Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 11:48 uur
Uiteraard doe ik mee maar weer typisch zo'n artiest waar ik geen enorme voorkeuren heb.
Bruce Lee
Diamond Jigsaw
Grace
Holding the Moth
Juanita/Kiteless/To Dream Of Love
Kittens
MMM Skyscraper I Love You
Ring Road
Rowla
Spoonman
Bruce Lee
Diamond Jigsaw
Grace
Holding the Moth
Juanita/Kiteless/To Dream Of Love
Kittens
MMM Skyscraper I Love You
Ring Road
Rowla
Spoonman
0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2014, 12:58 uur
Banstyle - Sappys Curry
Best Mamgu Ever
Confusion The Waitress
Cups
Juanita - Kiteless - To Dream Of Love
Luetin
Mmm Skyscraper I Love You
Rowla
Spoonman
Surfboy
Best Mamgu Ever
Confusion The Waitress
Cups
Luetin
Rowla
Spoonman
Surfboy
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 13:29 uur
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 13:46 uur
To Heal 
8 Ball
Banstyle - Sappys Curry
Kittens
Rowla
Spoonman
Surfboy
Dark & Long ( Dark Train Remix ) * Niet zeker of dit geldig is, maar ik vind dit veel beter dan het origineel in de startlijst.

8 Ball
Banstyle - Sappys Curry
Kittens
Rowla
Spoonman
Surfboy
Dark & Long ( Dark Train Remix ) * Niet zeker of dit geldig is, maar ik vind dit veel beter dan het origineel in de startlijst.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 14:27 uur
Dark and Long (Dark Train)
Peach Tree
Dirty (Dirty Guitar mix)
M.E.
River of bass
Peach Tree
Dirty (Dirty Guitar mix)
M.E.
River of bass
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 15:32 uur
Juanita/Kiteless/To Dream of Love
Cups
Ring Road
8 Ball
Banstyle/Sappys Curry
Kittens
To Heal
Spoonman
M.E.
Cups
Ring Road
8 Ball
Banstyle/Sappys Curry
Kittens
To Heal
Spoonman
M.E.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 20:03 uur
Juanita / Kiteless / To Dream of Love
Rivier of Bass
M.E.
Banstyle / Sappys Curry
Rowla
Dark And Long (Dark Train)
Surfboy
Spoonman
Freur - Doot Doot
Confusion the Waitress
Rivier of Bass
M.E.
Banstyle / Sappys Curry
Rowla
Surfboy
Spoonman
Freur - Doot Doot
Confusion the Waitress
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 21:20 uur
ArthurDZ schreef:
Goed plan! Ik zie het namelijk ook niet meteen zitten om Guided By Voices over te nemen.
(quote)
Goed plan! Ik zie het namelijk ook niet meteen zitten om Guided By Voices over te nemen.
Ik ga toch maar niet ruilen. Ik heb die week inmiddels zowel woensdag- als vrijdagavond plannen, dus het komt me eigenlijk helemaal niet uit. Hopelijk kan iemand anders komende week inspringen?
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 21:33 uur
Mmm...Skyscraper I Love You
Surfboy
Spoonman
Tongue
River of Bass
M.E.
Banstyle / Sappy's Curry
Kittens
M.E., Kittens en Juanita zijn toch wel mijn drie favorieten hier. Stuk voor stuk magistraal.
De nieuwe uitgave van Dubnobasswithmyheadman is ook een aanrader, leuk om bv. een versie van Dirty Epic uit '91 te horen.
Surfboy
Spoonman
Tongue
River of Bass
M.E.
Banstyle / Sappy's Curry
Kittens
M.E., Kittens en Juanita zijn toch wel mijn drie favorieten hier. Stuk voor stuk magistraal.
De nieuwe uitgave van Dubnobasswithmyheadman is ook een aanrader, leuk om bv. een versie van Dirty Epic uit '91 te horen.
0
geplaatst: 11 oktober 2014, 22:31 uur
Ik ben heel slecht in spelletjes volgens de regels te spelen, kan me ff niet in de spelregels verdiepen.
Underworld komt in het voorjaar dubnobass live spelen hé... bij zijn.
