Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 00:39 uur
[contemplatieve mood]t Is maar hoe je t bekijkt. alle nummers staan er tenslotte om genoemd te worden[/contemplatieve mood]
0
geplaatst: 18 februari 2015, 00:41 uur
John wil al m'n favorieten eruit hebben 
Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
Them Belly Full (But We Hungry) *
War

Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
War
0
geplaatst: 18 februari 2015, 00:45 uur
zaaf schreef:
[contemplatieve mood]t Is maar hoe je t bekijkt. alle nummers staan er tenslotte om genoemd te worden[/contemplatieve mood]
Ik had gehoopt dat verstandige mensen de mindere liedjes zouden nomineren, een mens moet toch dromen hebben.

0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 00:47 uur
dromen is geweldig. maar staat soms linea recta tegenover verstand.
ik ga dat eerste maar es doen...
ik ga dat eerste maar es doen...
0
geplaatst: 18 februari 2015, 00:54 uur
Rudi S schreef:
Niet bij mij, maar wat denk je zelf?
Overigens wel stevig in mijn top 10, prachtig nummer (solo nog mooier dan de band versie.
Er is ook een geweldige versie van Bunny Wailer, ook echt heel mooi op Sings the Wailers.
Sun Is Shining nomineren is natuurlijk een schande.
(quote)
Niet bij mij, maar wat denk je zelf?
Overigens wel stevig in mijn top 10, prachtig nummer (solo nog mooier dan de band versie.
Er is ook een geweldige versie van Bunny Wailer, ook echt heel mooi op Sings the Wailers.
Sun Is Shining nomineren is natuurlijk een schande.
Nou ik zie dat nummer regelmatig voorbij komen in div. K.O.s. Natuurlijk is politiek een essentieel onderdeel van de reggae maar het zou fijn zijn dat een (politiek) nummer wint begeleid met de reggae-tonen. Toch een genre dat weinig animo kent op deze, voor de rest, fantastische site

0
geplaatst: 18 februari 2015, 00:57 uur
Poeha schreef:
Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
War

Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
War
One Love/People Get Ready ?

0
geplaatst: 18 februari 2015, 01:04 uur
Nein, Jamming (in al zijn eenvoud) en Redemption Song
en...
en...
0
geplaatst: 18 februari 2015, 01:32 uur
Poeha schreef:
Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
War

Concrete Jungle
Don't rock my Boat
Easy Skanking *
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Simmer down
War
En jij de mijne met Kinky reggae (maar je bent niet de enige), Easy skanking en vooral Simmer down.

Them Belly Full (But We Hungry) vind ik ook erg mooi.
Er had ook wel wat meer oud materiaal in gemogen van mij. Maar wat er over blijft is bij Bob ook niet verkeerd.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 08:06 uur
Ja, daar was een apparte editie van te maken, echter ik was al bang dat die oude studio one opnames gewoon als wegstemmateriaal zouden fungeren.
Don't rock my Boat en Simmer down gaan het dan ook echt niet redden, lijkt mij zo.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 08:12 uur
sheep67 schreef:
Nou ik zie dat nummer regelmatig voorbij komen in div. K.O.s. Natuurlijk is politiek een essentieel onderdeel van de reggae maar het zou fijn zijn dat een (politiek) nummer wint begeleid met de reggae-tonen. Toch een genre dat weinig animo kent op deze, voor de rest, fantastische site
Ik snap wel dat jij liever een "echt" reggae liedje ziet winnen ipv een ballad, maar het is wel een Bob Marley editie.
Verder zou meer aandacht voor reggae leuk zijn en er is genoeg materiaal voorhandenvoor bv een Gregory Isaacs of een Lee Perry editie, maar deelnemrs he

0
geplaatst: 18 februari 2015, 08:19 uur
Met pijn in mijn ziel. 
Buffalo Soldier
Easy Skanking *
Iron Lion Zion *
Is This Love
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
So Much Trouble in the World
Waiting in Vain *

