MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
London Calling (het nummer) is echt overschat nog. Jammer van deze inhaalbeweging. Nog altijd erg goed, maar totaal echt niet hun beste nummer

Johnny Marr schreef:
maar totaal echt niet hun beste nummer

En dat bepalen we altijd zelf nog wel

Johnny Maher is echt geen Belg, zei de Nederlander die door die woorden gebelgd was

01. London Calling
02. Armagideon Time*
03. Straight to Hell
04. The Guns of Brixton
06. Clampdown*
05. The Magnificent Seven
07. Train In Vain*
08. Lost in the Supermarket
09. Rudie Can’t Fail*
10. White Riot

Nog fff bezig - door glibberdeglabber net pas thuus

Doe maar op het gemak hoor, het zal nog wel een half uurtje duren voordat de uitslag er komt. Net goede schoolresultaten teruggekregen, dus dat vieren we hier nu nog even!

zaaf
proost arthur!

Maar nu zijn de lijnen dus definitief gesloten. Nog even Mjuman's lijstje erbij kiepen en de score uitrekenen!

ArthurDZ schreef:
Maar nu zijn de lijnen dus definitief gesloten. Nog even Mjuman's lijstje erbij kiepen en de score uitrekenen!

Neem er nog een 'Tuur, jept 't verdiend!

Na het lange wachten dan eindelijk de ontknoping!

GREATEST HITS OF THE CLASH

20. Somebody Got Murdered* (13) (5)

Tja, er moet er één de kneus zijn. Somebody Got Murdered werd amper genoemd, en wanneer dat toch gebeurde, kwam ie niet al te hoog. Zelf was ik ook verbaasd dat net dit nummer van Sandinista het hier gehaald heeft, en veel betere nummers als Let's Go Crazy (mijn eigenlijke nummer 1, snif) en The Sound Of Sinners niet. Er komen nog drie nummers van Sandinista langs gelukkig, dus niet getreurd.

19. Bankrobber (20) (6)

Deze had ik op voorhand toch veel hoger verwacht. Een non-album single die een van hun grootste hits werd in Engeland.

18. Complete Control (27) (6) en de nummer 1 van johan de witt

Een punknummer over punk, alleen The Clash durfde het destijds aan om zo meta te gaan. Een nummer als symbool voor waar de band voor staat. Hier komt deze gebalde vuist echter niet verder dan plaats 18.

17. Hitsville U.K. (29) (6) en de nummer 1 van yeahyeahyeah

De tweede van Sandinista, lekker vrolijk liedje over de DIY-scene uit die tijd met een lichte Kerst-ondertoon (die belletjes hé) featuring die chick van Paradise By The Dashboard Light. Gezellig nummer!

16. Hateful* (30) (5)

London Calling deed het belachelijk goed hier. Acht liedjes van de laatste twintig kwamen van die plaat.Duidelijk hun breedst gedragen meesterwerk, terecht ook zou je zeggen. Anything I want HE GIVES IT TO ME-E-E! Meezingen maar!

Mijn eerste en meteen mijn nummer 2.

15. White Riot (32) (9)

Eigenlijk het enige nummer uit deze finale van hun legendarische debuut (Complete Control en White Man stonden alleen op de later uitgebrachte US-versie). Als er dan toch maar één nummer van die plaat het mocht halen, laat het dan toch deze brok energie zijn, waarin Strummer en co. de blanke punks oproepen om te gaan rebelleren zoals hun zwarte broeders.Al wordt Janie Jones ook wel gemist, althans door mij

14. Police On My Back* (37) (9)

En daar hebben we alweer de derde van Sandinista. Mijn favoriet van hen nochtans. Niet hun meest gefocuste album, maar wel een ware schatkist vol (half)verborgen pareltjes. Deze was ook in mijn top 10 te vinden, één van mijn favorieten van die plaat. Geweldige meezinger. WHAT HAVE I DONE????

13. Clampdown* (38) (10)

Eerlijk is eerlijk, van de twintig toppers uit deze finale vind ik dit toch de minste (wel nog altijd een goed nummer). Toch had dit nummer genoeg fans om mooi 13de te eindigen.

12. Lost In The Supermarket (42) (11)

Eén van hun meest poppy uitingen haalt hier plaats 12. De supermarkt als manifestatie van het tragikomische kantje van onze consumptiemaatschappij. Tragisch mooi liedje.

