menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Goedemorgen allemaal. Na het Nederlands Elftal scoort vandaag Pearl Jam in de vorm van hun GREATEST HITS door ons (22 users!) gegoten in onze eigen top 20. Hieronder volgen allereerst de nummers 20 t/m 15. In de loop van de middag volgt de top 15. Achter het nummer het aantal punten, tussen haakjes het aantal keren dat het genoemd is.

20 Love Boat Captain 14 (3)

Hoogste positie: 3 (LucM). Een mooi en rustig lied van Riot Act.

19 Nothingman 14 (5)

Na diverse barrages toch net in de finale en net niet als laatste eindigend, dit mooie nummer van Vitalogy.

18 Unthought Known 20 (5)

Een mooi nummer van het vrij recente album Backspacer. Het andere nummer komen we verrassenderwijs een stuk hoger tegen.

17 Corduroy 35 (7)

Hoogste positie: 4 bij west en JohnnyVergerFan, dit oh zo fraaie nummer van alweer Vitalogy.

16 I Am Mine 36 (8)

Hoogste postie: 2 bij aERodynamIC, dit mooie rustige nummer van alweer Riot Act.

Straks volgt meer!

Vergeten een lijstje in te leveren in het oranjegedruis.

west Ook goedemorgen (middag inmiddels) maar Unthought Known 20 (5) was niet mijn nummer 1

Zeg dat wel, goedemorgen!

Ik heb het inmiddels aangepast, bedankt!

Sandokan-veld schreef:
Vergeten een lijstje in te leveren in het oranjegedruis.

Toch wordt het geen spelletje 'zet de nummers van Ten in een andere volgorde', wat je vreesde.

En we gaan verder richting de ontknoping. Eerst de nummers die de top 10 net niet haalden. Maar ja, als je bij de nummer 15 t/m 10 in the GREATEST HITS van Pearl Jam zit, dan ben je zeer de moeite waard. Zoals rkdev schreef:
"Niet te doen om uit deze 20 topnummers (en nog zoveel andere goede) te kiezen, want ze zijn allemaal stuk voor stuk geweldig."

15 Release* 37 (7)

De slottrack als eerste nummer van de zeven songs van Ten.

14 Dissident* 42 (12)

Maar liefst 12 keer genoemd, dit intense nummer van het tweede album Vs., hoogste positie: 3 bij west.

13 Daughter 45 (9)

Het volgende nummer van Vs., door nelis op 2 gezet in zijn top 10.

12 Given To Fly 48 (10)

Het enige nummer van het toch sterke album Yield dat de top 20 heeft gehaald, maar dan wel op een mooie 12e plek.

11 Garden* 53 (14)

Het tweede nummer van Ten en wat voor één! Bij Johnny Marr en nelis op 4 en maar liefst 14 (!) keer genoemd.

Later vanmiddag de top 10!

Het recente album uit 2009 heet toch echt wel Backspacer, en niet The Fixer, maar wat boeit het eigenlijk ook

En daarom schreef ik ook: van het 'vrij recente album' the Fixer.
En... wat te denken van...: Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)

Misschien er toch een beetje haast achter zetten? Het is normaal de bedoeling dat vrijdagavond reeds de volgende deelnemer kan beginnen en ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de uitslag.

Ik ben op dit moment de top 10 aan het plaatsen en heb met Casartelli afgesproken dat ik vanavond zijn openingspost plaats. Dit ook omdat ik pas zondag kon beginnen.

Maar voor half 6 staat 'ie erop!

We zijn aan het einde van de zaterdagmiddag beland bij de ontknoping van the GREATEST HITS van Pearl Jam. 22 users hebben hun top 10 ingevuld, nog meer deden deze week mee: bedankt allemaal!
En als je maandag en/of dinsdag gaat: veel plezier!

De nummers 10 - 6:

10 Rearviewmirror 55 (9)

Het hoogst genoteerde nummer van hun 2e album Vs. Nummer 2 bij Silent_shout & JohnnyVergerFan en nummer 1 bij: little lion man

9. Just Breath 55 (11)

Eén van de verrassingen in de top 10, dit oh zo mooie liedje van Backspacer.
Nummer 1 bij DjFrankie: "Dit nummer had op de soundtrack gemoeten van de geweldige film Into the Wild. Tijdens de film had ik dit nummer ook steeds in mijn hoofd. Niet moeilijk wel geweldig."

