Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:56 uur
Bucephalus Bouncing Ball *
Come To Daddy
Fenix Funk 5
Girl/Boy Song
Icct Hedral *
Isoprophlex *
Last Rushup 10 *
Nannou *
Rushup I Bank 12 *
Ventolin
Come To Daddy
Fenix Funk 5
Girl/Boy Song
Icct Hedral *
Isoprophlex *
Last Rushup 10 *
Nannou *
Rushup I Bank 12 *
Ventolin
0
geplaatst: 8 januari 2014, 17:35 uur
herman schreef:
Ik merk toch wel dat ik Richard D. James Album niet zo boeiend vind.
Ik merk toch wel dat ik Richard D. James Album niet zo boeiend vind.
Het lijkt er inderdaad op dat dit album de grote verliezer gaat worden van deze ronde.
Nog niet gestemd en het wel/niet hiermee eens? Nog 2 en een half uur om je invloed uit te oefenen!
0
geplaatst: 8 januari 2014, 18:50 uur
4
Analogue Bubblebath
Avril 14th
Come To Daddy
Fingerbib
Flim
Isoprophlex *
Last Rushup 10 *
Ventolin
Windowlicker
Analogue Bubblebath
Avril 14th
Come To Daddy
Fingerbib
Flim
Isoprophlex *
Last Rushup 10 *
Ventolin
Windowlicker
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:09 uur
Uitgeschakeld:
6 Isoprophlex *
5 4
5 Fingerbib
5 Girl/Boy Song
5 Milkman *
5 Ventolin
4 Flim
4 Last Rushup 10 *
Dit betekent dat van de volgende vier er nog twee de pineut zijn:
3 Avril 14th
3 Bucephalus Bouncing Ball *
3 Nannou *
3 We Are The Music Makers *
Alle tracks van Richard D. James Album zijn uitgespeeld.
6 Isoprophlex *
5 4
5 Fingerbib
5 Girl/Boy Song
5 Milkman *
5 Ventolin
4 Flim
4 Last Rushup 10 *
Dit betekent dat van de volgende vier er nog twee de pineut zijn:
3 Avril 14th
3 Bucephalus Bouncing Ball *
3 Nannou *
3 We Are The Music Makers *
Alle tracks van Richard D. James Album zijn uitgespeeld.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:21 uur
Tie-break 2de ronde
Welke twee nummers vallen als laatste af? Stem op je twee MINST favoriete nummers.
0 Avril 14th
0 Bucephalus Bouncing Ball *
0 Nannou *
0 We Are The Music Makers *
Deadline: 23.45u.
Welke twee nummers vallen als laatste af? Stem op je twee MINST favoriete nummers.
0 Avril 14th
0 Nannou *
0 We Are The Music Makers *
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:22 uur
Tie-break 2de ronde
0 Avril 14th
1 Nannou * +
1 We Are The Music Makers * +
0 Avril 14th
1 Nannou * +
1 We Are The Music Makers * +
0
geplaatst: 8 januari 2014, 22:07 uur
Tie-break 2de ronde
1 Avril 14th +
1 Nannou *
2 We Are The Music Makers * +
1 Avril 14th +
1 Nannou *
2 We Are The Music Makers * +
0
geplaatst: 8 januari 2014, 22:20 uur
Tie-break 2de ronde
2 Avril 14th +
1 Nannou *
3 We Are The Music Makers * +
4 favorieten van mij
2 Avril 14th +
1 Nannou *
3 We Are The Music Makers * +
4 favorieten van mij

0
geplaatst: 8 januari 2014, 23:09 uur
Tie-break 2de ronde
2 Avril 14th +
1 Bucephalus Bouncing Ball *
1 Nannou *
4 We Are The Music Makers * +
2 Avril 14th +
1 Bucephalus Bouncing Ball *
1 Nannou *
4 We Are The Music Makers * +
0
geplaatst: 8 januari 2014, 23:49 uur
GREATEST HITS OF APHEX TWIN!
3de RONDE: FINALE
Stel je eigen top 10 samen uit onderstaande tracks en vertel er wat leuks bij!
