MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Smokey, Heron Blue en Tonight The Sky vallen als laatste af

1. Katy Song
2. Mistress
3. Carry Me Ohio
4. New Jersey
5. Ben's My Friend
6. Have You Forgotten
7. Alesund
8. Summer Dress
9. Medicine Bottle
10. Grace Cathedral Park

1. Michael
Grandioze afsluiter van het debuut van Red House Painters. Dat simpele maar oh zo hemelsmooie gitaarrifje bezorgt mij in combinatie met de nostalgische tekst altijd kippenvel. Iets minder zwaar op de maag liggend dat de rest van de songs op het debuut, maar desalniettemin het nummer dat mij het meest aangrijpt.
2. Medicine Bottle
Zwaar op de maag liggend, dat is Medicine Bottle zeker wel. Een loodzwaar nummer over een smoorverliefde depressieve ziel, die het leven niet meer lijkt aan te kunnen. Nee, hiermee ga je niet scoren op feestjes. Alleen in het donker, komt deze zwartgallige song echter als een helse mokerslag aan. Alsof je strottenhoofd beetje bij beetje meer wordt dichtgeknepen.
3. Strawberry Hill
Grandioos nummer dat een beetje achteraan verstopt zit op die fantastische titelloze plaat. Het zijn vooral die gruizige shoegaze-elementen en de wanhopige zang van Kozelek die mij aangrijpen. En oja, wat een hemels refrein!
4. Somehow the Wonder of Life Prevails
Een tamelijk recent nummer nu, het eerste dat niet uit het begin van de carrière van Kozelek afstamt. Mooie en subtiele elektronische omkadering en voor een keer een hoopvolle tekst. 'Somehow the wonder of life prevails' . Nadat ik Medicine Bottle beluisterd heb, zet ik dit soms nog op. Kwestie van niet te depri te gaan slapen.
5. Duk Koo Kim
Beest van een song met slepende zanglijnen en gruizige gitaren. Doet mij een beetje aan Neil Young denken en dat is nooit een slechte referentie. Ik kan best begrijpen dat mensen dit zagerig vinden, maar voor mij mocht de song nog een extra kwartier aanslepen.
6. Alesund
Gewoon een schitterend popnummer met fantastische klassieke instrumentatie.
7. Katy Song
De gedoodverfde winnaar van dit spel lijkt mij. Ook het nummer waardoor ik Kozelek leerde kennen. Tegenwoordig denk ik soms dat die outro ook wel wat korter had gemogen, maar ah wat als het zo'n mooi geneurie oplevert.
8. Salvador Sanchez
Is dit gekke paard van Neil Young dat we hier horen? Zelfs de stem van Kozelek klinkt hier als ome Neil. Los daarvan een uitstekend en meeslepend nummer met geweldige gitaarlijnen.
9. Brothers
Pianoballad die de juiste snaar weet te raken. Weer die verhalende stijl van Kozelek ook.
10.Dragonflies
Opnieuw een pareltje van dat titelloze album, dat redelijk achteraan die lange trip verstopt zit. Mysterieuze instrumentatie en zang en heel wat scherpe randjes. Stukken beter in de context van het album dan als je het los draait.

Opvallend: na 2 lijstjes zijn er nog maar drie songs die niet genoemd zijn

Ik kom morgen met mijn top 10; mooie commentaren alvast, The Eraser!

Helaas geen tijd voor een toelichting op mijn keuzes...

1. Carry Me Ohia
2. Katy Song
3. Alesund
4. Mistress
5. Salvador Sanchez
6. New Jersey
7. Have You Forgotten
8. Carissa
9. Medicine Bottle
10. Duk Koo Kim

Ik hoop dan ook nog naast dat van AOVV, van Co Jackso en woutorrmusic een lijstje te ontvangen?

Komt goed! Nog even allemaal herluisteren. Voor 22:00 heb ik een lijst

zaaf
voor dit spel heb je er geen donder aan, maar ik wil toch even aan je kwijt, The Eraser , dat ik deze week op vrije momenten aandachtig naar kozelek (en dan vooral de samenwerkingen / red house painters en sun kil moon) heb geluisterd. en jouw top 10 in het bijzonder.

conclusie: ik had al veel van zijn muziek maar dat heeft nooit van mij de aandacht gekregen die het verdient. ik luister het de komende tijd nog even lekker door. thanks!

1. Duk Koo Kim
2. Katy Song
3. Medicine Bottle
4. Summer Dress
5. Lost Verses
6. Somehow the Wonder of Life Prevails
7. Brothers
8. Salvador Sanchez
9. Strawberry Hill
10. Carissa

Een tiental is in dit geval eigenlijk ontoereikend, Kozelek heeft zoveel prachtsongs geschreven!
Geweldige singer-songwriter, al mogen we ook zijn kompanen van Red House Painters (toen) / Sun Kil Moon (nu) niet vergeten.