11. Rudie Can't Fail* (50) (12)

Vierde nummer van London Calling, en nog vier te gaan. Stiekem had The Clash toch heel wat meezingers in haar oeuvre. RUUUUUDIE CAN'T FAIL OH NO!

10. I Fought The Law (53) (12)

Slechts drie liedjes werden in ronde 2 geen enkele keer genoemd, waaronder deze. De andere twee vinden we een stuk hoger. Deze cover van hun EP The Cost Of Living werd veel genoemd, maar vaak ook met lage scores. Kortom, niemand heeft er een hekel aan, maar om echt in het pantheon der Clash-discografie te komen schiet deze volgens velen van ons net iets te kort.

9. (White Man) In Hammersmith Palais* (55) (10) en de nummer 1 van itchy

Een grote gemis in de startlijst vonden velen, de top 10 werd dan ook vrij vlotjes gehaald. Al was alleen itchy zo vriendelijk om 'm op 1 te zetten. Maar mooi nummer hoor, ben hem meer en meer gaan waarderen in de loop van de week!

8. Straight To Hell (66) (11) en de nummer 1 van DjFrankie en zaaf

Origineel nummer over het lot van Vietnamese kinderen die door Amerikaanse soldaten werden verwekt tijdens de Vietnamoorlog. En dankzij een zekere M.I.A. kent de hele wereld dit intrigerende deuntje nu. Goede keuze van mevrouw Paper Planes! En de helden van The Clash, die mogen wel straight to rock heaven van mij!

7. Armagideon Time* (67) (10) en de nummer 1 van Telamon

The Clash op dub-tour, en ook dit gaat hen fantastisch af. Na Bankrobber de tweede afkomstig van de Black Market Clash-EP. Opmerkelijk, want van studioalbums Give Em Enough Rope staat geen enkele song in de finale (ook Safe European Home niet, een van mijn Clash-favorieten). Van Cut The Crap vinden we ook niks terug, maar dat kan dan weer niemand wat schelen gok ik.

6. Rock The Casbah (84) (13) en de nummer 1 van dynamo d en mezelf

Ik heb het al een paar keer gehad over dat The Clash zoveel meezingers had, en dit is voor mij wel de grootste, vandaar dat ie de eer kreeg bij mij. Maar we waren hier met z'n allen niet vies van Rock The Casbah, en zo is een mooie zesde plaats de eindstand voor deze klassieker. Het iets debielere en iets minder aangename Should I Stay Or Should I Go haalde de finale niet.

5. Train In Vain* (93) (17) en de nummer 1 van Johnny Marr en Marty McFly

Door iedereen genoemd in de nominatieronde en door niemand bij het elimineren. Dan kon je wel verwachten dat Train In Vain ging stunten in de finale, en dat is ook precies wat deze Mick Jones-parel gedaan heeft. Bij de albumstatistieken moet ie onder andere Lost In The Supermarket voor zich laten, hier duidelijk niet. In vain was z'n deelname dus niet!

4. Spanish Bombs (94) (13) en de nummer 1 van herman, arcade monkeys en Sater

The Clash en Spaans, de combinatie werkt wonderwel. Zie de achtergrondvocalen bij Should I Stay Or Should I Go en het refrein van deze klassieker. yo te quero infinito, Joe, Mick, Paul, Topper (en Terry)!

3. The Magnificent Seven (126) (17) en de nummer 1 van Cured, Rudi S en dix

Jullie hebben het misschien al gemerkt, de top 5 is een heus London Calling-bolwerk geworden. De openingstrack van Sandinista is de enige uitzondering. Hoe The Clash van alles en nog wat over de punkkern van hun muziek kon draperen, daar heb ik het grootste respect voor. Zo vinden we in deze song ook funk en hiphop terug. Dat Joe ons op het einde van dit nummer ook nog eens uitzwaait ("bye byeeeeeeeeeeeee") heb ik altijd een grappig detail gevonden.

What do we got? Magnificence, dat is zeker!

2. The Guns Of Brixton (127) (19) en de nummer 1 van laxus11 en 50tracks

In het dazzler-tijdperk werd dit de nummer 1 van Greatest Hits Of The Clash, geloof ik. Deze keer was het zilver het meest haalbare voor Paul's profetische liedje over de rellen in zijn buurt. Maar het was spannend hoor, kijk maar eens naar het verschil met de nummer 3!

