MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Cured
mmm.....Nogal wat favorieten van mij eruit . Zal nog moeilijk worden hier een top-10 van te maken die mij past later vandaag (denk ik)

Jammer dat mijn nummer 1 Let Down er niet bij staat

1. Street Spirit (Fade Out)
2. Exit Music (For a Film)
3. Paranoid Android
4. Lucky
5. How To Disappear Completely
6. My Iron Lung
7. Creep
8. Just
9. Nude
10. Knives Out

Grappig, mijn top 10 hierboven komt erg overeen met mijn echte RH top 10.
Hail to the thief is wat ondergewaardeerd voor de rest ben ik zeer tevreden.

Casartelli (moderator)
01 Street Spirit (Fade Out)
02 Paranoid Android
03 Jigsaw Falling into Place
04 Fake Plastic Trees
05 Karma Police
06 Creep
07 Exit Music (For a Film)
08 Lucky *
09 Pyramid Song
10 My Iron Lung

Vroege klassiekers als Subterranean Homesick Alien en vooral Planet Telex en The Bends worden hier node gemist, maar goed, dan had ik me maar met de eerste rondes moeten bemoeien... Jigsaw Falling into Place is de voortdurende mental note dat ik nog eens achter In Rainbows aan moet.

1. Fake Plastic Trees
2. Paranoid Android
3. Exit Music (For a Film)
4. Street Spirit (Fade Out)
5. Idioteque
6. Videotape
7. Karma Police
8. How To Disappear Completely
9. Lucky
10. The National Anthem
--------------------------------------------------------------------------------
Ik mis wel wat (2+2=5 bv.) maar niet heel veel, wel vind ik het onbegrijpelijk dat een nummer als Creep de finale weet te halen en ook nog in elk lijst tot nu toe op weet te duiken

Cured
1. How To Disappear Completely
2. Karma Police
3. Jigsaw Falling Into Place
4. Nude
5. Videotape
6. Exit (Music For A Film)
7. Lucky
8. There There
9. Weird Fishes/Arp.
10. Fake Plastic Trees

enkele nummers hieruit zijn slechts met tevredenheid gekozen, de rest doet me niet zo heel veel....

vigil schreef:
1. Fake Plastic Trees
2. Paranoid Android
5. Idioteque
6. Videotape
7. Karma Police
8. How To Disappear Completely
9. Lucky
10. The National Anthem
--------------------------------------------------------------------------------
Ik mis wel wat (2+2=5 bv.) maar niet heel veel, wel vind ik het onbegrijpelijk dat een nummer als Creep de finale weet te halen en ook nog in elk lijst tot nu toe op weet te duiken

Ik zie 'm anders toch niet in dit lijstje

Niet in het lijstje nee, maar wel in hetzelfde bericht. Dus hij wordt gewoon weer genoemd

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
wel vind ik het onbegrijpelijk dat een nummer als Creep de finale weet te halen en ook nog in elk lijst tot nu toe op weet te duiken

Eerlijk gezegd had ik sowieso vrij veel moeite de top-10 vol te maken. Het jeugdsentiment dat "Yeah, so fucking special" ooit een gevleugelde tekstregel was, gaat dan toch zwaar wegen.

mol
1. Paranoid Android
2. Pyramid Song
3. Street Spirit (Fade Out)
4. Everything In Its Right Place
5. Lucky
6. Karma Police
7. The National Anthem
8. Nude
9. Fake Plastic Trees
10. How To Disappear Completely

vigil schreef:

Er moeten nog vele lijstjes komen! EN volgens mij staat ie ondertussen nog maar op plaats 7 of 8 of zo. Top 10 volledig vermijden zal moeilijk worden, maar miss hoort het nummer er wel gewoon in thuis. (ter verduidelijking: zal niet in mijn top 10 staan).