Mijn favoriete nummers, zover ik kan onthouden...
Mmm Skyscraper, Rez, Cowgirl, Surfboy, River of Bass, Born Slippy (die andere dan .nuxx en .nuxx zelf is ook leuk), Dirty epic, Juanita/Kite/To dream of love, Banstyle/Sappy's curry, Pearls girl, Cups, Push upstairs, Jumbo.
Underworld komt in het voorjaar dubnobass live spelen hé... bij zijn.
Mijn favoriete nummers, zover ik kan onthouden...
Mmm Skyscraper, Rez, Cowgirl, Surfboy, River of Bass, Born Slippy (die andere dan .nuxx en .nuxx zelf is ook leuk), Dirty epic, Juanita/Kite/To dream of love, Banstyle/Sappy's curry, Pearls girl, Cups, Push upstairs, Jumbo.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 19:08 uur
Zeer lovenswaardig stuk over Beaucoup Fish en Kittens. Ben blijkbaar niet de enige die dit Underworld op zijn best vind.
https://myjour.com/a/omar-muoz-cremers/de-nazomer-van-house-underworld--beaucoup-fish-1999
https://myjour.com/a/omar-muoz-cremers/de-nazomer-van-house-underworld--beaucoup-fish-1999
0
zaaf
geplaatst: 13 oktober 2014, 20:15 uur
Greatest Hits van Underworld!
Ronde 2 - eliminatieronde
Welke van de volgende serie van 30 titels vind je de minste? Geef er 10 op.
Always Loved a Film
Banstyle - Sappys Curry*
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Crocodile
Dark & Long
Dark & Long ( Dark Train Remix )*
Dinosaur Adventure 3D
Dirty Epic
Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
Jumbo
Kittens*
M.E.*
Mmm Skyscraper I Love You*
Moaner
Pearl's Girl
Push Upstairs
Rez
River of bass*
Rowla*
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Spoonman*
Stand Up
Surfboy*
Two Months Off
Underneath the Radar (lousy kwaliteit clip, maar amusant….)
Deadline woensdag 21:00 uur
Ronde 2 - eliminatieronde
Welke van de volgende serie van 30 titels vind je de minste? Geef er 10 op.
Always Loved a Film
Banstyle - Sappys Curry*
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Crocodile
Dark & Long
Dinosaur Adventure 3D
Dirty Epic
Jumbo
Kittens*
M.E.*
Moaner
Pearl's Girl
Push Upstairs
Rez
River of bass*
Rowla*
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Spoonman*
Stand Up
Surfboy*
Two Months Off
Underneath the Radar (lousy kwaliteit clip, maar amusant….)
Deadline woensdag 21:00 uur
0
zaaf
geplaatst: 13 oktober 2014, 20:20 uur
We gaan de tweede ronde in met bijna het volledige Dubnobasswithmyheadman album. Zwaartepunt ligt sowieso in de - voor Underworld - vernieuwende jaren 90. Ook Freur legt het hiertegen af.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 20:24 uur
Always Loved a Film
Crocodile
Dark & Long
Dinosaur Adventure 3D
Push Upstairs
River of bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Crocodile
Dark & Long
Dinosaur Adventure 3D
Push Upstairs
River of bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 21:37 uur
Always Loved a Film
Banstyle - Sappys Curry*
Crocodile
Dinosaur Adventure 3D
Moaner
Push Upstairs
Scribble
Stand Up
Two Months Off
Underneath the Radar
Lastig nog, met name Push Upstairs is ook best goed, al hebben ze veel betere nummers (Kittens, King of Snake) in die stijl.