Ageispolis
Alberto Balsalm
Analogue Bubblebath
Come To Daddy
Digeridoo
Fenix Funk 5
Heliosphan
Icct Hedral *
Nannou *
On
Polynomial-C
Ptolemy *
Rhubarb (#3)
Rushup I Bank 12 *
Start As You Mean To Go On *
Tha
Vordhosbn
Windowlicker
Xtal
Deadline 3de RONDE is a.s. vrijdag 10 januari 20.00u.
3de RONDE: FINALE
Stel je eigen top 10 samen uit onderstaande tracks en vertel er wat leuks bij!
Ageispolis
Alberto Balsalm
Analogue Bubblebath
Come To Daddy
Digeridoo
Fenix Funk 5
Heliosphan
Icct Hedral *
Nannou *
On
Polynomial-C
Ptolemy *
Rhubarb (#3)
Rushup I Bank 12 *
Start As You Mean To Go On *
Tha
Vordhosbn
Windowlicker
Xtal
Deadline 3de RONDE is a.s. vrijdag 10 januari 20.00u.
0
geplaatst: 9 januari 2014, 00:18 uur
1. Digeridoo
Toen ik deze track voor het eerst hoorde wist ik niet wat ik meemaakte.. wat een vette stuwende drive, een op hol geslagen tribal techno! Ik dacht ook dat het iets uit de psytrancehoek zou zijn en was zeer verrast dat het Aphex bleek te zijn.
2. On
Die zware vette beats!! Ah, dit is het grote genieten! Qua combinatie met de wat lichtere sounds op de achtergrond is het de blauwdruk voor heel veel idm die erna kwam.
3. Come To Daddy
"IIII will eat your souullllllll!" Ook weer zo'n enorm vette track waar ik mijn avatar aan te danken heb trouwens.. In combinatie met dat geweldige filmpje was dit een ware revolutie op electronic gebied destijds. Los daarvan kent het nummer één van de vetste overgangen ever in een track (nogmaals, zie mijn plaatje
).
4. Heliosphan
Eén van de sterkste tracks van SAW natuurlijk. Blijft elke keer een genot om te horen en straalt zoveel relaxte sfeer uit, perfect om knalhard in de auto te draaien bijvoorbeeld terwijl je door niemandsland van Australië reist ofzo.
5. Fenix Funk 5
Lekkere track met strakke smerige sound uit de betere krochten van het Aphex oeuvre. Bij gebrek aan het nog betere Last Rushup 10, deze maar op 5 dan.
6. Polynomial-C
7. Ageispolis
8. Icct Hedral *
9. Analogue Bubblebath
10. Start As You Mean To Go On *
Toen ik deze track voor het eerst hoorde wist ik niet wat ik meemaakte.. wat een vette stuwende drive, een op hol geslagen tribal techno! Ik dacht ook dat het iets uit de psytrancehoek zou zijn en was zeer verrast dat het Aphex bleek te zijn.
2. On
Die zware vette beats!! Ah, dit is het grote genieten! Qua combinatie met de wat lichtere sounds op de achtergrond is het de blauwdruk voor heel veel idm die erna kwam.
3. Come To Daddy
"IIII will eat your souullllllll!" Ook weer zo'n enorm vette track waar ik mijn avatar aan te danken heb trouwens.. In combinatie met dat geweldige filmpje was dit een ware revolutie op electronic gebied destijds. Los daarvan kent het nummer één van de vetste overgangen ever in een track (nogmaals, zie mijn plaatje
).4. Heliosphan
Eén van de sterkste tracks van SAW natuurlijk. Blijft elke keer een genot om te horen en straalt zoveel relaxte sfeer uit, perfect om knalhard in de auto te draaien bijvoorbeeld terwijl je door niemandsland van Australië reist ofzo.
5. Fenix Funk 5
Lekkere track met strakke smerige sound uit de betere krochten van het Aphex oeuvre. Bij gebrek aan het nog betere Last Rushup 10, deze maar op 5 dan.