1. Exit Music (For a Film)
2. How To Disappear Completely
3. Idioteque
4. Fake Plastic Trees
5. Karma Police
6. Pyramid Song
7. Lucky *
8. Paranoid Android
9. Street Spirit (Fade Out)
10. My Iron Lung

High and Dry zou ook de top10 gehaald hebben, maar is helaas al afgevallen.

corn1holio1 schreef:
Er moeten nog vele lijstjes komen!
weet ik, het is dan ook fijn te zien dat hij nu 4 lijstjes op rij al niet meer te zien is

1. Exit Music (For a Film)
2. Street Spirit (Fade Out)
3. Paranoid Android
4. Creep
5. Fake Plastic Trees
6. My Iron Lung
7. Karma Police
8. Pyramid Song
9. Lucky
10. How To Disappear Completely

dix
Bovenin vermist: Planet Telex

1. Idioteque
2. The National Anthem
3 My Iron Lung
4. Pyramid Song
5. Street Spirit (Fade Out)
6. Exit Music (for a Film)
7. Fake Plastic Trees
8. How to Disappear Completely
9. There There
10. Creep

Daarentegen op 10 Creep daar begon het toch allemaal.

Mijn top 10 bevat vier en drie nummers van de iconische albums the Bends & OK Computer. Daar waar ik vond dat Radiohead na OK Computer regelmatig doorsloeg in gebezigde en gezochte experimenten op hun volgende albums, staan deze twee albums als een huis. Natuurlijk stonden ook op de opvolgers (zeer) goede nummers, maar wat mij betreft haalden zij zelden het niveau van daarvoor.

Pas op In Rainbows vonden ze wat mij betreft hun oude vorm terug. Daarvan staat het prachtige Nude op 5. Het net nog wat mooiere Street Spirit (Fade Out) staat daar vlak voor. Op 3 één van de beste rocksongs: Creep, met prachtige tekst en explosieve gitaarsolo. Van hun debuut dus. Nog net wat meer creepy is Just: "you do it to yourself, Just you, you and no one else". Eén van de allermooiste nummers ooit verschenen op deze planeet is Karma Police. 1000 % kippenvel, mijn nummer 1.

1. Karma Police
2. Just*
3. Creep
5. Nude
6. Exit Music (For A Film)
7. My Iron Lung
8. Fake Plastic Trees
9. Paranoid Android
10 The National Anthem

1. Fake Plastic Trees
3. Paranoid Android
4. Exit Music (For a Film)
5. Karma Police
6. Jigsaw Falling into Place
7. Just *
8. There There
9. Nude *
10. Idioteque

Ik vind vooral The Bends een weergaloze plaat. Van dat album had ik graag nog Sulk, Black Star en Planet Telex in mijn top 10 gezet. Verder mis ik ook Subterranean Homesick Alien.

De albums die na OKC kwamen hebben ook wel hun momenten, maar ik merk toch dat ik vanaf dan minder op één lijn zit met Thom en co. Waren we hier helemaal vrij geweest in het maken van een Radiohead-top 10, dan was Jigsaw Falling Into Place het enige niet-The Bends/OK Computer-nummer dat erin stond.

Maar ik wil niet te klagerig overkomen: dit is gewoon een enorm sterk lijstje, zelfs al ontbreken er enkele topfavorieten.

1. Idioteque
2. Exit Music (For a Film)
3. The National Anthem
4. Pyramid Song
5. Paranoid Android
6. How To Disappear Completely
7. Everything In Its Right Place
8. My Iron Lung
9. Karma Police
10. Just

Jammer dat ik de Radiohead-editie van dit spelletje nu pas opmerk, anders had ik misschien nog wat kunnen doen voor Reckoner en Climbing Up the Walls. Alsnog een lijstje kunnen samenstellen van alleen maar wereldnummers en zelfs met heel veel pijn wat nummers moeten weglaten (sorry There, There, Airbag en Jigsaw) maar met een band zoals Radiohead valt dat te verwachten.

Cured
hoi123 schreef:
Jammer dat ik de Radiohead-editie van dit spelletje nu pas opmerk, anders had ik misschien nog wat kunnen doen voor Reckoner en Climbing Up the Walls
Ja inderdaad, doei hoi 123!!

Lucky is trouwens wel enigszins toepasselijk voor de afgelopen week...

"Pull me ouuuuut of the aircrash..."

hoi123 schreef:
Jammer dat ik de Radiohead-editie van dit spelletje nu pas opmerk, anders had ik misschien nog wat kunnen doen voor Reckoner en Climbing Up the Walls.

Climbing up the Walls zou bij mij op #2 gestaan hebben. Onbegrijpelijk dat die niet meedoet hier

Hmm, maar 8 nummers uit mijn top 20 in de finale

The Bends en Kid A vind ik de beste Radiohead-platen.