Banstyle - Sappys Curry*
Crocodile
Dinosaur Adventure 3D
Moaner
Push Upstairs
Scribble
Stand Up
Two Months Off
Underneath the Radar
Lastig nog, met name Push Upstairs is ook best goed, al hebben ze veel betere nummers (Kittens, King of Snake) in die stijl.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 22:07 uur
Always Loved a Film
Beautiful Burnout
Bigmouth
M.E.*
River of bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Beautiful Burnout
Bigmouth
M.E.*
River of bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
0
zaaf
geplaatst: 13 oktober 2014, 23:16 uur
Always Loved a Film
Bigmouth
Crocodile
Dark & Long (Dark Train Remix) *
Dinosaur Adventure 3D
River of Bass *
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Bigmouth
Crocodile
Dark & Long (Dark Train Remix) *
Dinosaur Adventure 3D
River of Bass *
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 12:53 uur
Always Loved a Film
Crocodile
Dinosaur Adventure 3D
Push Upstairs
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Moaner
Crocodile
Dinosaur Adventure 3D
Push Upstairs
Scribble
Shudder / King of Snake
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Moaner
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 19:45 uur
Always Loved a Film
Banstyle - Sappys Curry*
Dark & Long
Moaner
Push Upstairs
River of Bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Die nummers van Oblivion With Bells kende ik nog niet, maar bevallen me verrassend goed! Daardoor wel wat onverwachte slachtoffers hier, erg lastig uiteindelijk.
Banstyle - Sappys Curry*
Dark & Long
Moaner
Push Upstairs
River of Bass*
Scribble
Spikee
Stand Up
Underneath the Radar
Die nummers van Oblivion With Bells kende ik nog niet, maar bevallen me verrassend goed! Daardoor wel wat onverwachte slachtoffers hier, erg lastig uiteindelijk.
0
zaaf
geplaatst: 15 oktober 2014, 20:45 uur
Gestrand zijn de volgende nummers:
Always Loved a Film, Crocodile, Dinosaur Adventure 3D, Moaner,
Push Upstairs, River of Bass *, Scribble, Spikee,
Stand Up, Underneath the Radar
Greatest hits van Underworld - 3e (FINALE) ronde!*
We gaan de finale spelen met deze knallers. Maak er een fraaie top 10 van!
Banstyle - Sappys Curry*
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Dark & Long
Dirty Epic
Jumbo
Kittens*
M.E.*
Pearl's Girl
Rez
Rowla*
Shudder / King of Snake
Spoonman*
Surfboy*
Two Months Off
Deadline vrijdag 21 uur
Always Loved a Film, Crocodile, Dinosaur Adventure 3D, Moaner,
Push Upstairs, River of Bass *, Scribble, Spikee,
Stand Up, Underneath the Radar
Greatest hits van Underworld - 3e (FINALE) ronde!*
We gaan de finale spelen met deze knallers. Maak er een fraaie top 10 van!
Banstyle - Sappys Curry*
Beautiful Burnout
Bigmouth
Born Slippy .NUXX
Cowgirl
Dark & Long
Dirty Epic
Jumbo
Kittens*
M.E.*
Pearl's Girl
Rez
Rowla*
Shudder / King of Snake
Spoonman*
Surfboy*
Two Months Off
Deadline vrijdag 21 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 21:40 uur
1. Born Slippy .NUXX
2. Rez
3. Shudder / King Of Snake
4. Cowgirl
5. Spoonman*
6. Rowla*
7. Kittens
8. Two Months Off
9. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
10. Mmm Skyscraper I Love You*
2. Rez
3. Shudder / King Of Snake
4. Cowgirl
5. Spoonman*
6. Rowla*
7. Kittens
8. Two Months Off
9. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
10. Mmm Skyscraper I Love You*
0
zaaf
geplaatst: 15 oktober 2014, 22:41 uur
Poeh. Dat was best een bevalling. Ik heb zeker ook wel veel met de latere Underworld, al valt daar vaker een dip te bespeuren. Maar de lijst werd zo gedomineerd door de eerste twee albums, dat keuzes maken nog lastiger voor me werd.
Maar ik bewaar ook nog eens fijne herinneringen aan live-momenten, waar ik me totaal aan het zweet overgaf. En dat heeft uiteindelijk de top 6 wel neergezet.
01. Shudder / King of Snake
02. Cowgirl
03. Beautiful Burnout
04. Rez
05. Born Slippy .NUXX
06. Two Months Off
07. Spoonman*
08. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
09. Dirty Epic
10. Jumbo
Maar ik bewaar ook nog eens fijne herinneringen aan live-momenten, waar ik me totaal aan het zweet overgaf. En dat heeft uiteindelijk de top 6 wel neergezet.