8. Even Flow* 57 (12)

Op 2 bij Poeha & chevy93 dit natuurlijk ijzersterke nummer, want het staat op Ten.

7. Once* 59 (10)

Wat een dijk van een openingsnummer van Ten!
vigil: "Jaja mooie eindlijst hoor, pik daar de beste 10 er maar eens makkelijk uit. Dat was dus erg moeilijk. Maar beste luitjes dat is gelukt!" Op 1. Once!

6. Nothing As It Seems 67 (12)

Het enige nummer van Binaural eindigt gelijk maar op 6.
sheep67: "Immortality had bij de bovenste drie moeten staan maar een ondergewaardeerd nummer blijkbaar..... Ik heb gekozen voor het prachtige Nothing As It Seems dat ietwat het sfeertje van Immortality benaderd."

Zometeen volgt de top 5!

west schreef:
En daarom schreef ik ook: van het 'vrij recente album' the Fixer.
En... wat te denken van...: Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)

Haha, maar west toch, zo heet het album toch echt wel niet hoor
Kijk maar: Pearl Jam - Backspacer (2009)

Oh, oh. Maar kijk nou toch eens: er staat nu toch echt: Backspacer.... (oeps).

Haha, mooi zo!

En daar zijn ze dan, de beste 5 van the GREATEST HITS van Pearl Jam:

5. Yellow Ledbetter* 68 (13)

Het hoogst genoteerde keuzenummer, maar liefst op 5, deze geweldige b-side en vooral live song, de nummer 1 van johannesA

4. Jeremy 82 (16)

Jeremy maakte een opmars en eindigt alsnog hoog op de vierde plek. Maar liefst 16 keer genoemd en de nummer 2 van laxus en Bucquoy.

3. Better Man 91 (15)

Nog een verrassing: Better Man in de top 3 met maar liefst 91 punten en 15 top 10 noteringen. De hoogst genoteerde song van Vitalogy.
Nummer 1 van Silent_shout: "Better man op 1 dus, onweerstaanbaar mooi nummer, en al zeker live altijd een kippenvelmoment."

2. Alive 135 (20)

Op 2 en 1 de meest indringende en populaire nummers van Pearl Jam, de kroonjuwelen van Ten.
Alive is nummer 1 van ArthurDZ aERodynamIC dumb_helicopter en west:
"Alive is voor mij één van de indrukwekkendste nummers ooit. De combinatie van tekst en muziek is perfect en huiveringwekkend tegelijk. De gitaarsolo als een soort van uitlaatklep op het einde is één van de beste ooit gespeeld. Die snijdt door mij heen."

1. Black 197 (22)

Een heel bijzondere nummer 1, want ondanks de grote concurrentie heeft iedereen (!) dit nummer in zijn top 10 opgenomen en gezien het aantal punten ook nog eens op een gemiddeld hoge positie. Maar liefst de helft, 11 users, hebben Black op nummer 1 staan. Je kan haast zeggen een '1-5' overwinning voor Black.
50tracks: "Black de absolute all-time favoriet."
west: "Op Black word je de triestheid ingezogen. Ook dit nummer is heel intens en is fantastisch gezongen en gespeeld. Ook hier is de finale weer werkelijk briljant."
chevy93: "6e op rij met Black op 1."
laxus11: "7e op rij met Black op 1."

Nogmaals bedankt voor jullie deelname en hopelijk fantastische concerten volgende week!

En na Pearl Jam volgt nu: georganiseerd door Casartelli:

GREATEST HITS OF THE GATHERING

Of de band zelf nou graag benadrukt dat er ook een periode vóór en een periode ná Anneke van Giersbergen was - als ik de populariteitscijfers hier op MuMe een beetje respecteer, kom ik tot onderstaande startlijst, waar de 6 albums uit het Van Giersbergen-tijdperk elk met drie nummers vertegenwoordigd zijn. Een van ervoor en een van erna completeren de lijst.

Amity
Broken Glass
Eléanor
Great Ocean Road
Heroes for Ghosts
Home
Kevin's Telescope
King for a Day
Nighttime Birds
On Most Surfaces (Inuït)
Probably Built in the Fifties
Rollercoaster
Sand and Mercury
Saturnine
Shortest Day
Souvenirs
Strange Machines
Travel
Waking Hour
You Learn About It

Graag jullie tien favoriete ontbrekende nummers erbij! We spelen volgens het volgende tijdschema:

nominatieronde t/m dinsdag 10:00
wegstemronde t/m woensdag 16:00
toptienronde t/m vrijdag 20:00

Deze aflevering van the GREATEST HITS wordt georganiseerd door: Casartelli

Zou een moderator (panjoe) de titel kunnen aanpassen?

