menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
avatar van Rudi S
Chord Change *
City Life 
Earthrise *
Echoes 
Freefall *
Go West 
Hymn to Her 
Nimrodel / The Procession / The White Rider
Lies 
Stationary Traveller
West Berlin *

avatar van Brunniepoo
Met pijn in het hart natuurlijk:

Chord Change *
Earthrise *
Echoes
Freefall *
Hymn to Her
Lies
Never Let Go
Song Within a Song
Stationary Traveller
Supertwister
Unevensong *

avatar van Rudi S
Cannondale schreef:
The Weeping Song
The Mercy Seat
As I Sat Sadly By Her Side
Fifteen Feet of Pure White Snow
We Real Cool
Jubilee Street
Red Right Hand
Henry Lee
Into My Arms
Wide Lovely Eyes

We zijn wel bezig nu met de wegstreep ronde

avatar van Rudi S
Jester schreef:

De startlijst was wel wat onevenwichtig, met (als ik me niet vergis) geen enkel nummer van Harbour of Tears. En dat ene nummer dat er dan instond gaat er nu weer uit.


Geen van Harbour in de startlijst, tja, het zou toch jammer zijn als nu ook al Watching the Bobbins afvalt.
Toch een mooi nummer, en The hour candle is in de 7 minuten versie toch ook heel sterk, maar die is er al eerder uit geknikkert

Ozric Spacefolk
Valt me op dat Ice toch niet zo favoriet is, als de wereldwijde fans zo doen overkomen.

Ik heb ook nooit echt gesnapt waarom juist die song zo populair is.

Behalve van Harbour of Tears staat er ook geen enkele song van Single Factor op. Heroes werd al even genoemd, een krachtige song.

Verder mis ik toch Liggin' at Louis en Gods of Light.

avatar van zaaf
City Life
Drafted
Dunkirk
Go West
Lies
Mother Road
Rhayader
Rose of Sharon
Stationary Traveller
West Berlin

avatar van Rudi S
zaaf schreef:

Dunkirk
Rhayader


zaaf schreef:
deze oude stok zal op zijn taalgebruik letten, maar gottogot wat heeft ie lekker gespeeld met de dames in zijn late tienerjaren op deze plaat. wat was het vervelend om die plaat te moeten omdraaien na 20 minuten, maar ja, je kreeg er veel voor terug.
shit, ik zit per direct weer in mn jeugdsentiment, ik ga m weer ff opzetten!



avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
zaaf, graag nog 1 erbij: we gingen met 31 nummers de eliminatieronde in en stemmen er 11 weg.

avatar van vigil
Nou laat dat maar zitten a.u.b. hij heeft nu al zoveel toppertjes opgeschreven

avatar van vigil
Casartelli schreef:

Verder mooi om te zien dat diverse mensen hier hun eigen Camel-stokpaardjes hebben, maar ik moet toch wel (zo te zien) met name echoes bijtreden: er is maar één Camelplaat echt onderschat: het debuut

Als we het over onderschatting hebben zou ik jouw geval toch eerder voor het latere werk gaan... Het vroege werk krijgt volgens mij genoeg aandacht.

avatar van Rudi S
Hm, Dunkirk (Duinkerken) is zo wie zo een juweel over vastgelopen soldaten in WO II op het strand in Duinkerken, Philip Rhayader zet met een klein bootje een heldhaftige bevrijdingsactie op touw.

The Snow Goose - Paul Gallico (1941) - BoekMeter.nl
En als je dan toch aan het lezen bent, neem de volgende dan ook mee.
Op dit bijna onwaarschijnlijk verhaal is Nude (losjes) gebaseerd.
Amazon.com: No Surrender: My Thirty-Year War (Bluejacket Books) (9781557506634): Hiroo Onoda: Books

Dust and dreams album The Grapes of Wrath - John Steinbeck (1939) - BoekMeter.nl

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Als we het over onderschatting hebben zou ik jouw geval toch eerder voor het latere werk gaan... Het vroege werk krijgt volgens mij genoeg aandacht.