01. Shudder / King of Snake
02. Cowgirl
03. Beautiful Burnout
04. Rez
05. Born Slippy .NUXX
06. Two Months Off
07. Spoonman*
08. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
09. Dirty Epic
10. Jumbo
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 23:26 uur
Geen idee meer wat me in '96 deed besluiten om Second toughest in the infants te kopen, ik luisterde verder eigenlijk nooit dance. Het zal wel met Born Slippy te maken hebben gehad maar het album wist me eigenlijk vanaf het begin in zijn geheel te boeien. Wat later ook Dubnobasswithmyhyeadman leren kennen en die beviel me wel wat minder. Beaucoup Fish heb ik nog wel meegekregen maar daarna is Underworld volledig uit het zicht verdwenen.
Tot ik recent Second toughest weer een opzette en het kwartje weer viel. Laat nou toevallig in dezelfde week een concert in Paradiso worden aangekondigd en vlak daarna deze gelegenheid voorbij komen om de opgelopen kennisachterstand weer enigszins in te halen.
Moeilijk om een spel als dit te spelen als je één album heel goed kent en het verder moet doen met losse nummers die je soms voor het eerst hoort of toch op zijn minst voor het eerst in vijftien jaar. De nummers van Beaucoup Fish maken in ieder geval dat ik dat album maar weer eens in zijn geheel moet gaan beluisteren. Bij Dubnobasswithmyheadman heb ik dat wat minder, die nummers moeten me in maart dan maar over de streep trekken.
1. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
2. Rowla*
3. Shudder / King of Snake
4. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
5. Born Slippy .NUXX
6. Kittens*
7. Rez
8. Pearl's Girl
9. Surfboy*
10. Beautiful Burnout
Tot ik recent Second toughest weer een opzette en het kwartje weer viel. Laat nou toevallig in dezelfde week een concert in Paradiso worden aangekondigd en vlak daarna deze gelegenheid voorbij komen om de opgelopen kennisachterstand weer enigszins in te halen.
Moeilijk om een spel als dit te spelen als je één album heel goed kent en het verder moet doen met losse nummers die je soms voor het eerst hoort of toch op zijn minst voor het eerst in vijftien jaar. De nummers van Beaucoup Fish maken in ieder geval dat ik dat album maar weer eens in zijn geheel moet gaan beluisteren. Bij Dubnobasswithmyheadman heb ik dat wat minder, die nummers moeten me in maart dan maar over de streep trekken.
1. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
2. Rowla*
3. Shudder / King of Snake
4. Dark & Long ( Dark Train Remix )*
5. Born Slippy .NUXX
6. Kittens*
7. Rez
8. Pearl's Girl
9. Surfboy*
10. Beautiful Burnout
0
zaaf
geplaatst: 15 oktober 2014, 23:34 uur
Mooi Wouter, dat is toch een prima uitgangspunt!
Ik snap dat Beaucoup Fish na Second je het meest aanspreekt. Vind ik ook een logisch vervolg op deze plaat. En mooie nummers! Gevarieerd, ach... enz. dus.
De latere platen zijn minder consistent, maat er staan fijne nummers op hoor. Nou ja, dat heb je met Beautiful Burnout dus al opgepakt.
Ik snap dat Beaucoup Fish na Second je het meest aanspreekt. Vind ik ook een logisch vervolg op deze plaat. En mooie nummers! Gevarieerd, ach... enz. dus.
De latere platen zijn minder consistent, maat er staan fijne nummers op hoor. Nou ja, dat heb je met Beautiful Burnout dus al opgepakt.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 23:53 uur
Beautiful Burnout vind ik eigenlijk de enige post-Beaucoup Fish-albumtrack die nog echt de moeite waard is. Wel verrassend lijstje Wouter. Bv. Rowla had ik niet zo snel zo hoog bij iemand verwacht. Moet er zelf nog maar even over na gaan denken. Een van mijn potentiële nummers 1s is nog door niemand genoemd zie ik.
