MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
GREATEST HITS OF APHEX TWIN !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (26) Ptolemy * (4, 2 2e plaatsen)

12. (26) Rhubarb (#3) (4)

13. (23) Ageispolis (6)

14. (23) Start As You Mean To Go On * (5)

15. (22) Icct Hedral * (5)

16. (21) Vordhosbn (5, de nummer 1 van kobe bryant fan)

17. (19) Rushup I Bank 12 * (4)

18. (14) Windowlicker (5)

19. (12) Bucephalus Bouncing Ball * (3)

20. (10) Tha (3)

Met dank aan de 11 deelnemers. Windowlicker is de vreemdste eend onderin.

10. (30) Digeridoo (4)

De nummer 1 van orbit.

orbit schreef:
Toen ik deze track voor het eerst hoorde wist ik niet wat ik meemaakte.. wat een vette stuwende drive, een op hol geslagen tribal techno! Ik dacht ook dat het iets uit de psytrancehoek zou zijn en was zeer verrast dat het Aphex bleek te zijn.

Dance Lover schreef:
Zwaar hypnotiserend, opzwepend, bijna psychedelisch nummer.

kobe bryant fan schreef:
Deze moest toch wel een paar draaibeurten hebben voor ik hem volledig kan waarderen, ik denk zelf dat de rek er nog lang niet uit is en ik hiermee nog mooie momenten zal beleven. Fantastisch nummer gewoon, de originele inbreng van de digeridoo met Aphex die experimenteert met D'n'B werkt verrassend goed en laat je ruim 7 minuten genieten van muziek waar je amper kunt op blijven stilzitten.

Jammer dat Vordhosbn, Rhubarb en Rushup toch relatief laag staan, vooral Vordhosbn, Rhubarb - en vooral Windowlicker - had ik hoger verwacht.
Verder ben ik het er volledig mee eens!

9. (32) Come To Daddy (6)

herman schreef:
Mijn kennismaking met Aphex Twin in 1998: de videoclip van Come to Daddy in 1998. Dat hakte er nogal in. Ik zag hem 's nachts op MTV en was diep onder de indruk. Ik weet nog wel dat ik het de volgende dag op college heb besproken met een studiegenoot die al bekend bleek met Aphex Twin.

orbit schreef:
"IIII will eat your souullllllll!" Ook weer zo'n enorm vette track waar ik mijn avatar aan te danken heb trouwens.. In combinatie met dat geweldige filmpje was dit een ware revolutie op electronic gebied destijds. Los daarvan kent het nummer één van de vetste overgangen ever in een track (nogmaals, zie mijn plaatje ).

kobe bryant fan schreef:
Ik was er jammer genoeg nog niet bij toen de clip te zien was op Tv (ik was zelfs nog niet geboren) maar ik kan zeker verstaan wat voor een indruk dat toen gemaakt moet hebben. Want vorige week maakte het ook heel wat indruk op mij. En natuurlijk niet alleen die clip, maar ook die brute en vette track. De bass is echt geweldig en al zeker in combinatie met "I wil eat your soul!" Lijkt me best angstaanjagend als je dit 's nachts in een verlaten en smal steegje op je hoofdtelefoon zou beluisteren.

Aquila schreef:
De clip is waarschijnlijk wel beter dan het nummer (of het nummer was niet zo goed zonder de clip), beide zijn onlosmakelijk verbonden.

8. (33) Analogue Bubblebath (6)

7. (34) Nannou * (6)

De nummer 1 van Arrie.

kobe bryant fan schreef:
Kan het nog origineler? Niet veel denk ik, een heel nummer opgebouwd rond een muziekdoos, opgebouwd is zelfs een verkeerde woorkeuze want eigenlijk krijg je enkel een muziekdoos en een shaker - erg zachtjes - te horen. Daarom is dit ook zo indrukwekkend, hoe hij met een muziekdoos één van mijn favoriete melodieën kan maken en toch is er gevoel van ritme. De korte tikjes voelen aan als percussie die prachtig gepaard gaat met de melodie.

7744leon schreef:
Aphex Twin is een artiest die ongelofelijk divers is. Neem nou dit nummer: Door het opnemen en sampelen van muziekdoosjes maakt hij een nummer zoals ik nog nooit gehoord heb. Een hele aparte en mechanisch sfeer heeft dit nummer. Briljant is het moment dat het nummer ‘aangedraaid’ wordt: De muziekdoosjes zijn halverwege het nummer klaar met spelen en je hoort daarna als het ware hoe ze weer aangedraaid worden.

Aquila schreef:
Ik was onlangs op de tentoonstelling van de Quay Brothers in het EYE FIlminsituut in Amsterdam. Dat Nannou, waarbij de Brothers Quay verantwoordelijk waren voor de videoclip, nu zo hoog in de lijst komt is mede daardoor - fascinerend.

6. (40) Alberto Balsalm (6)

De nummer 1 van 7744leon en Strangeways.