6. Polynomial-C
7. Ageispolis
8. Icct Hedral *
9. Analogue Bubblebath
10. Start As You Mean To Go On *
0
Aquila
geplaatst: 9 januari 2014, 13:02 uur
01. Xtal
Selected Ambient Works 85-92 is bij mij het meest gedraaide Aphex Twin album. En elke keer als ik het opzet is dit dus het onvermijdelijke eerste nummer. Objectief misschien niet het best Aphex Twin nummer voor mij, maar wie niet meedoet in de eerste rondes speelt een finale zonder zijn favorieten (de eerste wetmatigheid van dazzler) en dus ontbreekt Green Calx dat ik denk ik zou aanwijzen als mijn Aphex Twin favoriet (en ik mis toch ook wel een aantal dingen van het Richard D. James-album). Maar goed, elke keer als ik SAW 85-92 opzet denk ik weer wauw, wat geweldig. Ik vind het wel met afstand het beste dat ik van hem ken en ga er helemaal in op. In het totaal vooral, maar sommige losse nummers zijn ook stand-out. Xtal is daarmee een zeer waardige vlaggendrager van mijn Aphex Twin lijst.
02. Ptolemy
03. Polynomial-C
04. Nannou*
05. Analogue Bubblebath
06. Heliosphan
07. Come to Daddy**
08. On
09. Icct Hedral
10. Tha
* Ik was onlangs op de tentoonstelling van de Quay Brothers in het EYE FIlminsituut in Amsterdam. Dat Nannou, waarbij de Brothers Quay verantwoordelijk waren voor de videoclip, nu zo hoog in de lijst komt is mede daardoor - fascinerend.
** De clip is waarschijnlijk wel beter dan het nummer (of het nummer was niet zo goed zonder de clip), beide zijn onlosmakelijk verbonden.
Selected Ambient Works 85-92 is bij mij het meest gedraaide Aphex Twin album. En elke keer als ik het opzet is dit dus het onvermijdelijke eerste nummer. Objectief misschien niet het best Aphex Twin nummer voor mij, maar wie niet meedoet in de eerste rondes speelt een finale zonder zijn favorieten (de eerste wetmatigheid van dazzler) en dus ontbreekt Green Calx dat ik denk ik zou aanwijzen als mijn Aphex Twin favoriet (en ik mis toch ook wel een aantal dingen van het Richard D. James-album). Maar goed, elke keer als ik SAW 85-92 opzet denk ik weer wauw, wat geweldig. Ik vind het wel met afstand het beste dat ik van hem ken en ga er helemaal in op. In het totaal vooral, maar sommige losse nummers zijn ook stand-out. Xtal is daarmee een zeer waardige vlaggendrager van mijn Aphex Twin lijst.
02. Ptolemy
03. Polynomial-C
04. Nannou*
05. Analogue Bubblebath
06. Heliosphan
07. Come to Daddy**
08. On
09. Icct Hedral
10. Tha
* Ik was onlangs op de tentoonstelling van de Quay Brothers in het EYE FIlminsituut in Amsterdam. Dat Nannou, waarbij de Brothers Quay verantwoordelijk waren voor de videoclip, nu zo hoog in de lijst komt is mede daardoor - fascinerend.
** De clip is waarschijnlijk wel beter dan het nummer (of het nummer was niet zo goed zonder de clip), beide zijn onlosmakelijk verbonden.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 00:41 uur
1. Heliosphan
Een melodie om te janken zo mooi.
2. Start As You Mean To Go On *
Hard en melodieus.
3. Fenix Funk 5
Een van de betere tracks van zijn Analord-reeks, die hier nog wel 1 of 2 nummers had mogen hebben.
4. On
5. Analogue Bubblebath
6. Vordhosbn
7. Xtal
8. Come To Daddy
Mijn kennismaking met Aphex Twin in 1998: de videoclip van Come to Daddy in 1998. Dat hakte er nogal in. Ik zag hem 's nachts op MTV en was diep onder de indruk. Ik weet nog wel dat ik het de volgende dag op college heb besproken met een studiegenoot die al bekend bleek met Aphex Twin.
9. Rushup I Bank 12 *
10. Polynomial-C
Een melodie om te janken zo mooi.
2. Start As You Mean To Go On *
Hard en melodieus.
3. Fenix Funk 5
Een van de betere tracks van zijn Analord-reeks, die hier nog wel 1 of 2 nummers had mogen hebben.
