menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
10 ja , zie bericht van Zephyr 17:20.

haha

dix
Against The Wall
Mystery
No One Wants An Alien
Over The Edge
Doom Town
Psychic Vampire
Return of the Rat
Ship Of Dreams
Up Front
Window Shop For Love

Zephyr
En wederom ligt er (hoogstwaarschijnlijk) een tussenronde in het verschiet.

Vermelde tracks + aantal keer genoemd :

1 track = 4 keer genoemd
6 tracks = 3 keer genoemd
5 tracks = 2 keer genoemd

Aangezien ik geen deelnemers meer verwacht, ga ik rond 20:30 die tussenronde plaatsen.

en kan die niet ondervangen worden door de regel van dix?

Zephyr
Nee, want die regel is alleen van toepassing op de extra ronde(s).

Er kunnen nu nog 3 songs niet mee naar De Eindronde, dus : geef 3 x een * aan de nummers die van jou moeten afvallen. Die dus NIET naar de Finale mogen !

Bij gelijke stand na ?? deelnemers valt het nummer af, dat als eeste op die betreffende score kwam.

0 Different Ways
1 Doom Town *
0 Mystery
1 Straight Ahead *
1 Up Front *

Geef 3 x een * aan de nummers die van jou moeten afvallen. Die dus NIET naar de Finale mogen !

Bij gelijke stand na ?? deelnemers valt het nummer af, dat als eeste op die betreffende score kwam.

1 Different Ways*
1 Doom Town
1 Mystery*
1 Straight Ahead
2 Up Front *

Geef 3 x een * aan de nummers die van jou moeten afvallen. Die dus NIET naar de Finale mogen !

2 Different Ways*
1 Doom Town
1 Mystery
2 Straight Ahead*
3 Up Front*

dix
2 Different Ways
2 Doom Town *
2 Mystery *
2 Straight Ahead
4 Up Front*

Zephyr
Dat is dan ook weer geregeld.

Tijd voor De Eindronde. Maak een top-10 uit de onderstaande 20 songs, en wees niet bevreesd om een lovend begeleidend stuk tekst erbij te doen, mocht je zin hebben.

Against The Wall
Anytime You Find
Astro Cloud
Doom Town
Follow Blind
I Want A Way
Land of the Lost
Make Or Break
Mystery
No Fair
No One Wants An Alien
Nothing Left To Lose
Over The Edge
Romeo
Taking Too Long
The Chill Remains
The Lonely One
True Believer
When It's Over
Youth of America

Deadline = 4 april om 20:00.

Yeah! Mijn hele top 10 is intact gebleven!
Veel 'Over the Edge', dat is mijn prille liefde en gaat nooit meer over. Maar dju, wat is de rest ook fijn!

1 Romeo
2 The Lonely One
3 Over The Edge
4 Youth of America
5 Mystery
6 Nothing Left To Lose
7 Follow Blind
8 The Chill Remains
9 No One Wants An Alien
10 Doom Town

Zo, veel Over the edge en Youth in de lijst, ik was even bang dat mijn nummer 1 het niet zou halen.
Mooi om deze discografie nog eens te herbeluisteren.
Bij mij is Romeo dan toch net afgevallen, dat Romeo, Romeo loopt toch niet lekker genoeg, de muziek is wel top.

1.No Fair
2.Against The Wall
3.When It's Over
4.No One Wants An Alien
5.The Lonely One
6.Youth of America
7.Doom Town
8.Land of the Lost
9.Over The Edge
10.I Want A Way

Zephyr
De lijst der 20 finalisten bestuderend, heb ik me weer eens gerealiseerd wat een geweldig oeuvre mijn held toch heeft neergezet. En dan te bedenken wat er dan nog allemaal NIET in die finalelijst staat... !

Verder vind ik de verdeling van de 20 finalisten per album vrij opvallend.

album - aantal tracks

Is This Real ? - 1 track
Youth of America - 4 tracks
Over The Edge - 5 tracks
Straight Ahead - 1 track
Land of the Lost - 2 tracks
Follow Blind - 4 tracks
The Circle - 3 tracks
Silver Sail - geen
The Herd - geen
The Power In One - geen

Slechts (?) één nummer van de legendarische debuutplaat; maar daarentegen maar liefst 4 stuks van Follow Blind ! Dat had ik op voorhand toch niet durven voorspellen.

Mijn top-10 in concept is klaar, maar nu nog proberen om er wat stukkies tekst bij te maken.
Wordt vervolgd.

