MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Cowgirl een mindere track van Dubnobass? Serieus, herman? Dat vind ik wel echt één van de prijsnummers.

herman schreef:
Wel jammer dat ik het album zelden in de 2CD-uitvoering ben tegengekomen. Enkel een keer op vakantie ergens in de jaren '90, maar toen was ie me te duur. Inmiddels echter vind ik dat wel prima, want Born Slippy... ik heb er nooit wat aan gevonden.

Gelukkig heb ik de 2cd versie wel kunnen kopen tegen normale prijs in die tijd

Arrie schreef:
Cowgirl een mindere track van Dubnobass? Serieus, herman? Dat vind ik wel echt één van de prijsnummers.

Nouja, minder is hier nog altijd een 4,5* in dit geval. Zeker de laatste 2 minuten zijn erg gaaf. Maar vind het vooral een nummer dat het niveau van het album vasthoudt, niet zozeer verhoogd (wat ik wel heb met die andere nummers).

Born Slippy zou ik overigens 3,5* geven ofzo, denk ik. Zeker niet slecht, maar heb er nooit een klik mee gehad.

Maar goed, wie weet komt in 2016 wel een anniversary edition van Second Toughest uit met alles erop en eraan. Koop ik die gewoon.

Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
Two Months Off
Beautiful Burnout
Surfboy*
Rez
Rowla*
M.E.*
Jumbo
Banstyle - Sappys Curry*
Dark & Long ( Dark Train Remix )*

zaaf
Silent_shout schreef:
Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
......

Top 10 silent shout? In deze volgorde?

Ik ben vooral bekend met Dubnobass... dus logischerwijs komen die tracks het hoogste. Wel leuk dat ik via dit spel met wat ander werk van deze bijzondere groep in aanraking ben gekomen.

1. Dirty Epic
2. Cowgirl
3. Born Slippy .NUXX
4. Mmm Skyscraper I Love You*
5. Rez
6. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
7. M.E.*
8. Dark & Long
9. Jumbo
10. Two Months Off

1. Pearl's Girl
2. Dark and Long (Dark Train Remix)
3. Juanita - Kiteless - To Dream of Love
4. Dark and Long
5. Cowgirl
6. Bigmouth
7. Kittens
8. Rowla
9. Shudder / King of Snake
10. Beautiful Burnout

De top vijf is ronduit geniaal, de onderste vijf staat, op Rowla na, vol met nummers die ik dankzij dit spel heb ontdekt. Toevallig was ik sinds een aantal weken (al voor het concert werd aangekondigd) ineens weer veel Dubnobasswithmyheadman aan het draaien, dus was ik al een beetje ingeluisterd. Second Toughest kende ik al vrij goed, dus kon ik me nu mooi richten op de dingen die nieuw voor me waren, en die stelden niet teleur!
Sowieso vind ik Dubnobass en Second Toughest allebei in zijn geheel ijzersterk, dus het was moeilijk kiezen. Zo hebben Surfboy en Banstyle - Sappys Curry het net niet gered. Maar ik moet misschien ook maar eens Beaucoup Fish gaan draaien.

De hele finale is overigens ijzersterk. Alleen Born Slippy en Two Months Off vind ik wat minder.

1. Dirty Epic
2. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
3. Pearl's Girl
4. Born Slippy .NUXX
5. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
6. Spoonman*
7. Shudder / King of Snake
8. Cowgirl
9. Rez
10. Jumbo

Brunniepoo schreef:
De nummers van Beaucoup Fish maken in ieder geval dat ik dat album maar weer eens in zijn geheel moet gaan beluisteren. Bij Dubnobasswithmyheadman heb ik dat wat minder, die nummers moeten me in maart dan maar over de streep trekken.

Zojuist de daad maar bij het woord gevoegd en beide cd's aangeschaft. Het waren ook de cd's die bij Sounds in Tilburg het dichtst bij de ingang lagen dus mijn oog viel er meteen op. Toeval bestaat niet...

1. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
2. Pearl's Girl
3. Two Months Off
4. Jumbo
5. Dirty Epic
6. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
7. M.E.*
8. Surfboy*
9. Beautiful Burnout
10. Spoonman*

Oh ja, als The Scientist dat nog altijd wil, dan wil ik best de Bruce Springsteen-editie na Underworld organiseren. Dan kan The Scientist mijn plaatsje in december innemen.

Het hoogtepunt van Underworld bevindt zich voor mij vrij duidelijk van 1994 tot 1999. Latere nummers als Beautiful Burnout & To Heal vind ik echter van vergelijkbaar niveau. Het was echt dringen voor mijn Top 10. Dat toppers als Cowgirl, Rez & Two Months Off de top 10 niet weten te halen zegt genoeg.

Cowgirl en Rez vind ik na het beluisteren van onderstaande remix/live versie waarin beiden nummers samengevoegd worden, telkens net wat te kaal klinken apart voor mijn Underworld Top 10. Als combinatie had dit nummer zeker op nr. 1 gestaan bij mij: Underworld - Rez/Cowgirl

Op nummer 1 een van de eerste nummers die ik van hen leerde kennen. Voor mij nog steeds onlosmakelijk verbonden met een geweldige tripscene uit Trainspotting. Verder veel stampplaten, met Kittens & Jumbo heb ik deze week eigenlijk pas goed kennisgemaakt! M.E. is dan weer een baken van rust, grandioos nummer, The Orb is nooit ver weg. Verder nog een ereplek voor Born Slippy in de Top 10. Een nummer dat ik vrijwel nooit uit mijzelf opzet thuis, maar tijdens het uitgaan hoor ik dit nummer nog altijd graag!

1. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
2. Kittens
3. M.E.*
4. Rowla
5. Jumbo
6. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
7. Pearl's Girl
8. Dirty Epic
9. Shudder / King of Snake
10. Born Slippy .NUXX

zaaf
hahaha, mooie timing. over een paar minuten ( ) de ontknoping

zaaf
De uitslag van de Greatest hist van Underworld!

Uiteindelijk is de top 10 bepaald op allemaal nummers van de vorige eeuw. Dit zijn de nummers 20 - 11.

20. Banstyle - Sappys Curry van het album Second Toughest In the Infants
2 punten en 1 keer genoemd.

19. Bigmouth van het album Anthology
5 punten en 1 keer genoemd.

18. Surfboy* van het album Dubnobasswithmyheadman
13 punten en 4 keer genoemd.

17. Mmm Skyscraper I Love You* van het album Dubnobasswithmyheadman
16 punten en 3 keer genoemd.

16. Spoonman* van het album Dubnobasswithmyheadman
16 punten en 4 keer genoemd.

15. Dark & Long van het album Dubnobasswithmyheadman
18 punten en 4 keer genoemd.

14. Beautiful Burnout van het album Oblivion With Bells
20 punten en 5 keer genoemd.

13. M.E.* van het album Dubnobasswithmyheadman
29 punten en 5 keer genoemd.

12. Rowla* van het album Second Toughest In the Infants
30 punten en 6 keer genoemd.

11. Two Months Off van het album A Hundred Days Off
30 punten en 6 keer genoemd.

zaaf
10. Jumbo van het album Beaucoup Fish

32 punten en 8 keer genoemd.
Jumbo heb ik altijd een heel fijn nummer gevonden. Komt er redelijk bekaaid vanaf, ook in mijn top 10. Ms iets te subtiel vergeleken met de prominentere tracks hieronder….

zaaf
9. Kittens van het album Beaucoup Fish

35 punten en 6 keer genoemd. De nummer 1 van herman
De lofzang van Herman is helder. En de opdracht ook: hard op de dansvloer!

zaaf
8. Dirty Epic van het album Dubnobasswithmyheadman

38 punten en 6 keer genoemd. De nummer 1 van ArthurDZ, GrafGantz
Een van de nummers die de overgang van synthpop naar dance figureerde. Mooi nummer!

