Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2014, 20:26 uur
01. Kim & Jessie
Dit moet dan toch maar op 1. De eerste 5 nummers van Saturdays = Youth is het beste wat ze/hij ooit gedaan hebben. Als de b-kant net zo goed, stond dit album waarschijnlijk wel in mijn top 10. Alle kanten die M83 goed maakt komen daar voorbij en later wordt daar dan vooral op voortgeborduurd. Wat een plaat dit.
02. Skin of the Night
Die tweede stem. Instant kippenvel. Je kan mij eigenlijk wel opvegen na dit nummer.
03. Midnight city
Vond ik destijds helemaal fantastisch en zonder twijfel een van de beste nummers van het jaar, maar nu toch iets minder. Miste trouwens Claudia Lewis in de lijst, die vind ik eigenlijk nog iets leuker dan door die jaren '80-break die grandioos over de top gaat (op een goede manier dus).
04. * (*)
Dit was lange tijd mijn favoriet van M83. Eigenlijk was dit de vervolmaking van hun oeuvre tot dan toe en dat binnen drie zinderende minuten. Maar ja, toen moesten Saturdays = Youth (hun meesterwerk) nog uitkomen.
05. Couleurs
06. A guitar and a heart *
07. You, appearing
08. Don't save us from the flames
Dit is eigenlijk een stem op de Superpitcher-remix. Dat is een juweel van een plaat. Het origineel is gewoon ok.
09. 0078h *
Ergens in 2003 hoorde ik voor het eerst M83, toen een vriend op mijn toenmalige studentenclub Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts had opstaan. Ik was meteen verkocht, al heb ik het album niet veel meer gedraaid toen er nieuwer werk uitkwam. Maar de plaat moet wel op de een of andere manier in mijn top 10 vertegenwoordigd zijn, dus bij deze.
10. Chienne Dance *
Dit moet dan toch maar op 1. De eerste 5 nummers van Saturdays = Youth is het beste wat ze/hij ooit gedaan hebben. Als de b-kant net zo goed, stond dit album waarschijnlijk wel in mijn top 10. Alle kanten die M83 goed maakt komen daar voorbij en later wordt daar dan vooral op voortgeborduurd. Wat een plaat dit.
02. Skin of the Night
Die tweede stem. Instant kippenvel. Je kan mij eigenlijk wel opvegen na dit nummer.
03. Midnight city
Vond ik destijds helemaal fantastisch en zonder twijfel een van de beste nummers van het jaar, maar nu toch iets minder. Miste trouwens Claudia Lewis in de lijst, die vind ik eigenlijk nog iets leuker dan door die jaren '80-break die grandioos over de top gaat (op een goede manier dus).
04. * (*)
Dit was lange tijd mijn favoriet van M83. Eigenlijk was dit de vervolmaking van hun oeuvre tot dan toe en dat binnen drie zinderende minuten. Maar ja, toen moesten Saturdays = Youth (hun meesterwerk) nog uitkomen.
05. Couleurs
06. A guitar and a heart *
07. You, appearing
08. Don't save us from the flames
Dit is eigenlijk een stem op de Superpitcher-remix. Dat is een juweel van een plaat. Het origineel is gewoon ok.
09. 0078h *
Ergens in 2003 hoorde ik voor het eerst M83, toen een vriend op mijn toenmalige studentenclub Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts had opstaan. Ik was meteen verkocht, al heb ik het album niet veel meer gedraaid toen er nieuwer werk uitkwam. Maar de plaat moet wel op de een of andere manier in mijn top 10 vertegenwoordigd zijn, dus bij deze.
10. Chienne Dance *
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:14 uur
http://theseoldcolors.com/wp-content/cache/2013/01/timthumb.jpeg
Zo, de einduitslag komt eraan. 11 stemmers, 1 nummer dat door iedereen genoemd wordt maar hier toch niet op de eerste plaats belandt. Een eerste plaats die trouwens niet naar de gedoodverfde favoriet gaat.