4. On
5. Analogue Bubblebath
6. Vordhosbn
7. Xtal
8. Come To Daddy
Mijn kennismaking met Aphex Twin in 1998: de videoclip van Come to Daddy in 1998. Dat hakte er nogal in. Ik zag hem 's nachts op MTV en was diep onder de indruk. Ik weet nog wel dat ik het de volgende dag op college heb besproken met een studiegenoot die al bekend bleek met Aphex Twin.
9. Rushup I Bank 12 *
10. Polynomial-C
0
geplaatst: 10 januari 2014, 08:21 uur
kobe bryant fan, 7744leon, Dance Lover, Strangeways, Gyzzz, dix, The Scientist, Brunniepoo en andere geïnteresseerden: vandaag is de ontknoping van de Greatest Hits of Aphex Twin! Tot vanavond 20:00 kunnen jullie je finalelijstjes posten.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 09:03 uur
Sorry, gaat mij niet meer lukken. Te veel onbekende nummers en te weinig gelegenheid om ze te luisteren.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 09:26 uur
Helaas geen tijd voor toelichtingen (misschien later nog), maar bij deze:
1. Heliosphan
2. Rhubarb (#3)
3. On
4. Alberto Balsalm
5. Ageispolis
6. Polynomial-C
7. Xtal
8. Ptolemy *
9. Start As You Mean To Go On *
10. Windowlicker
1. Heliosphan
2. Rhubarb (#3)
3. On
4. Alberto Balsalm
5. Ageispolis
6. Polynomial-C
7. Xtal
8. Ptolemy *
9. Start As You Mean To Go On *
10. Windowlicker
0
geplaatst: 10 januari 2014, 11:09 uur
1. Alberto Balsalm
2. Icct Hedral *
3. Bucephalus Bouncing Ball *
4. Fenix Funk 5
5. Heliosphan
6. Ptolemy *
7. Nannou *
8. Rushup I Bank 12 *
9. Vordhosbn
10. Ageispolis
2. Icct Hedral *
3. Bucephalus Bouncing Ball *
4. Fenix Funk 5
5. Heliosphan
6. Ptolemy *
7. Nannou *
8. Rushup I Bank 12 *
9. Vordhosbn
10. Ageispolis
0
Aquila
geplaatst: 10 januari 2014, 11:20 uur
yeahyeahyeah schreef:
Tot vanavond 20:00 kunnen jullie je finalelijstjes posten.
Tot vanavond 20:00 kunnen jullie je finalelijstjes posten.
Vergeet je eigen lijstje ook niet

0
geplaatst: 10 januari 2014, 11:24 uur
Hehe, scherp! Ik moet nog een paar knopen doorhakken en plaats hem vanavond.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 17:20 uur
1. Alberto Balsalm
Voor mij is dit niet alleen het beste nummer van Aphex Twin, het is het beste nummer ooit gemaakt. Nog nooit heeft iemand zo veel emotie in een nummer gestopt. Alles aan dit nummer is perfect: De beat, de melodie, de schitterende opbouw. Na het horen van dit nummer heb met mezelf een regel gemaakt: Maar één keer per dag beluisteren, anders zou ik het helemaal dood draaien.
2. Nannou *
Aphex Twin is een artiest die ongelofelijk divers is. Neem nou dit nummer: Door het opnemen en sampelen van muziekdoosjes maakt hij een nummer zoals ik nog nooit gehoord heb. Een hele aparte en mechanisch sfeer heeft dit nummer. Briljant is het moment dat het nummer ‘aangedraaid’ wordt: De muziekdoosjes zijn halverwege het nummer klaar met spelen en je hoort daarna als het ware hoe ze weer aangedraaid worden.
3. Ageispolis
Het lijkt wel alsof Aphex Twin op SAW 85-92 zoveel mogelijk geniale melodieën op een album wil krijgen. Dit nummer begint met zo’n prettige melodie, komt er opeens de dikste en de meest harde bas ooit door het nummer heen lopen. Als je wilt weten hoe goed de bas van je boxen is moet je dit nummer opzetten.