Zephyr schreef:
Is This Real ? - 1 track
Niet zoveel deelnemers, maar toch wel frappant dat nummers als Return of the Rat, Tragedy... maar vooral D-7(!) niet bij de finale 20 staan

Zephyr schreef:
Straight Ahead - 1 track
En Astro Cloud komt bij mij pas ergens in het midden mocht ik de tracks van Straight Ahead moeten klasseren.

Ik moet dus een top-10 maken uit 11 nummers, want ik heb dus enkel Is This Real?, Youth of America, Over the Edge en Straight Ahead. Momenteel ook niet veel tijd om eventuele youtube linkjes te beluisteren.

1. When It's Over
2. Romeo
3. Youth Of America
4. The Lonely One
5. Over The Edge
6. No Fair
7. Doom Town
8. Taking Too Long
9. No One Wants An Alien
10. Astro Cloud

Toch typisch dat nummers het debuut en een album als The Circle zo weinig genoemd worden.
Follow blind heb ik altijd al een prima album gevonden.

Zephyr
01. The Lonely One
Voel je je alleen; voel je je verloren ? Draai dit fantastische nummer, en laat je gevoelens
de vrije loop…. Werkelijk om te huilen, zo mooi als dit nummer is ! Menig traantje bij gelaten in al die jaren.

02. Romeo
Nog een geweldig nummer van OTE, met die magistrale oerkreet die dwars door je heen gaat.

03. Youth of America
Ijzersterk titelnummer van het 2e Wipers-album; ruim 10 minuten durend, met een hoofdrol voor
Greg's gitaar die er smartelijk op los vibreert, siddert en jankt. Greg ventileert in dit nummer op onnavolgbare wijze zijn mening over de leeghoofdigheid van de YOA.

04. Land of the Lost
Sublieme titeltrack van mijn meest dierbare Wipers-album. Hét album van Wipers dat in mijn muziek leven een krater van jewelste sloeg, zo ergens in 1987.

05. True Believer
Tranentrekkend mooi, dit nummer. Het nummer dat mij keer op keer weer uit het dal trok, toen ik het allemaal niet meer zag zitten na een hopeloze, tot mislukken gedoemde liefde voor die onbereikbare vrouw (ze viel op niet op mannen, maar op VROUWEN… !)

06. No Fair

07. Against The Wall

08. Taking Too Long

09. Astro Cloud

10. Nothing Left To Lose

mooi zephyr, fijn dat we je nummer 5 er nog in hebben genomineerd. kan ik op mijn beurt weer broeden op de begeleidende tekst.

1 Youth of America
2 Mystery
3 Romeo
4 The Lonely One
5 When It's Over
6 No Fair
7 Over The Edge
8 Nothing Left To Lose
9 No One Wants An Alien
10 Make Or Break

dix
1. True Believer

The Circle is mijn favoriete Wipers plaat, vooral door de ongeëvenaarde ruimtelijke sound. Daar hoort informatie bij: Sage leerde zichzelf (jawel) vinyl persen nog vóórdat hij muzikant werd. Kijk, dat is pas do-it-yourself. Hij wist heel goed hóe hij zijn platen wilde laten klinken. Waar ik het openingsnummer nogal modaal vind, komt die fantastische sound in de trits Time Marches On / All The Same / True Believer tot volle bloei. Echt een machtig mooi monotoon geluid waar ik mezelf uren in kan wentelen.

2. The Lonely One

Met gemak Sage's beste song. Een kort nummer waarin het volledige Wipers-spectrum passeert: van droefgeestige ballad traploos naar furieuze punk, en dat zonder aan gevoeligheid in te leveren. Ik ken geen band uit de doomperiode (Wipers IS doom) die deze uitersten zo overtuigend konden brengen.

3. Make or Break

Songs van Sage zijn altijd goed, zijn stem is prachtig weemoedig maar het gitaarspel ... hemels.
Hoor het hier eens klateren.

4. Anytime You Find

Songs van Sage zijn altijd goed, zijn stem is prachtig weemoedig maar het gitaarspel ... hemels.
Hoor het hier eens klateren (2).

5. Romeo

Halverwege jaren 80 DJde ik nog wel eens in vleermuiskelders en dergelijke. Voor eenieder die denkt dat The Wipers toen goed bekend waren: not. Maar als ik dít draaide bleef de dansvloer vol en kwamen er na afloop steevast een paar figuren informeren waar ze zojuist volledig op los waren gegaan.