Beginnen met de nummers 11 tot 20:
20. New map * 10 (4)
19. 0078h * 11 (2)
18. Slowly * 15 (3) nummer 1 van Silent_shout
16. Skin of the night 18 (3)
16. Steve McQueen * 18 (3)
14. Chienne Dance * 19 (4)
14. You, appearing 19 (4)
12. * (*) 20 (3) nummer 1 van coldwarkids
12. Reunion 20 (5)
11. Run into flowers 26 (4)
Zo, de einduitslag komt eraan. 11 stemmers, 1 nummer dat door iedereen genoemd wordt maar hier toch niet op de eerste plaats belandt. Een eerste plaats die trouwens niet naar de gedoodverfde favoriet gaat.
Beginnen met de nummers 11 tot 20:
20. New map * 10 (4)
19. 0078h * 11 (2)
18. Slowly * 15 (3) nummer 1 van Silent_shout
16. Skin of the night 18 (3)
16. Steve McQueen * 18 (3)
14. Chienne Dance * 19 (4)
14. You, appearing 19 (4)
12. * (*) 20 (3) nummer 1 van coldwarkids
12. Reunion 20 (5)
11. Run into flowers 26 (4)
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:17 uur
10. Teen angst 27 (7)
Het eerste van 3 'Before the dawn heals us' nummers in de top-10. Vaak genoemd, maar zelden heel hoog.
Het eerste van 3 'Before the dawn heals us' nummers in de top-10. Vaak genoemd, maar zelden heel hoog.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:21 uur
9. Intro 33 (5)
Ook 'Hurry up, we're dreaming' levert 3 nummers af in de top-10, te beginnen met dit prachtige nummer in samenwerking met Zola Jesus.
Ook 'Hurry up, we're dreaming' levert 3 nummers af in de top-10, te beginnen met dit prachtige nummer in samenwerking met Zola Jesus.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:30 uur
8. We own the sky * 34 (6)
Nummer 1 van Dance Lover
'Saturdays=youth' is (terecht) het best scorende album in deze finale, met 4 nummers in de top-10.
Nummer 1 van Dance Lover
'Saturdays=youth' is (terecht) het best scorende album in deze finale, met 4 nummers in de top-10.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:32 uur
7. Couleurs 38 (7)
Dit lange prijsnummer zorgt voor de 2e Saturdays-notering op rij.
Dit lange prijsnummer zorgt voor de 2e Saturdays-notering op rij.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:36 uur
6. Graveyard girl 38 (7)
Geen 2 zonder 3, 'Saturdays' zorgt ook voor de nummer 6 in deze top-10 met hetzelfde puntenaantal als Couleurs.
Voor mij persoonlijk het nummer waarmee ik M83 leerde kennen (het werd op Studio Brussel soms gedraaid indertijd). Ze speelden ook op pukkelpop dat jaar, waar ik (voor dat optreden was dit nog steeds het enige nummer dat ik kende) volledig weggeblazen werd en toch wel een beetje fanboy van Anthony werd
Ook nu nog staat het zeer hoog in mijn top-500 aller tijden.
Geen 2 zonder 3, 'Saturdays' zorgt ook voor de nummer 6 in deze top-10 met hetzelfde puntenaantal als Couleurs.
Voor mij persoonlijk het nummer waarmee ik M83 leerde kennen (het werd op Studio Brussel soms gedraaid indertijd). Ze speelden ook op pukkelpop dat jaar, waar ik (voor dat optreden was dit nog steeds het enige nummer dat ik kende) volledig weggeblazen werd en toch wel een beetje fanboy van Anthony werd
Ook nu nog staat het zeer hoog in mijn top-500 aller tijden.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:38 uur
5. A guitar and a heart * 42 (6)
Nummer 1 van zaaf
Eén van de nummers die indertijd zo'n indruk maakten op mij op pukkelpop, misschien wel hét nummer dat mij toen het meeste wegblies.
Nummer 1 van zaaf
Eén van de nummers die indertijd zo'n indruk maakten op mij op pukkelpop, misschien wel hét nummer dat mij toen het meeste wegblies.
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:40 uur
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:43 uur
3. Midnight city 48 (11)
Nummer 1 van Poeha
De 'grote hit', en de gedoodverfde favoriet toch wel op voorhand, bij iedereen in de top-10, maar wel 5 keer op plaats 9 of 10, dus toch uiteindelijk vrij ruim geklopt.