Buffalo Soldier
Easy Skanking *
Iron Lion Zion *
Is This Love
Kinky Reggae *
Punky reggae party
Roots, Rock, Reggae
Satisfy My Soul
Waiting in Vain *
0
geplaatst: 18 februari 2015, 10:50 uur
Don't rock my Boat
Easy Skanking
Iron Lion Zion
Kinky Reggae
Roots, Rock, Reggae
Simmer Down
Stir it Up
Stop That Train
Sun is Shining
Them Belly Full
Easy Skanking
Iron Lion Zion
Kinky Reggae
Roots, Rock, Reggae
Simmer Down
Stir it Up
Stop That Train
Sun is Shining
Them Belly Full
0
geplaatst: 18 februari 2015, 12:24 uur
sheep67 schreef:
P.S. Simmer Down (1963) is van grote waarde......allereerste single van The Wailers!!!
Gaat het waarschijnlijk niet redden
It was Bob Marley's first hit and his career as a song writer and performer took off from there
P.S. Simmer Down (1963) is van grote waarde......allereerste single van The Wailers!!!
Gaat het waarschijnlijk niet redden

It was Bob Marley's first hit and his career as a song writer and performer took off from there
Is dat echt de allereerste? Ik dacht dat Judge Not nog ouder was (1962). Maar Simmer Down was wel zijn eerste grote hit, zou bij mij ook hoog hebben gescoord. Met nummers als Is This Love, Redemption Song etc. heb ik ook niet zoveel. En mijn nummer 1 ligt eral uit.

0
geplaatst: 18 februari 2015, 12:29 uur
herman schreef:
Is dat echt de allereerste? Ik dacht dat Judge Not nog ouder was (1962). Maar Simmer Down was wel zijn eerste grote hit(
Is dat echt de allereerste? Ik dacht dat Judge Not nog ouder was (1962). Maar Simmer Down was wel zijn eerste grote hit(
Correct, dat is de reden dat ook Simmer down in een greatest hits editie zit, ik vreesde al dat die studio one opnames het niet zouden redden.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 20:29 uur
Aantal keren genoemd in de afval ronde.
We gaan geen tie-break meer spelen, maar wel met 22 liedjes naar de finale.
Could You Be Loved 1
Get Up, Stand Up 1
I Shot the Sheriff 1
Natural Mystic * 1
Redemption Song 1
Buffalo Soldier 2
Exodus 2
Jamming 2
Lively Up Yourself * 2
Stir it Up 2
Three Little Birds 2
Waiting in Vain * 2
Concrete Jungle 3
One Love / People Get Ready 3
Iron Lion Zion * 4
Is This Love 4
So Much Trouble in the World 4
War 4
Rebel Music (3 O'Clock Roadblock)* 5
Stop That Train* 5
Sun Is Shining * 5
Roots, Rock, Reggae 6
Satisfy My Soul 6
Them Belly Full (But We Hungry) * 6
Easy Skanking * 7
Simmer Down 7
Kinky Reggea 9
Don't rock my Boat 10
Punky Reggea Party 10
We gaan geen tie-break meer spelen, maar wel met 22 liedjes naar de finale.
Could You Be Loved 1
Get Up, Stand Up 1
I Shot the Sheriff 1
Natural Mystic * 1
Redemption Song 1
Buffalo Soldier 2
Exodus 2
Jamming 2
Lively Up Yourself * 2
Stir it Up 2
Three Little Birds 2
Waiting in Vain * 2
Concrete Jungle 3
One Love / People Get Ready 3
Iron Lion Zion * 4
Is This Love 4
So Much Trouble in the World 4
War 4
Rebel Music (3 O'Clock Roadblock)* 5
Stop That Train* 5
Sun Is Shining * 5
Roots, Rock, Reggae 6
Satisfy My Soul 6
Them Belly Full (But We Hungry) * 6
Easy Skanking * 7
Simmer Down 7
Kinky Reggea 9
Don't rock my Boat 10
Punky Reggea Party 10
0
geplaatst: 18 februari 2015, 20:37 uur
FINALE GREATEST HITS OF BoB Marley.
Buffalo Soldier
Concrete Jungle
Could You Be Loved
Exodus
Get Up, Stand Up
Iron Lion Zion *
I Shot the Sheriff
Is This Love
Jamming
Lively Up Yourself *
Natural Mystic *
No Woman, No Cry
One Love / People Get Ready
Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) *
Redemption Song
Stir It Up
Stop That Train *
Sun Is Shining *
Three Little Birds
Waiting in Vain *
War
Maak een top 10 (als het kan met toelichting) van je favoriete nummers uit deze lijst.
Deadline: 20 februari 2015, 19u00.
Buffalo Soldier
Concrete Jungle
Could You Be Loved
Exodus
Get Up, Stand Up
Iron Lion Zion *
I Shot the Sheriff
Is This Love
Jamming
Lively Up Yourself *
Natural Mystic *
No Woman, No Cry
One Love / People Get Ready
Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) *
Redemption Song
Stir It Up
Stop That Train *
Sun Is Shining *
Three Little Birds
Waiting in Vain *
War
Maak een top 10 (als het kan met toelichting) van je favoriete nummers uit deze lijst.
Deadline: 20 februari 2015, 19u00.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 21:23 uur
herman schreef:
Is dat echt de allereerste? Ik dacht dat Judge Not nog ouder was (1962). Maar Simmer Down was wel zijn eerste grote hit, zou bij mij ook hoog hebben gescoord. Met nummers als Is This Love, Redemption Song etc. heb ik ook niet zoveel. En mijn nummer 1 ligt eral uit.
(quote)
Zojuist even Oor's popencyclopedie erbij gepakt maar je hebt gelijk, Herman. Judge Not en One Cup of Coffee waren zijn eerste twee uitgebrachte singles. Excuses!
The Heathen (02), Rat Race (03), Them Belly Full (04), Natty Dread (05) en Guiltiness (06) zijn een groot gemis

