menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Amity
Black Light District
In Motion #1
Kevin's Telescope
King for a Day
Leaves
Liberty Bell
Meltdown
On Most Surfaces (Inuït)
Rollercoaster

Bijkans onmogelijk .... hooguit 2 of 3 wist ik er 'vrij snel', maar alle 10 met pijn in m'n ziel afgeserveerd. Wat een rotspel!

Al twee keer BLD , gezien het kleine deelnemersveld kan je die bijna nu al afschrijven, jammer hoor

vigil schreef:
Al twee keer BLD , gezien het kleine deelnemersveld kan je die bijna nu al afschrijven, jammer hoor

snap ik ook niet, voor mij zelfs een potentiele nummer 1.

Wel top 3 ja, helaas heeft Monsters het ook niet gered. Dus als dat zo doorgaat gaat het een gemankeerde top 5 worden voor mij...

Tja, keuzes ..... Zelfde geldt wat mij betreft voor Marooned. Maar er blijft genoeg moois over! Wordt nog interessant in de volgende ronde trouwens, want bij Home kan ik bv al geen 3 favoriete tracks aanvinken ...

Alone en eehhh, nee dat is lastig. Staat bij mij op een 4,5

Casartelli (moderator)
Alone, Waking Hour, Forgotten en het titelnummer. Maar 't is inderdaad niet hun plaat met het hoogste meezinggehalte.

Er zijn inmiddels 13 nummers minstens tweemaal genoemd, dus Black Light District zal - zoals het er nu voorstaat - nog in een tiebreak komen.

Casartelli (moderator)
Direct weg:

Amity 4
King for a Day 4
Broken Glass 3
Marooned * 3
Rollercoaster 3
Souvenirs 3
You Learn About It 3

Mogen tie-breaken:

Black Light District *
Liberty Bell *
Meltdown
Sand and Mercury
Shortest Day

Hiervan mogen er 2 toch nog blijven... geef 2 en 1 punten aan je meest resp. op-een-na-meest dierbare nummer uit bovenstaand lijstje. De drie minst scorende vallen af.

Deadline: donderdag 10.00 uur

Mogen tie-breaken:

2 Black Light District *
1 Liberty Bell *
Meltdown
Sand and Mercury
Shortest Day

Hiervan mogen er 2 toch nog blijven... geef 2 en 1 punten aan je meest resp. op-een-na-meest dierbare nummer uit bovenstaand lijstje. De drie minst scorende vallen af.

Mogen tie-breaken:

4 Black Light District 2
1 Liberty Bell
1 Shortest Day 1
Meltdown
Sand and Mercury

Alle vijf gewoon goed.

Mogen tie-breaken:

4 Black Light District
1 Liberty Bell
Meltdown
2 Sand and Mercury 2
2 Shortest Day 1

Pijnlijk mensen. Geen Marooned. Geen Broken Glass. Geen You Learn About It. Doen me alledrie eigenlijk meer dan enkele herkansers.

Casartelli (moderator)
Mogen tie-breaken:

4 Black Light District
3 Sand and Mercury +1
2 Meltdown +2
2 Shortest Day
1 Liberty Bell

Casartelli (moderator)
Zeven nominaties overleefden de nominatieronde + tie-break, wat toch alleszins netjes is. Dan is het nu tijd voor...

Ronde 3: Finale

Maak je toptien uit onderstaande lijst. Mooie toelichtingen worden op prijs gesteld!

Alone *
Black Light District *
Confusion *
Eléanor
Even the Spirits Are Afraid *
Great Ocean Road
Heroes for Ghosts
Home
In Motion #1 *
Kevin's Telescope
Leaves *
Nighttime Birds
On Most Surfaces (Inuït)
Probably Built in the Fifties
Red Is a Slow Colour *
Sand and Mercury
Saturnine
Strange Machines
Travel
Waking Hour

Deadline: vrijdag 20.00 uur

Casartelli (moderator)
01 Even the Spirits Are Afraid *
02 Eléanor
03 Probably Built in the Fifties
04 Great Ocean Road
05 Leaves *
06 Heroes for Ghosts
07 Strange Machines
08 Waking Hour
09 Saturnine
10 Confusion *

Dat was met recht een zware bevalling, al stonden de nummers 1 en 2 wel snel vast. Het groots, meeslepende en hoog-energetische Eléanor zou jarenlang deze lijst aangevoerd hebben, maar het grimmig subtiele karakter en het fabeltastisch mooie drumwerk van het prijsnummer van Souvenirs geldt tegenwoordig als het ultieme Gatheringmoment.