Nummer 1 van Poeha
De 'grote hit', en de gedoodverfde favoriet toch wel op voorhand, bij iedereen in de top-10, maar wel 5 keer op plaats 9 of 10, dus toch uiteindelijk vrij ruim geklopt.
herman schreef:
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:45 uur
2. Don't save us from the flames 56 (9)
Verrassend toch wel, bij niemand op nummer 1, maar wel vrij constant gescoord, het leidt tot een duidelijke 2e plaats.
Persoonlijk ben ik wel blij dat Before the dawn heals us hier Hurry up, we're dreaming de loef afsteekt
Verrassend toch wel, bij niemand op nummer 1, maar wel vrij constant gescoord, het leidt tot een duidelijke 2e plaats.
Persoonlijk ben ik wel blij dat Before the dawn heals us hier Hurry up, we're dreaming de loef afsteekt

0
geplaatst: 28 november 2014, 22:48 uur
1. Kim & Jessie 68 (9)
Nummer 1 van johan de witt, dix en herman
Ruime en dus terechte overwinning voor Kim & Jessie, 7 keer top-5 en zo maar liefst 12 punten voorsprong op de eerste achtervolger!
Nummer 1 van johan de witt, dix en herman
Ruime en dus terechte overwinning voor Kim & Jessie, 7 keer top-5 en zo maar liefst 12 punten voorsprong op de eerste achtervolger!
herman schreef:
0
geplaatst: 28 november 2014, 22:49 uur
Dan zit deze editie er alweer op en geef ik graag de fakkel door aan Casartelli voor de Greatest hits van Camel
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2014, 22:58 uur
GREATEST HITS OF CAMEL
Met negen nummers van de legendarische eerste vier albums en elf uit de rest van het repertoire, zouden liefhebbers van alle Camelperiodes redelijk bediend moeten zijn. En dan moet er ook nog iets te nomineren overblijven...
City Life
Drafted
Dunkirk
Echoes
Go West
Hymn to Her
Ice
Lady Fantasy: Encounter / Smiles for You / Lady Fantasy
Lawrence
Lies
Lunar Sea
Mother Road
Never Let Go
Nimrodel / The Procession / The White Rider
Rhayader
Rhayader Goes to Town
Rose of Sharon
Song Within a Song
Stationary Traveller
Supertwister
Graag jullie tien favoriete ontbrekende nummers erbij! We spelen volgens het volgende tijdschema:
nominatieronde t/m dinsdag 10:00
wegstemronde t/m woensdag 16:00
toptienronde t/m vrijdag 20:00
Zou een van de moderatoren de topictitel kunnen aanpassen? Angelo Lukas panjoe tuktak
Alvast dank!
Met negen nummers van de legendarische eerste vier albums en elf uit de rest van het repertoire, zouden liefhebbers van alle Camelperiodes redelijk bediend moeten zijn. En dan moet er ook nog iets te nomineren overblijven...
City Life
Drafted
Dunkirk
Echoes
Go West
Hymn to Her
Ice
Lady Fantasy: Encounter / Smiles for You / Lady Fantasy
Lawrence
Lies
Lunar Sea
Mother Road
Never Let Go
Nimrodel / The Procession / The White Rider
Rhayader
Rhayader Goes to Town
Rose of Sharon
Song Within a Song
Stationary Traveller
Supertwister
Graag jullie tien favoriete ontbrekende nummers erbij! We spelen volgens het volgende tijdschema:
nominatieronde t/m dinsdag 10:00
wegstemronde t/m woensdag 16:00
toptienronde t/m vrijdag 20:00
Zou een van de moderatoren de topictitel kunnen aanpassen? Angelo Lukas panjoe tuktak
Alvast dank!
0
geplaatst: 28 november 2014, 23:00 uur
Silent_shout
Corneel bedankt voor misschien wel de lekkerste editie in deze reeks
Als Kim & Jessie en Don't Save Us From the Flames op Hurry Up hadden gestaan was dat absoluut mijn nummer 1 album ever geweest. Zelf vind ik Hurry Up dan weer duidelijk hun/zijn beste.
Corneel bedankt voor misschien wel de lekkerste editie in deze reeks

Als Kim & Jessie en Don't Save Us From the Flames op Hurry Up hadden gestaan was dat absoluut mijn nummer 1 album ever geweest. Zelf vind ik Hurry Up dan weer duidelijk hun/zijn beste.