Slechts twee nummers in de finaleronde die ook in mijn BMW Top 10 staan....zeer karig dus..
0
geplaatst: 18 februari 2015, 23:43 uur
Slechts twee nummers (Natural Mystic en Rebel Music (3 O'Clock Roadblock)) staan ook in mijn daadwerkelijke BMW Top 10. Laatste update dateert alweer uit 2011 en inmiddels heeft Lively Up Yourself de tweede positie overgenomen van The Heathen. Kortom, de nr.1 en 2 staan op de juiste plek 
Top 10 Bob Marley & The Wailers
01. Natural Mystic * Mijn ultieme BMW track! Een geweldig intro die langzaam komt opzetten en dan al geraak je in trance en daar heb je geen 'ganja ' voor nodig. Relax en geniet van dit, over het algemeen zeer gewaardeerd reggae-nummer (volgens kenners) en bij voorkeur een 'live'-versie.
The Meaning of Natural Mystic Hier wordt op een fantastische wijze, bijna woord voor woord, de lyrics uitgelegd.
02. Lively Up Yourself * Reggae-klassieker en ik prefereer wederom een live-uitvoering b.v. deze! Let op sologitarist Junior Marvin. Voor hem een absolute hoofdrol! Ook deze is uiterst relaxed
03. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * In samenvatting de politieke boodschap die menig reggae-artiest uitdraagt. De onderdrukking (mental slavery) veroorzaakt/uitgeoefend door Babylon (het systeem van de westerse wereld)
04. I Shot the Sheriff: Wederom een reggae-klassieker geschreven door BM uit 1973. Een jaar later scoorde Eric Clapton, met zijn versie van dit nummer, een grotere hit dan de King of Reggae zelf
05. Get Up Stand Up: Ook dit is een reggae-klassieker uit 1973. Geschreven door Bob Marley samen met Peter Tosh, die dit nummer ook onder zijn eigen naam op een album (Equal Rights 1977) heeft gezet.
06. Could You Be Loved: Zijn laatste grote hit bij leven en bewustzijn.10 maanden later overleed Bob.
07. No Woman, No Cry: Niet zijn grootste hit maar wel zijn bekendste en dan vooral de live-versie
08. War
09. Exodus
10. Stir It Up
One good thing about music, when it hits you feel no pain ~ Trenchtown Rock