De afwisseling tussen langejurkengothic uit de tijd dat Within Temptation nog in de spreekwoordelijke luiers lag (Leaves, Confusion en toch ook maar Strange Machines) en pastorale verstilde pracht (Great Ocean Road, Waking Hour, Saturnine) kenmerkt sowieso het grootste deel van de lijst. Probably Built in the Fifties is dan nog het schoolvoorbeeld van The Gathering als band die meer voor de riffs dan heftig gesoleer gaat en met Heroes for Ghosts is er ook een plekje voor Silje Wergeland vrijgehouden.

Laat ik dan het spits afbijten (edit: is organisator Casartelli me toch weer voor!). Een uitgebreide toelichting per nummer wordt me iets teveel, dus ik zal meer in z'n algemeenheid de overwegingen weergeven. Verder druist 'een top 10 van The Gathering-nummers' eigenlijk in tegen m'n principes, maar ook daarover later meer. Daar gaan we:

1. Great Ocean Road
Over de nummer 1 was ik snel uit: het magistrale Great Ocean Road. Die drive, die loomheid en dan Anneke. De kracht van het nummer wordt voor mij nog versterkt doordat ie op het album na de rustiek sferische opener Frail staat (ik ben zo iemand die een album als geheel beschouwt ipv de nummers als losse elementen te zien, vanuit het idee dat de artiest het met een reden zo geplaatst zal hebben. Wat mij betreft is How to Measure a Planet daar een schoolvoorbeeld van. Home ook trouwens).

2. Travel
3. Waking Hour
4. Home
Nummers 2, 3 en 4 staan eigenlijk in willekeurige volgorde. Travel met z'n bezwerende einde en de belofte voor het tweede deel van HTMAP, Waking Hour met al z'n subtiliteiten en onverwachte wendingen en Home, waarin Anneke eigenlijk al aangeeft dat ze andere plannen heeft. De achterliggende gedachte (voor zover ik weet/in kan schatten de keuze tussen kinderen op zien groeien en een andere carriere op kleinere schaal, tegenover maanden in de tourbus ergens in Oost-Europa of Zuid-Amerika) krijgt alle respect, desondanks is de split toch zeer spijtig. De som is in mijn ogen zoveel meer dan de afzonderlijke delen. Niets ten nadele van Silje die een uitstekende zangeres is, maar ze mist het karakter wat Anneke wel heeft.

5. Probably Built in the Fifties
6. Alone
7. Confusion
Nog een setje nummers die eigenlijk willekeurig geplaatst zijn.

8. Eléanor
9. Sand and Mercury
10. Strange Machines
En dat geldt ook voor deze 3. De runners-up Red Is a Slow Colour, Saturnine en On Most Surfaces (Inuït) hadden ook hier kunnen staan overigens, maar ik vond eigenlijk dat Mandylion ook z'n aandeel verdient. Strange Machines is voor mij de come-back van The Gathering na het zwaar teleurstellende Almost a Dance (sorry Niels, jouw stem en mijn oren worden nooit vrienden). Eleanor en met name het tweede deel van Sand and Mercury leveren nog altijd gegarandeerd kippenvel.

Nou, dit waren enerverende dagen. Ik wacht met spanning af waar de consensus toe gaat leiden!

Casartelli (moderator)
da dude schreef:
Laat ik dan het spits afbijten (edit: is organisator Casartelli me toch weer voor!).

Boefje ben ik ook, 11,5 uur nadat de finale geopend is . Dank voor je lijst en mooie toelichtingen!