0
geplaatst: 28 november 2014, 23:03 uur
Mooie editie inderdaad, met een prachtwinnaar! Heb het idee dat het nummer nog altijd wat onderschat wordt, het had wat mij betreft niet misstaan in de hoogste regionen van de Top 2000-ladder (als het er al in staat...).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2014, 23:27 uur
Ik zal zelf even het goede voorbeeld geven:
Captured
Cloak and Dagger Man
End of the Line
Mystic Queen
Pressure Points
Separation
Slow Yourself Down
Three Wishes
Unevensong
Wait
Captured
Cloak and Dagger Man
End of the Line
Mystic Queen
Pressure Points
Separation
Slow Yourself Down
Three Wishes
Unevensong
Wait
0
geplaatst: 28 november 2014, 23:29 uur
Camel
Tja, een vrij ultieme startlijst maar uiteraard weet ik er nog wel 10 te vinden!
A Boy's Life
Chord Change
Earthrise
Flight of the Snow Goose
Freefall
Needles
The Great Marsh
The Sleeper
Watching the Bobbins
West Berlin
Tja, een vrij ultieme startlijst maar uiteraard weet ik er nog wel 10 te vinden!
A Boy's Life
Chord Change
Earthrise
Flight of the Snow Goose
Freefall
Needles
The Great Marsh
The Sleeper
Watching the Bobbins
West Berlin
0
geplaatst: 29 november 2014, 00:53 uur
Ik mis toch nog een paar persoonlijke favorieten, verder is de lijst wel redelijk compleet idd. De winnaar staat voor mij iig al vast. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen!
Freefall
Long Goodbyes
Rajaz
Sahara
Separation
Shout
Slow Yourself Down
The Sleeper
Three Wishes
Wait
Freefall
Long Goodbyes
Rajaz
Sahara
Separation
Shout
Slow Yourself Down
The Sleeper
Three Wishes
Wait
0
Misterfool
geplaatst: 29 november 2014, 01:09 uur
Freefall
Earthrise
Spirit of the Water
Chord Change
Unevensong
Elke
Skylines
Watching The bobbins
Coming of age
Rajaz
( De post- Stationary Traveller Camel zou ik me wat meer in mogen verdiepen. Verder ben ik van mening dat Rain Dances behoorlijk ondergewaardeerd wordt. Elke is zo ontzettend mooi)
Earthrise
Spirit of the Water
Chord Change
Unevensong
Elke
Skylines
Watching The bobbins
Coming of age
Rajaz
( De post- Stationary Traveller Camel zou ik me wat meer in mogen verdiepen. Verder ben ik van mening dat Rain Dances behoorlijk ondergewaardeerd wordt. Elke is zo ontzettend mooi)
0
geplaatst: 29 november 2014, 01:24 uur
Nog bedankt voor de M83-ladder, Silent_shout!
Verrassende nummer 2 inderdaad, maar wel leuk dat een nummer van Before The Dawn Heals Us tweede wordt.
Verrassende nummer 2 inderdaad, maar wel leuk dat een nummer van Before The Dawn Heals Us tweede wordt.
0
geplaatst: 29 november 2014, 01:27 uur
Weer eens de lijst updaten:
28/nov - Casartelli (Camel)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - Scientist (Guided by Voices) ?
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - Telamon (Paul McCartney)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Rudi S (Vic Chesnutt)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
6/mar - 7744leon (Blur)
13/mar - ArthurDZ (R.E.M.)
20/mar - Pepino (Elbow)
27/mar - Edgar18 (Otis Redding)
3/apr - Johnny Marr (Black Sabbath)
10/apr - zaaf (Fink)
17/april - herman (Dusty Springfield)
24/april - Scientist (Nine Inch Nails)
01/mei - dazzler (New Order)
08/mei - jassn ( Run The Jewels / el-p of Killer Mike)
15/mei - Chevy (Crowded House)
22/mei - Edgar18 (Simon & Garfunkel)
29/mei - zaaf (Massive Attack)
5/juni - Telamon (George Harrison)
12/juni - ArthurDZ (The Kinks)
19/juni - johan de witt (Suede)
26/juni - Laxus11 (Neil Young)
3/juli - Johnny Marr (Nas) [/quote]
28/nov - Casartelli (Camel)
5/dec - arcade monkeys (Arctic Monkeys)
12/dec - panjoe (J Dilla)
19/dec - Johnny Marr (The Smiths)
26/dec - Scientist (Guided by Voices) ?