Huh?

avatar van vigil
Jij hebt het over dat het debuut onderschat is en ik kaats de bal terug met de opmerking dat jij wellicht het "latere" werk ernstig onderschat.

avatar van zaaf
Ik wil Supertwister er dan ook met liefde uitmieteren.
Ik zal mijn keuzes toelichten, zal vast niet allemaal in wat voor aarde dan ook vallen....

Snow Goose is een geweldige plaat, mooi werkstuk, maar als losse songs vind ik ze wat minder geschikt.
De periode Nude tm Dust vind ik niet prettig om naar te luisteren. Ik haakte destijds ook af en ik begrijp nog steeds waarom.
De albums daarna heb ik nu met terugwerkende kracht leren waarderen.

Verder blijft het natuurlijk wel ouwelullenmuziek, maar wel erg mooi van tijd tot tijd.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
en ik kaats de bal terug met de opmerking dat jij wellicht het "latere" werk ernstig onderschat.

Voor A Nod and a Wink maakte ik reeds een klein voorbehoud (dus dat punt gun ik je), maar Harbour of Tears heeft zijn rondjes vaak genoeg gedraaid om te concluderen dat ik hem gewoon echt niet zo goed vind. Als Coming of Age door de nominatieronde gekomen was (hm, toch nog 3 nominaties), had ik die waarschijnlijk gespaard, maar bij Watching the Bobbins bekruipt me altijd het gevoel dat ik het enkel goed moet vinden omdat er even een soort van gerockt wordt na een overdaad aan Division Bellesque pasteltinten.

Ik was nog mild

En Stationary Traveller, Dust and Dreams en Rajaz staan hier allemaal op 4,0 of hoger.

Ozric Spacefolk
Cas moet nog steeds Nod and a Wink aandachtig luisteren. Want die is toch een beetje return-to-form.

avatar van vigil
Casartelli schreef:


En Stationary Traveller, Dust and Dreams en Rajaz staan hier allemaal op 4,0 of hoger.

De 1ste nam ik eigenlijk niet mee in mijn verhaal, dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat je het 1990> werk niet onderschat maar het <1977 overschat

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Ik wil Supertwister er dan ook met liefde uitmieteren.

Daarmee is ook jouw lijstje (waar ook een groot deel van mijn beoogde toptien in staat) meegenomen.

Nog even voor de goede orde: het ontbreken van (onder meer) het Harbour of Tears album in de startlijst had niks met mijn persoonlijke waardering van het album te maken. Deze is gewoon op objectieve criteria vastgesteld (aantal stemmen op de albums, aantal stemmen op de voorkeuzenummers). Het plaatje was nog schever geweest, als ik die criteria onverkort toegepast had, maar ik heb wel een maximum op 3 nummers per album gesteld (anders had bijvoorbeeld Mirage er al 4 in de startlijst gehad). Uit het aantal commentaren dat de startlijst al perfect was cq. dat het moeilijk was er iets aan toe te voegen, haal ik wel dat er een volgende keer nog wel iets meer genivelleerd mag worden.

avatar van Rudi S
zaaf schreef:

Snow Goose is een geweldige plaat, mooi werkstuk, maar als losse songs vind ik ze wat minder geschikt.


Helemaal eensch, maar ja als het dan toch een keertje moet.
Dat album is ook gewoon een geheel en ook zo gecomponeerd om achterelkaar te luisteren, tunes isoleren is eigenlijk gewoon gekkenwerk, maar soms moet je ook gewoon eens gek doen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Cas moet nog steeds Nod and a Wink aandachtig luisteren. Want die is toch een beetje return-to-form.