4. Tha
5. Windowlicker
6. Xtal
7. Come To Daddy
8. Rhubarb (#3)
9. Bucephalus Bouncing Ball *
10. Vordhosbn
Voor mij is dit niet alleen het beste nummer van Aphex Twin, het is het beste nummer ooit gemaakt. Nog nooit heeft iemand zo veel emotie in een nummer gestopt. Alles aan dit nummer is perfect: De beat, de melodie, de schitterende opbouw. Na het horen van dit nummer heb met mezelf een regel gemaakt: Maar één keer per dag beluisteren, anders zou ik het helemaal dood draaien.
2. Nannou *
Aphex Twin is een artiest die ongelofelijk divers is. Neem nou dit nummer: Door het opnemen en sampelen van muziekdoosjes maakt hij een nummer zoals ik nog nooit gehoord heb. Een hele aparte en mechanisch sfeer heeft dit nummer. Briljant is het moment dat het nummer ‘aangedraaid’ wordt: De muziekdoosjes zijn halverwege het nummer klaar met spelen en je hoort daarna als het ware hoe ze weer aangedraaid worden.
3. Ageispolis
Het lijkt wel alsof Aphex Twin op SAW 85-92 zoveel mogelijk geniale melodieën op een album wil krijgen. Dit nummer begint met zo’n prettige melodie, komt er opeens de dikste en de meest harde bas ooit door het nummer heen lopen. Als je wilt weten hoe goed de bas van je boxen is moet je dit nummer opzetten.
4. Tha
5. Windowlicker
6. Xtal
7. Come To Daddy
8. Rhubarb (#3)
9. Bucephalus Bouncing Ball *
10. Vordhosbn
0
geplaatst: 10 januari 2014, 17:27 uur
Alhoewel ik alle nummers al ken ga ik ze eerst nog eens allen beluisteren zodat ik goed de volgorde van mijn lijstje kan afwegen. Daarna zal ik het hier met tekst en uitleg plaatsen.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 17:28 uur
Ik kan het niet... heb het allemaal 2 keer geluisterd, maar ik kan niet echt nummers eruit pikken, het is iets waar ik veel meer als een geheel naar luister. Wel een fijn lijstje verder hoor!, maar ik kan er gewoon geen volgorde in aanbrengen.
0
geplaatst: 10 januari 2014, 18:40 uur
Aangezien ik de deadline anders niet zou halen toch maar al begonnen terwijl ik het beluister.
Ik moet er overigens bijzeggen dat er nog heel wat favorieten van mij ontbreken (zowel vanuit de selectie als nummers die gewoon niet in de keuzelijst zaten) en de vologorde is vanaf nummer 5 toch niet perfect op volgorde. Zijn werk is zodanig verschillend en aan elkaar gewaagd dat het moeilijk is om ze echt precies op volgorde te krijgen.
1. Vordhosbn
Nog steeds mijn favoriete Aphex Twin nummer en ik kan toch ook wel zeggen een Top 10 allertijden nummer. Al die verschillende synths, bliepjes, klikjes, drums, ... vormen op het eerste gehoor één totale chaos. Tot je vertrouwd raakt met dit nummer en je de lijn erin herkent, vanaf dan kan je er niet meer zonder.
2. Alberto Balsam
Dit is typisch zo'n nummer dat op het juiste moment op de juiste plaats moet beluisterd worden om er volledig van te kunnen genieten. Dit is voor mij de perfecte schijf voor een wandeling terwijl de zomerzon langzaam zakt. De melodieën hoor je zelden mooier en de percussie maakt het nog eens lekker herkenbaar met dat geweldige Ride cymbaaltje. Die wissel op het eind is ook echt prachtig!
3. Rushup I Bank 12
Deze staat op Rushup Edge en die plaat staat dan weer in mijn top 10, jammer genoeg is dit niet mijn favoriete nummer van de plaat, al is het nog steeds uiteraard geniaal!
Stilzitten is haast onmogelijk!
Die unieke synthsound, die old-school vibe, de geweldige percussie en songstructuur, ... het zijn maar een paar redenen waarom dit één van de sterkste (Aphex) nummers ooit is.
4. Rhubarb (#3)
Ambient op zijn best! De hele track gaat door merg en been, telkens voel ik iets anders en denk ik aan iets anders. Vanaf dat die eerste tonen er insluipen word ik meteen stil en laat ik alles vallen waarmee ik bezig was. Meesterwerk!