0
zaaf
geplaatst: 16 oktober 2014, 00:01 uur
Jaja. Jouw M.E. fetish
Was een van de tegen de top 10 aantikkers, maar daar waren er wel meer van.
M.E. kan ik met koptelefoon zoveel meer waarderen dan 'gewoon' door de huiskamer.
Of heb ik t fout?
Was een van de tegen de top 10 aantikkers, maar daar waren er wel meer van. M.E. kan ik met koptelefoon zoveel meer waarderen dan 'gewoon' door de huiskamer.
Of heb ik t fout?
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 18:25 uur
1. Shudder / King Of Snake
2. Born Slippy NUXX
3. Rez
4. Jumbo
5. Pearl's Girl
6. Cowgirl
7. Two Months Off
8. Kittens
9. Dark & Long
10. Rowla
2. Born Slippy NUXX
3. Rez
4. Jumbo
5. Pearl's Girl
6. Cowgirl
7. Two Months Off
8. Kittens
9. Dark & Long
10. Rowla
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 21:44 uur
zaaf schreef:
Jaja. Jouw M.E. fetish
Was een van de tegen de top 10 aantikkers, maar daar waren er wel meer van.
M.E. kan ik met koptelefoon zoveel meer waarderen dan 'gewoon' door de huiskamer.
Of heb ik t fout?
Jaja. Jouw M.E. fetish
Was een van de tegen de top 10 aantikkers, maar daar waren er wel meer van. M.E. kan ik met koptelefoon zoveel meer waarderen dan 'gewoon' door de huiskamer.
Of heb ik t fout?
Nee, je hebt het goed.

Born Slippy zal het in ieder geval niet zijn...
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 23:17 uur
01. Kittens
De eerste keer dat ik dit hoorde was op een bijna lege dansvloer met heel veel rook. En een verschroeiend volume. Ik studeerde net en de studentenvereniging had een paar bevriende dancedj's die zo af en toe voor hun eigen lol dit soort plaatjes draaien. Kittens is sindsdien altijd een favoriet geweest. Het is zo'n spannend nummer, zo dynamisch, zo hard, zo bombastisch, zo majestueus... en tegelijk ergens ook wat desoriënterend, waardoor het de ziel raakt. Absoluut het beste wat ze ooit gedaan hebben, dit voelt voor mij als het beste van hun harde nummers samengevat. De keren dat ik dit nadien nog knalhard heb gedraaid zijn niet te tellen. Grotestadstechno op zijn allerallerbest.
02. M.E.*
Volgens mij begon ik een jaar of twee geleden pas echt goed naar Dubnobassetc. te luisteren, hoewel ik het album al jaren in bezit heb. Vooral op de koptelefoon en tijdens het sporten en toen kwamen ineens dit soort rustige juweeltjes bovendrijven. Zo gevoelig en melodieus, zoveel mooie details. Inmiddels staat het album zelfs in mijn top 10, vind het een nagenoeg perfect album al zijn Tongue en Cowgirl ietwat mindere tracks.
03. Mmm Skyscraper I Love You*
Gewoon geweldig.
04. Dirty Epic
Vooral de zin "Here comes Christ on crutches" is intrigerend, al heb ik geen idee waar het over gaat.
05. Dark & Long
Mooi die spaghettiwestern-vibe die zachtjes rondzingt hier. Morricone is niet zo ver weg.
06. Jumbo
Apart nummer van een nogal wisselvallige plaat. Eigenlijk is alleen Dubnobasswithmyheadman nagenoeg perfect, Zowel Secondtoughest als Beaucoup Fish hinken wat teveel op twee gedachten en bevatten een paar ronduit zwakke nummers. Jumbo echter is fantastisch. Zo subtiel en dwingend tegelijk. Leuke clip ook.
07. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
Machtige opener van het 'tweede' album, waardoor ik de band destijds leerde kennen. Gehaald uit de schimmige cd-o-theek die onze stad toen nog rijk was. Waar echt de meest obscure alternatieve muziek te vinden was. Geen wonder dat die zaak het niet lang heeft volgehouden. Het niveau van Dubnobass wordt nooit gehaald, maar toch is het wel een intrigerende plaat. Misschien vooral omdat het ook een beetje een plaat is waarop de groep zoekende was naar een geluid. De opener echter heeft voor mij altijd buiten kijf gestaan.
