

Lastig om de nieuwe nummers al mee te nemen, maar Tutti Frutti hoort er zeker bij. Waarom die eigenlijk niet in de startlijst? Is een single en heeft meer voorkeursstemmen dan Stray Dog.

Ik vind het dan weer raar dat er maar 1 keer Technique in staat. Als geheel misschien wel hun beste album. Round & Round, Run 2, Vanishing Point hadden zeker niet misstaan op de startlijst.
Maar hopelijk komen ze er alsnog bij

Misschien nog een paar mensen taggen?
Heb het idee dat veel meer mensen hier in geïnteresseerd zouden moeten zijn.

Ik ben een beetje verbaasd dat zo weinig mensen Round And Round noemen, eerlijk gezegd. Die melodie alleen al! (oké ja, de single-remix is wel iets beter dan de albumversie, but still...)

Run 2 is mijn andere grote NO-favoriet die het misschien niet gaat halen. Gelukkig vinden we Doubts Even Here wel allemaal goed!

Telamon
ArthurDZ schreef:
Ik ben een beetje verbaasd dat zo weinig mensen Round And Round noemen, eerlijk gezegd. Die melodie alleen al! (oké ja, de single-remix is wel iets beter dan de albumversie, but still...)

Ik vind het teveel Pet Shop Boys. (al heb ik daar niets op tegen)

Telamon schreef:
(quote)

Die link had ik nog nooit gelegd, misschien omdat ik ook niets op hen tegen heb

Dankzij dit topic trouwens eindelijk eens heel Technique geluisterd, die komt lekker binnen zeg! Begrijp dat het de love it/hate it-plaat van New Order zou zijn. Wel, het love-kamp heeft er een nieuw lid bij!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Die link had ik nog nooit gelegd, misschien omdat ik ook niets op hen tegen heb

Dankzij dit topic trouwens eindelijk eens heel Technique geluisterd, die komt lekker binnen zeg! Begrijp dat het de love it/hate it-plaat van New Order zou zijn. Wel, het love-kamp heeft er een nieuw lid bij!

beste plaat

Telamon schreef:
(quote)

Als je dat zou schrijven bij Electronic S/T kon ik er nog een beetje inkomen. As it stands zou ik zeggen: tripje naar Schoonenberg. Pet Shop Boys is normalerweise veel meer kitsch, meer icing on the cake en veel minder gebruik van gelaagde, zorgevuldig gestructureerd sequencing. Het minimale, repititieve (denk Everything's Gone Green) is een van de stijlkenmerken van NO. NO heeft het gat gedacht tussen wave en electronic en vervolgens tussen pop en dance.

Pet Show Boys is veel meer pracht en praal - theater; dictie van Neil Tennant - hoewel koeler - heeft wel wat van die van Sumner, meer niet.

ArthurDZ schreef:

Run 2 is mijn andere grote NO-favoriet die het misschien niet gaat halen. Gelukkig vinden we Doubts Even Here wel allemaal goed!

De singleremix van Round and Round is inderdaad veel beter dan de albumversie. Verder vind ik Technique ook weer niet zo'n bijzonder album (net aan 4* voor mij, het is natuurlijk wel New Order). Het komt niet in de buurt van Power, Corruption & Lies of Movement. Run 2 vind ik ook bepaald geen topper in het oeuvre, het verbaasde me ook dat het in het '1989'-topic vorig jaar zo goed scoorde.

Over Tutti Frutti.

Dat is blijkbaar de nieuwe single en had in de plaats van Singularity in de startlijst gemoeten.
Hoewel dat laatste nummer aan mij werd voorgesteld als de lead single van het album.

Straw Dog is een song die op deze site opvallend positieve kritieken kreeg.

Movement, Brotherood, Technique en Waiting for the Sirens Call hebben maar één song in de startlijst
omdat op die albums weinig songs erboven uit springen en ik het dus aan de nominaties overlaat.

Sub-Culture is een song die ook op de wip zat, maar het redde omdat het ook een single was.
Hier had ik Doubts Even Here kunnen (of moeten plaatsen), maar die redt het wel, denk ik.

Samengevat:
Singularity en Sub-Culture waren de twee songs uit de startlijst waar ik het meest aan twijfelde.

Everybody makes mistakes... Even me...

dazzler schreef:
Movement, Technique en Waiting for the Sirens Call hebben maar één song in de startlijst
omdat op die albums weinig songs erboven uit springen

Volgens jou persoonlijk of volgens de stemmen hier op MuMe?

luigifort schreef:
Volgens jou persoonlijk of volgens de stemmen hier op MuMe?