zaaf
7. Cowgirl van het album Dubnobasswithmyheadman

39 punten en 6 keer genoemd.
Had ik hoger ingeschat, is in mijn kring een geliefde floorfiller. Wat een geniale synths!

zaaf
6. Dark & Long ( Dark Train Remix )* van het album Anthology

43 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Dance Lover
Ik ben een van de weinigen die de Train geen vooruitgang vinden tov de originele track….

zaaf
5. Pearl's Girl van het album Second Toughest In the Infants

De nummer 1 van Arrie
43 punten en 7 keer genoemd.
Intens nummer van de tweede. Carp Dreams is een mix die ook erg de moeite waard is!

Oeh, verrassend nu al. Had Skyscraper toch zeker in de top 10 zo niet top 5 verwacht, net als Dirty Epic.

edit: en King of Snake dan weer op 4 Die had ik lager verwacht.

zaaf
4. Shudder / King Of Snake van het album Beaucoup Fish

44 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van zaaf, DenDimi
Waar Kittens en Moaner verdeeldheid zaaien gaan de meeste handen op elkaar (of in de lucht) voor Snake. Geweldig nummer zonder enige twijfel! Leek tot vandaag op de overwinning af te stevenen…

zaaf
3. Rez van het album Second Toughest In the Infants

44 punten en 8 keer genoemd.
Rez deed het verrassend goed. Een van de nummers van Underworld waar je lekker in kunt verdwijnen.

zaaf
2. Born Slippy .NUXX van het album Second Toughest In the Infants

47 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van aERodynamIC
Ws vooraf als de gedoodverfde nr 1 gezien, maar dat bleek niet helemaal terecht. Vooral live een must-hear natuurlijk.

zaaf
1. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love* van het album Second Toughest In the Infants

61 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Brunniepoo, Silent_shout en yeahyeahyeah
Erg sterke opener van hun tweede album. Lange track met variatie en dus zeker niet té lang. En een voor mij verrassende edoch verdiende (want ook overduidelijke) winnaar!

Mooie winnaar! Is ook lange tijd mijn nummer 1 geweest van Underworld. Blijft een fantastisch nummer.

Dank u Zaaf!

zaaf
Thanks allen die meededen. Ik vond t weer de moeite waard en het is lekker repertoire om een week mee bezig te zijn....

Ik denk dat je het wel away kan taken ArthurDZ!

Nou, oke dan maar!

Greatest Hits of BRUCE SPRINGSTEEN

Een van mijn grote muzikale helden met een gigantisch oeuvre, dus uiteraard verdient deze baas zijn eigen editie. Ik heb de startlijst zo divers mogelijk gemaakt, wat betekent dat er van bijna elk album wel minstens een nummer mist. Maakt de nominatieronde vast extra interessant!

Atlantic City
Badlands
Born in the U.S.A.
Born to Run
Dancing in the Dark
Devils & Dust
Human Touch
Hungry Heart
I'm on Fire
Land of Hope and Dreams (Wrecking Ball-versie)
Racing in the Street
Radio Nowhere
Rosalita (Come Out Tonight)
Spirit in the Night
Streets Of Philadelphia
The Rising
The River
Thunder Road
Tougher Than the Rest
War (live)

De opdracht is nu om tien nummers die niet in de startlijst staan te nomineren. De tien nummers die het vaakst in de nominatielijstjes langskomen, gaan mee naar ronde 2!

Deadline voor ronde 1 is maandag 20.00 uur!

Verrassend dat Second Toughest In the Infants zo prominent aanwezig is in de Top 5! Mooie winnaar!

Bedankt Zaaf voor deze fijne knock out, ik heb mijn Underworld universum weer wat op kunnen frissen en zelfs uit mogen breiden, met name de nummers van Beaucoup Fish kende ik nog niet maar bevielen uitstekend!

Kan Lukas, panjoe of tuktak de topictitel aanpassen aub?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.