5. Didgeridoo
Deze moest toch wel een paar draaibeurten hebben voor ik hem volledig kan waarderen, ik denk zelf dat de rek er nog lang niet uit is en ik hiermee nog mooie momenten zal beleven. Fantastisch nummer gewoon, de originele inbreng van de digeridoo met Aphex die experimenteert met D'n'B werkt verrassend goed en laat je ruim 7 minuten genieten van muziek waar je amper kunt op blijven stilzitten.
6. Come To Daddy
Ik was er jammer genoeg nog niet bij toen de clip te zien was op Tv (ik was zelfs nog niet geboren) maar ik kan zeker verstaan wat voor een indruk dat toen gemaakt moet hebben. Want vorige week maakte het ook heel wat indruk op mij. En natuurlijk niet alleen die clip, maar ook die brute en vette track. De bass is echt geweldig en al zeker in combinatie met "I wil eat your soul!" Lijkt me best angstaanjagend als je dit 's nachts in een verlaten en smal steegje op je hoofdtelefoon zou beluisteren.
7. Fenix Funk 5
Toch wel het beste nummer uit de - bij vlagen toch wel erg matige - Analords serie.
Maar dit, dit is één van de sterkste nummers die ik ooit heb gehoord. Die prachtige overkoepelende melodieën gaan hand in hand met de sterke en typische Aphex Twin percussie.
8. Nannou
Kan het nog origineler? Niet veel denk ik, een heel nummer opgebouwd rond een muziekdoos, opgebouwd is zelfs een verkeerde woorkeuze want eigenlijk krijg je enkel een muziekdoos en een shaker - erg zachtjes - te horen. Daarom is dit ook zo indrukwekkend, hoe hij met een muziekdoos één van mijn favoriete melodieën kan maken en toch is er gevoel van ritme. De korte tikjes voelen aan als percussie die prachtig gepaard gaat met de melodie.
9. Windowlicker
Nog zo'n grote Aphex Twin classic! Maar niet meer dan terecht, want wat een schijf is dit toch! Hoe de vocalen hier als instrument gebruikt worden en tegelijk opnieuw wat als percussie dienen is geweldig. Dat einde is ook enorm sterk!
10. Ageispolis
Naar mijn mening de beste van zijn 808 plaat: Selected Ambient Works I. Net zoals de andere tracks op die plaat heeft het niet meer dan een kraakheldere productie, 808's, een diepe bass - die zoals Leon het al zei een goede speakertest is - en een fantasische pad en synth. De melodie swingt haast de pan uit en de bass is één van de betere die ik al gehoord heb, een prachtige dansschijf!
Ik moet er overigens bijzeggen dat er nog heel wat favorieten van mij ontbreken (zowel vanuit de selectie als nummers die gewoon niet in de keuzelijst zaten) en de vologorde is vanaf nummer 5 toch niet perfect op volgorde. Zijn werk is zodanig verschillend en aan elkaar gewaagd dat het moeilijk is om ze echt precies op volgorde te krijgen.1. Vordhosbn
Nog steeds mijn favoriete Aphex Twin nummer en ik kan toch ook wel zeggen een Top 10 allertijden nummer. Al die verschillende synths, bliepjes, klikjes, drums, ... vormen op het eerste gehoor één totale chaos. Tot je vertrouwd raakt met dit nummer en je de lijn erin herkent, vanaf dan kan je er niet meer zonder.
2. Alberto Balsam
Dit is typisch zo'n nummer dat op het juiste moment op de juiste plaats moet beluisterd worden om er volledig van te kunnen genieten. Dit is voor mij de perfecte schijf voor een wandeling terwijl de zomerzon langzaam zakt. De melodieën hoor je zelden mooier en de percussie maakt het nog eens lekker herkenbaar met dat geweldige Ride cymbaaltje. Die wissel op het eind is ook echt prachtig!
3. Rushup I Bank 12
Deze staat op Rushup Edge en die plaat staat dan weer in mijn top 10, jammer genoeg is dit niet mijn favoriete nummer van de plaat, al is het nog steeds uiteraard geniaal!
Stilzitten is haast onmogelijk!