Top 10 Bob Marley & The Wailers
01. Natural Mystic * Mijn ultieme BMW track! Een geweldig intro die langzaam komt opzetten en dan al geraak je in trance en daar heb je geen 'ganja ' voor nodig. Relax en geniet van dit, over het algemeen zeer gewaardeerd reggae-nummer (volgens kenners) en bij voorkeur een 'live'-versie.
The Meaning of Natural Mystic Hier wordt op een fantastische wijze, bijna woord voor woord, de lyrics uitgelegd.
02. Lively Up Yourself * Reggae-klassieker en ik prefereer wederom een live-uitvoering b.v. deze! Let op sologitarist Junior Marvin. Voor hem een absolute hoofdrol! Ook deze is uiterst relaxed
03. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * In samenvatting de politieke boodschap die menig reggae-artiest uitdraagt. De onderdrukking (mental slavery) veroorzaakt/uitgeoefend door Babylon (het systeem van de westerse wereld)
04. I Shot the Sheriff: Wederom een reggae-klassieker geschreven door BM uit 1973. Een jaar later scoorde Eric Clapton, met zijn versie van dit nummer, een grotere hit dan de King of Reggae zelf
05. Get Up Stand Up: Ook dit is een reggae-klassieker uit 1973. Geschreven door Bob Marley samen met Peter Tosh, die dit nummer ook onder zijn eigen naam op een album (Equal Rights 1977) heeft gezet.
06. Could You Be Loved: Zijn laatste grote hit bij leven en bewustzijn.10 maanden later overleed Bob.
07. No Woman, No Cry: Niet zijn grootste hit maar wel zijn bekendste en dan vooral de live-versie
08. War
09. Exodus
10. Stir It Up
One good thing about music, when it hits you feel no pain ~ Trenchtown Rock
0
geplaatst: 18 februari 2015, 23:47 uur
sheep67 schreef:
02. Lively Up Yourself * Reggae-klassieker en ik prefereer wederom een live-uitvoering
02. Lively Up Yourself * Reggae-klassieker en ik prefereer wederom een live-uitvoering
Laat ik nou net ook heel positief over een live uitvoering van dat nummer zijn geweest.
Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78 (2015)
Overigens veel nummers van Bob Marley met geweldig gitaarwerk, wordt vaak onderschat.
Mooi ook het commentaar bij liedjes