A Constant Run
A Noise Severe
Alone
Black Light District
Even the Spirits Are Afraid
In Motion #1
In Power We Trust the Love Advocated
Leaves
Liberty Bell
Monsters

Casartelli (moderator)
Zoals we dat tegenwoordig doen: even wat potentieel belangstellenden taggen: Anamorph Brunniepoo da dude DargorDT Etiul glenn53 Lying Mouth Mandylion Misterfool Nicholas123 Onweerwolf Status Seeker Svendra VanDeGriend - en iedereen die ik over het hoofd gezien heb

Misterfool
Ken maar een album van the gathering echt goed(mandylion), maar dat is ook gelijk een 5*-album. Ik pas dus vriendelijk voor de eer .

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
Ken maar een album van the gathering echt goed(mandylion), maar dat is ook gelijk een 5*-album.

Dan zou ik vooral even goed opletten de rest van de week

Enfin, ik zal zelf ook even het goede voorbeeld geven:

Alone
Confusion
Gemini I
In Motion #2
Leaves
Meltdown
Red Is a Slow Colour
Third Chance
When Trust Becomes Sound

Ik ken 5 albums dus dat moet net kunnen, maar de nummers zitten te slecht in mijn systeem om er zo wat op te lepelen dus ik haak later hopelijk aan.

Black Light District
Gemini II
In Between
In Motion #1
Liberty Bell
Marooned
Meltdown
New moon, different day
The earth is my witness

Ai, dat is toch wel lastig. Om toch nog een beetje mix te krijgen toch ook maar een aantal favorieten van andere albums dan all time favorites How to measure en Home gekozen. De lijst wordt dan als volgt:

Alone
Confusion
Forgotten
I Can See Four Miles
Illuminating
Marooned
Red Is a Slow Colour
Rescue Me
South American Ghost Ride
The West Pole

Casartelli (moderator)
Even een schopje omhoog. 't Is wellicht moeilijk kiezen uit het repertoire van wat zo maar Nederlands spannendste band aller tijden zou kunnen zijn, maar goed, u heeft dan ook nog de tijd tot morgenochtend tien uur.

Casartelli (moderator)
Kennelijk meer een editie voor de fijnproevers. Het goede nieuws is dan weer dat er precies tien nummers minstens tweemaal genoemd werden (er hoeft dus niet getiebreakt te worden), waarbij Alone en Even the Spirits Are Afraid het als enige tot drie nominaties schopten. Het resultaat staat hieronder.

Ronde 2: Eliminatie

Stuur de tien minste nummers weg uit:

Alone *
Amity
Black Light District *
Broken Glass
Confusion *
Eléanor
Even the Spirits Are Afraid *
Great Ocean Road
Heroes for Ghosts
Home
In Motion #1 *
Kevin's Telescope
King for a Day
Leaves *
Liberty Bell *
Marooned *
Meltdown *
Nighttime Birds
On Most Surfaces (Inuït)
Red Is a Slow Colour *
Rollercoaster
Sand and Mercury
Saturnine
Shortest Day
Souvenirs
Strange Machines
Travel
Waking Hour
You Learn About It

Deadline: woensdag 16.00 uur

En dat gaat niet zo makkelijk worden...

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
En dat gaat niet zo makkelijk worden...

...en dat is een understatement. Maar goed, keuzes zijn er om gemaakt te worden.

Amity
Black Light District *
Broken Glass
King for a Day
Liberty Bell *
Marooned *
Sand and Mercury
Shortest Day
Souvenirs
You Learn About It

Amity
Broken Glass
Heroes for Ghosts
King for a Day
Marooned
Meltdown
Rollercoaster
Shortest Day
Souvenirs
You Learn About It

Dit dan maar, ik had er redelijk snel 7 op staan. Die andere 3 waren extreem lastig.

Amity
Broken Glass
Kevin's Telescope
King for a Day
Marooned *
Rollercoaster
Sand and Mercury
Souvenirs
You Learn About It

verdraaid lastig...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.