Overigens begint vandaag de voorverkoop van de 25 jaar jubileumshow in Doornroosje op zondag 9 november met alle (oud-)bandleden. 't Is wat uit de buurt, maar daar ga ik toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij zijn.

aERodynamIC, Brunniepoo, vigil en alle andere belangstellenden hebben nog tot vanavond acht uur om hun lijstje in te leveren.

1. Eléanor
2. Alone
3. In Motion #1
4. Probably Built in the Fifties
5. Black Light District
6. Nighttime Birds
7. Strange Machines
8. Home
9. Leaves
10. Even the Spirits Are Afraid

Ik heb een tijdje geleden een Top 1010 gemaakt en daarin staan 7 nummers van deze o zo fijne band. Enkel Monster ontbreekt in dit rijtje dus ik ben tevreden.

da dude schreef:
De achterliggende gedachte (voor zover ik weet/in kan schatten de keuze tussen kinderen op zien groeien en een andere carriere op kleinere schaal, tegenover maanden in de tourbus ergens in Oost-Europa of Zuid-Amerika) krijgt alle respect, desondanks is de split toch zeer spijtig. De som is in mijn ogen zoveel meer dan de afzonderlijke delen. Niets ten nadele van Silje die een uitstekende zangeres is, maar ze mist het karakter wat Anneke wel heeft. !

Ze doet volgens mij tegenwoordig niet veel anders als ik alle foto's/verhalen op haar facebookpagina mag geloven. Is het niet solo dan wel met Devin Townsend of die gozer van Anathema

1. Black Light District *
2. Waking Hour
3. Confusion *
4. Home
5. In Motion #1 *
6. Great Ocean Road
7. Even the Spirits Are Afraid *
8. Heroes for Ghosts
9. Eléanor
10. Nighttime Birds

Dat viel mee. Na het schrappen van de redelijke nummers bleven er nog maar twintig over, na het schrappen de van goede nummers vielen er zelfs nog eens twee keer zoveel nummers af en ja, dan gaat het hard. Even de uitstekende nummers op volgorde zetten en de onderste tien schrappen en klaar is kees.

Oeh wat mis ik You Learn About It in dit lijstje (mijn nummer 1)

1. Eléanor
2. Strange Machines
3. Waking Hour
4. In Motion #1
5. Even the Spirits Are Afraid
6. Home
7. Leaves
8. Alone
9. Great Ocean Road
10. Sand and Mercury

GREATEST HITS OF THE GATHERING!

Je leest van links naar rechts: positie, aantal lijstjes en hoogste positie...

maar eerst ex aequo op 17-20 en in geen enkel lijstje:

Alone *

Lijkt me niet... In drie lijstjes te zien en zelfs een keer 2de, verder een 6de en 8ste plek

Casartelli (moderator)
vigil schreef:

Lijkt me niet... In drie lijstjes te zien en zelfs een keer 2de, verder een 6de en 8ste plek

Alle Excel-begin is moeilijk...

Casartelli (moderator)
GREATEST HITS OF THE GATHERING!

Je leest van links naar rechts: positie, aantal punten, aantal lijstjes en hoogste positie...

maar eerst ex aequo op 18-20 en in geen enkel lijstje:

Kevin's Telescope
On Most Surfaces (Inuït)
Red Is a Slow Colour *

17 (2) (1) (9) Saturnine
16 (3) (2) (9) Sand and Mercury
15 (6) (2) (6) Nighttime Birds
14 (8) (2) (6) Heroes for Ghosts
13 (9) (1) (2) Travel
12 (12) (3) (5) Leaves *
11 (13) (3) (3) Confusion *

Casartelli (moderator)
10 (16) (2) (1) Black Light District *

nummer 1 van Brunniepoo

Dit lange nummer is in de tie-break nog net gered voor de finale en aldaar goed voor een tiende plaats. De gelijknamige ep doet het daarmee beter dan Nighttime Birds dat met niet minder dan vier nummers de finale inging maar deze wel allemaal in de onderste helft zag eindigen.