Guiltiness, echt prachtig, had bij mij ook top 10 gehaald

0
geplaatst: 19 februari 2015, 00:08 uur
Dank je Rudi S
Niet dat ik hier de reggae-kenner ben (zie vergissing Simmer Down
) want dat is een andere user die ik helaas hier (nog) niet heb gezien. Maar ik heb veel te danken aan dit genre zowel op een positieve als negatieve manier. Reggae is ook het enige genre dat al mijn bewust meegemaakte muziekdecennia heeft overleeft ('70's/ '80's/ '90's/ 00's)
Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78 (2015) I know....heerlijk live optreden. Reggae komt sowieso live veel beter uit de verf!
Ben benieuwd naar jouw lijstje Rudi S (en vd rest)
Niet dat ik hier de reggae-kenner ben (zie vergissing Simmer Down
) want dat is een andere user die ik helaas hier (nog) niet heb gezien. Maar ik heb veel te danken aan dit genre zowel op een positieve als negatieve manier. Reggae is ook het enige genre dat al mijn bewust meegemaakte muziekdecennia heeft overleeft ('70's/ '80's/ '90's/ 00's)Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78 (2015) I know....heerlijk live optreden. Reggae komt sowieso live veel beter uit de verf!
Ben benieuwd naar jouw lijstje Rudi S (en vd rest)
0
geplaatst: 19 februari 2015, 08:43 uur
1. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) *
2. Get Up, Stand Up
3. Lively Up Yourself *
4. Three Little Birds
5. No Woman, No Cry
6. Buffalo Soldier
7. Natural Mystic *
8. War
9. Waiting in Vain *
10. Redemption Song
Dit moet hem dan maar worden, bij gebrek aan Trenchtown Rock, Them Belly Full, Burnin' And Lootin' en Positive Vibration. Eens met vorige schrijvers, live komt Bob Marley nog veel beter tot zijn recht (al ken ik het genoemde opreden in Boston verder niet).
2. Get Up, Stand Up
3. Lively Up Yourself *
4. Three Little Birds
5. No Woman, No Cry
6. Buffalo Soldier
7. Natural Mystic *
8. War
9. Waiting in Vain *
10. Redemption Song
Dit moet hem dan maar worden, bij gebrek aan Trenchtown Rock, Them Belly Full, Burnin' And Lootin' en Positive Vibration. Eens met vorige schrijvers, live komt Bob Marley nog veel beter tot zijn recht (al ken ik het genoemde opreden in Boston verder niet).
0
geplaatst: 19 februari 2015, 09:40 uur
1. Stir It Up
2. Concrete Jungle
3. So Much Trouble in the World
4. Natural Mystic
5. Waiting in Vain
6. Three Little Birds
7. No Woman, No Cry
8. Sun Is Shining
9. Redemption Song
10. Exodus
2. Concrete Jungle
3. So Much Trouble in the World
4. Natural Mystic
5. Waiting in Vain
6. Three Little Birds
7. No Woman, No Cry
8. Sun Is Shining
9. Redemption Song
10. Exodus
0
Telamon
geplaatst: 19 februari 2015, 09:59 uur
1 Could You Be Loved
2 I Shot The Sheriff
3 One Love / People Get Ready
4 Sun Is Shining
5 Iron Lion Zion
6 Is This Love
7 Get Up Stand Up
8 Jamming
9 Stop That Train
10 No Woman No Cry
2 I Shot The Sheriff
3 One Love / People Get Ready
4 Sun Is Shining
5 Iron Lion Zion
6 Is This Love
7 Get Up Stand Up
8 Jamming
9 Stop That Train
10 No Woman No Cry
0
Cured
geplaatst: 19 februari 2015, 10:39 uur
1. I Shot The Sheriff
2. Natural Mystic
3. Jamming
4. Could You Be Loved
5. Get Up Stand Up
6. Waiting In Vain
7. Stir It Up
8. Concrete Jungle
9. Is This Love
10. Redemption Song
2. Natural Mystic
3. Jamming
4. Could You Be Loved
5. Get Up Stand Up
6. Waiting In Vain
7. Stir It Up
8. Concrete Jungle
9. Is This Love
10. Redemption Song
0
geplaatst: 19 februari 2015, 10:46 uur
1. No Woman, No Cry (live at the Lyceum London 1975)
Dit moet toch één van de allerbeste en meest intense nummers zijn ooit live gespeeld en meegedaan door het publiek.
2. One Love / People Get Ready (12")
Dit moet toch wel haast één van de allerbeste extended versions zijn die er toentertijd verschenen (1984 remix by Julian Mendelsohn, ook b-side Dub-version is goed). Nummer is mede-geschreven door Curtis Mayfield.
3. Stir It Up (live at the Pavillion De Paris 1977)