7744leon schreef:
Voor mij is dit niet alleen het beste nummer van Aphex Twin, het is het beste nummer ooit gemaakt. Nog nooit heeft iemand zo veel emotie in een nummer gestopt. Alles aan dit nummer is perfect: De beat, de melodie, de schitterende opbouw. Na het horen van dit nummer heb met mezelf een regel gemaakt: Maar één keer per dag beluisteren, anders zou ik het helemaal dood draaien.

kobe bryant fan schreef:
Dit is typisch zo'n nummer dat op het juiste moment op de juiste plaats moet beluisterd worden om er volledig van te kunnen genieten. Dit is voor mij de perfecte schijf voor een wandeling terwijl de zomerzon langzaam zakt. De melodieën hoor je zelden mooier en de percussie maakt het nog eens lekker herkenbaar met dat geweldige Ride cymbaaltje. Die wissel op het eind is ook echt prachtig!

5. (41) Fenix Funk 5 (7)

kobe bryant fan schreef:
Toch wel het beste nummer uit de - bij vlagen toch wel erg matige - Analords serie. Maar dit, dit is één van de sterkste nummers die ik ooit heb gehoord. Die prachtige overkoepelende melodieën gaan hand in hand met de sterke en typische Aphex Twin percussie.

herman schreef:
Een van de betere tracks van zijn Analord-reeks, die hier nog wel 1 of 2 nummers had mogen hebben.

orbit schreef:
Lekkere track met strakke smerige sound uit de betere krochten van het Aphex oeuvre.

4. (44) Polynomial-C (7)

De nummer 1 van Dance Lover.

Dance Lover schreef:
Prachtige samensmelting van alles wat dansmuziek voor mij zo interessant maakt. Dit nummer heeft een enorme drive, is speels, heeft veel spanning en is enorm gelaagd.

3. (46) Xtal (8)

De nummer 1 van Aquila.

Aquila schreef:
Selected Ambient Works 85-92 is bij mij het meest gedraaide Aphex Twin album. En elke keer als ik het opzet is dit dus het onvermijdelijke eerste nummer. Objectief misschien niet het best Aphex Twin nummer voor mij, maar wie niet meedoet in de eerste rondes speelt een finale zonder zijn favorieten (de eerste wetmatigheid van dazzler) en dus ontbreekt Green Calx dat ik denk ik zou aanwijzen als mijn Aphex Twin favoriet (en ik mis toch ook wel een aantal dingen van het Richard D. James-album). Maar goed, elke keer als ik SAW 85-92 opzet denk ik weer wauw, wat geweldig. Ik vind het wel met afstand het beste dat ik van hem ken en ga er helemaal in op. In het totaal vooral, maar sommige losse nummers zijn ook stand-out. Xtal is daarmee een zeer waardige vlaggendrager van mijn Aphex Twin lijst.

Dance Lover schreef:
Ik smelt gewoon altijd weg als sneeuw voor de zon als ik deze lieve melodie hoor.

2. (54) Heliosphan (8)

De nummer 1 van herman, Gyzzz en dix.

herman schreef:
Een melodie om te janken zo mooi.

orbit schreef:
Eén van de sterkste tracks van SAW natuurlijk. Blijft elke keer een genot om te horen en straalt zoveel relaxte sfeer uit, perfect om knalhard in de auto te draaien bijvoorbeeld terwijl je door niemandsland van Australië reist ofzo.

1. (55) On (8)

De nummer 1 van yeahyeahyeah

orbit schreef:
Die zware vette beats!! Ah, dit is het grote genieten! Qua combinatie met de wat lichtere sounds op de achtergrond is het de blauwdruk voor heel veel idm die erna kwam.

yeahyeahyeah schreef:
Mijn favorieten van Aphex Twin hebben eigenlijk allemaal die combinatie van dikke beats en heerlijke melodieën. Ook ben ik liefhebber van ouwe rave/jungle/dnb etc, wat hier wel aan raakt. Hoe dan ook kan ik hier geweldig van genieten. Al zou een volgende keer weer een ander nummer op 1 kunnen staan, want het was erg moeilijk kiezen.

Schitterende Top 10!

Alleen met Nannou heb ik niet zoveel op.

Dank yeahyeahyeah voor deze hernieuwde kennismaking met Aphex Twin.

Graag gedaan! Ik vond het erg tof. Misschien niet de editie met de meeste deelnemers, maar, gezien de hartverwarmende commentaartjes bij de lijstjes, wel allemaal echte liefhebbers.

Ook voor mij was het een (gedeeltelijk) hernieuwde kennismaking met een artiest waarvan ik al een tijdje wat meer wilde leren kennen; één van de redenen voor mij om juist deze artiest te kiezen. Dank allen!

And now for something completely different: Toto!

chevy93, barst los!

GREATEST HITS intekenlijst

Wie wil er een editie van Greatest Hits leiden?
Je mag je naam en de artiest die je wil spelen toevoegen aan de lijst.