1. Fake Plastic Trees
Sulk
2. How to Disappear Completely
3. The National Anthem
No Surprises
Black Star
Pearly

4. Lucky
5. Everything In Its Right Place
6. Idioteque
High and Dry
7. There There. (The Boney King of Nowhere.)
Climbing Up The Walls
Polyethylene (Parts 1 & 2)
Lewis (Mistreated)
I Might Be Wrong
Let Down
Electioneering
Optimistic

8. Knives Out
9. Just
10. Pyramid Song

dix schreef:
Bovenin vermist: Planet Telex

1. Idioteque
2. The National Anthem
3 My Iron Lung
4. Airbag
5. Pyramid Song
6. Street Spirit (Fade Out)
7. Exit Music (for a Film)
8. Fake Plastic Trees
9. How to Disappear Completely
10. Creep

Daarentegen op 10 Creep daar begon het toch allemaal.

Ik weet dat het een schande is, maar Airbag staat niet in de finale lijst ...

1. Jigsaw Falling Into Place
2. Everything In Its Right Place
3. There There
4. Weird Fishes / Arpeggi
5. Videotape
6. Exit Music (For A Film)
7. Paranoid Android
8. Fake Plastic Trees
9. Street Spirit (Fade Out)
10. Karma Police

dix
corn1holio1 schreef:

Ik weet dat het een schande is, maar Airbag staat niet in de finale lijst ...

Oeps....Editje gedaan.

1. Fake Plastic Trees
2. Paranoid Android
3. Karma Police
4. Exit Music (For a Film)
5. Creep
6. My Iron Lung
7. Street Spirit (Fade Out)
8. Idioteque
9. There There
10. Lucky *

1. Idioteque
2. Paranoid Android
5. Karma Police
6. Pyramid Song
7. My Iron Lung
8. Just *
9. Fake Plastic Trees
10. Creep

DIt nummer heeft heel lang nodig gehad bij mij, voordat het kwartje viel. Met het uitkomen van Kid A waren het vooral de meer up-tempo nummers die mij konnen bekoren (Idioteque, National Anthem, EIIRP).
Maar waar Kid A sowieso al een bevreemdend sfeertje heeft, steekt HTDC er nog eens helemaal bovenuit. De tekst (I'm not here, this isn't happening), de titel, de kleine blazerkoortjes op de achtergrond, de snerpende violen, alles is er aan gedaan om het gevoel te creëeren dat dit een nummer is dat gaat over het ontvluchten of zelfs negeren van de realiteit. Naar het einde toe verdwijnt Yorke's stem zelfs even in de muziek.
Maar dan komt de stem toch terug, en blijkt dat het helemaal niet zo eenvoudig is om je omgeving te ontvluchten. De opbouw van het nummer, de prachtige zang van Yorke en vooral het samenspel van die zang met de instrumenten, het overdonderende einde... beste nummer van Radiohead wat mij betreft.

3. There There
4. Jigsaw Falling into Place
5. Exit Music (For a Film)
6. Idioteque
7. Paranoid Android
8. Pyramid Song
9. Lucky *
10. Weird Fishes / Arpeggi

1. Karma Police
2.Creep
3.Exit Music (For a Film)
4.Paranoid Android
5.Everything In Its Right Place
6.Fake Plastic Trees
7.Street Spirit (Fade Out)
8.Knives Out *
9.Idioteque
10.How To Disappear Completely

corn1holio1 schreef:
DIt nummer heeft heel lang nodig gehad bij mij, voordat het kwartje viel. Met het uitkomen van Kid A waren het vooral de meer up-tempo nummers die mij konnen bekoren (Idioteque, National Anthem, EIIRP).
Maar waar Kid A sowieso al een bevreemdend sfeertje heeft, steekt HTDC er nog eens helemaal bovenuit. De tekst (I'm not here, this isn't happening), de titel, de kleine blazerkoortjes op de achtergrond, de snerpende violen, alles is er aan gedaan om het gevoel te creëeren dat dit een nummer is dat gaat over het ontvluchten of zelfs negeren van de realiteit. Naar het einde toe verdwijnt Yorke's stem zelfs even in de muziek.
Maar dan komt de stem toch terug, en blijkt dat het helemaal niet zo eenvoudig is om je omgeving te ontvluchten. De opbouw van het nummer, de prachtige zang van Yorke en vooral het samenspel van die zang met de instrumenten, het overdonderende einde... beste nummer van Radiohead wat mij betreft.

Mooi verwoord

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.