Dit moet toch één van de allerlekkerste en meest swingende live nummers zijn ooit gespeeld, met geweldig koortje en fantastische solo.
4. Is This Love
5. Jamming (12" 1984)
6. Could You Be Loved (12" 1980)
7. Redemption Song
8. Three Little Birds
9. Natural Mystic*
10 Sun Is Shining*
Dit moet toch één van de allerbeste en meest intense nummers zijn ooit live gespeeld en meegedaan door het publiek.
2. One Love / People Get Ready (12")
Dit moet toch wel haast één van de allerbeste extended versions zijn die er toentertijd verschenen (1984 remix by Julian Mendelsohn, ook b-side Dub-version is goed). Nummer is mede-geschreven door Curtis Mayfield.
3. Stir It Up (live at the Pavillion De Paris 1977)
Dit moet toch één van de allerlekkerste en meest swingende live nummers zijn ooit gespeeld, met geweldig koortje en fantastische solo.
4. Is This Love
5. Jamming (12" 1984)
6. Could You Be Loved (12" 1980)
7. Redemption Song
8. Three Little Birds
9. Natural Mystic*
10 Sun Is Shining*
0
johannesA
geplaatst: 19 februari 2015, 12:26 uur
1. Redemption Song
2. One Love / People Get Ready
3. Stir It Up
4. No Woman, No Cry
5. Waiting in Vain *
6. I Shot the Sheriff
7. Jamming
8. Buffalo Soldier
9. Is This Love
10. Exodus
2. One Love / People Get Ready
3. Stir It Up
4. No Woman, No Cry
5. Waiting in Vain *
6. I Shot the Sheriff
7. Jamming
8. Buffalo Soldier
9. Is This Love
10. Exodus
0
geplaatst: 19 februari 2015, 13:16 uur
De muziek van Bob Marley leerde ik kennen in de jaren '70 via Oor, Natty dread was het eerste album en de rest zou volgen (Exodus was nog niet uit).
De afgelopen 3 weken heb ik al die albums weer een voor een meerdere keren uit de kast gehaald en een dikke 15 uur naar Bob's muziek geluisterd.
De muziek van Marley vind ik behoorlijk intens, opzwepend en emotioneel.
Al zijn albums vanaf Catch a fire vind ik pareltjes.
Marley is een van de beste artiesten van de roerige jaren '70.
Mijn favorieten, hierbij helaas geen plaats voor deze mooie liedjes, Jamming, One love (ik hoop alleen al voor de clip dat deze het toch haalt), Redemption song, Stop that train en I shot the sherrif (Verdorie die John Brown, wat een boef.).
1.Exodus
Deze opzwepende song staat nummero 1, hier is de samenwerking achtergrond en leadzang op zijn toppunt in een lied dat nooit lijkt te stoppen.
Stil blijven zitten op dit nummer is bijna onmogelijk en de passie en energie in dit lied zijn buitencategorie.
Dit lied is voor mijn een van de beste van de jaren '70.
2.War
War ook weer een bezwerende song, ook weer eentje die binnenkomt ik ben verliefd op de samenzang van Marley met “zijn dames” en dat is weer prachtig.
De tekst komt van een speech die Haile Selassie hield voor de Verenigde Naties.
3.Sun is shining
Nog een lieveling, wat mooi gezongen, de studio one versie (met melodica) is ook heel mooi maar ik denk nu aan de Kaya versie.
Prachtig de de samenspraak met I Threes, dikke ***** lied.
4. No woman, no cry wordt alijd gelinkt aan de live uitvoering(en) maar de studio uitvoering is ook prachtig.
Bob Marley had een aparte uit duizenden herkenbaar stemgeluid, de emotie die hier altijd in doorklink maakt hem zo bijzonder.
5.Get up stand up
Refreinen zijn hier echt heel mooi, dit is nog met The Wailers op bijpassende vocalen.
6.Three little birds.
Dit vind ik zo'n lief mooi liedje, ik kan hier echt ontroerd door worden.
De prachtige videoclip (met dat meisje) helpt ook nog, deze hoort er gewoon bij.
Dit is mooi.
7. Lively up yourself
Zo hoor ik Bob het liefst, laid back en toch in beweging.
Mooi is de samenwerking met I threes hier, hoe goed ik ook de zang met Peter en Bunny vond, dit dameskoortje heeft wonderen verricht.
De gitarist eist hier ook een mooi aandeel, even opletten.
8. Could you be loved
Een van zijn laatste, prachtig liedje zoals Bob er vele heeft gemaakt.
Uprising was toch ook een heel mooi album.