- Chevy (Toto)
- dumb_helicopter (Metallica)
- herman (Chemical Brothers)
- arcade monkeys (Rolling Stones)
- kemm (Beyoncé / DC incl.)
- El Ninjo (Sufjan Stevens)
- herman (Can)
- Scientist (PJ Harvey)
- dynamo d (Porcupine Tree/Steven Wilson)
- Dance Lover ( Orbital )
- Zephyr (Wipers/Greg Sage)
- Dance Lover ( Röyksopp )
- arcade monkeys (Modest Mouse)
- Dance Lover ( Dandy Warhols )
- Zephyr (Cabaret Voltaire)
- Laxus11 ( The Beatles)
- ArthurDZ (Wu-Tang Clan + soloprojecten geproducet door RZA)
- The Eraser (Animal Collective)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- DjFrankie (The Jesus and Mary Chain)
- Scientist (Songs Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
- west (Pearl Jam)
- Casartelli (The Gathering)
- kobe bryant fan (Autechre)
- yeahyeahyeah (Wire)

GREATEST HITS of TOTO!

7 nummers uit de Top 2000 (+ 99 die er vorig jaar in stond). Vervolgens aangevuld met verscheidene albumtracks (o.b.v. populariteit alhier) van zo'n beetje ieder album. Het ene album uiteraard wat beter vertegenwoordigd dan de andere.

Als gevolg van de diversiteit ontbreken nummers als I Won't Hold You Back en Georgy Porgy, maar dan heeft men ten minste wat te nomineren.

99
Africa
Caught in Balance
Child's Anthem
Don't Chain My Heart
Endless
Falling in Between
Goin' Home
Goodbye Elenore
Hold the line
Home of the Brave
Hydra
I Will Remember
I'll be over you
Isolation
Kingdom of Desire
Mushanga
Pamela
Rosanna
Stop Loving You

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Als gevolg van de diversiteit ontbreken nummers als I Won't Hold You Back en Georgy Porgy, maar dan heeft men ten minste wat te nomineren.

Die eer laat ik gaarne aan een ander. Erg veel keus hier, dus om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik mezelf beperkt tot één nummer per album... met uitzondering van Mindfields, dat dan weer wel.

Afraid of Love
Angela
Cruel
English Eyes
Jake to the Bone
Melanie
One Road
St. George and the Dragon
Stay Away
Stranger in Town

Anna
Could This Be Love
Drag Him to the Roof

Holyanna
If It's the Last Night
I Won't Hold You Back
Jake to the Bone
King of the World
Stranger in Town
White Sister

Mooie editie en bedankt voor de organisatie: yeahyeahyeah

Mooie toplijst geworden inderdaad! De laatste jaren draai ik niet zoveel Aphex Twin meer, maar het blijft toch een van de beste artiesten van de laatste 25 jaar.

Toto laat ik aan de liefhebbers, over een weekje spelen we de Chemical Brothers.

Nou er moet toch wel heel wat gebeuren wil ik I Won't Hold You Back gaan nomineren...

Afraid of Love
Anna
Bottom of Your Soul
Holyanna
Melanie
Only the Children
She Knows the Devil
Straight for the Heart
Till the End

Nou ja, je hebt blijkbaar wel plaats gevonden voor het minstens zo zeikerige Anna.

Jammer dat de Aphex Twin GH afgelopen week was. Ik had niet genoeg tijd om er veel tijd in te stoppen en ik ken te weinig van hem om snel even een top-10 te plaatsen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik nummers 4 t/m 6 nog nooit gehoord heb en zelfs de nummer 1 niet echt goed ken.

yeahyeahyeah schreef:
16. (21) Vordhosbn (5, de nummer 1 van kobe bryant fan)

yeahyeahyeah schreef:
Windowlicker is de vreemdste eend onderin.

Terecht. De clip is briljant, maar qua muziek heeft Aphex Twin duidelijk betere dingen gedaan.

Oh, en ik keek net weer even de clip van Come to Daddy. Echt de beste videoclip die ik ooit heb gezien En dan beschouw ik Gantz Graf van Autechre even niet als clip maar als "audiovisueel project"

Only the children
Holyanna
Stranger in town
Change of heart
Anna
These chains
A thousand years
Straight for the heart
Angel don't cry
Till the end

After You Have Gone
Anna
Carmen
English Eyes
Gift with a Golden Gun
I Won’t Hold You Back
Melanie
Miss Sun
Mrs. Johnson
Turn Back

Anna
English Eyes
Georgy Peorgy
Holyanna
I'll Supply The Love
I Won't Hold You Back
Straight for the Heart
These Chains
White Sister

chevy93 schreef:
Nou ja, je hebt blijkbaar wel plaats gevonden voor het minstens zo zeikerige Anna.

Ja maar is dat een mooi zeikerig nummer, ook nog eens van mijn favo Toto album.

Anna en Holyanna lijken veilig met 5, resp. 4 nominaties.

Verder zijn er nu 6 platen 3 keer genoemd en 6 2 keer.

After You've Gone
Don't Stop Me Now
Georgy Peorgy
Girl Goodbye
High Price Of Hate
I'll Supply The Love
I Won't Hold You Back
It's A Feeling
These Chains
You are the flower

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.