menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
avatar van Dance Lover
Volgens mij bedoelt catdog gewoon vannacht 00.00.

avatar van catdog
Ja klopt. Vannacht idd

avatar van ArthurDZ
Achzo, verkeerd gelezen dus. Excuses

avatar van Ploppesteksel
Toch wel wat toppers eruit gegaan die mijn top 10 gehaald zou hebben. Love Lockdown ben ik niet bepaald een grote fan van, al valt het best mee.

1. Flashing Lights (feat. Dwele)*
2. All Falls Down (feat. Syleena Johnson)
3. No Church In The Wild (feat. Frank Ocean)
4. Jesus Walks
5. Can't Tell Me Nothing*
6. Touch the Sky (feat. Lupe Fiasco)
7. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)*
8. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
9. Love Lockdown
10. Runaway (feat. Pusha T)

avatar van catdog
Ploppesteksel schreef:
Toch wel wat toppers eruit gegaan die mijn top 10 gehaald zou hebben. Love Lockdown ben ik niet bepaald een grote fan van, al valt het best mee.

1. Blame Game (feat. John Legend)*
2. Flashing Lights (feat. Dwele)*
3. All Falls Down (feat. Syleena Johnson)
4. No Church In The Wild (feat. Frank Ocean)
5. Jesus Walks
6. Can't Tell Me Nothing*
7. Touch the Sky (feat. Lupe Fiasco)
8. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)*
9. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
10. Love Lockdown


Blame Game is geelimineerd helaas. Die mag je vervangen

avatar van Ploppesteksel
Kut Vervangen!

avatar van Dance Lover
Jammer genoeg geen Blame Game & Lost in the World in de finale.

Ik ben ( nog ) niet zo`n fan van de eerste 2 albums van Kanye West, al klinken Hey Mama & Jesus Walks wel goed, echter vooral veel nummers van 2007 en daarna in mijn Top 10.

En Runaway uit de Top 10 moeten laten, zegt veel over de kwaliteit van de rest!

1. Dark Fantasy*
2. Mercy (with Big Sean & Pusha T, feat. 2 Chainz)
3. Flashing Lights (feat. Dwele)*
4. No Church in the Wild (with Jay-Z, feat. Frank Ocean)
5. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
6. Power (feat. Dwele)
7. Love Lockdown
8. Can't Tell Me Nothing*
9. Niggas in Paris (with Jay-Z)
10. Hey Mama*

avatar van Teunnis
Ploppesteksel schreef:
Toch wel wat toppers eruit gegaan die mijn top 10 gehaald zou hebben. Love Lockdown ben ik niet bepaald een grote fan van, al valt het best mee.

1. Flashing Lights (feat. Dwele)*
2. All Falls Down (feat. Syleena Johnson)
3. No Church In The Wild (feat. Frank Ocean)
4. Jesus Walks
5. Can't Tell Me Nothing*
6. Touch the Sky (feat. Lupe Fiasco)
7. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)*
8. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
9. Love Lockdown
10. Runaway (feat. Pusha T)

Geen Mercy?

avatar van Teunnis
1. Mercy (with Big Sean & Pusha T, feat. 2 Chainz)
1a. Lost in the World (feat. Bon Iver)
1b. Blame Game (feat. John Legend)

2. Blood on the Leaves*
3. Runaway (feat. Pusha T)
4. Devil in a New Dress (feat. Rick Ross)*
5. Jesus Walks
6. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
7. Through the Wire
8. Power (feat. Dwele)
9. Dark Fantasy*
10. No Church in the Wild (with Jay-Z, feat. Frank Ocean)

avatar van Ploppesteksel
Teunnis schreef:
Geen Mercy?

Sorry, ik heb kennelijk wat vergissingen begaan in mijn toplijst die ik gisteren snel had samengesteld. Dit moet 'm worden, catdog.

1. Flashing Lights (feat. Dwele)*
2. All Falls Down (feat. Syleena Johnson)
3. No Church In The Wild (feat. Frank Ocean)
4. Jesus Walks
5. Can't Tell Me Nothing*
6. Touch the Sky (feat. Lupe Fiasco)
7. Mercy (with Big Sean & Pusha T, feat. 2 Chainz)
8. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)*
9. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
10. Love Lockdown

avatar van catdog
Prima! Hierbij nog mijn lijstje:

01. Runaway (feat. Pusha T)
02. Flashing Lights (feat. Dwele)*
03. Monster (feat. Jay-Z, Nicki Minaj & Rick Ross)
04. Gold Digger (feat. Jamie Foxx)
05. Jesus Walks
06. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)*
07. Dark Fantasy*
08. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna)
09. Through the Wire
10. All Falls Down (feat. Syleena Johnson)

Zeer lastig om te maken.

avatar van catdog
De finale was zeer kort dag. Inclusief mezelf hebben we de finale met 8 lijstjes gespeeld. Toch een fijn aantal en het is best spannend gebleken tussen de top-platen. De winnaar was iig, tot de laatste paar lijstjes het beslisten, geen gelopen race.