9.Natural mystic
Het uit duizenden herkenbare intro (die kadanz) en prachtige zang en dan die gitaartrompet.
Natural Mystic is weer zo'n intens liedje wat je mee neemt en niet meer los wil laten.
10.Stir it up.
Nog een echte hit, maar wat voor een.
Eerst is daar een prachtig ritme, mooie relaxte zang, mooie whoo, hoo koortje.
Relaxt liedje hoor.
De afgelopen 3 weken heb ik al die albums weer een voor een meerdere keren uit de kast gehaald en een dikke 15 uur naar Bob's muziek geluisterd.
De muziek van Marley vind ik behoorlijk intens, opzwepend en emotioneel.
Al zijn albums vanaf Catch a fire vind ik pareltjes.
Marley is een van de beste artiesten van de roerige jaren '70.
Mijn favorieten, hierbij helaas geen plaats voor deze mooie liedjes, Jamming, One love (ik hoop alleen al voor de clip dat deze het toch haalt), Redemption song, Stop that train en I shot the sherrif (Verdorie die John Brown, wat een boef.).
1.Exodus
Deze opzwepende song staat nummero 1, hier is de samenwerking achtergrond en leadzang op zijn toppunt in een lied dat nooit lijkt te stoppen.
Stil blijven zitten op dit nummer is bijna onmogelijk en de passie en energie in dit lied zijn buitencategorie.
Dit lied is voor mijn een van de beste van de jaren '70.
2.War
War ook weer een bezwerende song, ook weer eentje die binnenkomt ik ben verliefd op de samenzang van Marley met “zijn dames” en dat is weer prachtig.
De tekst komt van een speech die Haile Selassie hield voor de Verenigde Naties.
3.Sun is shining
Nog een lieveling, wat mooi gezongen, de studio one versie (met melodica) is ook heel mooi maar ik denk nu aan de Kaya versie.
Prachtig de de samenspraak met I Threes, dikke ***** lied.
4. No woman, no cry wordt alijd gelinkt aan de live uitvoering(en) maar de studio uitvoering is ook prachtig.
Bob Marley had een aparte uit duizenden herkenbaar stemgeluid, de emotie die hier altijd in doorklink maakt hem zo bijzonder.
5.Get up stand up
Refreinen zijn hier echt heel mooi, dit is nog met The Wailers op bijpassende vocalen.
6.Three little birds.
Dit vind ik zo'n lief mooi liedje, ik kan hier echt ontroerd door worden.
De prachtige videoclip (met dat meisje) helpt ook nog, deze hoort er gewoon bij.
Dit is mooi.
7. Lively up yourself
Zo hoor ik Bob het liefst, laid back en toch in beweging.
Mooi is de samenwerking met I threes hier, hoe goed ik ook de zang met Peter en Bunny vond, dit dameskoortje heeft wonderen verricht.
De gitarist eist hier ook een mooi aandeel, even opletten.
8. Could you be loved
Een van zijn laatste, prachtig liedje zoals Bob er vele heeft gemaakt.
Uprising was toch ook een heel mooi album.
9.Natural mystic
Het uit duizenden herkenbare intro (die kadanz) en prachtige zang en dan die gitaartrompet.
Natural Mystic is weer zo'n intens liedje wat je mee neemt en niet meer los wil laten.
10.Stir it up.
Nog een echte hit, maar wat voor een.
Eerst is daar een prachtig ritme, mooie relaxte zang, mooie whoo, hoo koortje.
Relaxt liedje hoor.
0
Cured
geplaatst: 19 februari 2015, 13:29 uur
Ik werd voor het eerst bewust bekend met Bob Marley door de live-single van Stir It Up uit '79, die ik overigens ook bezit......lekker 'easy skanking' daarop !! 

0
geplaatst: 19 februari 2015, 15:12 uur
1. Natural Mystic
2. Exodus
3. Redemption Song
4. War
5. Is This Love
6. One Love/People Get Ready
7. Get up, Stand Up
8. Waiting in Vain
9. Concrete Jungle
10. Buffalo Soldier
2. Exodus
3. Redemption Song
4. War
5. Is This Love
6. One Love/People Get Ready
7. Get up, Stand Up
8. Waiting in Vain
9. Concrete Jungle
10. Buffalo Soldier
0
geplaatst: 19 februari 2015, 15:17 uur
Cured schreef:
Ik werd voor het eerst bewust bekend met Bob Marley door de live-single van Stir It Up uit '79, die ik overigens ook bezit......lekker 'easy skanking' daarop !!
Heb ik helemaal grijs gedraaid!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.