4x Sun Kil Moon, 4x Red House Painters, 1x Mark Kozelek & Jimmy LaValle, 1x Mark Kozelek & Desertshore (hoewel die song eigenlijk Kozelek solo is).

1. Lost Verses
De enige vertegenwoordiger van het hemelse meesterwerk April. Wat een schitterend album en Lost Verses is het prijsnummer, als je daarover mag spreken bij dit soort voortkabbelende klanken. Als een satijnen doek omarmt Lost Verses zich om de luisteraar, waarbij de elektrische gitaar in de perfecte outro de boel weer wakker schudt.

2. Carry Me Ohio
3. Somehow the Wonder of Life Prevail (vandaag dit nummer ontdekt!)
4. Katy Song
5. Michael
6. Ben's My Friend
7. Have You Forgotten
8. Salvador Sanchez*
9. Summer Dress
10. Carissa

Ik wacht nog even op Woutorrmusic vooraleer ik met de uitslag kom.
Sowieso morgenvoormiddag presentatie van de uitslag, maar hopelijk kan ik het vanavond al doen.

zaaf schreef:
voor dit spel heb je er geen donder aan, maar ik wil toch even aan je kwijt, The Eraser , dat ik deze week op vrije momenten aandachtig naar kozelek (en dan vooral de samenwerkingen / red house painters en sun kil moon) heb geluisterd. en jouw top 10 in het bijzonder.

conclusie: ik had al veel van zijn muziek maar dat heeft nooit van mij de aandacht gekregen die het verdient. ik luister het de komende tijd nog even lekker door. thanks!

Super dat je de muziek van Kozelek beter hebt leren waarderen! Bij mij hebben de albums van Red House Painters ook wat moeten rijpen. Katy was liefde op het eerste gezicht, maar de rest van de nummers deden mij eerst niet zo heel veel.

Co Jackso schreef:
3. Somehow the Wonder of Life Prevail (vandaag dit nummer ontdekt!)
Ik ken niet heel veek Kozelek, laat staan bij naam, maar voor wat het waard is, vind ik dit vooralsnog zijn beste nummer!

Mezelf nog eens op de lijst gezet en meteen West maar even getagged voor het geval hij er toevallig niet aan heeft gedacht. De editie met Kozelek is nog niet afgelopen, maar in de finaleronde van Alice in Chains haak ik wel aan.

8/aug - west (Alice in Chains)
15/aug - Edgar18 (Michael Jackson)
22/aug - catdog (Kanye West)
29/aug - jassn (Atmosphere)
5/sep - chevy93 (The Boxer Rebellion)
12/sep - zaaf (Beck)
19/sep - yeahyeahyeah (Wire)
26/sep - ArthurDZ (Paul Weller / The Jam / The Style Council)
3/okt - Dance Lover (Four Tet)
10/okt - zaaf (Underworld)
17/okt - Scientist (Guided by Voices)
24/okt - dynamo d (Spinvis)
31/okt - zaaf (The Roots)
7/nov - Rudi S (Nick Cave)
14/nov - dix (The Fall)
21/nov - Silent_Shout (M83)
28/nov - Rudi S (Vic Chesnutt)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - ArthurDZ (Bruce Springsteen)
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - dynamo d (Nits)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Casartelli (Camel)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
6/mar - 7744leon (Blur)
13/mar - ArthurDZ (R.E.M.)
20/mar - Pepino (Elbow)
27/mar - Edgar18 (Otis Redding)
3/apr - Johnny Marr (Black Sabbath)
10/apr - zaaf (Fink)
17/april - herman (Dusty Springfield)
-
-
22/mei Edgar18 (Simon & Garfunkel)
29/mei zaaf (Massive Attack)

herman schreef:
Mezelf nog eens op de lijst gezet en meteen West maar even getagged voor het geval hij er toevallig niet aan heeft gedacht. De editie met Kozelek is nog niet afgelopen, maar in de finaleronde van Alice in Chains haak ik wel aan.

Bedankt herman! Oeps, in de vakantie vergeet ik nog wel eens dag, datum en tijd! Ik ga gelijk de startlijst maken. Zou jij de titel willen aanpassen?

Ik zie net dat de presentatie van mijn Paul Weller-editie valt op mijn verjaardag. Die avond ga ik hier dus natuurlijk niet kunnen zijn, dus yeahyeahyeah, zie jij het zitten om met mij van week te wisselen?