http://www.mistahmorgan.com/wp-content/uploads/2013/07/cover1-1660x1660.jpg

Bedankt iedereen die meegespeeld heeft. Hier de posities 11-20:
11. Can't Tell Me Nothing* - 19 punten / #1 van Johnny Marr / Graduation (2007)
12. Love Lockdown - 18 punten / 808's & Heartbreak (2008)
13. All Falls Down (feat. Syleena Johnson) - 17 punten / The College Dropout (2004)
14. Blood on the Leaves* - 16 punten / Yeezus (2013)
15. Gold Digger (feat. Jamie Foxx) - 15 punten / Late Registration (2005)
16. Devil in a New Dress (feat. Rick Ross)* - 14 punten / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
17. Through the Wire - 8 punten / The College Dropout (2004)
18. Touch the Sky (feat. Lupe Fiasco) - 5 punten / Late Registration (2005)
19. Hey Mama* - 4 punten / Late Registration (2005)
20. Niggas in Paris (with Jay-Z) - 3 punten / Watch the Throne (2011)

avatar van catdog
10. Slow Jamz (Twista feat. Jamie Foxx & Kanye West)* - 20 punten / The College Dropout (2004)
Johnny Marr schreef:

Wat een prachtige ode aan één van mijn favoriete genres: de soul. Woorden schieten tekort hoe geniaal de vibe in dit nummer is. Werkelijk prachtig.

ArthurDZ schreef:

Zijn eerste hit, en nog steeds een van zijn beste nummers. Ook na tien jaar zit er nog geen beetje sleet op de truc van de versnelde soulsample (copyright West). Dat hij er als artiest niet afhankelijk van is geworden, is wat mij betreft best bewonderenswaardig. Kanye is zeker geen one trick pony.


9. All of the Lights (feat. Fergie, KiD CuDi & Rihanna) - 23 punten / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)

8. Mercy (with Big Sean & Pusha T, feat. 2 Chainz) - 24 punten / #1 van Teunnis / Cruel Summer (2012)

avatar van catdog
7. Monster (feat. Jay-Z, Nicki Minaj & Rick Ross) - 26 punten / #1 van Ataloona / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)

6. Power (feat. Dwele) - 30 punten / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
ArthurDZ schreef:

De beste rapper is Kanye niet, verre van zelfs, maar dat geeft niet. De kracht van zijn nummers zit hem vooral in de aankleding en productie, en dat kan meneer West als de beste. Een van de origineelste hiphopproducers van de laatste jaren.


5. No Church in the Wild (with Jay-Z, feat. Frank Ocean) - 32 punten / Watch the Throne (2011)
ArthurDZ schreef:

Het zal waarschijnlijk nog even duren voor ik me aan Watch The Throne waag, want behalve deze wereldplaat heb ik nog niet veel goeds ontdekt op dat album. Hierop komt die dreigende sfeer perfect over, zonder dat het irritant wordt, zoals op Otis en Niggas In Paris.

Johnny Marr schreef:

De dreigende beat. De lekkere stem van Frank Ocean. Jay-Z's verse als leuke opwarmer.

Maar de 2 ultieme hoogtepunten van het nummer vind ik toch wel de geniale bridge verzorgd door heerlijke auto-tune vocalen van 'The-Dream'. Schandalig dat deze man hier geen credits voor heeft gekregen. Wat een blunder.

Kanye's verse is dan het tweede hoogtepunt, misschien wel zijn beste verse ooit buiten zijn 3 knallers op 'Gorgeous', nog een nummer dat hier zwaar mist en m'n top 10 zou gehaald hebben.


avatar van catdog
4. Flashing Lights (feat. Dwele)* - 36 punten / #1 van Ploppesteksel / Graduation (2007)

3. Jesus Walks - 38 punten / The College Dropout (2004)
ArthurDZ schreef:

Van het debuutalbum mis ik We Don’t Care en The New Workout Plan (door iedereen genegeerd behalve door mij, zeer jammer), maar gelukkig heeft mijn favoriet van die plaat het wel gehaald. Een lesje in hoe je een militaire mars catchy maakt.

Johnny Marr schreef:

Misschien wel z'n ultieme classic, en ik denk ook z'n doorbraak. Gewoon het nummer dat de beste representatie weergeeft van wat Kanye's geluid nu is, denk ik. Vandaar zou deze toch wel in iedereen z'n top 10 te vinden moeten zijn.

avatar van catdog
#2. Dark Fantasy* - 41 punten / #1 van Dance Lover / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010) / de enige niet-single in de Top 10, plus de hoogste nominatie in de Top 10
Johnny Marr schreef:

De magistrale, bombastische opener van de The Dark Side Of The Moon van de hiphop. Meer hoeft er niet gezegd te worden.

ArthurDZ schreef:

Dark Fantasy is pas sinds kort een echte favoriet van me geworden, eigenlijk pas van toen ik deze week nog eens MBDTF beluisterde ter ere van deze editie. Sinds die luisterbeurt plakt dit deuntje hardnekkig vast aan de binnenkant van mijn hersenpan, en het heeft me nog geen moment gestoord. Dat kunnen alleen de echte groten!

avatar van catdog
#1. Runaway (feat. Pusha T) - 48 punten / #1 van kemm, ArthurDZ & catdog / My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
Johnny Marr schreef:

Progressieve hiphop. 9 minuten kwijlen en genieten. Nuff said.