1. London Calling (134) (20) en de nummer 1 van pygmydanny, aERodynamIC, Edgar18 en Mjuman

De gedoodverfde winnaar? Niet echt, want het is dankzij die aanhaalspringt op het einde dat deze absolute punkklassieker ook hier het hoogste lied kan zingen. Die verdomde laatstemmers ook altijd!

Maar goed, het zit er weer op. Rest me niks anders dan de 22 deelnemers te bedanken voor hun bijdrage en hun liefde voor deze bijzondere band. Ik vond het in ieder geval opnieuw heel leuk om gastheer te zijn. In maart kom ik weer aan het roer te staan, dan met een editie over die andere indie darlings van R.E.M. Maar echt, ik vond het heel leuk om te doen. I never felt so much alike alike!

GREATEST HITS OF ROXY MUSIC

Johnny Marr is aan de zuip vanavond, dus post ik alvast de startlijst voor de volgende editie, Roxy Music. Ook niet de minsten, wat worden jullie hier toch verwend!

1. A Song For Europe
2. All I Want Is You
3. Angel Eyes
4. Avalon
5. Both Ends Burning
6. Dance Away
7. Do The Strand
8. For Your Pleasure
9. If There Is Something
10. In Every Dream Home A Heartache
11. Love Is The Drug
12. More Than This
13. Oh Yeah
14. Out Of The Blue
15. Over You
16. Re-Make/Re-Model
17. Same Old Scene
18. Street Life
19. The Thrill Of It All
20. Virginia Plain

De regels zijn bekend: post een lijstje met tien Roxy Music-songs die nog niet in de startlijst staan. Deadline is maandag ergens, waarschijnlijk om 20.00 uur zodat herman ook kan meedoen, maar dat gaat Johnny wel nog even moeten bevestigen

Kan een moderator de topictitel nog even veranderen ook? Dank!

Bedankt ArthurDZ prima gedaan, het was weer een mooie editie

Roxy Music:

Always Unknowing
In the Midnight Hour
Lover
Manifesto
Nightingale
Prairie Rose
Take A Chance With Me
The Main Thing
The Space Between
True To Life

Telamon
Bedankt ArthurDZ, het was een mooie Clash week!

En de Ontknoping heb je prima verwoord.

Telamon
Eindelijk ben ik erachter waar Lost In The Supermarket me aan doet denken: Disco 2000 van Pulp.

Telamon schreef:
Eindelijk ben ik erachter waar Lost In The Supermarket me aan doet denken: Disco 2000 van Pulp.

Anachronist: ga direct naar de gevangenis, ga niet langs AF, u ontvangt geen salaris!

Telamon
Zeurpiet, we zijn niet allemaal zo oud dat we de hele popgeschiedenis bewust hebben meegemaakt.

ps die hoes van London Calling doet me ook ergens aan denken. Elvis?

zaaf
The Bogus Man
Chance Meeting
Editions of You
Ladytron
Mother of Pearl
Prairie Rose
Psalm
Sentimental Fool
She Sells
Whirlwind

2 H.B.
Beauty Queen
Chance Meeting
Grey Lagoons
Ladytron
Mother of Pearl
Pyjamarama
Strictly Confindential
The Bogus Man
Trash

Telamon schreef:
ps die hoes van London Calling doet me ook ergens aan denken. Elvis?

Elvis Presley - Elvis Presley (1956)

Roxy Music, leuk, maar ik heb helemaal geen uitgesproken favorieten. Ik haak in de finale aan denk ik.

The Clash helaas gemist....maar London Calling was ook mijn absolute nr 1 geweest.

2 H.B.
Beauty Queen
Bitters end
Bitter-Sweet
Chance Meeting
Editions of You
Mother of Pearl
Psalm
Strictly Confindential
The Bogus Man

2 H.B.
A Really Good Time
Beauty Queen
Editions of You
Just Another High
Manifesto
Mother of Pearl
Prairie Rose
Psalm
Strictly Confidential

Jammer dat London Calling toch weer wint, maar al met al toch een hele mooie editie. Dank Arthur!

Komend weekend alle Roxy Music albums maar eens beluisteren en dan hopelijk voor maandagavond acht uur een lijstje plaatsen.

HIer een playlist met hun 8 studio-albums, voor wie het leuk vindt:

Roxy Music - albums on Spotify - open.spotify.com

Edgar18 schreef:
Ik heb helaas geen tijd gehad om mee te spelen maar ik mag toch wel hopen dat London Calling dit (dik) gaat winnen .

Ook nog Armagideon Time enzo beluisterd?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.