6. No Fair

Net als By The Lonely One combineert sage hier twee stijlen in één nummer. En het knappe is, je wordt er heel makkelijk in meegesleurd.

7. Taking Too Long

Ik heb wel eens mogen begrijpen dat Sage veel op piano componeerde. Zou het? Dit nummer maakt dat in ieder geval enigszins geloofwaardig.

8. Astro Cloud

De sound van The Wipers is moeilijk te omschrijven, omdat ie zo eigen is. In dit nummer hoor ik een zweem van Roy Orbison, vast een inspiratie van Sage. Zeldzaam deprimerend en toch bemoedigend.

9. Youth of America

The Wipers golden begin jaren 80 nog nadrukkelijk als punkband en de conventie maakte dat nummers van drie minuten de norm was. Sage wilde met YOA bewust een statement maken met een aantal veel langere nummers. Deze blijft voor de volle tien minuten boeien.

10. Nothing Left To Lose

Land Of The Lost is ondervertegenwoordigd in de finale, en dus in mijn lijst. Ik zet dit nummer nu op 10, maar de magistrale eerste song Just A Dream Away (die openingsriff ... zo wilde Cobain het), de furie van Fair Weather Friends en het héérlijk larmoyante Different Ways (ik was anderhalf uur te laat) hadden alledrie de potentie om hoger in mijn lijst te komen.

Mijn grootste vermissingen in de finale zijn hierboven al genoemd bij mijn nummers 1 en 10. Ik wil daar nog één aan toevoegen: D-7 dat nog het meest klinkt als een punky blauwdruk voor No Fair. Persoonlijk sla ik die hoger aan dan Mystery.

dix
zaaf schreef:
Let op de aparte plek van Romeo in de lange lijst. Komt zometeen als een duveltje zeeer hoog te staan....

Maar er staat inmiddels toch heus een andere song op eenzame hoogte

haha, rrrright! dacht dat romeo de knaller van wipers zou zijn, blijkt t the lonely one te zijn. niet erg hoor, zeker niet. zet wipers idd neer in vele facetten.

hoop trouwens dat herman en DjFrankie nog aanhaken in de finale. kijken of we romeo nog wat kunnen liften

Gaat helaas niet meer lukken. Vandaag de hele dag van huis geweest en morgen ook niet thuis voor de deadline waarschijnlijk... misschien kan ik mee luisteren tijdens de presentatie van de finale.

zaaf schreef:
haha, rrrright! dacht dat romeo de knaller van wipers zou zijn, blijkt t the lonely one te zijn. niet erg hoor, zeker niet. zet wipers idd neer in vele facetten.

hoop trouwens dat herman en DjFrankie nog aanhaken in de finale. kijken of we romeo nog wat kunnen liften

Kijk eens een stuk naar boven

Zephyr
Met dank aan de 6 (hartstochtelijke !) deelnemers , is het tijd voor de ontknoping van deze editie van Greatest Songs.

achtereenvolgens :

positie - titel - punten - aantal keren genoemd

11. Land of the Lost - 10 pnt; 2 x
12. Taking Too Long - 10 pnt, 3 x
13. Nothing Left To Lose -10 pnt; 4 x
14. Make Or Break- 9 pnt; 2 x
15. Doom Town - 9 pnt; 3 x
16. Anytime You Find - 7 pnt; 1 x
17. Astro Cloud - 7 pnt; 3 x
18. Follow Blind - 4 pnt; 1 x
19. The Chill Remains - 3 pnt; 1 x
20. I Want A Way - 1 pnt; 1 x

Zephyr
10. No One Wants An Alien (13 pnt - 4 x)

Het feit dat dit nummer niet eens in mijn eigen top-10 staat, wil (naar mijn bescheiden mening) heel veel zeggen over het niveau van de Wipers - songs in het algemeen.

Tevens het eerste nummer in de top-10 van Over The Edge; het hofleverancier-album in De Eindlijst.

Zephyr
9. Against The Wall (13 pnt - 2 x)

Voor de vinyl-adepten onder ons : dit is de geweldige opener van kant B van het album Follow Blind. Tevens het enige nummer in de top-10 van dit prachtalbum.

Zephyr
8. Mystery (15 pnt - 2x)

Een typische Wipers song; sterk, kort, krachtig. Afkomstig van de debuutplaat Is This Real?

Zephyr
7. True Believer (16 pnt - 2 x)

De nummer 1 van Dix.

Afkomstig van het 6e studio-album The Circle (1988); dat met één track in de uiteindelijke top-10 is vertegenwoordigd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.