Wel jammer dat ik het album zelden in de 2CD-uitvoering ben tegengekomen. Enkel een keer op vakantie ergens in de jaren '90, maar toen was ie me te duur. Inmiddels echter vind ik dat wel prima, want Born Slippy... ik heb er nooit wat aan gevonden.
08. Pearl's Girl
Mijn andere topfavoriet van Secondtoughest.
09. Rez
Goed geprogrammeerde sirene en dat orgelgeluid doet me altijd wat denken aan VU's Sister Ray.
10. Surfboy*
Vooral die breakdown na een minuut of 5 is prachtig.
De eerste keer dat ik dit hoorde was op een bijna lege dansvloer met heel veel rook. En een verschroeiend volume. Ik studeerde net en de studentenvereniging had een paar bevriende dancedj's die zo af en toe voor hun eigen lol dit soort plaatjes draaien. Kittens is sindsdien altijd een favoriet geweest. Het is zo'n spannend nummer, zo dynamisch, zo hard, zo bombastisch, zo majestueus... en tegelijk ergens ook wat desoriënterend, waardoor het de ziel raakt. Absoluut het beste wat ze ooit gedaan hebben, dit voelt voor mij als het beste van hun harde nummers samengevat. De keren dat ik dit nadien nog knalhard heb gedraaid zijn niet te tellen. Grotestadstechno op zijn allerallerbest.
02. M.E.*
Volgens mij begon ik een jaar of twee geleden pas echt goed naar Dubnobassetc. te luisteren, hoewel ik het album al jaren in bezit heb. Vooral op de koptelefoon en tijdens het sporten en toen kwamen ineens dit soort rustige juweeltjes bovendrijven. Zo gevoelig en melodieus, zoveel mooie details. Inmiddels staat het album zelfs in mijn top 10, vind het een nagenoeg perfect album al zijn Tongue en Cowgirl ietwat mindere tracks.
03. Mmm Skyscraper I Love You*
Gewoon geweldig.
04. Dirty Epic
Vooral de zin "Here comes Christ on crutches" is intrigerend, al heb ik geen idee waar het over gaat.
05. Dark & Long
Mooi die spaghettiwestern-vibe die zachtjes rondzingt hier. Morricone is niet zo ver weg.
06. Jumbo
Apart nummer van een nogal wisselvallige plaat. Eigenlijk is alleen Dubnobasswithmyheadman nagenoeg perfect, Zowel Secondtoughest als Beaucoup Fish hinken wat teveel op twee gedachten en bevatten een paar ronduit zwakke nummers. Jumbo echter is fantastisch. Zo subtiel en dwingend tegelijk. Leuke clip ook.
07. Juanita - Kiteless - To Dream Of Love*
Machtige opener van het 'tweede' album, waardoor ik de band destijds leerde kennen. Gehaald uit de schimmige cd-o-theek die onze stad toen nog rijk was. Waar echt de meest obscure alternatieve muziek te vinden was. Geen wonder dat die zaak het niet lang heeft volgehouden. Het niveau van Dubnobass wordt nooit gehaald, maar toch is het wel een intrigerende plaat. Misschien vooral omdat het ook een beetje een plaat is waarop de groep zoekende was naar een geluid. De opener echter heeft voor mij altijd buiten kijf gestaan.
Wel jammer dat ik het album zelden in de 2CD-uitvoering ben tegengekomen. Enkel een keer op vakantie ergens in de jaren '90, maar toen was ie me te duur. Inmiddels echter vind ik dat wel prima, want Born Slippy... ik heb er nooit wat aan gevonden.
08. Pearl's Girl
Mijn andere topfavoriet van Secondtoughest.
09. Rez
Goed geprogrammeerde sirene en dat orgelgeluid doet me altijd wat denken aan VU's Sister Ray.
10. Surfboy*
Vooral die breakdown na een minuut of 5 is prachtig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.