Dat is net over welke vorm je het hebt... ik heb een enorm zwak voor die soepele, altijd energetische en zelden gekunstelde progrock die ze vroeger maakten (en los daarvan ook voor een aantal van Andy's conceptalbums). Maar een terugkeer daarnaar hoor ik vooral op Rajaz; dat is wat mij betreft dan ook het return-to-form album.

avatar van dynamo d
Weet trouwens iemand of er ooit nog een nieuw Camel album in het verschiet ligt?

avatar van zaaf
Rudi S schreef:
Helemaal eensch, maar ja als het dan toch een keertje moet.
Dat album is ook gewoon een geheel en ook zo gecomponeerd om achterelkaar te luisteren, tunes isoleren is eigenlijk gewoon gekkenwerk, maar soms moet je ook gewoon eens gek doen.


Nou daar hou al helemaaaal niet van.

avatar van Rudi S
Doe niet zo gek joh

avatar van vigil
dynamo d schreef:
Weet trouwens iemand of er ooit nog een nieuw Camel album in het verschiet ligt?


Ik denk dat niemand dat echt weet, de gezondheid van Latimer is daarin uiteraard van groot belang. Het gaat stukken beter maar of dat voor langere periode is blijft lastig inschatten voor een buitenstaander.

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)


Ik denk dat niemand dat echt weet, de gezondheid van Latimer is daarin uiteraard van groot belang. Het gaat stukken beter maar of dat voor langere periode is blijft lastig inschatten voor een buitenstaander.


De gezondheid van Guy ook in dit geval.

Maar wie weet wat 2015 ons brengt.
En de nieuwe Snow Goose-plaat vond ik al een meer dan prima tussendoortje.

avatar van echoes
Het enige wat ik weet is dat Latimer al heel wat geschreven heeft voor een nieuwe plaat en dat het de bedoeling is dat het ook opgenomen en uitgebracht gaat worden. Daarbij schreef Guy Le Blanc op z'n facebook:

"Solo album concept is taking shape... Deep stuff! Also still collaborating across the pond."

Op de vraag of het Camel betreft schreef hij:

"Whether my collaboration across the pond will become a Camel album will be determined as it grows to fruition. I certainly hope so."

Ik gok dat er wel een nieuwe plaat komt en welke stijl maakt me eigenlijk niks uit. Vind de laatste 4 studio albums allemaal prachtig. Nog beter als er een gastbijdrage zou komen op een nieuwe Camel plaat van Andy Ward en Doug Ferguson, maar die kans acht ik zeer klein (geloof dat Andy z'n drumstokjes zelfs aan de wilgen heeft gehangen..). Misschien dat het Brew-reunie project nog eens uitgebracht gaat worden.

avatar van Rudi S
vigil schreef:
Nou laat dat maar zitten a.u.b. hij heeft nu al zoveel toppertjes opgeschreven

Ja, Drafted

avatar van echoes
Oh, is jullie al bekend dat Camel 1 van de headliners is op een festival in de UK komende zomer?

Camel & Marillion to headline TeamRock festival - Prog - prog.teamrock.com

En dan wil ik ook nogmaals even noemen dat Latimer de Lifetime Achievement at Prog-awards heeft ontvangen:

Prog Awards 2014 Winners In Full - Prog - prog.teamrock.com

Ozric Spacefolk
echoes schreef:
Oh, is jullie al bekend dat Camel 1 van de headliners is op een festival in de UK komende zomer?

Camel & Marillion to headline TeamRock festival - Prog - prog.teamrock.com

En dan wil ik ook nogmaals even noemen dat Latimer de Lifetime Achievement at Prog-awards heeft ontvangen:

Prog Awards 2014 Winners In Full - Prog - prog.teamrock.com


Dat laatste wist ik. En de prijs is uitgereikt door Steve Rothery.

Misterfool
• Drafted
• Lies
• West Berlin
• Sahara
• Supertwister
• Ice
• Dunkirk.
• A Nod and a Wink
• Hymn to her
• Watching the Bobbins
• For Today

Zitten erg pijnlijke keuzes tussen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.