Casartelli (moderator)
9 (17) (3) (2) Alone *

Ja, daar verslikte ik me in mijn Excelprogrammeerkunsten even in het feit dat niemand het nominatiesterretje van Alone meegenomen had. Enfin, een keurige prestatie voor dit nummer dat dus via de nominatieronde kwam aanwaaien. Home komt niet zo vaak bovendrijven in lijstjes met favoriete Gatheringalbums, maar hier ging hij toch netjes met drie nummers de finale in. En die andere twee zijn nog niet geweest...

Casartelli (moderator)
8 (18) (4) (2) Strange Machines

De Greatest Hit van The Gathering leek een betrekkelijke no-brainer. Strange Machines dook in vier van de vijf lijstjes op, maar in de meeste wel in de lagere regionen. Een toch wel verrassend lage achtste plek is het resultaat. Met liefst vijf nummers in de finale is Mandylion wel het onbetwiste hitalbum. Sand and Mercury en nominatie Leaves eindigden op de 16e resp. 12e plek.

Casartelli (moderator)
Beide een 3e, een 4e en een 5e plaats. Veel ex aequo'er dan dit wordt het niet.

6 (21) (3) (3) In Motion #1 *

Nogmaals Mandylion. Deze finale is toch wel een Anneke van Giersbergen-show: de twee eerste albums kwamen er helemaal niet aan te pas en uit het Silje Wergeland-tijdperk moeten we het doen met Heroes for Ghosts van het album Disclosure dat op een 14e plek bleef steken.

6 (21) (3) (3) Probably Built in the Fifties

Casartelli schreef:
Probably Built in the Fifties is dan nog het schoolvoorbeeld van The Gathering als band die meer voor de riffs dan heftig gesoleer

Waarvan akte. How to Measure a Planet? deed het met vier nummers in de finale ook niet slecht. Travel eindigde 13e en nominatie Red Is a Slow Colour bleef ongenoemd. De vierde kandidaat hebben we nog tegoed.

Casartelli (moderator)
5 (21) (4) (1) Even the Spirits Are Afraid *

nummer 1 van Casartelli

Casartelli schreef:
het grimmig subtiele karakter en het fabeltastisch mooie drumwerk van het prijsnummer van Souvenirs geldt tegenwoordig als het ultieme Gatheringmoment

De drie Souvenirs-nummers uit de startlijst werden afgeserveerd en we kregen er één nominatie voor terug. Monsters en You Learn About It zijn hierboven betreurd... maar volgens uw spelleider had het wel slechter gekund.

Casartelli (moderator)
4 (22) (4) (4) Home

da dude schreef:
Home, waarin Anneke eigenlijk al aangeeft dat ze andere plannen heeft. De achterliggende gedachte (voor zover ik weet/in kan schatten de keuze tussen kinderen op zien groeien en een andere carriere op kleinere schaal, tegenover maanden in de tourbus ergens in Oost-Europa of Zuid-Amerika) krijgt alle respect, desondanks is de split toch zeer spijtig. De som is in mijn ogen zoveel meer dan de afzonderlijke delen. Niets ten nadele van Silje die een uitstekende zangeres is, maar ze mist het karakter wat Anneke wel heeft.

Anneke van Giersbergen-show of niet... If_Then_Else stelde ook wel wat teleur op het feestje, met enkel Saturnine op een 17e plek.

Casartelli (moderator)
3 (24) (4) (1) Great Ocean Road

nummer 1 van da dude

da dude schreef:
Over de nummer 1 was ik snel uit: het magistrale Great Ocean Road. Die drive, die loomheid en dan Anneke. De kracht van het nummer wordt voor mij nog versterkt doordat ie op het album na de rustiek sferische opener Frail staat (ik ben zo iemand die een album als geheel beschouwt ipv de nummers als losse elementen te zien, vanuit het idee dat de artiest het met een reden zo geplaatst zal hebben. Wat mij betreft is How to Measure a Planet daar een schoolvoorbeeld van. Home ook trouwens).

En daarmee is het laatste How to Measure a Planet?-nummer vergeven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.