Die unieke synthsound, die old-school vibe, de geweldige percussie en songstructuur, ... het zijn maar een paar redenen waarom dit één van de sterkste (Aphex) nummers ooit is.
4. Rhubarb (#3)
Ambient op zijn best! De hele track gaat door merg en been, telkens voel ik iets anders en denk ik aan iets anders. Vanaf dat die eerste tonen er insluipen word ik meteen stil en laat ik alles vallen waarmee ik bezig was. Meesterwerk!
5. Didgeridoo
Deze moest toch wel een paar draaibeurten hebben voor ik hem volledig kan waarderen, ik denk zelf dat de rek er nog lang niet uit is en ik hiermee nog mooie momenten zal beleven. Fantastisch nummer gewoon, de originele inbreng van de digeridoo met Aphex die experimenteert met D'n'B werkt verrassend goed en laat je ruim 7 minuten genieten van muziek waar je amper kunt op blijven stilzitten.
6. Come To Daddy
Ik was er jammer genoeg nog niet bij toen de clip te zien was op Tv (ik was zelfs nog niet geboren) maar ik kan zeker verstaan wat voor een indruk dat toen gemaakt moet hebben. Want vorige week maakte het ook heel wat indruk op mij. En natuurlijk niet alleen die clip, maar ook die brute en vette track. De bass is echt geweldig en al zeker in combinatie met "I wil eat your soul!" Lijkt me best angstaanjagend als je dit 's nachts in een verlaten en smal steegje op je hoofdtelefoon zou beluisteren.
7. Fenix Funk 5
Toch wel het beste nummer uit de - bij vlagen toch wel erg matige - Analords serie.
Maar dit, dit is één van de sterkste nummers die ik ooit heb gehoord. Die prachtige overkoepelende melodieën gaan hand in hand met de sterke en typische Aphex Twin percussie.
8. Nannou
Kan het nog origineler? Niet veel denk ik, een heel nummer opgebouwd rond een muziekdoos, opgebouwd is zelfs een verkeerde woorkeuze want eigenlijk krijg je enkel een muziekdoos en een shaker - erg zachtjes - te horen. Daarom is dit ook zo indrukwekkend, hoe hij met een muziekdoos één van mijn favoriete melodieën kan maken en toch is er gevoel van ritme. De korte tikjes voelen aan als percussie die prachtig gepaard gaat met de melodie.
9. Windowlicker
Nog zo'n grote Aphex Twin classic! Maar niet meer dan terecht, want wat een schijf is dit toch! Hoe de vocalen hier als instrument gebruikt worden en tegelijk opnieuw wat als percussie dienen is geweldig. Dat einde is ook enorm sterk!
10. Ageispolis
Naar mijn mening de beste van zijn 808 plaat: Selected Ambient Works I. Net zoals de andere tracks op die plaat heeft het niet meer dan een kraakheldere productie, 808's, een diepe bass - die zoals Leon het al zei een goede speakertest is - en een fantasische pad en synth. De melodie swingt haast de pan uit en de bass is één van de betere die ik al gehoord heb, een prachtige dansschijf!
0
geplaatst: 10 januari 2014, 18:47 uur
1. On
Mijn favorieten van Aphex Twin hebben eigenlijk allemaal die combinatie van dikke beats en heerlijke melodieën. Ook ben ik liefhebber van ouwe rave/jungle/dnb etc, wat hier wel aan raakt. Hoe dan ook kan ik hier geweldig van genieten. Al zou een volgende keer weer een ander nummer op 1 kunnen staan, want het was erg moeilijk kiezen.
2. Fenix Funk 5
Hier met een vleugje electro, wat een waanzinnig nummer. Samen met Rushup I ook een soort van aanmoedigingsprijs: hopelijk komt de beste man snel weer eens met iets nieuws!
3. Polynomial-C
De opbouw van zijn muziek lijkt inderdaad bijna afgeleid van een complexe mathematische functie.
4. Digeridoo
Omdat de didgeridoo zo'n tof instrument is dat vaker gebruikt zou moeten worden.