En dan is het tijd voor the GREATEST HITS of ALICE IN CHAINS!

De hardrock band met metal invloeden en hun donkere, soms ook erg mooie, melancholische en ook akoestische muziek. En alweer zo'n goede band uit de grunge stroming.
Dit is de startlijst met van elke EP / LP de 2 hoogst gewaardeerde nummers, plus de derde van de vier hoogst gewaardeerde albums, waaronder MTV Unplugged:

Man in the Box
We Die Young
Brother
Got Me Wrong
Rotten Apple
Would
Rooster
Them Bones
Nutshell
No Excuses
Grind
Heaven Beside You
Down in a Hole (akoestisch MTV Unplugged)
Would? (akoestisch MTV Unplugged)
Nutshell (akoestisch MTV Unplugged)
Check My Brain
All Secrets Now
Private Hell
Hollow
Stone

1e Ronde: nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken. Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

ArthurDZ schreef:
Ik zie net dat de presentatie van mijn Paul Weller-editie valt op mijn verjaardag. Die avond ga ik hier dus natuurlijk niet kunnen zijn, dus yeahyeahyeah, zie jij het zitten om met mij van week te wisselen?
Prima, draai maar om!

Top!

15/aug - Edgar18 (Michael Jackson)
22/aug - catdog (Kanye West)
29/aug - jassn (Atmosphere)
5/sep - chevy93 (The Boxer Rebellion)
12/sep - zaaf (Beck)
19/sep - ArthurDZ (Paul Weller / The Jam / The Style Council)
26/sep - yeahyeahyeah (Wire)
3/okt - Dance Lover (Four Tet)
10/okt - zaaf (Underworld)
17/okt - Scientist (Guided by Voices)
24/okt - dynamo d (Spinvis)
31/okt - zaaf (The Roots)
7/nov - Rudi S (Nick Cave)
14/nov - dix (The Fall)
21/nov - Silent_Shout (M83)
28/nov - Rudi S (Vic Chesnutt)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - ArthurDZ (Bruce Springsteen)
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - dynamo d (Nits)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Casartelli (Camel)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
6/mar - 7744leon (Blur)
13/mar - ArthurDZ (R.E.M.)
20/mar - Pepino (Elbow)
27/mar - Edgar18 (Otis Redding)
3/apr - Johnny Marr (Black Sabbath)
10/apr - zaaf (Fink)
17/april - herman (Dusty Springfield)
-
-
22/mei Edgar18 (Simon & Garfunkel)
29/mei zaaf (Massive Attack)

ArthurDZ schreef:

Gemiste kans

Ho ho! We zijn nog niet klaar met Mark Kozelek!

The Eraser schreef:
Maak uit deze nummers een top 10 tegen vrijdag 22 uur. Vrijdagavond of zaterdagmiddag zal ik de uitslag dan presenteren

Beste The Eraser: dat had toch beter vrijdagavond kunnen zijn. In juni met Pearl Jam liep iemand voor mij ook al uit. Dit keer moet ik echt uiterlijk vrijdagvond de eindlijst van Alice In Chains presenteren.

Ik kreeg een begrijpelijk seintje van herman en ben daarom begonnen. Het lijkt mij het beste dat jij zo snel mogelijk de eindlijst presenteert van Mark Kozelek en dat users intussen hun lijstjes al kunnen posten voor AiC. Die startlijst en de 'tags' zijn inmiddels gepost.
Natuurlijk wel bedankt voor alle moeite afgelopen week!

west schreef:
(quote)

Bedankt herman! Oeps, in de vakantie vergeet ik nog wel eens dag, datum en tijd! Ik ga gelijk de startlijst maken. Zou jij de titel willen aanpassen?

Herman is geen mod meer en kan dus de titlel niet aanpassen.

Oei, eindlijst dan maar met 5 deelnemers! Duidelijk winnaar hoor en slechts 1 nummer dat geen enkel punt scoort!

20. Japanese To English*
19. Grace Cathedral Park (1)
18. Dragonflies* (1)
17. Carissa (5)
16. Brothers* (6)
15. Strawberry Hill* (10)
14. Ben's My Friend (11)
13. New Jersey (12)
12. Summer Dress (12)
11. Have You Forgotten (13)

10. Salvador Sanchez* (15)

De hoogste nominatie

9. Mistress (16)

7. Ex aequo Lost Verses (16 pt en nummer 1 van Co Jackso) en Michael (16 pt en nummer 1 van mijzelf)

6. Alesund (17)

5. Duk Koo Kim (17) en nummer 1 van AOVV

4. Somehow The Wonder of Life Prevails (20)

3. Medicine Bottle (21)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:02 uur

geplaatst: vandaag om 16:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.