Brotherhood (die vergat ik nog) en Waiting for the Sirens Call zijn de minst favoriete albums op de site.
Dus het is logisch dat je daar dan minder nummers van weerhoudt om een startlijst op te maken.

Voor Movement en Technique speelt de vaststelling
dat we het er op MusicMeter niet duidelijk over eens zijn wat de beste nummer zijn.
Dat hoef je dus zeker niet als negatief op te vatten. De kwaliteit van de songs ligt hoog genoeg.

Ceremony, Everything's Gone Green en Temptation zijn trouwens drie songs
die ik bij de Movement periode onderbreng, waardoor ik maar één albumtrack selecteerde.
Maar ik was er ook gerust in dat het album veel zou terugkeren in de nominatielijstjes.

Als een veel geliefd nummer onterecht ontbreekt in de startlijst,
vindt het meestal wel zijn weg in de wedstrijd via de nominatieronde.

Slow Jam
Senses
Confusion
Academic
Vicious Streak
Someone Like You
Tutti Frutti
Close Range
Touched by the Hand of God
Sunrise

Alicia schreef:
Your Silent Face

Staat al in de startlijst, Alicia.

Gecorrigeerd. hopelijk zo beter?

dazzler schreef:
Over Tutti Frutti.

Dat is blijkbaar de nieuwe single en had in de plaats van Singularity in de startlijst gemoeten.
Hoewel dat laatste nummer aan mij werd voorgesteld als de lead single van het album.

Straw Dog is een song die op deze site opvallend positieve kritieken kreeg.

Movement, Brotherood, Technique en Waiting for the Sirens Call hebben maar één song in de startlijst
omdat op die albums weinig songs erboven uit springen en ik het dus aan de nominaties overlaat.

Sub-Culture is een song die ook op de wip zat, maar het redde omdat het ook een single was.
Hier had ik Doubts Even Here kunnen (of moeten plaatsen), maar die redt het wel, denk ik.

Samengevat:
Singularity en Sub-Culture waren de twee songs uit de startlijst waar ik het meest aan twijfelde.

Nouja, ik noem het geen mistake hoor. Overigens is Singularity geen single geweest voor zover ik weet, volgens mij waren Restless en Plastic de eerste twee singles.

Verder heb ik ijdele hoop dat Guilt is a Useless Emotion het nog haalt: het enige nummer van 'Sirens Call' dat meekan met hun beste werk.

Dank voor de notificatie johan de witt. Ik heb helaas geen tijd (meer) om actief deel te nemen.

Alicia schreef:
Gecorrigeerd. hopelijk zo beter?

Sunrise is altijd een aanwinst.

herman schreef:
Nouja, ik noem het geen mistake hoor. Overigens is Singularity geen single geweest voor zover ik weet, volgens mij waren Restless en Plastic de eerste twee singles.

Ik was mis. Restless was de single, maar ik zag dat hij het niet zo goed deed bij de stemmen.
En dan ben ik gaan kijken naar de nummers die het wel goed deden op MuMe en kwam dus uit
bij Singularity en Straw Dog, daarbij de tweede single Tutti Frutti over het hoofd ziende.

Verzachtende omstandigheid: ik had mijn startlijst al een tijdje klaar staan
en er is de laatste tijd natuurlijk veel gestemd op het album en de nummers,
waardoor Tutti Frutti het kennelijk beter doet dan toen ik mijn startlijst maakte.

Dat was eigenlijk een quote uit en een knipoog naar Ultraviolence, één van mijn nominaties.

En een nominatie van mij, geweldig nummer.

Restless vond ik maar een matige single, beetje New Order by-the-numbers maar dan veel minder.

Al 12 nominatielijstjes.

Maar volgens mij kan dat nog net iets beter.

Mijne komt nog..nog aan het luisteren en rangschikken

Elegia
Everyone Everywhere
Jetstream
Morning Night And Day
Round & Round
Run Wild
Sugarcane
This Time of Night
Tutti Frutti
Vanishing Point

De meeste maken geen enkele kans, maar ze zijn in elk geval genoemd.

Cries And Whispers
Doubts Even Here
Here To Stay
Hurt
In A Lonely Place
Mesh
Procession
The Him
Tutti Frutti
Ultraviolence

1963
All Day Long
Everyone Everywhere
Leave Me Alone
Run 2
The Village
This Time Of Night
Vanishing Point
Young Offender
World

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.