5. Rushup I Bank 12 *
6. Start As You Mean To Go On *
7. Icct Hedral *
8. Xtal
9. Alberto Balsalm
10. Heliosphan
Mijn favorieten van Aphex Twin hebben eigenlijk allemaal die combinatie van dikke beats en heerlijke melodieën. Ook ben ik liefhebber van ouwe rave/jungle/dnb etc, wat hier wel aan raakt. Hoe dan ook kan ik hier geweldig van genieten. Al zou een volgende keer weer een ander nummer op 1 kunnen staan, want het was erg moeilijk kiezen.
2. Fenix Funk 5
Hier met een vleugje electro, wat een waanzinnig nummer. Samen met Rushup I ook een soort van aanmoedigingsprijs: hopelijk komt de beste man snel weer eens met iets nieuws!
3. Polynomial-C
De opbouw van zijn muziek lijkt inderdaad bijna afgeleid van een complexe mathematische functie.
4. Digeridoo
Omdat de didgeridoo zo'n tof instrument is dat vaker gebruikt zou moeten worden.
5. Rushup I Bank 12 *
6. Start As You Mean To Go On *
7. Icct Hedral *
8. Xtal
9. Alberto Balsalm
10. Heliosphan
0
geplaatst: 10 januari 2014, 19:26 uur
1. Heliosphan
2 Analogue Bubblebath
3 Come to Daddy
4 Rhubarb
5 Xtal
6 On
7 Windowlicker
8 Fenix Funk 5
9 Tha
10 Nannou
2 Analogue Bubblebath
3 Come to Daddy
4 Rhubarb
5 Xtal
6 On
7 Windowlicker
8 Fenix Funk 5
9 Tha
10 Nannou
0
geplaatst: 10 januari 2014, 19:29 uur
1. Nannou
2. Analogue Bubblebath
3. On
4. Polynomial-C
5. Xtal
6. Heliosphan
7. Icct Hedral
8. Vordhosbn
9. Bucephalus Bouncing Ball
10. Windowlicker
2. Analogue Bubblebath
3. On
4. Polynomial-C
5. Xtal
6. Heliosphan
7. Icct Hedral
8. Vordhosbn
9. Bucephalus Bouncing Ball
10. Windowlicker
0
geplaatst: 10 januari 2014, 19:44 uur
Als ik nummers als Heliosphan & Vordhosbn buiten mijn top 10 moet laten dan zegt dat gigantisch veel over de hoge kwaliteit van Aphex Twin. Het laatste uur echt een paar nummers herontdekt van hem! 
1. Polynomial-C
Prachtige samensmelting van alles wat dansmuziek voor mij zo interessant maakt. Dit nummer heeft een enorme drive, is speels, bezit veel spanning en is enorm gelaagd.
2. Ptolemy
Lekker springerige, tegendraadse en onstuimige melodieën. Energieboost verzekerd!
3. Xtal
Ik smelt gewoon altijd weg als sneeuw voor de zon als ik deze lieve melodie hoor.
4. Didgeridoo
Zwaar hypnotiserend, opzwepend, bijna psychedelisch nummer.
5. Start As You Mean Go On
Een schitterende combinatie van dansbare muziek met een overvloed aan mooie melodieën.
6. On
7. Fenix Funk 5
8. Ageispolis
9. Alberto Balsalm
10. Analogue Bubblebath

1. Polynomial-C
Prachtige samensmelting van alles wat dansmuziek voor mij zo interessant maakt. Dit nummer heeft een enorme drive, is speels, bezit veel spanning en is enorm gelaagd.
2. Ptolemy
Lekker springerige, tegendraadse en onstuimige melodieën. Energieboost verzekerd!
3. Xtal
Ik smelt gewoon altijd weg als sneeuw voor de zon als ik deze lieve melodie hoor.
4. Didgeridoo
Zwaar hypnotiserend, opzwepend, bijna psychedelisch nummer.
5. Start As You Mean Go On
Een schitterende combinatie van dansbare muziek met een overvloed aan mooie melodieën.
6. On
7. Fenix Funk 5
8. Ageispolis
9. Alberto Balsalm
10. Analogue Bubblebath
0
geplaatst: 10 januari 2014, 19:48 uur
Zenuwslopende ontknoping... ieder lijstje kan nu de beslissing brengen, de nummers 1 en 2 staan op 1 punt verschil!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.