2/jan - laxus11 (Fleetwood Mac)
9/jan - Telamon (Paul McCartney)
16/jan - Zephyr (Michael Gira/Swans)
23/jan - Johnny Marr (Marvin Gaye)
30/jan - ArthurDZ (The Clash)
6/feb - Johnny Marr (Roxy Music)
13/feb - Rudi S (Vic Chesnutt)
20/feb - herman (Primal Scream)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
6/mar - 7744leon (Blur)
13/mar - ArthurDZ (R.E.M.)
20/mar - Pepino (Elbow)
27/mar - Edgar18 (Otis Redding)
3/apr - Johnny Marr (Black Sabbath)
10/apr - zaaf (Fink)
17/april - herman (Dusty Springfield)
24/april - Scientist (Nine Inch Nails)
01/mei - dazzler (New Order)
08/mei - jassn ( Run The Jewels / el-p of Killer Mike)
15/mei - Chevy (Crowded House)
22/mei - Edgar18 (Simon & Garfunkel)
29/mei - zaaf (Massive Attack)
5/juni - Telamon (George Harrison)
12/juni - ArthurDZ (The Kinks)
19/juni - johan de witt (Suede)
26/juni - Laxus11 (Neil Young)
3/juli - Johnny Marr (Nas) [/quote]
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2014, 11:27 uur
Even (niet al te kieskeurig) een aantal potentieel belangstellenden taggen: bikkel2, Broem, Brunniepoo, chevy93, Cygnus, Deranged, dynamo d, echoes, Ernie Ball, Fingertippie, freitzen, Gert P, Grafmat, hmaeghs, hogweed, Jester, Leeds, Marco van Lochem, Neal Peart, nightfriend, novalepidoptera, Onweerwolf, Ozric Spacefolk, PinkEclipse, Progman, Protonos, Sir Spamalot, Stekelnootje, symfoton, Titmeister, uffing, vanwijk, Wibren, zaaf, Zorrow
0
geplaatst: 29 november 2014, 11:30 uur
Geweldig: Camel 
A Nod and a Wink
Cloak and Dagger Man
Heroes
Refugee
Remote Romance
Send Home the Slates
Vopos
Watching the Bobbins
West Berlin
You Are the One
The Single Factor vind ik vaak ondergewaardeerd.

A Nod and a Wink
Cloak and Dagger Man

Heroes

Refugee
Remote Romance
Send Home the Slates
Vopos
Watching the Bobbins
West Berlin
You Are the One

The Single Factor vind ik vaak ondergewaardeerd.
0
geplaatst: 29 november 2014, 11:55 uur
Ja, ik had het gezien, maar zag tegelijkertijd ook dat mijn favorieten in ieder geval al genoemd zijn. Ken best wel wat Camel-albums, maar uitgezonderd Mirage en wat losse nummers weinig van naam. Wel een mooie gelegenheid om weer eens wat albums te draaien. 
Iemand nog een must-hear buiten Mirage, Snow Goose, Nude, Moonmadness en Stationary Traveller?

Iemand nog een must-hear buiten Mirage, Snow Goose, Nude, Moonmadness en Stationary Traveller?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 november 2014, 11:58 uur
Bedankt voor de uitnodiging, Casartelli! Ik ga me neerleggen bij de startlijst, want hoe begin je hieraan? Samen met Marillion is Camel een fascinerende ontdekking voor mij gebleken sinds mijn blijde intrede op Musicmeter acht jaar geleden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2014, 12:00 uur
chevy93 schreef:
Als je Nude en Stationary Traveller met name goed vindt: Dust and Dreams
Als je Mirage, Snow Goose en Moonmadness met name goed vindt: het debuut
Als je er niet zo uitgesproken in zit: Rajaz
0
geplaatst: 29 november 2014, 12:45 uur
Ik vind Mirage een superalbum, en Dust in Dreams vond ik ook altijd een heel prettig album, maar ik moet eerlijk toegeven dat het héle oeuvre van Camel niet bekend genoeg is bij mij om een representatieve top10 te kunnen inleveren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.