ArthurDZ schreef:

Als Kanye wat vaker zijn mond zou houden, dan zou hij nog veel groter zijn dan hij nu is, denk ik. Boos weglopen als hij een prijs waarvoor ie genomineerd is niet wint, het beruchte Taylor Swift-incident, en de manier waarop hij zichzelf steeds ophemelt, het zorgt ervoor dat het moeilijk is om deze artiest serieus te nemen. Althans, dat was het voor mij. Ik had geen zin om naar de muziek te luisteren van een man die zo zijn best leek te doen om blasé en clownesk over te komen.

Het was Johnny Marr die mij na wat pushen zo ver kreeg om My Beautiful Dark Twisted Fantasy eens een kans te geven. En dat viel me eigenlijk heel erg mee. Sterker nog, ik moest toegeven dat het grootste deel van die plaat van wereldklasse is. Had Kanye dan toch al die tijd gelijk als het ging over zijn eigen kunnen?

Nou, ik blijf vinden dat hij overdrijft, maar een nummer als Runaway is hoorbaar gemaakt door een man met bakken talent. Vooral de outro vind ik onbeschrijfelijk mooi, zelden iemand zo creatief gebruik horen maken van autotune. Het zorgt ervoor dat het nummer iets heel melancholisch krijgt, wat zeldzaam is in hiphop.


Uitstekende #1. De leidraad voor zijn "My Beautiful Dark Twisted Fantasy" album + bijbehorende mini-film. Kanye op z'n best. Hip-Hop op z'n best. Bedankt voor het meespelen.

avatar van catdog
jassn, je kan beginnen met je Atmosphere K.O.

avatar van laxus11
Oh shit helemaal vergeten

avatar van Ploppesteksel
Bedankt voor de leuke K.O., Catdog! Kanye toch wat herontdekt na zijn teleurstellende Yeezus.

avatar van jassn
Tijd voor echte hiphop, tijd voor Atmosphere


(afbeelding)

Startlijst: ik heb het aantal nummers gekozen per album naar gelang het aantal stemmen ( 400 of meer = 4 (meer vond ik wat van het goede teveel voor de startlijst, 100 of meer = 2, onder de 100 = 1 nummer, daarnaast ook gekozen voor 3 ep’s en 2 verzamelalbums met redelijk stemmen aar een nummer ook redelijk wat stemmen haalde)

Yesterday
Painting
The Waitress
Puppets
Became
The Last to Say
Godlovesugly
Fuck You Lucy
Saves the Day
Little Man
Say Hey There
Camera Thief
Flicker
Trying To Find a Balance
1597
Sunshine
The Ropes
YGM
To All My Friends
The Woman with the Tatooed Hands

1ste nominatie Ronde: Kies 10 nummers van atmosphere die niet in de startlijst staan.

Deadline: Maandag 20.00 uur.

avatar van Dance Lover
Nog bedankt catdog voor de Kanye West K.O.

Veel nieuwe dingen mogen ontdekken de afgelopen week, dankzij deze verdieping!

avatar van ArthurDZ
De Kanye-editie was inderdaad heel leuk, catdog! Bedankt daarvoor!

Atmosphere nu, de derde leuke artiest op rij! Ik ken tot nu toe slechts drie albums, dus er zal nog genoeg te ontdekken zijn voor mij

Guarantees
In Her Music Box
January On Lake Street
My Lady Got Two Men
Panic Attack
Southsiders
The Arrival
That Night
We Ain’t Gonna Die Today
You

avatar van Dance Lover
Ik ga later aanhaken. Ik ken nu alleen nog maar Painting, Camera Thief, Flicker & Fortunate.

avatar van chevy93
Misschien handig om de startlijst even alfabetisch te plaatsen, jassn

Zelf ken ik alleen wat When Life Gives You Lemons en Southsiders (+ wat losse singles van The Family Sign). Van laatstgenoemde kan ik inmiddels stellen dat het mijn favoriete hiphopalbum is geworden. Niet dat ik er bar veel ken, maar toch...

avatar van ArthurDZ
Er zullen toch nog lijstjes komen, mag ik hopen?

Telamon
ArthurDZ schreef:
Er zullen toch nog lijstjes komen, mag ik hopen?


...Joy Division is de enige associatie die ik heb met deze naam



ps waar vind ik de lijst van wat nog komen gaat? of moet ik gaan terugbladeren?

avatar van jassn
chevy93 schreef:
Misschien handig om de startlijst even alfabetisch te plaatsen,

staat per album normaal, gaat zo ook lukken

Kan er trouwens iemand de titel veranderen?

avatar van zaaf
mss moet je de vraag wat persoonlijker maken

avatar van west
Panic Attack
That Night
Guarantees
Me
I Don't Need Brighter Days
Your Name Here
The World Might Not Live Through the Night
Bitter
Southsiders
My Lady Got Two Men

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:39 uur

geplaatst: vandaag om 19:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.